Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID
Autor Wiadomość
rolnikon 
Mitsumaniak

Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 214
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-11-2011, 21:33   [CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID

Witam,
czy ktoś myślał o chip tuningu?
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 10-08-2015, 13:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 02-11-2011, 01:42   

Niektórzy, już dawno temu o tym myśleli. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24871
A w O2 też http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=37737. Tam więcej poszukaj bo silnik ten sam ale auto jak szafa gdańska i nie idzie :twisted:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
rolnikon 
Mitsumaniak

Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 214
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-11-2011, 15:49   

ok, dzięki :D
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 02-11-2011, 17:18   

Trik, to nie jest to samo - między innymi dlatego, że lancer ma dpf zamknięty
silniki te OII i Lancer mocno się różnią osprzętem
I tak on ładnie jeździ - lepiej niż 1.8 DID MIVEC bo ma większy moment
 
 
rolnikon 
Mitsumaniak

Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 214
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-11-2011, 18:23   

tam jest więcej na temat silników 1.8 :D
a mi chodzi bardziej o silnik 2.0
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-11-2011, 22:34   

jaceksu79 napisał/a:
między innymi dlatego, że lancer ma dpf zamknięty


A to nie było tak, że z początkowych roczników Lancer nie miał DPF-u w TDI? Były montowane np. na rynek niemiecki... Dopiero w ostatnim roczniku co montowali TDI poszły też na polskę z DPF-em?
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 02-11-2011, 22:54   

odkąd pamiętam miały dpf zamknięty - innych nie widziałem i wszelkie materiały szkoleniowe jakie posiadałem mówiły tylko o lancelotach z DPF-em zamkniętym
... a co?
 
 
krig 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 99
Skąd: DGL
Wysłany: 03-11-2011, 11:24   

Ja mam samochód z 2008 r. i na szczęście bez DPF-u. Odnośnie chip tuningu to wiem, że można podnieść moc do 170km i moment do 350Nm, przy cenie ok 900 zł. Dla mnie to raczej za dużo cenowo i parametrowo, z obawy o np. wytrzymałość sprzęgła. Myślę o nieco niższych wartościach, ale nie wiem czy warto ze względu właśnie na cenę. Z tym silnikiem i 310Nm lancer źle nie jeździ...
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-11-2011, 11:33   

jaceksu79 napisał/a:

... a co?


No bo tak czytałem, co widać inni potwierdzają... Z drugiej strony jak ktoś się już wybiera na remap to wywalić DPF od razu :twisted:

[ Dodano: 03-11-2011, 11:35 ]
krig napisał/a:
z obawy o np. wytrzymałość sprzęgła


Jak masz bliski koniec gwarancji albo już po to myślę, że warto tylko z głową. Po dobrym programie silnik lepiej rozwija moc i nie dławi go na końcu tak jak w standardzie. Jakbym się wybierał to od tunera chciał bym jak najpłastrzego przebiegu momentu obrotowego i w jak najszerszym zakresie, a nie max mocy i momentu co się da. Oczywiście moc wzrośnie trochę, ale płaski moment nie obciąży dodatkowo sprzęgła. Szczególnie, że TDI to szeroki rynek. Po pierwsze można poczytać kto się na tym zna, a z drugiej strony duża wiedza już jest w umysłach tunerów. Jest też zasadnicza różnica między tunerem, który (zdiagnozuje silnik - chodź przy tej cenie pewnie nie) wrzuci program (który wrzucił już 100 osobą) sprawdzi i skasuje (to 900zł), a takim co będzie modyfikował go dotąd do kiedy nie będzie spełniał wymagań klienta.
 
 
krig 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 99
Skąd: DGL
Wysłany: 03-11-2011, 11:53   

No i właśnie zasadnicza wspomniana wyżej kwestia dobrego tunera. Trochę ich jest, ale polecanych w sumie niewielu. Diagnostyka, hamownia itp itd i z 900 zł rodzi się trochę więcej. Ale o płaskim wykresie będę pamiętać jak już zdecyduję się np. na jetronik we Wrocławiu.
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 03-11-2011, 13:47   

krzychu napisał/a:
jaceksu79 napisał/a:

... a co?


