Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mt'ki na zime?
Autor Wiadomość
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 06-01-2011, 18:37   Mt'ki na zime?

Jestem myśliwym i dużo jeżdze w terenie, chce na sezon jesień/zima/wiosna zakupic większe opony typu MT. W tej chwili mam zimówki continental 265/65/16" (inaczej 30"x10,5). Słabo sie sprawują w głębokim sniegu takim jaki jest teraz. Mam podkęcone na drążkach, ale brakuje prześwitu, dlatego chce włożyć 32" lub 33" (wejdą).
Mam pytanie, jaka szerokość opony jest lepsza na sniegi i błoto, 10,5" czy 12,5", oraz czy opona 33" nie nadwyręży mi napędów itp. Jaki typ/model bieżnika polecacie, simexowy czy może jakas "kostka"? No i jak bedzie z osiągami przy tak duzych kołach?
pozdr
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 06-01-2011, 21:36   

Ja jeżdżę cały rok na takich:
http://www.fedima.pl/submenu/26
31x10.5x15, co prawda nalewki, ale z mieszanki gumy zimowej i nie narzekam - wytrzymałe, w głębokim śniegu radzą sobie bez problemu, a na drogach tak jak teraz też super, w sezonie letnim guma mimo wszystko nie znika tak szybko jak z simexowego bieżnika,
co do prześwitu to obojętnie jakie duże obony założysz, tego zawsze będzie brakowało :lol: , moim po prostu zgarniam to co należy i jadę dalej :biggrin:
...ale długie zaspy pow. 0,6m śniegu trzeba się "przyłożyć" :mrgreen:
co do rozmiaru to moim zdaniem jak największe, bo niewielka różnica przy zakupie opon, a już duża podczas np. zimowych przeszkód, ... tu zależy na jakich felgach, jeśli na 16" to 12,5x33 może być problem wcisnąć (z przodu po drobnych podcięciach zderzaka i nadkola błotnika powinny wejść), a jeśli bez przeróbek to max. 32x12,5x16 lub 33x12,5x15
poza tym dobrze by było żeby felga była szeroka, z wystarczającym ET
a bieżnik każdy dobry jeśli ma agresywne boki i duży odstęp pomiedzy klockami (też simex), ...tylko im wiekszy odstęp tym mniej żywotny na asfalcie... :biggrin:
co do nadwyrężania napędów, jak ma być na nich robiona głównie zima to bym się tym nie martwił, bo i tak nie ma wtedy pełnej przyczepności - więc napędów nie dobijesz
oczywiście przy dużych kapciach osiągi spadną a spalanie wzrośnie, ale niekoniecznie - to już kwestia świadomości kierowcy.... :mrgreen:
 
 
grzesiek81 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2.8 td long 95r automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: jelonki
Wysłany: 07-01-2011, 14:46   

ja na początku zimy założyłem 31/10.50 nexen MT i jestem bardzo zadowolony jest cicha a w głębokim śniegu robią mam zamiar cały rok na nich jeździć no i cena jest bardzo dobra i nie jest to nalewka
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-01-2011, 18:40   

Jeżdżę na 31" na MT i w śnieg jadąc zabieram obowiązkowo łańcuchy bo nie zawsze da radę do zaspy się przyłożyć bo nie wiadomo co w zaspie piszczy a może być to kosztowne w skutkach piszczenie :mrgreen: Zmierz jaki masz prześwit pod tylnym mostem przy 31" i porównaj to do 32" różnica będzie nie wielka ale czasami tyłek ratująca natomiast 33" ostro i to bardzo ostro dadzą popalić napędom. I tu pojawia się pytanie->> czy większe opony a co za tym idzie większy wir w baku i częstsze wizyty najpierw w sklepie z łożyskami a potem w warsztacie czy zakup 31" ->> te są raczej zazwyczaj używane w Miśkach gdzie 30% teren a reszta czarne->> czy zakup łańcuchów śnieżnych które mogą przeleżeć i całą zimę w bagażniku. Ja bym obstawiał na łańcuchy bo: 1) tańsze w zakupie 2) na pewno wyciągną z opresji 3) mniejsze zużycie paliwa i 4) mniejsza awaryjność przełożeń. MT na śliskim to już wirtuozja jazdy, nawet mokry deszczem asfalt może wprawić w zdziwienie co się dzieje. Na kopny śnieg to już lepiej sprawują się AT. Na simeksach jazda zimą ????????->>> kamikadze jaki ta opona ma styk z podłożem drogowym a przecież trzeba najpierw dojechać do drogi terenowej. doomster jest myśliwym to używa samochodu aby dojechać do .... myśliwskiego kociołka :wink: lub aby coś z czarnej lub płowej zwierzyny wyciągnąć na pokot. Namawiam na łańcuchy i ewentualną wyciągarkę nawet "kirfor" może pomóc.
Zobacz http://www.podroze4x4.pl/galeria_video.html ->>Beskidzka Zima będziesz miał ogląd i pogląd na czym można w śniegu jechać. Był tylko jeden samochód na simeksach. I nie ważna jest też wielkość opon->> gościu jechał na 35" ->>Patrol i nie dał rady. U mnie łańcuchy założone na jedną stronę+blokada tylnego mostu a byłem jako przecierający trasę w kopnym śniegu a raczej zbitych nawianych zaspach->> w pewnym momencie i tak skończyło się na wyciągarce. Na Marginesie 1:01 , 1:12 ,1:43 to sem ja :rolleyes: :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 07-01-2011, 19:28   

