Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nietypowe zachowanie napędów
Autor Wiadomość
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 02-11-2011, 16:26   

duże znaczenie ma temperatura oleju z otoczenia czyli z reduktora jesli na skrzyni miał ponad sto stopni to i na reduktorze można było jajka smazyć a tym samym temperatura oleju w reduktorze wpłynęła na temperaturę oleju w wisko znieniając tym samym jego lepkość chociaż ja wisko tego nie rozbierałem to tak mówi fizyka :wink:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-11-2011, 15:43   

lukas 78 napisał/a:
duże znaczenie ma temperatura oleju z otoczenia czyli z reduktora jesli na skrzyni miał ponad sto stopni to i na reduktorze można było jajka smazyć a tym samym temperatura oleju w reduktorze wpłynęła na temperaturę oleju w wisko znieniając tym samym jego lepkość chociaż ja wisko tego nie rozbierałem to tak mówi fizyka :wink:
i to jest najprawdopodobniej przyczyna rozłączenia napędów. Dostałem dziś taką informację że z racji za wysokiej temperatury oleju w reduktorze odpowiedni czujnik przesyła impuls do sterownika który, w celach zabezpieczenia napędów/silnika rozłącza tylny napęd. Takie elektroniczne zabezpieczenie :shock: ???? . Widziałem reduktor z L 200 ,raczej dwa reduktory. Jeden ma zamontowane 2 czujniki ???? a drugi 4 czujniki ????? u mnie też są 4 czujniki. Co Wy na taką koncepcję ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 19-11-2011, 18:55   

Śmiem wątpić w tak wysoką inteligencję czujników. Te czujniki na reduktorze to są od SuperSelecta, nawymieniałem się ich już trochę i na pewno nic żaden z nich nie reaguje na temperaturę. Zwykłe czujniki zwierne, na nieszczęście nierozbieralne a drogie jakby ze złota były. Dwa są w EasySelect, cztery w Superselect.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-11-2011, 19:07   

Cytat:
Śmiem wątpić w tak wysoką inteligencję czujników.
odebrałeś mi wszelką nadzieję :wink: :mrgreen: a mechanik nie może znaleźć czasu na rozebranie (ja się na tym nie znam :oops: i mam straszne umiejętności do urywania śrub ) reduktora który Mu zawiozłem.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 19-11-2011, 20:59   

też wątpię w tą teorię aż tak inteligentny ss nie jest moim zdaniem :wink:
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 20-11-2011, 09:28   

Waldku, się nie obraź za czarnowidztwo, ale ta Twoja usterka jest moim zdaniem całkowicie niemożliwa, niespotykana i nikt tu nic nie wymyśli, największy spec. To wypadek jakiego pewnie prócz Ciebie nie miał i nie będzie miał nikt. Jeśli Ci się powtórzy to zmień reduktor, bo przecież masz drugi i powinno być dobrze. W życiu nie dojdziesz co to, chyba, że rozbierzesz w mak stary reduktor i coś ze zwłok da się wywnioskować.
Taka moja rada.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-11-2011, 10:18   

Heilsberg napisał/a:
W życiu nie dojdziesz co to, chyba, że rozbierzesz w mak stary reduktor i coś ze zwłok da się wywnioskować.
oj tak, masz rację co jest pewne to po rozebraniu każdą część obfotografuję aby sekcji stało się zadość.
Heilsberg napisał/a:
ale ta Twoja usterka jest moim zdaniem całkowicie niemożliwa, niespotykana
możliwa, oj możliwa :rolleyes: ->> https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/OgniskoOffRoad06112011#5672332123700442466 niestety dość długo ładuje się film ale tutaj najlepiej to widać. Cały czas pluję sobie w brodę że nie wyłączyłem przodu na tym podjeździe-->> ciekawe co by się działo. Chyba trzeba by pojechać jeszcze raz tą samą trasą,w obstawie oczywiście, i sprawdzić. A najlepiej zmienić reduktor :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 20-11-2011, 10:49   

Źle to ująłem. Teoretycznie niemożliwa :D , bo praktycznie to widziałem na filmie. Jak bym nie zobaczył, albo gdyby to ktoś inny powiedział a nie Ty to bym nie uwierzył.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 20-11-2011, 13:19   

jawaldek napisał/a:
A najlepiej zmienić reduktor
jak brakuje checi do tego to może lepiej skupić się na tej temeraturze oleju, bo przeciez to była pośrednia przyczyna utraty napędu, poprawić chłodzenie, albo nawet dorzucić drugą chłodniczkę (np. od A/T z 2,5TD) :?:
... i wtedy przetestować tamten odcinek :p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.