Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] LPG do GDi, gaz w GDi
Autor Wiadomość
Lincoln 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 56
Skąd: SZCZECIN/LEGIONOWO
  Wysłany: 20-10-2011, 18:10   [EA3A/W 2.4] LPG do GDi, gaz w GDi

witam Vw z bezposrednim wtryskiem podobno na tym smigaja az milo,przy tcyh cenach PB sam chcialbym miec taka instalacje LPG w swoim Galu do VW koszt 4000 CO MYSLICIE?
PZDR
Ostatnio zmieniony przez Owczar 13-03-2012, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 20-10-2011, 18:16   

Napisz jeszcze raz tego posta tak żeby wszyscy zrozumieli....
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Lincoln 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 56
Skąd: SZCZECIN/LEGIONOWO
Wysłany: 20-10-2011, 18:22   

:lol: :lol: OK
silnik 2,4 gdi nie jest tak ekonomiczny jak mial byc w zalozeniu konstruktorow ,wiec jako posiadacz takowego zaczelem zglebiac temat LPG do bezposredniego wtrysku okazalo sie istnieje na rynku instalacja LPG do silnikow Vw stella 4 dpi OFEROWANA przez elpigaz za 4000 dzwonilem pytalem niestety do Gala nie ma oprogramowania....choc jak zapewnial mnie serwisant program jest kwestia czasu
prosze o wasze opinie i uwagi :wink:
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 20-10-2011, 18:29   

m/w wiem o co ci chodzi..z tymże..jak sam napisałeś nie ma programu do galanta, więc prawdopodobnie nikt w 2,4 GDI takiej instalki nie ma....powinieneś raczej poszukać na forach VW wśród użytkowników takich instalacji...ale oczywiście tutaj też może sie ktoś wypowiedzieć kto miał do czynienia z taka instalką.
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
dawido 
Forumowicz

Auto: galant 2.4gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-10-2011, 16:41   

za 4 tysiaki sam bym sie na nia skusil:)
z tego co wiem i sie orientuje to chyba
jakies 10 tysiakow,wiec odpuscilem sobie,
bo i tak nie zwroci sie
osobiscie jestem ciekaw czy ktos takowa ma.
_________________

 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 24-10-2011, 19:29   

Cytat:
za 4 tysiaki sam bym sie na nia skusil:)
z tego co wiem i sie orientuje to chyba
jakies 10 tysiakow,wiec odpuscilem sobie,
bo i tak nie zwroci sie
osobiscie jestem ciekaw czy ktos takowa ma.


Pal licho koszt instalacji.
Druga strona medalu jest taka, ze dluzej sie zwraca jazda na gazie, bo auto jezdzi wiecej na Pb niz np. na sekwencji 4 generacji.. No chyba ze cos sie zmienilo od tego co kiedys czytalem w ulotkach z targow.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 14-03-2012, 12:09   

Ponieważ Owczar kolejny raz usunął mój wątek - wklejam tu całość dyskusji.

miki4x4

Cytat:
Znalazłem gościa, który jak w temacie - zakłada gaz do GDI. Rozmawiałem z nim dość długo, mówi, że nie ma problemu, i że jego ojciec ma takiego Gala z gazem. Zapraszał na przejażdżkę próbną... Co o tym myślicie ?

Z drugiej strony rozmawiałem z kolegą, który ma zakład montażu w Krakowie, i stwierdził, że owszem, nie ma problemu, tylko, że przy okazji auto będzie spalało dużo benzyny.


mlun

Cytat:
No już dochodzą słuchy, że takie instalacje się zakłada w Polsce. Tylko kwestia ceny. No i będzie Ci spalał benzynę niestety.


Juiceman

Cytat:
Proporcja spalania przy instalacji LPG w aucie z silnikiem GDI to zdaje się jest 70:30. Tj 70% gazu +30% benzyny na 100km. Ktoś ostatnio pisał, że nawet instalacje do GDI'ka potaniały i już można kupić za ~4500?


Marcino

Cytat:
Czyli jak pali 10 litrów to 70% x 3PLN + 30% x 6 PLN czyli = 21 + 18= 39zł/100km się zwóci tylko po jakim czasie ... bo różnica to około 20zł na 100km.
Pozdrawiam


miki4x4

Cytat:
Cena od 2 do 3 tysięcy, w zalezności jakich podzespołów użyje.

