Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Colt nie odpala
Autor Wiadomość
DARO2504 
Nowy Forumowicz


Auto: COLT 1.6 16V GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 27-10-2011, 00:02   [CA4A 1.6] Colt nie odpala

Witam wszystkich forumowiczów i Mitsumaniaków! Jestem nowym użytkownikiem forum, i mam twardy orzech do zgryzienia! Chodzi o mojego miśka :D Ponieważ przeczytałem już chyba wszystkie tematy jak ,i posty związane z tym problemem ,i podobnymi nie znajdując odpowiedzi na mój przypadek.
Otóż dwa tygodnie temu wyjechałem na delegacje służbową. Po powrocie do kraju nie mogę uruchomić mojego misia.(Stał dwa tygodnie nie odpalany...)
Objawy typowe dla Uszkodzenie ECU czyli :
-kontrolka CE nie zapala się po przekręceniu stacyjki!
-przez złącze diagnostyczne nie można wymrugać kodu błędu(Brak napięcia)
-sprawdzałem świece przy uruchamianiu brak iskry
Według zaleceń i podpowiedzi z innych tematów wymieniłem kondensatory na nowe nie pomogło!
Kupiłem drugi Ecu podpiołem i też nic.Sprawdzałem przewody,bezpieczniki, czyściłem kopułkę,podgiełem blaszkę w aparacie do palca dalej CE się nie zapala.Autko dalej nie pali! Brakuje mi już pomysłów co jest przyczyną takiego obrotu zdarzeń. Może miał ktoś podobny przypadek i wie co mu dolega?!Proszę wiec o sugestie w tym temacie ,z góry dziękuje i pozdrawiam :|
 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-10-2011, 11:20   

A bezpieczniki pod maską sprawdzałeś? Szczególnie ten oznaczony MFI lub ECI w kolorze niebieskim. Poza tym do sprawdzenia przekaźnik znajdujący się za radiem.
 
 
 
DARO2504 
Nowy Forumowicz


Auto: COLT 1.6 16V GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 27-10-2011, 14:33   

Oczywiście że sprawdzałem!podmieniałem te niebieskie tez miejscami. Nawet użyłem do tego miernika...A ten przekaźnik w jaki sposób mogę sprawdzić czy jest ok???
_________________

 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-10-2011, 14:48   

Chyba najlepiej sprawdzić, czy na piny 12 i 25 (przewód prawdopodobnie koloru czerwonego) wtyku 26-pinowego B-25 wpinanego do ECU dochodzi napięcie 12v po przekręceniu kluczyka.
 
 
 
DARO2504 
Nowy Forumowicz


Auto: COLT 1.6 16V GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 27-10-2011, 15:03   

OK! Zaraz idę to sprawdzić. Dziś nie mam miernika ale diodą tez powinno się chyba udać?
_________________

 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-10-2011, 15:15   

O ile dobrze podłączysz bieguny diody to powinno się udać.

Masa w tej wtyczce B-25 powinna byc na pinach 13 i 26.
 
 
 
DARO2504 
Nowy Forumowicz


Auto: COLT 1.6 16V GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 27-10-2011, 15:50   

Sprawdzone! Napięcia brak na tych pinach...

[ Dodano: 27-10-2011, 15:52 ]
mase podłączyłem z zapalniczki..
_________________

 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-10-2011, 18:37   

No to albo przekaźnik za radiem, albo stacyjka, albo gdzieś wiązka przerwana... W manualu nr 13 od strony 30 do 33 masz opisane jak diagnozować brak zasilania ECU, łącznie ze sprawdzeniem przekaźnika. O stacyjce w tym samym manualu na stronie 60.

Numery stron wg treści manuala, a nie pdf'a.

Edit: Jeszcze więcej o stacyjce w manualu 54 str 5 i 6.

Edit2: Masz immo?
Słychać "pyknięcie" zza radia gdy przekręcasz kluczyk do pozycji ON?
 
 
 
DARO2504 
Nowy Forumowicz


Auto: COLT 1.6 16V GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 27-10-2011, 19:38   

Skomplikowany ten manual. Nie znam technicznego angielskiego więc niewiele wskóram.Stacyjka raczej odpada bo kontrolki wszystkie działają , i odbiorniki też...

[ Dodano: 27-10-2011, 19:40 ]
Nie mam immo ale te pyknięcie słychać szczególnie wyraźnie w okolicy kolan pasażera...
_________________

 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27-10-2011, 22:23   

A może czytanie schematów lepiej pójdzie? Są w dziale download manuale od elektryki. W manualu GeneralElectrical na stronie 146 jest pokazane jak przekaźnik jest połączony do ECU.

Jakby co, to spreparowałem też opis po polsku:

Wtyczka do przekaźnika zza radia (piny liczone od prawej do lewej)

1-wyjście zasilania z przekaźnika na pompę paliwa
2-wyjście zasilania z przekaźnika na osprzęt silnika
3-wyjscie zasilania z przekaźnika do ECU (sprawdzić przejście miernikiem do pinow 12 i 25 wtyczki B-25 przy ECU)
4-12v.
5-do ECU (8. pin B-25) [załączanie pompy paliwa]
6-masa
7-12v po przekręceniu kluczyka na ON
8-jak wyżej

Sprawdzanie przekaźnika (piny liczone od lewej do prawej) - po podłączeniu do pinów:

8=12v
6=masa
wtedy:
4=2=3 (przejście miedzy 2 i 3 i 4)

i podobnie dla drugiej części przekaźnika:

7=12v
5=masa
wtedy:
7=1 (12v pojawia się na pinie 1)
 
 
 
DARO2504 
Nowy Forumowicz


Auto: COLT 1.6 16V GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 29-10-2011, 00:05   

Jutro popołudniu sprawdzę przekaźnik i może coś będzie wiadomo...