Dziękuje za wasze opinie. Co do felg, to mam oryginalne 15tki oraz 16" ale mają one o 4cm mniejsze odsadzenie od tych oryginalnych 15tek. Obecnie jezdze na tych 16 i na zimowkach 265/65/16, moje koleiny za samochodem wyglądają jakbym jechał maluszkiem, to w koncu 8 cm różnicy. Nie wiem tylko czy te nowe opony kupic na 15" czy na 16" felgi. i skłanaiłbym się do rozmiaru 32"x10,5...taki kompromis:). A na łancuchy to jestem chyba za leniwy:) NA tych oponach po swiezym sniegu jezdzi sie super, nawet zaspy 60-70 cm to nie problem. Problem jest teraz na ubitym, twardym i zmarznietym sniegu. 25cm tego białego g... wystarczy zeby sie auto zawiesiło. Dlatego chciałem uzyskac parę centymetrów liftu i przyczepnosci. W tej chwil na tych felgach 16" nic mi nie obciera, ale mam chyba mały skręt, czy w układzie kierowniczym są jakies regulowane ograniczniki?
A co do upolowanej zwierzyny...czym można by wyłożyć bagażnik, na stałe, zeby krew nie zaciekała w zakamarki? Widziałem ze w sprowadzanych pojarkach z Danii, tył jest cały zabudowany plastikiem (brak tylnej kanapy), moze ma ktos takie cudo na sprzedaz?
pozdr
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-01-2011, 19:44   

doomster napisał/a:
Problem jest teraz na ubitym, twardym i zmarznietym sniegu. 25cm tego białego g... wystarczy zeby sie auto zawiesiło. Dlatego chciałem uzyskac parę centymetrów liftu i przyczepnosci.
no skoro zawsze będzie tylko 25cm->> no nie wiem nie wiem :mrgreen: :mrgreen: :wink:
doomster napisał/a:
A co do upolowanej zwierzyny...czym można by wyłożyć bagażnik, na stałe, zeby krew nie zaciekała w zakamarki?
biedna zwierzyna :wink: możesz wszystko pomalować takim preparatem co się zwie SPEEDLINER albo zabawić się i dopasować z L200->>> tylko jak to się nazywa->> ot i skleroza :wink: :mrgreen:
doomster napisał/a:
A na łancuchy to jestem chyba za leniwy:)
ano pażowim pasmotri jak mówili amerykanie :lol: :lol:
doomster napisał/a:
265/65/16, moje koleiny za samochodem wyglądają jakbym jechał maluszkiem, to w koncu 8 cm różnicy
skąd taka różnica?? ponad 3" :shock: Różnica->w prześwicie-> między 31" a 32" jest tylko 1,25cm->>drugie 1,25cm jest na górze opony :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Janek__22 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 07-01-2011, 20:11   

Ja mam u siebie nowy mogel Mt 32x11,5 r15 , troche obcierają ale po lekkim podkręceniu na drążkach jest ok . Opony na śniegu spisują się dobrze nawet na dużym . Ale wystarczy taki mocno ubity śnieg albo troche lodu to już jest tragedia .
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 08-01-2011, 00:47   