No bo tak czytałem, co widać inni potwierdzają... Z drugiej strony jak ktoś się już wybiera na remap to wywalić DPF od razu :twisted:

.


jak widać handlowcem nie byłem i wszystkich dostępnych specyfikacji nie znałem - ale to chyba w ogóle w Polsce się nie sprzedawało - jedynie wyjątki jak już coś? Bo wogóle nie słyszałem o L.bez DPF
 
 
jmb7 
Forumowicz

Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-11-2011, 17:13   

Lancer odebrany 01/02/2008 w DE; ma DPF zamkniety; aktulanie prawie 90k km przebiegu;

po 45k przepalanie DPFa w AutoGT i pozniej profilaktycznie przy przegladzie przy 52k km; nastepnie przy 70k km ale niepotrzebnie bo do wymiany byl czujnik roznicy cisnien; poza tym nie mialem zadnych problemow z DPF czy innymi rzeczami; troche czasami nierowno chodzi jak stoje w miescie na swiatlach;

chiptuning robiony w VTG po zrobieniu 10k km i 4 mies od kupienia samochodu;

fabrycznie bylo 152,5KM i 312,8Nm; po tuningu jest 173,7KM i 369Nm;

sprzeglo, docisk bylo rozbierane przy 52k km i nie bylo nic poza normalnym zuzyciem;
cos bylo niedospmarowane w Japonii i byly jakies piski przy ruszaniu i puszczaniu sprzegla;

drugi chipuning robiony mniej wiecej w tym samym czasie w Grandisie; tez silnik TDI ale bez DPF; aktulany przebieg w Grandisie to ok 75k i tez zero problemow;

lepsza dynamika; nie ruszam z piskiem opon;
oczywiscie nie mozna porownywac tych dwoch samochodów Lancer vs Grandis, chociaz ten sam silnik, bo Grandis to wol przy Lancerze :)
_________________
jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD;
Ostatnio zmieniony przez jmb7 07-11-2011, 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 03-11-2011, 19:00   

jmb7, niech zgadnę - lancer czerwony metalik sedan? :D
 
 
greg300 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER sedan 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: BRANIEWO
Wysłany: 03-11-2011, 22:22   

witam.to i ja sie podziele osiągami po chip tuningu. Lancer rocznik 2008,bez DPFa. przy około 5k załozyłem boxa V-TECH auto z tym boxem po chamowaniu miało 420Nm i 180KM. Przy 50k wywaliłem boxa i zrobiłem remap w firmie MASTERS w Piasecznie. nie był to gotowy program tylko mój modyfikowany. po remapie mam 190KM i 390Nm. niby mniej Nm ale bardziej bardziej płaska charakterystyka. trzyma wysokie parametry do odcięcia. Mozna było zrobić około 450Nm ale wg fachowcó z firmy MASTERS to by destrukcyjnie wpłynęło na dwumase. zrobiłem po remapie 4k i jest super, zero dymku. przy okazji modyfikowali w programie i dawke rozruchową bo prawie od nowości musiałem czasami przytrzymać na rozruszniku chwilke dłużej a serwis to olewał. testy na drodze dały wyniki imponujące. passata tdi 170KM zmiarzdżyłem, eclipse 2.0T również, octawie RS 2.0 TSI pozamiatałem.nie chodzi mi o chwalenie, tylko staram sie zobrazować mozliwości po remapie. pozdrawiam wszystkich
_________________

 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-11-2011, 13:07   

greg300 napisał/a:
octawie RS 2.0 TSI pozamiatałem.nie chodzi mi o chwalenie, tylko staram sie zobrazować mozliwości po remapie. pozdrawiam wszystkich


No to ja mam wątpliwości, bo taka Skodzina ma 7.3 do setki.. fabrycznie..
Nie chodzi o to, że się kłócę, ale oceniam krytycznie;)

A z ciekawości zapytam jak wygląda sprawa spalania? Przy normalnej jeździe pali podobnie/mniej/więcej?? No i ogólnie jak to wygląda?
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.