Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
GDI wolne obroty po rozgrzaniu silnika.
Autor Wiadomość
krakus_kk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2011, 13:12   GDI wolne obroty po rozgrzaniu silnika.

Witam,

Na wstępie chciałbym serdecznie przywitać się z wszystkimi forumowiczami i od razu zadać pytanie :)

Czy ktoś z tu obecnych miał podobny problem z obrotami jak na tym filmie ? Zaznaczam, że skoki obrotów na filmie to moja sprawka :) Normalnie wskazówka obrotomierza zatrzymuje sie na ok 500 obr. i ani drgnie w czasie postoju na luzie.

http://www.youtube.com/watch?v=GGZMrFYuaJw

Przedstawione zjawisko pojawia się po przejechaniu >30 km i wtedy obroty spadają oraz zaczyna nieprzyjemnie trząść nadwoziem. Moja Cari to rocznik 2002 1.8 GDI po lifcie.

Pozdrawiam
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-08-2011, 15:15   

Niskie, powinno być koło 700 - 800. Zacznij od ustawienia obrotów(jest na forum, musisz poszukać bo nie mam pod ręką linka). Jak dalej będzie nie tak, to wyczyść przepustnicę oraz sprawdź jakie ciśnienie masz na pompie WC(najlepiej, jak podepniesz się u kogoś pod kompa, kto ma EvoScana i kabelek).
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
krakus_kk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2011, 15:33   

Zapomniałem napisać o tym, że przepustnica była czyszczona dwa razy. Kilkakrotnie uczyłem obrotów zgodnie z instrukcja znalezioną na forum.
Efekt nasila się gdy jest ciepło, pewnie dlatego, że silnik się szybciej nagrzewa.

Mechanik powiedział, że z pompą jest wszytko ok, bo jakby nie było to miałbym problem z przyspieszeniem itd. Chyba pozostaje Evoscan i kabelek :)
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 23-08-2011, 20:02   

volve napisał/a:
Niskie, powinno być koło 700 - 800.

Manualowo to 650/750. Te pierwsze na mieszance uwarstwionej.
500 to trochę mało.
volve napisał/a:
Zacznij od ustawienia obrotów

Nie tak od szybko. W roczniku 2002 /ECU-MELCO2/ regulacja TPS-em może się skończyć w serwisie adaptacją Mutem. Bez tego będzie się "uczyć" i "uczyć" przez wieleset kilometrów. GDI z MELCO1 pod tym względem jest bardziej "przyjazne" /takie jest u mnie/.

Spróbuj tak:

Adaptacja przepustnicy po resecie ECU, czyszczeniu.

1-Przed przystąpieniem do procedury adaptacyjnej nagrzej silnik do 85 stopni i więcej. Silnik do procedury adaptacyjnej musi być gorący.
2-Silnik- STOP
3-Reset ustawień ECU- zdejmij klemę ujemną na chwilę, 30 sekund wystarczy. Załóż ponownie
4-Przekręć klucz w stacyjce na ON /silnika nie odpalasz/, przepustnica sobie postuka przyjmując wstępne ustawienie /10 sekund/, jak skończy stukać klucz na OFF.
5-Odpal silnik, koła na wprost, odbiorniki nie załączone. Gazu nie dotykasz. Daj silnikowi popracować 10 minut, chodzi o pewność że przeszedł tryby pracy mieszanka uwarstwiona/stechiometryczna
6-Silnik Stop. Adaptacja zakończona.

Zwróć uwagę na to że silnik ma być naprawdę ciepły. Napisz jakie po tej adaptacji są obroty przez pierwsze 4 minuty i następne /gorący silnik/.

Jak nie pomoże, można próbować to samo w trybie serwisowym /tak doczytałem u Rosjan/. Pin 1-zwarty do 4 w gnieździe diagnostycznym.
Być może ktoś coś już regulował.
Jeżeli nie było ingerencji w nastawy przepustnicy "nauka" powyżej wystarcza.
Nominalne napięcie na TPS na pinie 2-3 to okolice 0,527 Volt dla polifta przy zamkniętej przepustnicy i ciepłym silniku. Można to sprawdzić.


Pozdrawiam
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-08-2011, 11:08   

aren195612 napisał/a:
Manualowo to 650/750. Te pierwsze na mieszance uwarstwionej.


Oczywiście zaokrągliłem, bo na skali ciężko zauważyć, czy jest to 750 czy 800 :P

aren195612 napisał/a:
Nie tak od szybko.


Źle się wyraziłem ;) Oczywiście chodziło mi o naukę obrotów tym sposobem, który opisałeś, choć ja dodatkowo robię drugą rundę z załączonymi odbiornikami(przynajmniej gdzieś tak na forum było).
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
krakus_kk 
Nowy Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-10-2011, 14:58   

Na poczaktu, po adaptacji wszystko jest ok. Samochod stoi i obroty sa w okolicach 750. Wystarczy ok 15 km jazdy zeby problem powrocil. Na dodatek powrocil z bonusem :) Teraz wskazowka obrotomierza zatrzymuje sie na 1500 obr :) Czuje i slysze, ze oborty sa niskie (podobnie trzesie buda), ale wskazowka stoi na 1500...

Jakas masakra. Z uwagi na to, iz zrobilo sie duzo chlodniej efekt 'wolnych obrotow' pojawia sie troche pozniej.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 21-10-2011, 22:31   

krakus_kk,
Mam niskie obroty na ciepłym ale nie aż tak :shock:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Misza1122 
Mitsumaniak


Auto: Galant GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 69
Skąd: Terespol
Wysłany: 22-10-2011, 19:11   

aren195612 napisał/a:

Adaptacja przepustnicy po resecie ECU, czyszczeniu.

1-Przed przystąpieniem do procedury adaptacyjnej nagrzej silnik do 85 stopni i więcej. Silnik do procedury adaptacyjnej musi być gorący.
2-Silnik- STOP
3-Reset ustawień ECU- zdejmij klemę ujemną na chwilę, 30 sekund wystarczy. Załóż ponownie
4-Przekręć klucz w stacyjce na ON /silnika nie odpalasz/, przepustnica sobie postuka przyjmując wstępne ustawienie /10 sekund/, jak skończy stukać klucz na OFF.
5-Odpal silnik, koła na wprost, odbiorniki nie załączone. Gazu nie dotykasz. Daj silnikowi popracować 10 minut, chodzi o pewność że przeszedł tryby pracy mieszanka uwarstwiona/stechiometryczna
6-Silnik Stop. Adaptacja zakończona.





Mam podobny problem. Tylko, że w GDI 2.4 W galancie. U mnie potrafią skakać do 2k obr. i zaczęło się to dziać po wyczyszczeniu przepustnicy.
I moje pytanie jest takie czy to może zadziałać u mnie?? Bo już nie mam pomysłów. Bo jak nie. To czeka sprawdzanie czujników, przepływomierza i silnika krokowego.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 23-10-2011, 14:45   

Jeśli auta wam nie gasną to z czym walczycie :?: :roll:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.