Remont silnika GDI czy wymiana silnika? |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-10-2011, 14:02 Remont silnika GDI czy wymiana silnika?
|
|
|
Witam!
Przeliczyłem koszty remontu silnika i wyszło na to samo jakbym wymienił silnik (moj ma 300kkm a nowy moge kupić z przebiegiem faktycznym 150kkm). Teraz takie pytanko, mam silnik 1,8 jak się okazało 125 KM Czy da się wsadzić http://moto.allegro.pl/si...1852964905.html bez wiekszych przeróbek? skrzynia będzie pasowała? wiązka będzie pasowała, ze tylko kompy przepne? czy osprzęt (klima, altek itd.) będą pasowały? Kolektory od 1,8 pewnie nie będą pasowały? ale pewności nigdy zawiele
Dzięki z góry ;]
Tak patrzyłem porównawczo to skrzynia z 1,8 na oko jest taka sama z zewnatrz tylko rozrusznik ma z 2 strony.
No i boję się że jak zmienie kompa to będą jaja z np. z lusterkami, klimą itd.
Chyba za duzo roboty jak na 25KM więcej...
P.S.
Co to za cena? http://sklep.intercars.co...rupyS¬itle=1 Myślicie że to jest mozliwe ze 15zł za kpl. ??? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-10-2011, 19:43
|
|
|
remont przy 300k km ?? A co mu dolega ??
Ja bym zdecydował się na remont przynajmniej wiesz co masz |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 15-10-2011, 21:39
|
|
|
Jeśli zamierzasz jeszcze długo jeździć Cari to lepszy będzie remont gdyż wtedy wiesz co masz, a zakup drugiego silnika t zawsze loteria |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-10-2011, 12:41
|
|
|
w tym rzecz że wiem co mu dolega i dlatego zdecyduje się na 2 jednostkę. Auto paliło olej i zrobiło 1tys. km poniżej minimum...(to jak był służbowozem) skrzynię musiałem wymienić bo była zajechana.... oleju bierze coraz wiecej i spręzanie juz doszło do 20.... wieć pewnie gładzie są ok, niby pierscienie się zmieni, wał być może bedzie do szlifu lub nowy, uszczelka pod głowe, uszczelniacze zaworowe itd... wychodzi mi 650zł a za 699zł mam silnik z dużo mniejszym przebiegiem. A przy katowaniu w firmie wiem ze osiągną 300kkm wieć silnik z przebiegiem 170tys nawet przy kacie ma przed sobą co najmniej 100kkm i teraz najlepsze! mam 2 silniki! ten mój mogę rozebrać, i na raty na spokojnie zrobić silniczek na igłę i trochę go zdłubać ;]
Proszę o info co z tym SWAPEM na 2,4 bo silnik 2,4 jest za klocka komputer za 150zł i KUSI
[ Dodano: 17-10-2011, 08:26 ]
Udało mi się zjechać za silnik 2,4 do 1tys. z kolektorami i kompem ;] Czekam na Pomoc |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-10-2011, 19:32
|
|
|
Mateusz071 napisał/a: | oleju bierze coraz wiecej i spręzanie juz doszło do 20.... |
a wiesz, że w gdi jest wyższy poziom sprężania?
zawsze możesz być pionierem i wsadzić do cari silnik 2.4 jak się nikt jeszcze taki nie znalazł, żeby pomóc, albo przestudiować manuale. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-10-2011, 21:38
|
|
|
HEHEHE to ja juz jestem pionieerem bo mam sprężanie rzedu 20 jako pierwszy no i przez to sprzwdziłem ze mozna wsadzac turbo bez odprężania silnika Najwyraźniej będę musiał studiować manuale.... albo zdjęcia osprzętu na allegro z Tego co widziałem łapy są identyczne, skrzynie też, kompresor klimy, tylko sprzęgło jest drogie do 2,4....
Pytanie do kogoś kto się zna na elektronice co z kompami??? jak wsadzę kompa z 2,4 to czy np. szyby będą mi się otwierać???
[ Dodano: 18-10-2011, 08:57 ]
"2.4 ma zupełnie inny osprzęt. Jest bardziej awaryjny od 1.8 dotyczy to także
skrzyni.
Dodatkowo silnik ten ledwie mieści się w komorze Galanta dochodzi tu jeszcze
kwestia półosi itd.
Galant nie jest dużo cięższy od Space Stara (jakieś 40 kg), a nawet w nim
2.4 nie ma jakiś sportowych osiągów, a spalania zauważalnie wyższe - średnio
około 9l/100km. Ja osobiście zostałbym przy 1.8 - to zdecydowanie lepszy
wybór." |
|
|
|
 |
fenix872
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-10-2011, 17:41
|
|
|
ja sie nie znam ale Ci panowie mają chyba pojęcie
http://www.youtube.com/watch?v=YSt3_U99uhA
wystarczy trochę chęci a i kontakt do nich znajdziesz |
_________________ Szybko jeździsz... wolno Cię niosą... |
|
|
|
 |
Marilyn
Forumowicz
Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 84 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-10-2011, 18:59
|
|
|
niedawno widzialem jak chlopaki tez zamontowali 4g63T. A co do uturbiania Cari - wie ktos czym sie robi nasz 4g93 od tego montowanego w lancerach ? Wg katalogow gdi turbo mialo 165km. A Gale 1.8 gdi 150km tylk oze musialy jezdzic na 98 lub lepiej. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-10-2011, 19:30
|
|
|
napewno GDI to były? może po prostu silnik o oznaczeniu 4g93.
z tego co kojarzę to GDI było w cari i galu. tyle, że w cari było 1.8 a w galu 2.4 |
|
|
|
 |
Marilyn
Forumowicz
Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 84 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-10-2011, 22:14
|
|
|
sprawdzalem w katalogach roznych sklepow (chociazby inter cars) i tam jest podane ze w galach tez byly montowane 1.8 GDI 150km. A lancer to bankowo turbo GDI. |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-10-2011, 22:31
|
|
|
Dobra dobra ja nie chcę robić cari na ćwiartkę i pakować się w koszty chcę mieć auto rodzinne co przyczepe kempingową pociągnie Jakby nie dużo trzebabyło dorzucic złotych naszych za mocniejszy silnik to bym brał, a tu trzebaby było doinwestować Pewnie ze sie da, kupujesz silnik 2,4 z osprzetem, kompem, skrzynia, zwrotnicami, półosiami, amorkami, tarczami, zaciskami, sprzęgłem za 1'5 tys i masz
katalogami się nie sugerujcie bo durnoty piszą!!!! |
|
|
|
 |
Marilyn
Forumowicz
Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 84 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-10-2011, 19:50
|
|
|
galant obstawiałbym że to jest z rodziny EA a tam były GDI, tyle, że 2,4l.
a
to sory.. ale to że ktoś sobie napisał tak w tytule a nawet nie widać co pod maską to ehh... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-10-2011, 12:44
|
|
|
Saqu napisał/a: | galant obstawiałbym że to jest z rodziny EA a tam były GDI, tyle, że 2,4l. | Były też 1.8 GDI. |
|
|
|
 |
Marilyn
Forumowicz
Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 84 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-10-2011, 09:36
|
|
|
Ale fakt faktem jest, ze byly montowane 1.8 w GDI. Jak sie dobrze poszuka to moze i ktos nawet mape paliwowa bedzie mial; > |
|
|
|
 |
|