GDI wolne obroty po rozgrzaniu silnika. |
Autor |
Wiadomość |
krakus_kk
Nowy Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2011, 13:12 GDI wolne obroty po rozgrzaniu silnika.
|
|
|
Witam,
Na wstępie chciałbym serdecznie przywitać się z wszystkimi forumowiczami i od razu zadać pytanie
Czy ktoś z tu obecnych miał podobny problem z obrotami jak na tym filmie ? Zaznaczam, że skoki obrotów na filmie to moja sprawka Normalnie wskazówka obrotomierza zatrzymuje sie na ok 500 obr. i ani drgnie w czasie postoju na luzie.
http://www.youtube.com/watch?v=GGZMrFYuaJw
Przedstawione zjawisko pojawia się po przejechaniu >30 km i wtedy obroty spadają oraz zaczyna nieprzyjemnie trząść nadwoziem. Moja Cari to rocznik 2002 1.8 GDI po lifcie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-08-2011, 15:15
|
|
|
Niskie, powinno być koło 700 - 800. Zacznij od ustawienia obrotów(jest na forum, musisz poszukać bo nie mam pod ręką linka). Jak dalej będzie nie tak, to wyczyść przepustnicę oraz sprawdź jakie ciśnienie masz na pompie WC(najlepiej, jak podepniesz się u kogoś pod kompa, kto ma EvoScana i kabelek). |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
krakus_kk
Nowy Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2011, 15:33
|
|
|
Zapomniałem napisać o tym, że przepustnica była czyszczona dwa razy. Kilkakrotnie uczyłem obrotów zgodnie z instrukcja znalezioną na forum.
Efekt nasila się gdy jest ciepło, pewnie dlatego, że silnik się szybciej nagrzewa.
Mechanik powiedział, że z pompą jest wszytko ok, bo jakby nie było to miałbym problem z przyspieszeniem itd. Chyba pozostaje Evoscan i kabelek |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 23-08-2011, 20:02
|
|
|
volve napisał/a: | Niskie, powinno być koło 700 - 800. |
Manualowo to 650/750. Te pierwsze na mieszance uwarstwionej.
500 to trochę mało.
volve napisał/a: | Zacznij od ustawienia obrotów |
Nie tak od szybko. W roczniku 2002 /ECU-MELCO2/ regulacja TPS-em może się skończyć w serwisie adaptacją Mutem. Bez tego będzie się "uczyć" i "uczyć" przez wieleset kilometrów. GDI z MELCO1 pod tym względem jest bardziej "przyjazne" /takie jest u mnie/.
Spróbuj tak:
Adaptacja przepustnicy po resecie ECU, czyszczeniu.
1-Przed przystąpieniem do procedury adaptacyjnej nagrzej silnik do 85 stopni i więcej. Silnik do procedury adaptacyjnej musi być gorący.
2-Silnik- STOP
3-Reset ustawień ECU- zdejmij klemę ujemną na chwilę, 30 sekund wystarczy. Załóż ponownie
4-Przekręć klucz w stacyjce na ON /silnika nie odpalasz/, przepustnica sobie postuka przyjmując wstępne ustawienie /10 sekund/, jak skończy stukać klucz na OFF.
5-Odpal silnik, koła na wprost, odbiorniki nie załączone. Gazu nie dotykasz. Daj silnikowi popracować 10 minut, chodzi o pewność że przeszedł tryby pracy mieszanka uwarstwiona/stechiometryczna
6-Silnik Stop. Adaptacja zakończona.
Zwróć uwagę na to że silnik ma być naprawdę ciepły. Napisz jakie po tej adaptacji są obroty przez pierwsze 4 minuty i następne /gorący silnik/.
Jak nie pomoże, można próbować to samo w trybie serwisowym /tak doczytałem u Rosjan/. Pin 1-zwarty do 4 w gnieździe diagnostycznym.
Być może ktoś coś już regulował.
Jeżeli nie było ingerencji w nastawy przepustnicy "nauka" powyżej wystarcza.
Nominalne napięcie na TPS na pinie 2-3 to okolice 0,527 Volt dla polifta przy zamkniętej przepustnicy i ciepłym silniku. Można to sprawdzić.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-08-2011, 11:08
|
|
|
aren195612 napisał/a: | Manualowo to 650/750. Te pierwsze na mieszance uwarstwionej. |
Oczywiście zaokrągliłem, bo na skali ciężko zauważyć, czy jest to 750 czy 800
aren195612 napisał/a: | Nie tak od szybko. |
Źle się wyraziłem Oczywiście chodziło mi o naukę obrotów tym sposobem, który opisałeś, choć ja dodatkowo robię drugą rundę z załączonymi odbiornikami(przynajmniej gdzieś tak na forum było). |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
krakus_kk
Nowy Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-10-2011, 14:58
|
|
|
Na poczaktu, po adaptacji wszystko jest ok. Samochod stoi i obroty sa w okolicach 750. Wystarczy ok 15 km jazdy zeby problem powrocil. Na dodatek powrocil z bonusem Teraz wskazowka obrotomierza zatrzymuje sie na 1500 obr Czuje i slysze, ze oborty sa niskie (podobnie trzesie buda), ale wskazowka stoi na 1500...
Jakas masakra. Z uwagi na to, iz zrobilo sie duzo chlodniej efekt 'wolnych obrotow' pojawia sie troche pozniej. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 21-10-2011, 22:31
|
|
|
krakus_kk,
Mam niskie obroty na ciepłym ale nie aż tak |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
Misza1122
Mitsumaniak

Auto: Galant GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2011 Posty: 69 Skąd: Terespol
|
Wysłany: 22-10-2011, 19:11
|
|
|
aren195612 napisał/a: |
Adaptacja przepustnicy po resecie ECU, czyszczeniu.
1-Przed przystąpieniem do procedury adaptacyjnej nagrzej silnik do 85 stopni i więcej. Silnik do procedury adaptacyjnej musi być gorący.
2-Silnik- STOP
3-Reset ustawień ECU- zdejmij klemę ujemną na chwilę, 30 sekund wystarczy. Załóż ponownie
4-Przekręć klucz w stacyjce na ON /silnika nie odpalasz/, przepustnica sobie postuka przyjmując wstępne ustawienie /10 sekund/, jak skończy stukać klucz na OFF.
5-Odpal silnik, koła na wprost, odbiorniki nie załączone. Gazu nie dotykasz. Daj silnikowi popracować 10 minut, chodzi o pewność że przeszedł tryby pracy mieszanka uwarstwiona/stechiometryczna
6-Silnik Stop. Adaptacja zakończona.
|
Mam podobny problem. Tylko, że w GDI 2.4 W galancie. U mnie potrafią skakać do 2k obr. i zaczęło się to dziać po wyczyszczeniu przepustnicy.
I moje pytanie jest takie czy to może zadziałać u mnie?? Bo już nie mam pomysłów. Bo jak nie. To czeka sprawdzanie czujników, przepływomierza i silnika krokowego. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 23-10-2011, 14:45
|
|
|
Jeśli auta wam nie gasną to z czym walczycie |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
|