24V |
Autor |
Wiadomość |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 13-10-2011, 20:03
|
|
|
to jest Galant E54 w pierwotnej wersji byl w automacie , w tej chwili manual, przebieg 131 tysiecy, zero rdzy |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 13-10-2011, 20:56
|
|
|
Zbyszku - nie, te które były na silniku dawcy były w dobrym stanie. Wiadomo że tych na korbowodzie nie jestem bez rozebrania w stanie ocenić, ale gdyby była padaka to ciśnienie oleju byłoby słabe, a z tego co wiem to było sprawdzane, przed kupnem i było OK.
Liczner rób jak uważasz, ale jak miałem Sigmę 12v stawałem na kresce z galem 2,5 V6 z automatem to nie dawałem rady. Z 24v pewnie bym dał radę ale też bez jakiegoś mega odejścia.
Tak btw. ostatnio jako pasażer jeździłem Legnumem VR4 - taki ogień że szok. No ale z tego co wiem to te które są w Polsce mają trochę "po łebkach" zrobioną przekładkę... i tu byś miał pole do popisu. Tak luźno Ci podrzucam pomysł, a zrobisz jak chcesz. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 14-10-2011, 17:01
|
|
|
mazda10000 przecież żeby założyć nowe pierscienie na tłoki to trzeba rozkręcić korbowody - wyjąć je ,więc wtedy widać w jakim stanie są panewki korbowodowe ,bez rozkręcania dołu /łba korbowodu / nie znam innego sposobu aby założyć pierscienie na tłoki ...Dlatego mnie to zaciekawiło że nie wymieniłes . |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 14-10-2011, 17:52
|
|
|
tłoków nie wyciaga sie od góry ?? |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 14-10-2011, 22:49
|
|
|
Ja pisałem o panewkach głównych. Panewki korbowodowe były ok, więc zostały. Tłoki wyciąga się na dół .
[ Dodano: 15-10-2011, 21:50 ]
Ale lipa, auto odbiorę dopiero we wtorek... :/ Aż się nie mogę doczekać |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 16-10-2011, 13:32
|
|
|
mazda10000 napisał/a: | Tłoki wyciąga się na dół . |
Jesteś pewien ? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 16-10-2011, 13:49
|
|
|
Tłoki wyjmuje i wkłada się od góry. Ze względu choć by na to że ciężko jest trzymać sześć ramion i wkładać wał... |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 16-10-2011, 14:13
|
|
|
Napisałem wyraźnie że zanim wyjmiesz tłok z silnika musisz rozkręcić łeb korbowodu na wale inaczej go nie wyjmiesz - dwie śruby -potem wypychasz tłok do góry
Dla mnie to ktoś tu trochę sciemnia przyznaj sie bez bicia mazda10000 |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 16-10-2011, 15:19
|
|
|
mi tez sie wydaje ze tlok gora wychodzi , dolem to by trzeba bylo chyba wal zdemontowac |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 16-10-2011, 18:10
|
|
|
Ok, racja. Wydawało mi się że korbowód tam przejdzie, sorki za wprowadzenie w błąd. A do czego mam się przyznać to nie bardzo wiem, jak już pisałem sam tego nie robię... z wykształcenia jestem muzykiem i mechanika to moje hobby więc jeżeli się mylę, to niech pierwszy rzuci we mnie kamieniem ten, który jest alfą i omegą w każdym temacie. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 16-10-2011, 18:17
|
|
|
Dobra,dobra bez kamieni .Patrz mechanikowi na ręce bo nie będziesz jezdził ...Nawet jeżeli jest to twój zaufany mechanik - czasy są takie że każdy chce każdego zrobic w ...za przysłowiową złotówkę .Po swoich przejsciach z mechanikami wiem że patrzenie na ręce kiedy idzie już taka kasa obowiązkowo patrzymy na "graby" i oglądamy to co zrobił - ponadto faktura zapłaty za jego prace obowiązkowa wraz z wykazem części które włożył - podstawą do póżniejszej reklamacji.... |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 16-10-2011, 18:44
|
|
|
No to ok, bo czułem się już jak przed jakąś komisją lustracyjną... Dzięki za rady, doskonale wiem jak jest, bo w 12v też mi silnik diabli wzięli po wszystkich naprawach. |
|
|
|
 |
liczner18
Forumowicz
Auto: Sigma/Diamante 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 135 Skąd: Zakroczym
|
Wysłany: 16-10-2011, 19:50
|
|
|
przeciez od tego jest forum zeby sobie pomagac ... a tak w zwiazku z tematem to jakbym mial oddawac auto mechanikowawi z kazda rzecza to chyba kupil bym sobie golfa albo astre |
|
|
|
 |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 22-12-2011, 13:40 Re: 24V
|
|
|
liczner18 napisał/a: | witam.. poniewaz chodzi mi po glowie swap na 3,0 z sigmy, mam dojscie do jezdzacego auta za smieszne pieniadze, ile by kosztował remont silnika 24 V? |
U mnie remont silnika kosztował jakieś 6-7 tys. full z wymianą wału korbowego, korbowodu i ogólnie rozebraniem na czynniki pierwsze, czyszczeniem, szlifowaniem plus trochę osprzętu jak np. rolki. |
|
|
|
 |
|