Problem z odpalaniem na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Screw78
Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 52 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 26-10-2011, 11:15 Problem z odpalaniem na zimnym silniku
|
|
|
Witam.
Od okolo dwoch tygodni mam problemy aby odpalic eLe gdy jest zimny silnik. Temperatury wachaja od +5 do +10 wiec nie ma mowy o mrozach .
Gdyby ktos sie pytal, to od razu napisze, ze oczywiscie czekam az kontrolka od nagrzewania swiec zgasnie przed rozruchem .
Dzieje sie tak najczesciej gdy postoi powyzej 4 godzin (wczoraj po okolo 4h odpalil prawie bez problemu) zakrecil z 3 sek i tylko zakopcil jak zwykle.
Normalnie musze go krecic nawet z 10 razy, czasami slychac jakby juz cos lapal jakis gar i rzuca troche silnikiem, wtedy dodaje delikatnie gazu i czasami zalapuje.
Gdy jest cieply pali od kopa, nawet gdy postoi ze 2-3 godziny i temp. cieczy jest juz niska daje sobie rade ale po dluzszych postojach mam problem.
Dodatkowo po odpalaniu (dlugim) pojawiaja sie wielkie kleby siwego dymu z rury wydechowej, zauwazylem takze, ze gdy jezdze i dodaje ostro gazu to takze strasznie kopci na siwo a nie na czarno jak to zwykle w dieslach bywa, czego wczesniej nie zauwazalem.
Sprawdzalem swiece ale na pierwszy rzut oka nic nie widac (byly tylko osmolone wiec wyczyscilem i zalozylem spowrotem)
Sprawdzilem takze filtr paliwa, czy nie ma wody (podpompowalem pompka i z dolu leciala tylko ropa), pozniej go odpowietrzylem poniewaz zassal gdzies sporo powietrza (jakies 3-5 machniec pompka i lecialo juz paliwo).
Nie mam juz pomyslow gdzie moge jeszcze szukac przyczyny, czy musze jechac i podlaczyc eLe pod komputer po okolo 8 godzinach postoju aby cos wykazalo (jezeli wykaze bo na cieplym jest wszystko ok).
Prosze o jakies rady jezeli cos podejrzewacie, lub wiecie co moze byc przyczyna bo juz rozkladam rece :/.
Z powazaniem Adam. |
_________________ 4x4 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 26-10-2011, 16:01
|
|
|
Albo zawór zwrotny na pompie puszcza albo się zapowietrza. Nic innego być nie może. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Screw78
Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 52 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 27-10-2011, 00:52
|
|
|
Wielkie dzieki @Heilsberg, jak tylko znajde wolna chwile czasu to sie tym zajme |
_________________ 4x4 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 27-10-2011, 11:14
|
|
|
Na początek załóż zawór zwrotny na przewodzie zasilającym między filtrem a pompą (i zmień przewód przy okazji na przezroczysty, będzie widać powietrze). Jak pomoże to masz odpowiedź. Jak nie pomoże to trzeba by sprawdzić szczelność przewodów paliwowych ale z tym może być problem bo nie zawsze widać a ropa kapać nie musi. Ale wszystkie podejrzane opaski zmień. Najprostszym rozwiązaniem jest wywalić przewody oryginalne i założyć nowe (z miedzi od instalacji gazowych).
Ostatecznie to może być przeskoczony rozrząd o ząbek ale nie sądzę. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jajacek
Forumowicz
Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 33 Skąd: spod Wrocławia
|
Wysłany: 29-10-2011, 15:48
|
|
|
Dodaj do paliwa uszlachetniacz podnoszący liczbę cetanowa ON (z reguły 1 ml na 1 litr oleju). Liczba cetanowa oznacza zdolność paliwa do samozapłonu. Powinno pomóc. |
_________________ jajacek |
|
|
|
 |
Januszl200
Forumowicz Januszl200
Auto: Mitsubishi L200
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 132 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-10-2011, 11:06
|
|
|
Sprawdź świece ale nie czy są brudne i ładnie wyglądają tylko czy grzeją! Możliwe, że padły 2 skoro wozem "trzepie" a możliwe ,że wszystkie. Przy tych temperaturach (+5) już Ci nie odpali z samego kręcenia, chyba że jak piszesz, motor jest ciepły. Oczywiście kontrolka świeci, bo automat podaje napięcie ale spalona świeca się nie podgrzeje. |
|
|
|
 |
Screw78
Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 52 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 04-11-2011, 21:44
|
|
|
Januszl200 napisał/a: | Sprawdź świece ale nie czy są brudne i ładnie wyglądają tylko czy grzeją! Możliwe, że padły 2 skoro wozem "trzepie" a możliwe ,że wszystkie. Przy tych temperaturach (+5) już Ci nie odpali z samego kręcenia, chyba że jak piszesz, motor jest ciepły. Oczywiście kontrolka świeci, bo automat podaje napięcie ale spalona świeca się nie podgrzeje. |
Miales @Januszl200 racje
Swiece wymienione i pali jak nowka |
_________________ 4x4 |
|
|
|
 |
tito111
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2.5tdi 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2012 Posty: 1 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 02-10-2012, 13:12
|
|
|
Po pierwsze jestem tu nowym forumowiczem i chciałbym się ze wszystkimi przywitać.
Nie wiem jak założyć własny temat ,a ten w całości odpowiada mojemu problemowi więc jeśli pozwolicie to chciałbym się pod niego podpiąć. Otóż w moim L200 jest identyczny problem jak u kolegi ciężko pali na zimnym silniku. Rzeczy które zrobiłem to:
-na początek sprawdziłem go na komputerze czy nie ma jakiś błędów i nic nie pokazało
-mechanicy na 90% stawiali na pompę ponieważ na początku dosyć dobrze palił na zimnym silniku, natomiast miał duże problemy na ciepłym
-wymieniłem pompę na nową nie żadną po regeneracji tylko nową, wtedy sytuacja się odwróciła i dobrze pali na ciepłym natomiast ma problemy na zimnym silniku
-sprawdziłem świece i wszystkie grzeją
-sprawdziłem napięcie na listwie do świec i jest
-założyłem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa
-wymieniłem filtr paliwa
-sprawdziłem wtryski i są ok po ok 135atm
-sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i też ok 3szt pod 30atm 1 28atm
Prawdę mówiąc nie mam już pomysłów co można jeszcze zrobić żeby to zaczęło normalnie funkcjonować, i tutaj moja prośba do kolegów o pomoc w tej kwestii może ktoś miał podobne problemy z L200.
Z góry dziękuje za pomoc!!! |
|
|
|
 |
Screw78
Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 52 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 11-10-2012, 23:15
|
|
|
Czesc @tito111, ja niestety nie moge Ci pomoc ale mam nadzieje, ze ktos bardziej znajacy sie na rzeczy cos odpisze. Czasami jednak ciezko jest cos konkretnie powiedziec tak "na oko" ale sa tu chyba nawet osoby, ktore maja warsztaty choc najlepiej byloby do nich podjechac mimo, ze czasem droga daleka... |
_________________ 4x4 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2012, 20:13
|
|
|
tito111, podaj VIN i jakie masz świece żarowe w aucie. Czy początek tłoczenia jest dobrze ustawiony? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|