No mi pali aktualnie 12-13 L/100 km, więc 25 zł oszczędności na każdej "100". Więc przy założeniu, że instalacja będzie kosztowała 2,5 tys to po 10000 km się zwróci - w moim przypadku około 1 roku...

nie dawało mi to spokoju, więc zadzwoniłem jeszcze raz. Koleś twierdzi, że auto spala wyłącznie gaz...Przy spokojnej jeździ 9 L - do spodu 13-14 L/100 km...
Chyba się do niego przejadę...


plecho1

Cytat:
Mi mówił mój gazownik, że właśnie koszt takiej instalacji to 4,5 tys zł. Ciekawe jak wyglądają koszty serwisowania takiej instalacji? Kiedyś czytałem, że koszt serwisowania starszych tego typu instalacji jest dość doży, filtry, olej w pompie czy sama pompa która nie jest zbyt trwała. Nie jestem pewien, ale chyba było to około 500 zł na 10 tys km.
Jednak z tą jazdą na samym gazie, to trochę niebezpieczne dla wtryskiwaczy benzyny, które w tym silniku znajdują się w komorze spalania przez co działa na nie duża temperatura. Na pewno się przez to zapieką jeśli nie będą smarowane i chłodzone paliwem. No chyba, że gaz w postaci płynnej był by przez nie podawany ale raczej musiały by to być inne wtryskiwacze niż oryginalne.
Biorąc pod uwagę cenę którą podałeś, jednak nie wydaje mi się, aby ta instalacja była jakoś bardzo zaawansowana i raczej auto chodzi na samym LPG a tylko profilaktycznie co ileś kilometrów trzeba przejechać na samej benzynie określony dystans. Myślę, że w ogólnym rozrachunku nie będzie to zbyt ekonomiczne. Ja sporo o tym myślałem i ostatecznie sprzedałem swoją Carismę GDI i kupiłem z silnikiem na wielopunkcie.


Juiceman

Cytat:
No tak i co 5kkm będziesz miał wtryski do wymiany , omijaj tego gazowanika lepiej heh
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 14-03-2012, 16:17   

Skoro powiedział Ci, że tylko LPG będzie spalać to żadna rewelacja. Normalna instalacja gazowa. Tyle, że jak wcześniej koledzy napisali wtryskiwacze od benzyny się zapieką i koniec.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-03-2012, 17:01   

miki4x4 napisał/a:
Ponieważ Owczar kolejny raz usunął mój wątek - wklejam tu całość dyskusji.


Ponieważ miki4x4 kolejny raz nie zastosował się do regulaminu. W tym wypadku nie pamiętałem o tym, że to już drugi raz i powinno być ostrzeżenie.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 14-03-2012, 21:03   

mlun napisał/a:
Skoro powiedział Ci, że tylko LPG będzie spalać to żadna rewelacja. Normalna instalacja gazowa. Tyle, że jak wcześniej koledzy napisali wtryskiwacze od benzyny się zapieką i koniec.


Nawet gdyby było jak pisze Juicman - że zapiekłyby się co 5 tys, to koszt używanego kompletu to 150 zł. Gra i tak warta świeczki... Poza tym myślę, że gdyby na 100 km 10 robić na benzynie, to by nie było tak źle...
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-03-2012, 21:07   

miki4x4 napisał/a:
koszt używanego kompletu to 150 zł


A koszt wymiany ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-03-2012, 21:59   

miki4x4, gaz i gdi to nieopłacalne lepiej zmienic auto lub silnik. Temat już chyba 4 czy 5 na forum.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Krystian99 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 2961
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-03-2012, 11:03   

A ja mam pytanko bo często widzę amerykańską wersją gala 2,4 silnik z gazem czy one mają ten sam silnik co w europejczykach GDI?? czy nie??
_________________

 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 16-03-2012, 11:07   

Krystian99 napisał/a:
A ja mam pytanko bo często widzę amerykańską wersją gala 2,4 silnik z gazem czy one mają ten sam silnik co w europejczykach GDI?? czy nie??


nie
tamto 2.4 to jest to samo co nasze 2.0
4-cylindrówka rzędowa, idealne do gazu
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 16-03-2012, 11:07   

Nie amerykańce mają zwykłego 2.4 4G64 I4 ;-) tam chyba nawet GDI nie było oferowane.
No i jeszcze 3.0 6G72 ale już w V6
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.