[ Dodano: 31-10-2011, 17:55 ]
sprawdziłem przekaźnik i wtyczkę. Wygląda to tak:

Wtyczka po przekręceniu stacyjki:

1-Nic
2-0,7v
3- 0,7v
4- 5,8v
5--Nic
6- Masa
7-12v
8-12v

Przekaźnik po przekręceniu stacyjki:

1-Nic
2-1,8v
3-1,8v
4-1,8v
5-12v
6-Masa
7-12v
8-12v

Po rozebraniu przekaźnika i podłączeniu pod kostke zauważyłem że załącza się tylko jedna cewka druga jest nieruchomo?!

[ Dodano: 02-11-2011, 16:04 ]
Sprawdziłem dziś sam przekaźnik według instrukcji Lejma wyszło że jest ok!

Lejm napisał:

Cytat:
Sprawdzanie przekaźnika (piny liczone od lewej do prawej) - po podłączeniu do pinów:

8=12v
6=masa
wtedy:
4=2=3 (przejście miedzy 2 i 3 i 4)

i podobnie dla drugiej części przekaźnika:

7=12v
5=masa
wtedy:
7=1 (12v pojawia się na pinie 1)


Problem leży chyba gdzieś indziej bo przy sprawdzaniu samej wtyczki nie wychodzi według tego opisu:

Lejm napisał:

Cytat:
Wtyczka do przekaźnika zza radia (piny liczone od prawej do lewej)

1-wyjście zasilania z przekaźnika na pompę paliwa
2-wyjście zasilania z przekaźnika na osprzęt silnika
3-wyjscie zasilania z przekaźnika do ECU (sprawdzić przejście miernikiem do pinow 12 i 25 wtyczki B-25 przy ECU)
4-12v.
5-do ECU (8. pin B-25) [załączanie pompy paliwa]
6-masa
7-12v po przekręceniu kluczyka na ON
8-jak wyżej
_________________

 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 03-11-2011, 18:21   

Rozumiem, że te 5,8v na pinie 4 wtyczki to przy odłączonym przekaźniku, tak?

Jeżeli tak, to będzie problem gdzieś w wiązce... Albo między bezpiecznikami i tą wtyczką przekaźnika (po drodze jest jeszcze złącze A-09 [6-pinowa koloru czarnego(przewód żółty pin nr 4)] pod maską [gdzieś pod zbiornikiem spryskiwacza chyba]), albo jeszcze przed bezpiecznikami pod maską. Trzeba by sprawdzić, czy do bezpiecznika MFI(ECI) dochodzi 12v i jak wyglądają tam styki, może zaśniedziały, albo coś. Klemy akumulatora też sprawdzić nie zaszkodzi.

EDIT!: w złączu A-09 koloru czarnego pin nr 2 - przewód czarno-żółty - zasila przekaźnik-ecu.
Ostatnio zmieniony przez lejm 04-11-2011, 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DARO2504 
Nowy Forumowicz


Auto: COLT 1.6 16V GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 10
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 03-11-2011, 18:52   

Tak przy odłączonym przekaźniku jest 5,8v, a rozumiem że powinno być 12v. 4 pin to żółto-czarny kabel nie idzie on przypadkiem ze stacyjki?

Klemy i piny posprawdzane już na samym początku poszukiwań ale sprawdzę jeszcze czy napewno jest tam 12v...

[ Dodano: 03-11-2011, 19:15 ]
Właśnie sprawdziłem bezpiecznik ECI napięcie na pinach po jego wyjęciu 10,49v...
Na pinie czwartym wtyczki dziś już inne napięcie od 7,5-8,25v...przy załączonej stacyjce jaki i wyłączonej.
_________________

 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 03-11-2011, 22:40   

DARO2504 napisał/a:
4 pin to żółto-czarny kabel nie idzie on przypadkiem ze stacyjki?


Wg schematów idzie pod maskę i tam przez złącze A-09 (faktycznie kolor źółto-czarny, a nie żółty, jak wcześniej napisałem) do bezpieczników.

Cytat:

Na pinie czwartym wtyczki dziś już inne napięcie od 7,5-8,25v...przy załączonej stacyjce jaki i wyłączonej.


I mimo wszystko CE się nie zapala?

Przydałoby się znaleźć to złącze A-09 i tam jeszcze pomierzyć.

[ Dodano: 04-11-2011, 08:36 ]
DARO2504 napisał/a:

Właśnie sprawdziłem bezpiecznik ECI napięcie na pinach po jego wyjęciu 10,49v...


A na akumulatorze jakie jest napięcie? Mógł się troche już rozładować od stania i dłubania.
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 04-11-2011, 11:27   

nie ma co sprzawdzac padł ECu wyjmij go sciagnij obudowe i sprawdz kondensatorki bo lubia sie wylewac.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.