 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: robot 10-02-2007, 18:24 |
[STARION]Problemik ze wspomaganiem i olejem |
Autor |
Wiadomość |
truespinmice
Mitsumaniak One of Austarion.com

Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-12-2006, 16:40 [STARION]Problemik ze wspomaganiem i olejem
|
|
|
Zaczne najłatwiej jak umiem
w związku z tym , że jest zima (powiedzmy ) to auto przepalam mniej więcej raz na tydzień i w suche ładne dni robię rundke po mieście. Tak było i tydzień temu, ale coś zakłuciło mój harmonogram zadań....mianowicie usłyszałem piski i trzeszczenia przy skręcaniu kierownicą. Natychmiast zorientowałem się , że oleju (wspomaganie ofc) zbrakło, więc co prędzej (po dojechaniu do domu) dolałem tyle ile było trzeba i problem ustał. Złudnie. Do dziś, kiedy to znów zobaczyłem , że oleju troszke ubyło.
Co do czorta ?! wyciek oleju jest minimalny - założyłem nowe opaski na przewody, ale to co wypłynęło to i tak nie było liczone w setkach ml tylko w kroplach - więc gdzie się podział olej......??
jak oceniacie to? co dalej z tym zrobić? jaka może być przyczyna?
z góry dzięki za pomoc |
_________________ Starion Klub Polska
 |
Ostatnio zmieniony przez robot 10-02-2007, 18:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 05-12-2006, 21:44
|
|
|
truespinmice, czesc
Najprawdopodobniej plyn od wspomagania ucieka ci maglownica ale ze tam sa gumy zalozone wiec gromadzi sie pod gumami i dlatego nie wycieka.
Ja u siebie mialem podobnie a gdy zdjalem gume to z pol litra wylecialo.
Wymiana uszczelniaczy czy jak to tam sie fachowo zwie w maglownicy.
Pozdr |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 05-12-2006, 22:08
|
|
|
Podajcie jakie to ma wymiary tak abysmy wiedzieli i ewentualnie co wchodzi w zestaw naprawczy |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 05-12-2006, 22:49
|
|
|
wojmi1, Szczerze to nie mam pojecia jak uw lancerze wyglada maglownica ale zobacz tu http://p605.foxnet.pl/www...wspomaganie.htm |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
truespinmice
Mitsumaniak One of Austarion.com

Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-12-2006, 12:14
|
|
|
Karol208 napisał/a: | truespinmice, czesc
Najprawdopodobniej plyn od wspomagania ucieka ci maglownica ale ze tam sa gumy zalozone wiec gromadzi sie pod gumami i dlatego nie wycieka.
Ja u siebie mialem podobnie a gdy zdjalem gume to z pol litra wylecialo.
Wymiana uszczelniaczy czy jak to tam sie fachowo zwie w maglownicy.
Pozdr |
a jaka jest tego przyczyna?? i czy można to jakoś zdiagnozować samemu w łatwy sposób? |
_________________ Starion Klub Polska
 |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-12-2006, 14:55
|
|
|
Karol208, dzieki za linka , szkoda ze publikujecie bez wymiarow wtedy mozna by popracowac nad cenami np tego simeringa bo jezeli nie jest to kierunkowy to cena /z zyskiem/ max ok.6-8 zl |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 06-12-2006, 22:33
|
|
|
truespinmice, Najlepiej zdjagnozowac samemu w taki sposob ze sciagasz gume oslaniajaca sa po obu stronach maglownicy, jesli po zdjeciu gumy bedzie tam plyn tzn ze uszczelniacze poszly.
Przyczyna moze byc krecenie kierownica do oporu i nie popuszczanie jej gdy osiagnie calkowity skret.
Mozesz miec peknieta ta gume na gorze i nawalilo tam piachu i innego syfu, a moze poprostu ze starosci sie juz zuzylo:) |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 07:22
|
|
|
Witam
A u mnie w Colcie C52A w tych gumach jest olej i wygląda na to że ma być tam. Otóż zauważyłem, że jak kręcisz kierownicą, to olej przechodzi z jednej osłony do drugiej jakimiś kanalikami. Wiem, bo wymieniałem sobie osłony i uszczelniałem całą listwę -- lało się na ziemie niemiłosiernie.
Po dokładnym uszczelnieniu układu już nic mi nie cieknie i jestem zadowolony z siebie
Jeśli się myle to mnie poprawcie, ale wydaje mi się że tak ma być
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
truespinmice
Mitsumaniak One of Austarion.com

Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-12-2006, 16:23
|
|
|
Mądrzejszy o "kawałek" wiedzy , chciałem uaktualnić co nie co:
Pierwsze sprostowanie: Starionek nie ma maglownicy, tylko przekładnie kierowniczą.
Drugie sporstowanie: płyny już nie ucieka - on spie****
Ale do rzeczy.....jak się okazało , płyn nie uciekał przez przewody, lecz przez przekładnie (najprawdopodobniej uszczelniacze/simmeringi itp. itd.). Leciał na ziemie i niewiem jak to się stało , ale nie zauważałem go, więc nie widziałem problemu (wcześniej).
Kiedy już się umówiłem z zakładem naprawczym okazało się , że płyn nic , a nic nie uciekł tego dnia (podaczas tej jazdy). Nawet był na tyle bezczelny , że nie uciekł aż do dnia dzisiejszego.......czyżby przestraszył się "operacji"
Wiem , że jeżeli problem się pojawił i znikł , to może się pojawić spowrotem, dlatego podjąłem już działania w tym kierunku i szukam "zestawu naprawczego" (kit) tych wszystkich uszczelniaczy , które wchodzą w skład przekładni (kilkanaście sztuk).
Oczywiście problem jest w tym , że w Polsce to moge o tym kicie pomarzyć.....narazie ruszyłem moje wszystkie kontakty (z forum to japaneze,kiepuczi i betty) - będziemy czekać . |
_________________ Starion Klub Polska
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-12-2006, 17:19
|
|
|
Niestety ucieczki płynu to skutek, nie przyczyna problemu. Przyczyną jest zazwyczaj zbyt duży luz w płaszczyźnie prostopadłej do osi listwy - wymiana samych uszczelniaczy wystarczy na pół roku maksymalnie
PS. Maglownica to potoczna nazwa przekładni kierowniczej......
PS2 - mam pewną teorię odnośnie "cudownego ozdrowienia" - płyn uciekał od dawna powolutku i gromadził się w osłonach (dlatego nie widziałeś go pod autem), jak zabrakło płynu w pompie - usłyszałeś to i dolałeś. Układ sam się powoli odpowietrzał i zaciągał płyn za zbiorniczka (szybka ucieczka po uzupełnieniu).... teraz się odpowietrzył i znowu powoli przesącza się do osłon...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
truespinmice
Mitsumaniak One of Austarion.com

Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-12-2006, 20:02
|
|
|
hmm.....ciekawa teoria zobaczymy na jak długo misiek wyzdrowiał.
Mam nadzieje , że to nie będzie nic poważnego , bo chyba się pochlastam zanim znajde drugą przekładnie (chyba, że kupie używke z AU).
ps. co do maglownicy , to w moim kręgu oznacza "podłużne urządzenie" (od jednej strony auta do drugiej , zamocowane na ściance (firewall)). Natomiast przekładnia to urządzonko - wielkości kokosa - tak to sobie tłumacze
[ Dodano: 27-02-2007, 16:59 ]
Na dzień dzisiejszy sprawa ma się tak: przekładnia się wysrała - jest do wyrzucenia....auto stoi i stoi i krew mnie zalewa , bo skończyły mi się już pomysły oraz osoby do pomocy.
Nie tylko same simmeringi, uszczelniacze itp są do wymiany , ale również wałki, przekładnie itp. to co wchodzi w skład przekładni.....
Przez pierwsze dwa dni byłem taki zły i zdesperowany , że nawet myślałem o pozbyciu sie złoma.
Z tego co mi mówili lubelscy fachowcy, to regeneracja jej będzie kosztowała nawet i 2500zł (niewiem, nieznam się), bo jak już napisałem - nie tylko uszczelnienia trzeba zrobić.
Mówił to gość, który podobno kiedyś robił coś takiego i drugi raz by się tego nie podjął.
Ogólnie jestem załamany, bo niewiem co dalej robić.
Napisałem wam , że załatwie sobie przekładnie z AU.....taaa, akurat! PRZECIEŻ TAM MAJĄ RUCH LEWO STRONNY !!! idiota ze mnie
Najgorsze jest też to, że w USA, gdzie większość aut to WB mają inną przekładnie
.........ale można też dostać i taką jak moja - nawet nówke
ehhh, porażka
EDIT 14.03.2007:
przekładnia w drodze |
_________________ Starion Klub Polska
 |
|
|
|
 |
|
|