Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przedni napęd -wibracja, piski.
Autor Wiadomość
Tomasz Grochola 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 60
Skąd: Galway
Wysłany: 10-12-2010, 00:30   Przedni napęd -wibracja, piski.

Jakiś czas temu zacząłem czuć wibracje i jakby opór podczas jazdy (jakby ciężej "szedł"). Cały czas jeździłem 4x4, bo kiepskie opony, kiepskie drogi, potem zima na irlandzkich drogach, ciąganie maszyn itd.
Z upływem czasu (kilka tygodni), drgania nasiliły się, opór stał się wyraźniejszy, a wreszcie zaczęło się popiskiwanie.
W tym momencie zacząłem wnikać w temat. Stwierdziłem, że pisk słychać TYLKO przy 4x4 (tak samo pozostałe objawy) i TYLKO pod obciążeniem, tzn. kiedy wciskam pedał gazu i przyspieszam. Po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu silnikiem -cicho i gładko. Tak samo cicho i gładko idzie z napędem na tył.

Co się sypie?
_________________
Roch.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 10-12-2010, 18:35   

Sprawdź dokładnie krzyżaki przedniego wału - luz na tulejkach i smarowanie oraz luzy na wejściu do mostu i do reduktora,
a jeśli wszystko ok, to do sprawdzenia olej w przednim moście - czy nie ma w nim opiłków metalu i jaki poziom.
 
 
Tomasz Grochola 
Forumowicz

Auto: PAJERO II 2,8 TD GLX 1995 r.
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 60
Skąd: Galway
Wysłany: 11-12-2010, 11:19   

rico.1 napisał/a:
Sprawdź dokładnie krzyżaki przedniego wału - luz na tulejkach i smarowanie oraz luzy na wejściu do mostu i do reduktora,
a jeśli wszystko ok, to do sprawdzenia olej w przednim moście - czy nie ma w nim opiłków metalu i jaki poziom.


Sprawdzę. Święta idą, będzie troszkę czasu. Dzięki za podpowiedź.

Jakieś inne sugestie?
_________________
Roch.
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 05-03-2011, 21:54   

witam wszystkich na forum
jestem posiadaczem pajero 2,8 TD od 10 miesięcy i jak na razie zapoznaje się z nim
pojawiły się ostatnio u mnie objawy podobne jak opisane w pierwszym poście, czyli po załączeniu przodu przy przyspieszaniu pojawiają sie drgania i jakieś dziwne piski, a jak odpuszczam to objawy ustają
dodatkowo jak zajrzałem pod spód zauważyłem że cieknie mi olej na połączeniu reduktora z przednim wałem (pewnie uszczelniacz poszedł)
mam więc pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów co konkretnie mogło mi padnąć
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 05-03-2011, 23:00   

najpewniej to masz wywalone krzyżaki przedniego wału i uszkodzony uszczelniacz w reduktorze. Wał rozhuśtany zniszczył ci uszczelniacz. Ale wejdź pod auto chwyć za wał. Luzy na krzyżakach zobaczysz i poczujesz.
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 06-03-2011, 22:53   

dzieki za podpowiedz sprawdzę wał a uszczelniacz i tak będe musiał wymienić
 
 
waszka.t 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II long 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-10-2011, 14:50   

Witam

Stałem się ostatnio posiadaczem Pajero w bardzo złym stanie ale powoli go doprowadzam do jazdy.
Mam ten sam problem z napędem , gdy włącze 4x4 auto wpada w drgania narastające ze wzrostem predkości . Jednak gdy odpuszczę gaz drgania ustają gdzie szukać problemu ??
 
 
przemo_wl 
Forumowicz
przemo_wl

Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: psr, wielkopolska
Wysłany: 24-10-2011, 20:09   

w moim przypadku opisany wyżej objaw związane był z rozsypanym krzyżakiem na wale
niby nic nie było widać ale jak zacząłem ruszać wałem to wyczuwalne był luz
a po rozebraniu okazało się że z jednej z miseczek trzymających krzyżak wyleciały igiełki
po wymianie obu krzyżaków objawy ustały
 
 
waszka.t 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II long 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-10-2011, 20:06   

Sprawdziłem nie wyczuwam żadnych luzów czy trzeba ściągnąć wał do diagnozy ??
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 26-10-2011, 10:33   

waszka.t napisał/a:
Sprawdziłem nie wyczuwam żadnych luzów czy trzeba ściągnąć wał do diagnozy ??


Sprawdź krzyżaki, właśnie przerabiałem ten temat. Niby luzów na dotyk nie było było ale ale krzyżak stanął na jednej szklance dawał dokładnie takie efekty. Jeśli to nie jest krzyżak 30x101 (jaki występuje na tylnym wale tylko i jedynie w V46W 2.8) to koszt wymiany jest groszowy.
_________________
Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze ;)
 
 
waszka.t 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II long 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-10-2011, 21:16   

Dzisiaj odkręciłem wał posiada drobne luzy na krzyżaku od strony skrzyni

Czy minimalny luz może powodować takie wibracje ?

proszę o informację jakie ma rozmiary ten krzyżak czy wymieniać dwa naraz czy są one jednakowe ??
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-10-2011, 22:16   

waszka.t napisał/a:
Dzisiaj odkręciłem wał posiada drobne luzy na krzyżaku od strony skrzyni

Czy minimalny luz może powodować takie wibracje ?

proszę o informację jakie ma rozmiary ten krzyżak czy wymieniać dwa naraz czy są one jednakowe ??

30 na 85. to zależy jaki ma luz ten drugi.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
waszka.t 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II long 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-10-2011, 22:53   

Drugi nie posiada luzu.

Proszę o potwierdzenie bo w hurtowni mówią że na przednim wale jest 63.8 na 25
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-10-2011, 23:29   

waszka.t napisał/a:
Drugi nie posiada luzu.

Proszę o potwierdzenie bo w hurtowni mówią że na przednim wale jest 63.8 na 25

nie wiedziałem ze to przedni, przedni 25 na 64
taki
http://e-pajero.pl/index.php?z=1&m=&id=335
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
waszka.t 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II long 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-11-2011, 16:51   

Witam jestem po wymianie krzyżaka 55zł i wszystkie wibracje ustały dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.