Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robot
10-02-2007, 18:24
[STARION]Problemik ze wspomaganiem i olejem
Autor Wiadomość
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-12-2006, 16:40   [STARION]Problemik ze wspomaganiem i olejem

Zaczne najłatwiej jak umiem :mrgreen:

w związku z tym , że jest zima (powiedzmy :wink: ) to auto przepalam mniej więcej raz na tydzień i w suche ładne dni robię rundke po mieście. Tak było i tydzień temu, ale coś zakłuciło mój harmonogram zadań....mianowicie usłyszałem piski i trzeszczenia przy skręcaniu kierownicą. Natychmiast zorientowałem się , że oleju (wspomaganie ofc) zbrakło, więc co prędzej (po dojechaniu do domu) dolałem tyle ile było trzeba i problem ustał. Złudnie. Do dziś, kiedy to znów zobaczyłem , że oleju troszke ubyło.
Co do czorta ?! wyciek oleju jest minimalny - założyłem nowe opaski na przewody, ale to co wypłynęło to i tak nie było liczone w setkach ml tylko w kroplach - więc gdzie się podział olej......??

jak oceniacie to? co dalej z tym zrobić? jaka może być przyczyna?

z góry dzięki za pomoc :wink:
_________________
Starion Klub Polska

Ostatnio zmieniony przez robot 10-02-2007, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 05-12-2006, 21:44   

truespinmice, czesc
Najprawdopodobniej plyn od wspomagania ucieka ci maglownica ale ze tam sa gumy zalozone wiec gromadzi sie pod gumami i dlatego nie wycieka.
Ja u siebie mialem podobnie a gdy zdjalem gume to z pol litra wylecialo.
Wymiana uszczelniaczy czy jak to tam sie fachowo zwie w maglownicy.
Pozdr
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 05-12-2006, 22:08   

Podajcie jakie to ma wymiary tak abysmy wiedzieli i ewentualnie co wchodzi w zestaw naprawczy
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 05-12-2006, 22:49   

wojmi1, Szczerze to nie mam pojecia jak uw lancerze wyglada maglownica ale zobacz tu http://p605.foxnet.pl/www...wspomaganie.htm
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-12-2006, 12:14   

Karol208 napisał/a:
truespinmice, czesc
Najprawdopodobniej plyn od wspomagania ucieka ci maglownica ale ze tam sa gumy zalozone wiec gromadzi sie pod gumami i dlatego nie wycieka.
Ja u siebie mialem podobnie a gdy zdjalem gume to z pol litra wylecialo.
Wymiana uszczelniaczy czy jak to tam sie fachowo zwie w maglownicy.
Pozdr


a jaka jest tego przyczyna?? i czy można to jakoś zdiagnozować samemu w łatwy sposób?
_________________
Starion Klub Polska

 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-12-2006, 14:55   

Karol208, dzieki za linka , szkoda ze publikujecie bez wymiarow wtedy mozna by popracowac nad cenami np tego simeringa bo jezeli nie jest to kierunkowy to cena /z zyskiem/ max ok.6-8 zl
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 06-12-2006, 22:33   

truespinmice, Najlepiej zdjagnozowac samemu w taki sposob ze sciagasz gume oslaniajaca sa po obu stronach maglownicy, jesli po zdjeciu gumy bedzie tam plyn tzn ze uszczelniacze poszly.
Przyczyna moze byc krecenie kierownica do oporu i nie popuszczanie jej gdy osiagnie calkowity skret.
Mozesz miec peknieta ta gume na gorze i nawalilo tam piachu i innego syfu, a moze poprostu ze starosci sie juz zuzylo:)
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2006, 07:22   

Witam
A u mnie w Colcie C52A w tych gumach jest olej i wygląda na to że ma być tam. Otóż zauważyłem, że jak kręcisz kierownicą, to olej przechodzi z jednej osłony do drugiej jakimiś kanalikami. Wiem, bo wymieniałem sobie osłony i uszczelniałem całą listwę -- lało się na ziemie niemiłosiernie.