Co do pytania jaka szerokość jest lepsza na błocie i śniegu to z własnych doświadczeń i obserwacji to sprawa wygląda tak Szerokość 10.5 jest do Pajero optymalna na błocie i twardym podłożu jest super a na śniegu też bardzo dobrze to się sprawuje . Co do 12,5 cala szerokości to w śniegu kicha dla silnika 2,5 diesel brakuje mocy żeby pchać tak szeroką. oponę a samochód i tak się zapada w śniegu także w śniegu to zdecydowanie 10.5 cala co do błota to 12,5 zauważalnie lepiej tylko na miękkich podłożach tereny torfowe i bagienne ale jakieś drogi utwardzone to tylko strata mocy i przenoszenie niepotrzebnych obciążeń.
Do Pajero wystarcza opona 10,5 czyli jakieś 265mm .
Co do wysokości to jednak każdy centymetr prześwitu kiedyś się przyda 32” wchodzą do Pajero po lekkich modyfikacjach 33” to po troszkę większych ;chyba ze ktoś lubi jak opona o cos obciera..
Tutaj kilka rozmiarów wchodziło by w grę
265/75r16 to inaczej 32x10,50r16
ewentualnie 33x10,50r15 albo 32x11,5r15 i to max co bym proponował jeżeli nie wykorzystujesz samochodu do częstych wypadów ciężki teren .
Co do strat mocy to w porównani do opon 31x10,50r15 jeździłem na oponach 265/75r16 to strata mocy była zauważalna ale nie utrudniało to jakoś eksploatacji nie obciążało to też chyba i specjalnie zawieszenia bo przez 2 lata i jakieś 30tys przebiegu nie naprawiałem nic w zawieszeniu i nic nie wskazywało na jakieś przyspieszone zużycie.
Osobiście aktualnie jeżdżę na oponach 285/75r16 to tak jakoś 33x11,5r16 BFG Mud Terrain KM2 i jestem zadowolony z tych opon w zimie i w błocie sprawuję się dobrze. Tak dobrze ze sprzedałem swoje zimówki i kase przeznaczyłem na wolniejsze mosty bo samochód stracił dużo ze swoich osiągów.
Z polecanych opon to dla mnie najlepszy na zimę błoto i asfalt był nigdzie niedostępny już Goodyear Wrangler MT/R na asfalcie dobry ;w błocie dobry ;w torfie średnie w śniegu rewelacyjny. A z aktualnie osiągalnych to Albo BFG MT KM2 albo Goodyear Dura Track.
Bieżniki simexopodobne są rewelacyjne w błocie ; na asfalcie to kto co lubi głośnie i czasami śliskie na mokrym .W śniegu kopnym dobrze ale jak tylko jest ubity na drodze to jak na łyżwach . No i trzeba zauważyć ze nalewka simexa troszkę waży więcej niż oryginalna opona a duża masa koła źle wpływa na zawieszenie .
Co do tego czy się zmieszczą to 32cale raczej bez problemu jak zawieszeni nie jest mocno klapnięte.
A 33 to tak różnie bo 33x10,5r15 to w rzeczywistości jakieś 32,5” czy jakoś tak na pewno mniej niż 33cale .Ale to tez zależy wszystko od producenta jak się trafi a nalewki zawsze większe i szersze niż fabryka przewidziała.
Wiem z autopsji bo 33x12.50r15 Fulda nie obcierała nigdzie a 285/75r16 (33x11,5r16) BFG MT zaczął obcierać z przodu szybki pomiar wykazał nieprawidłowości Fulda niby 33 miala ledwie jakieś 32,2” a BFG miał 33,1 prawie jeden cal a niby powinny być tej samej wysokości . Z nalewkami to też różnie kolegi MARIX LION (simexopodobny) niby 31” z pomiarów wyszło ze 32”. 1cal gratis :D
Także wszystko zależy od preferencji. Mam nadzieje ze nieco wyjaśniłem.
Ja bym polecał jak masz felgi 16 to 265/75r16 (32x10,50r16) nie za szeroka a maksymalnie wysoka co wchodzi bez specjalnych modyfikacji . czasami wyregulowanie na drążkach.
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 01-11-2011, 21:33   zima sie zbliza

Odnawiam temat, przejezdziłem zime na tych "zwykłych" oponach no ale teraz czas na zakup. No i mam dylemat miedzy rozmiarem 265/75r16 a 235/85r16. Skłaniałbym sie na te węższe bo i lzejsze i nie powinny obcierac na skretach (mam felgi z małym odsadzeniem a nie chce dodatkowo kupowac dystansow). No i moje 99KM miałoby lzej
Co polecacie, co sadzicie o tych wąskich oponkach? W ofercie sa Kumho kl71 za około 500 zł lub nalewki z bierznikiem "sahara" za troche ponad 400.
pozdr
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 02-11-2011, 08:39   

na pewno lepsza nowa niż nalewka o kumho piszą różnie ale raczej na plus niż minus tylko guma strasznie szybko się starzeje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.