Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:33
[MSS 1.6] [SILNIK] Nadmierne zużycie oleju ????
Autor Wiadomość
siemka
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2006, 23:30   [MSS 1.6] [SILNIK] Nadmierne zużycie oleju ????

Co jest ??? - już drugi raz po wymianie oleju po przejechaniu ok 7 tyś.......spadek poziomu na bagnecie ok 2 mm od górnego wciecia......nigdy nie brał mi oleju. Przebieg ok 110 tyś km.
Serwis oznajmił, iz to zapieczone pierścienie i pomoże Ojciec Rydzyk albo.......specjalny preparat który należy wlac do silnika i popracowac na nim ok 40 min, a następnie wylać i zalać nowym olejem........co wy na to ???????
Prosze o sugestie.......aha nie powiedziano mi co to za cudowny płyn.......mam nadzieje, że nie szczy*** wspomnianego Ojca
Ostatnio zmieniony przez xjacobs 05-03-2010, 13:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 06-12-2006, 11:31   [MSS 1.6] Silnik 4G18 bierze olej.

Witam!!!
Mam autko z tym silniczkiem, i niestety silnik zaczyna poważnie brać olej (0,5l/1000). Prawdopodobnie stwardniały gumki na popychaczach (najlepsza opcja). Czy ktoś z Was rozbierał ten silniczek lub posiada serwisuwkę do tego silnika? 4G18 Czy żeby wymienić gumki trzeba sciągać głowicę? Może jest inna przyczyna brania oleju :shock:
pozdr zako :(
_________________

Ostatnio zmieniony przez cns80 06-05-2008, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
niutiger
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2006, 17:10   

Jaki przebieg? W moim MSS 1,6 2003 takie rzeczy zaczęły się dziać po około 90 tys. Dodatkowo zaczęła świecić się kontrolka check engine. W ASO powiedzieli, że to chyba sonda lambda, błąd skasowali i kazali jechać. Kontrolka znów się zaświeciła. W ASO powiedzieli, że wymienili pierwszy katalizator (na gwarancji) i błąd skasowali. Po kilku kkm znów to samo. W ASO tym razem odkryli, że zapiekały się pierścienie (tak mi kolega zdawał relację, który jeździł tym samochodem od nowości. Ja użytkuję samochód od 140kkm ale znam go od pierwszego km - jeździł u mnie w firmie jako służbowy). Gdy kupowałem auto od firmy świeciła się kontrolka silnika. Już do ASO się nie wybrałem (po gwarancji). W serwisie powiedzieli, że padł katalizator, a mechanik mówił że głowy sobie uciąć nie da, ale rękę na pewno, że katalizator nie był wymieniany. W ASO katalizator 4000zł. Z rozbitka kupiłem za 550zł i do dziś jest ok. Dodam jeszcze, że gdy spece z ASO odkryli, że problem jest w pierścieniach powiedzieli, że teraz nie mają części i żeby jeździć i się nie przejmować kontrolką. Po 2 miesiącach załatwili problem, ale dla katalizatora było już za późno. Gdybym to ja był wtedy właścicielem to bym im nie popuścił. Później wyczytałem gdzieś opinie, że takie rzeczy się w tym silniku zdarzały więc lepiej tego nie lekceważyć. Oczywiście Twój problem może leżeć gdzie indziej ale lepiej dmuchać na zimne.

Pozdro.
 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 07-12-2006, 10:38   

Mój ma przebieg 94kkm, przynajmniej tyle jest na liczniku. Auto kupowałem od osoby której nie znam więc może być cofnięty licznik. U mnie check też czesem świeci ale to może być z winy instalacji LPG i dwóch sond Lambda czasem minimalnie różniący si skład spalin wyłapuje komputer i zapala światełko :? , które po paru kilometrach i ponownym zapaleniu silnika gaśnie. Tak przynajmniej interpretuje to świecenie mój machanik. Z tymi pierścieniami to mnie zmartwileś, aczkolwiek też miałem takie przypuszczenia, jaki jest koszt wymiany :?:
pozdr zako
_________________

 
 
niutiger
[Usunięty]

Wysłany: 07-12-2006, 12:23   

zako7 napisał/a:
Z tymi pierścieniami to mnie zmartwileś, aczkolwiek też miałem takie przypuszczenia, jaki jest koszt wymiany :?:
pozdr zako


Niestety nie pomogę. Nie ja wtedy jeździłem MSS a pierścienie zrobiono na gwarancji. Ale na pewno w ASO bardzo, bardzo dużo.
 
 
waldi63
[Usunięty]

