Nietypowe zachowanie napędów |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-10-2011, 13:39 Nietypowe zachowanie napędów
|
|
|
Sytuacja wyglądała tak-->> podjazd pod górę,trawa-włączam przedni napęd i...... nie działa tylny most bierze tylko przód Tylny ani drgnie a wcześniej przecież jechałem na tylnym napędzie i też pod górę. Czy ktoś się z czymś takim spotkał ?? Co się mogło stać ??
Kontrolki świeciły się wszystkie ale wiadomo kontrolki mogą żyć swoim życiem. Górka nie była wcale ostra/stroma ale musieliśmy zmienić trasę. Dziś normalnie jechałem na jedną oś (tylną) przodu nie załączałem bo i tak na czarnym nie było by widać który napęd działa. Amba, ruski cyrk
Mam filmik z tego podjazdu ale zbytnio nie widać co robią tylne koła->> jak zgram dołączę. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 31-10-2011, 16:09
|
|
|
Takie rzeczy to tylko w Erze.
Waldku, dobrze pamiętam, że masz z tyłu pełną blokadę ARB czy tylko z przodu?
Sprawdzałeś na innych przełożeniach reduktora? |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-10-2011, 19:20
|
|
|
diWhizZ napisał/a: | że masz z tyłu pełną blokadę ARB | tak
diWhizZ napisał/a: | czy tylko z przodu? | zbyt droga zabawka diWhizZ napisał/a: | Sprawdzałeś na innych przełożeniach reduktora? | tak
Oto i film. http://www.youtube.com/watch?v=T6Oxu_8-eFE Ciężko jest zobaczyć ale od 30 sek zwrócicie uwagę na tylne koła->> obracają się tocząc. A 36 sek na przednie koło. Robi tylko przód prawy-->> namacalnie było to widać pod czas mycia samochodu->> najwięcej błota a w zasadzie tylko po prawej stronie błotnika przedniego.
Była przekładka z anglika->> czy to możliwe aby było coś odwrotnie |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 20:24
|
|
|
Jeśli dołączyłeś przód bez blokady centralnej to nie widzę w tym nic dziwnego, po prostu zadziałał centralny mechanizm różnicowy, tylko problem w tym, że chyba sprzęgło wiskotyczne na nim się kończy, bo ciągnie tylko 1 koło.
Normalnie powinno przenieść trochę obciążenia na któreś tylne, a tu nic. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-10-2011, 22:35
|
|
|
rico.1 napisał/a: | tylko problem w tym, że chyba sprzęgło wiskotyczne na nim się kończy, bo ciągnie tylko 1 koło.
Normalnie powinno przenieść trochę obciążenia na któreś tylne, a tu nic. | no właśnie i zastanawia mnie czy mogło to być (nie zadziałała wiskoza) powiązane ze wzrostem temperatury w skrzyni->> automatycznej skrzyni-->> temp 110 a było to wynikiem????? zablokowania wiatraka od klimy który dmuchał w drugą stronę czyli wiatraki się "znosiły"
po ostygnięciu->> temp 70 wszystko było potem OK. no dzięki za link szczególnie że jest tam link do opisu działania szkoda tylko że do manualnej skrzyni.
Aby dostać się do tej wiskozy to ..... którędy droga.... wyjecie skrzyni czy "okienko" do podglądania"
rico.1, lukas 78 dzięki -->> pomagajka poleciała |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 01-11-2011, 00:14
|
|
|
Skrzynię trzeba zwalić. Ale sama wiskoza jest chyba nierozbieralna, trzeba by reduktor zmieniać, bo samego wisko raczej nie dostaniesz,chyba że ktoś ma reduktor kupiony dla łańcucha. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 01-11-2011, 08:16
|
|
|
moim zdaniem może mieć związek z temperaturą oleju zostaw na razie jak jest sprawdź poziom oleju w skrzyni i reduktorze i napraw chłodzenie nie wiem jak działa dokładnie wisko w reduktorze bo go nie rozbierałem ale jeśli działa jak każde inne to w środku w nim jest olej i jego działanie ma duży związek z temperaturą ale to tylko taka moja dedukcja osobiście tego nie naprawiałem nigdy u siebie mam manual ale reduktory sa chyba takie same i w manualu i automacie |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 01-11-2011, 09:56
|
|
|
Reduktory są tak samo skonstruowane choć nie są identyczne. Dlatego dla pewności gdyby co to lepiej szukać takiego jak się miało (automat/manual) bo grom wie czy samo wisko tej takie samo czy nie (wałek na pewno ma inny wieloklin to może i wisko jest grubsze/cieńsze?)
Jak to wisko działa to trudno powiedzieć, pewnie mało kto wie. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-11-2011, 16:53
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | moim zdaniem może mieć związek z temperaturą oleju zostaw na razie jak jest sprawdź poziom oleju w skrzyni i reduktorze | tak też zrobię->> drugi reduktor mam na składzie-->>> warto było jednak kupić całego anglika. Heilsberg napisał/a: | Jak to wisko działa to trudno powiedzieć | jak okaże się że zmiana będzie konieczna to zobaczę jak toto w środku wygląda.
Jak na razie wszystko jest OK. Chyba będę musiał przejechać jeszcze raz tę samą trasę aby zobaczyć co i jak. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 01-11-2011, 21:33
|
|
|
Jak po schłodzeniu mu przeszło to wskazuje na kiepski olej w reduktorze, nie ma już swojej lepkości (może woda?) proponuję zatem najpierw jego wymianę. A jeśli to nie pomoże to dopiero zamiana |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 02-11-2011, 08:41
|
|
|
tak jak pisze rico zajrzyj do reduktora z tego co pamietam GL4 75w90 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 02-11-2011, 09:02
|
|
|
Ale przecież wisko jest nierozbieralne i z olejem w reduktorze tyle ma wspólnego, że w nim pływa. Jeśli jest padnięte to wymiana oleju nic nie zmieni. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 02-11-2011, 12:12
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | z olejem w reduktorze tyle ma wspólnego, że w nim pływa | i o to chodzi, bo działa właśnie za pomocą oleju
No chyba że jego tarczki są już konkretnie zużyte, to nawet wymiana oleju już nie pomoże |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 02-11-2011, 16:16
|
|
|
Działa za pomocą oleju ale nie tego z reduktora. Wisko w SS jest zamkniętą puszką z olejem jakimś tam (pewnie raczej takim do LSD bardziej) i tarczki czy co tam jest w środku nie mają kontaktu z olejem z reduktora. Dlatego wymiana oleju w reduktorze niewiele pomoże. Osobiście nie rozbierałem ale taką wiedzę od ludzi, którzy rozbierali zgromadziłem. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
|