Po dokładnym uszczelnieniu układu już nic mi nie cieknie i jestem zadowolony z siebie

Jeśli się myle to mnie poprawcie, ale wydaje mi się że tak ma być

pozdro
SebaD
 
 
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-12-2006, 16:23   

Mądrzejszy o "kawałek" wiedzy , chciałem uaktualnić co nie co:

Pierwsze sprostowanie: Starionek nie ma maglownicy, tylko przekładnie kierowniczą.
Drugie sporstowanie: płyny już nie ucieka - on spie**** :(

Ale do rzeczy.....jak się okazało , płyn nie uciekał przez przewody, lecz przez przekładnie (najprawdopodobniej uszczelniacze/simmeringi itp. itd.). Leciał na ziemie i niewiem jak to się stało , ale nie zauważałem go, więc nie widziałem problemu (wcześniej).
Kiedy już się umówiłem z zakładem naprawczym okazało się , że płyn nic , a nic nie uciekł tego dnia (podaczas tej jazdy). Nawet był na tyle bezczelny , że nie uciekł aż do dnia dzisiejszego.......czyżby przestraszył się "operacji" :wink:

Wiem , że jeżeli problem się pojawił i znikł , to może się pojawić spowrotem, dlatego podjąłem już działania w tym kierunku i szukam "zestawu naprawczego" (kit) tych wszystkich uszczelniaczy , które wchodzą w skład przekładni (kilkanaście sztuk).

Oczywiście problem jest w tym , że w Polsce to moge o tym kicie pomarzyć.....narazie ruszyłem moje wszystkie kontakty (z forum to japaneze,kiepuczi i betty) - będziemy czekać .
_________________
Starion Klub Polska

 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-12-2006, 17:19   

Niestety ucieczki płynu to skutek, nie przyczyna problemu. Przyczyną jest zazwyczaj zbyt duży luz w płaszczyźnie prostopadłej do osi listwy - wymiana samych uszczelniaczy wystarczy na pół roku maksymalnie :(

PS. Maglownica to potoczna nazwa przekładni kierowniczej......
PS2 - mam pewną teorię odnośnie "cudownego ozdrowienia" - płyn uciekał od dawna powolutku i gromadził się w osłonach (dlatego nie widziałeś go pod autem), jak zabrakło płynu w pompie - usłyszałeś to i dolałeś. Układ sam się powoli odpowietrzał i zaciągał płyn za zbiorniczka (szybka ucieczka po uzupełnieniu).... teraz się odpowietrzył i znowu powoli przesącza się do osłon......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-12-2006, 20:02   

hmm.....ciekawa teoria :idea: zobaczymy na jak długo misiek wyzdrowiał.
Mam nadzieje , że to nie będzie nic poważnego , bo chyba się pochlastam zanim znajde drugą przekładnie (chyba, że kupie używke z AU).

ps. co do maglownicy , to w moim kręgu oznacza "podłużne urządzenie" (od jednej strony auta do drugiej , zamocowane na ściance (firewall)). Natomiast przekładnia to urządzonko - wielkości kokosa - tak to sobie tłumacze :wink:

[ Dodano: 27-02-2007, 16:59 ]
Na dzień dzisiejszy sprawa ma się tak: przekładnia się wysrała - jest do wyrzucenia....auto stoi i stoi i krew mnie zalewa , bo skończyły mi się już pomysły oraz osoby do pomocy.

Nie tylko same simmeringi, uszczelniacze itp są do wymiany , ale również wałki, przekładnie itp. to co wchodzi w skład przekładni..... :evil: :evil: :evil:

Przez pierwsze dwa dni byłem taki zły i zdesperowany , że nawet myślałem o pozbyciu sie złoma.

Z tego co mi mówili lubelscy fachowcy, to regeneracja jej będzie kosztowała nawet i 2500zł (niewiem, nieznam się), bo jak już napisałem - nie tylko uszczelnienia trzeba zrobić.
Mówił to gość, który podobno kiedyś robił coś takiego i drugi raz by się tego nie podjął.


Ogólnie jestem załamany, bo niewiem co dalej robić.

Napisałem wam , że załatwie sobie przekładnie z AU.....taaa, akurat! PRZECIEŻ TAM MAJĄ RUCH LEWO STRONNY !!! idiota ze mnie :?
Najgorsze jest też to, że w USA, gdzie większość aut to WB mają inną przekładnie :evil:
.........ale można też dostać i taką jak moja - nawet nówke :wink:

ehhh, porażka



EDIT 14.03.2007:

przekładnia w drodze 8)
_________________
Starion Klub Polska

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.