  Wysłany: 17-12-2006, 16:50   

Niestety ,ale w tych silnikach (4g18)najczęstszą przyczyną nadmiernego zużycia oleju były zapieczone pierścienie :cry:
 
 
djandrew
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2009, 21:31   

Zako7 i jak się sprawa rozwiązała? Mój Misio też sobie łyka troszkę oleju (0,3-0,5l/1000km) w jeździe miejskiej. Gdy jechałem w długą trasę to wziął jakieś 0,2l/1650 km. Auto prawie od nowości ma instalacje LPG. Jest jeszcze jedna rzecz. Właściciel od którego brałem to auto wtedy miało przebieg 86 tys) jakoś nie sprawdzał poziomu oleju i przejechał na sucho jakieś 5tys. km. Jak go wziąłem to słyszałem jak zaworki stukają. Poza tym znam to auto odkąd wyjechało z salonu bo to po rodzinie przeszło :) Wszystko było jednak ok, spadku mocy nie było więc wszystko żyje. Ostatnio tylko coś się dzieje. Może jestem trochę przewrażliwiony, ale czasem auto tak jakby nie wykorzystywało pełnej mocy. Raz przyśpiesza jakby chciało a nie do końca mogło, a raz tylko wcisnę gaz i wystrzeli jak pocisk aż sam jestem w szoku. Czasem jest tak, że podczas przyśpieszania czuć lekkie szarpnięcie i auto zaczyna iść pełną moća tak jak trzeba, tak jakby dostawało te kilka koni więcej. Jakieś pomysły? Przebieg 127tys km
 
 
cyklista 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 216
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-06-2009, 16:46   

Jak masz sekwencję gazową to mi to wygląda na brudne i zacinające się wtryski gazu.
 
 
 
kolysm 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 10-06-2009, 06:34   

A kable wysokiego napięcia sprawdzałeś, a świece? U mojej żony w lanosie kable trzeba wymieniać conajmniej raz w roku, bo mają przebicia.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
. lub staram się:)1688
 
 
 
djandrew
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2009, 08:36   

Świece wymieniane były 2 miesiące temu bo już wyskakiwał błąd "brak zapłonu na jednym lub wielu cylindrach" Po wymianie już się takie rzeczy nie zdarzają, poza jednym razem gdy autko przełączało się z benzyny na gaz.
 
 
masha 
Forumowicz
MASHA

Auto: MSS 1.8 GDI AVANCE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-06-2009, 11:47   

djandrew napisał/a:
Ostatnio tylko coś się dzieje. Może jestem trochę przewrażliwiony, ale czasem auto tak jakby nie wykorzystywało pełnej mocy. Raz przyśpiesza jakby chciało a nie do końca mogło, a raz tylko wcisnę gaz i wystrzeli jak pocisk aż sam jestem w szoku. Czasem jest tak, że podczas przyśpieszania czuć lekkie szarpnięcie i auto zaczyna iść pełną moća tak jak trzeba, tak jakby dostawało te kilka koni więcej. Jakieś pomysły? Przebieg 127tys km


Oprócz kabli i świec proponuję sprawdzić jeszcze jedną rzecz. Sprawdź czy któryś z tłumików (najczęściej końcowy) nie skorodował w środku. Miałem taki kiedyś w Skodzie. Samochód raz jechał jak rakieta innym razem jak bryczka konna. Generalnie strasznie mulił i szarpał. Dodatkowo palił ponad 10 l/100 km. Nikt mi nie potrafił pomóc. Przepędziłem go kiedyś w trasie i w pewnym momencie nastąpił strzał i czarna chmura dymu za autem. Od tego momentu przestał mulić i zaczął palic 6-7 l/km. Jednak strasznie gwizdał tylni tłumik. Po wyjęciu okazało się że cały środek się rozleciał i z tłumika można było zrobić grzechotkę :)
Po wymianie tłumika wszystkie bóle ustąpiły, a dodatkowo samochód spalał 5,5 l/km w trasie i 7 l w mieście.
_________________
Pzdr
MASHA
MSS 1.8 GDI AVANCE '01
 
 
Showgun
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2009, 14:29   Kontynuje temat oleju

Mi też wsysa dużo oleju niby w normie, ale po przeczytaniu tych postów się zmartwiłem.
BO też co chwile zaświeca mi siękontrolka check engine.
Niby gazownik mówi, że tak moż sięczasem zdażać, ale po przeczytaniu waszych przypadków, boje się że też coś jest nie tak z tymi pierścieniami, ale o co chodzi to nie wiem bo się na tym nie znam.
Jakto mówią człowiek się boi tego czego nie rozumie.
Więc jak by mi ktoś wytłumaczył o co chodzi z tymi pierścieniami i jak powazna to sprawa. :(
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 09:52   

no to się mogę przyłączyć do tematu :(
niedawno odkryłem że mi zjada olej - przebieg 120tyś i prawie od nowości LPG II generacji ( nie sekwencja) - też mam takie odczucia jak by niekiedy mulił a innym razem śmigał że aż miło oczywiście na tym samym paliwie bez tankowania

1. Przewody i świece wymienione
2. Układ wydechowy sprawny
 
 
djandrew
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2009, 15:15   

Ja właśnie teraz wymienię przewody. Jakie zastosowałeś u siebie?
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 08-01-2010, 21:17   

Spróbujcie wymienić olej na inny. Ja teraz wlałem Castrol EDGE 10W60 i póki co nie widzę żeby łykał olej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.