Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zacinajacy sie reczny
Autor Wiadomość
mikall0 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 121
Skąd: Budzów
Wysłany: 04-11-2011, 12:39   zacinajacy sie reczny

WITAM

Od jakiegos czasu zacina mi sie reczny hamulec tzn. po zaciagnieciu i zwolnieniu hamulca dalej klocki sa zacisniete. Po ogladnieciu tego zauwazylem jakby ta sprezyna przy kole nie miala sily odciagnac tej linki no i jest tam tez troche juz duzo syfu. Czy pomoze cos rozkrecenie tego i wyczyszcenie i czy jak ten mechanizm do odciagania linki hamulca rozkrece to nic nie spierdziele i pozniej to skrece w prosty sposob?
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2011, 13:08   

Jak zauważyłeś, problem tkwi w zacisku a dokładnie zaciera się ośka mechanizmu ręcznego. Kup uszczelniacze - zestaw naprawczy, wszystko rozkręć, wyczyść, nasmaruj odpowiednim smarem i powinno działać. Ja jak odkręcam przewód hamulcowy to mam przygotowaną odrazu śrubę o średnicy 10mm i długości około 2 - 3 cm z nakrętką. Po odkręceniu przewodu od cylinderka tą śróbę wraz z podkładkami uszczelniającymi przekładam przez przewód i dokręcam nakrętką, w taki sposób uszczelniam przewód aby płyn nie uciekł.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-11-2011, 15:58   

plecho1 napisał/a:
Ja jak odkręcam przewód hamulcowy to mam przygotowaną odrazu śrubę o średnicy 10mm i długości około 2 - 3 cm z nakrętką. Po odkręceniu przewodu od cylinderka tą śróbę wraz z podkładkami uszczelniającymi przekładam przez przewód i dokręcam nakrętką, w taki sposób uszczelniam przewód aby płyn nie uciekł.
A ja ostatnio przekładałem zaciski przednie i ścisnąłem jakieś 5 cm od zacisku przewód hamulcowy małym ściskiem stolarskim. Nawet kropla się nie uroniła z przewodu.
Taki o: http://allegro.pl/scisk-s...1861583688.html
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2011, 18:59   

plecho1 napisał/a:
A ja ostatnio przekładałem zaciski przednie i ścisnąłem jakieś 5 cm od zacisku przewód hamulcowy małym ściskiem stolarskim. Nawet kropla się nie uroniła z przewodu.
Taki o: http://allegro.pl/scisk-s...1861583688.html

Pewnie że można i tak ale nie mam takiego ścisku a i szkoda mi tak ściskać przewody chociaż raczej nic im się nie stanie.
 
 
p_lewinski
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2011, 19:44   

Też miałem problem z zablokowanym ręcznym, pomogło rozruszanie ośki, po wcześniejszym nasączeniu WD-40 i zabezpieczenie smarem miedzianym.

Z tego co zauważyłem to aby uniknąć tego problemu trzeba przynajmniej raz na rok, najlepiej po okresie zimowym, oczyścić ośkę i zabezpieczyć smarem miedzianym, inaczej zalegające tam błoto z piachem prędzej czy później zrobi swoje...
 
 
koniu 
Forumowicz
Koniu

Auto: Carisma1.6 16V gr.99/00 Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 52
Skąd: Sejny
Wysłany: 04-11-2011, 23:04   

Czy słabo działający ręczny ze sporym luzem w tym sensie że wajchę można prawie pod sufit podciągnąć można jakoś szybko tanio usprawnić ? Jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak to wygląda, ale gdybym wiedział co zamówić to bym był juz przygotowany do zabiegu.
 
 
 
p_lewinski
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2011, 17:45   

U mnie też była luźna dźwignia, mogłem ją bez oporu podnieść do połowy zakresu... pomogło czyszczenie i smarowanie, tak jak napisałem wcześniej.

Jest to chyba najtańszy sposób na usunięcie tego problemu i dość często wystarczy, dlatego warto od tego zacząć. Jeżeli nie będzie poprawy to pozostaje już zakup zestawu naprawczego i gruntowna naprawa zacisku.
 
 
koniu 
Forumowicz
Koniu

Auto: Carisma1.6 16V gr.99/00 Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 52
Skąd: Sejny
Wysłany: 05-11-2011, 22:32   

Dzięki, w takim razie może pomógłbyś jak możesz pomóc znaleźć taki odpowiedni zestaw naprawczy. Czy wystarczy wystukać na allegro ?
 
 
 
p_lewinski
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2011, 12:35   

Na allegro bez problemu dostaniesz odpowiedni zestaw naprawczy. Poniżej zamieszczam linki do aktualnie trwających aukcji:

http://allegro.pl/volvo-s...1887598319.html
http://allegro.pl/zestaw-...1870787249.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.