Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z chłodzeniem
Autor Wiadomość
beznazwy 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 1
Skąd: wrc
Wysłany: 07-11-2011, 17:05   problem z chłodzeniem

Mitsubishi L200 wersja Dakar, turbodiesel 2,5 litrowy, skrzynia manualna 5 biegowa. Samochód firmowy.

Jechałem autostradą starając się utrzymywać w miarę stałą prędkość 140-150 km/h co na 5. biegu odpowiada około 3100-3200 obr/min. Zobaczyłem, ze wskazówka temperatury silnika wchodzi na czerwone pole. Czym prędzej włączyłem ogrzewanie, wrzuciłem luz, zwolniłem do około 90 km/h i utrzymując taką prędkośc obniżyłem temperaturę o jedną kreskę. Każde zwiększenie obrotów skutkowało wskazówką na czerwonym polu. Zjechałem na najbliższym zjeździe i zobaczyłem, że pod maską jest rozlany płyn chłodniczy. Przewody ani zbiornik wyrównawczy nie miały nieszczelnosci. Po ostygnięciu silnika zobaczyłem, że płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym jest prawidłowa ilość. Dotoczyłem się więc powoli do najbliższego mechanika (jakieś 5 km), temperatura szybko wskoczyła w pobliże czerwonego pola. Mechanik stwierdził, że nie ma obiegu płynu chłodniczego, więc padła pompa wodna, a płyn chłodniczy wywaliło ciśnienie spod korka zbiornika wyrównawczego. Odradził dalszą jazdę, wezwałem lawetę.
Firmowy mechanik, który tydzień wcześniej wymieniał w tym samochodzie rozrząd, koło zamachowe i sprzęgło stwierdził, ze wszystko jest w porządku, pompa wodna jest sprawna, a przegrzanie nastąpiło z mojej winy, bo za szybko jechałem. Zamiast holować, trzeba było poczekać aż silnik ostygnie i jechać dalej (przypomnę: Po ostygnięciu silnika zobaczyłem, że płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym jest prawidłowa ilość. Dotoczyłem się więc powoli do najbliższego mechanika (jakieś 5 km), temperatura szybko wskoczyła w pobliże czerwonego pola). I teraz mam jeździć 90 km/h.

Pytanie: czy dla 167 konnego, 2,5 litrowego silnika z turbodoładowaniem 3300 obr/min to za dużo?
Może mechanik cos spartolił podczas ostatniej naprawy, teraz poprawił i zrzucił winę na mnie?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-11-2011, 17:48   Re: problem z chłodzeniem

beznazwy napisał/a:
Mitsubishi L200 wersja Dakar, turbodiesel 2,5 litrowy, skrzynia manualna 5 biegowa. Samochód firmowy.

Jechałem autostradą starając się utrzymywać w miarę stałą prędkość 140-150 km/h co na 5. biegu odpowiada około 3100-3200 obr/min. Zobaczyłem, ze wskazówka temperatury silnika wchodzi na czerwone pole. Czym prędzej włączyłem ogrzewanie, wrzuciłem luz, zwolniłem do około 90 km/h i utrzymując taką prędkośc obniżyłem temperaturę o jedną kreskę. Każde zwiększenie obrotów skutkowało wskazówką na czerwonym polu. Zjechałem na najbliższym zjeździe i zobaczyłem, że pod maską jest rozlany płyn chłodniczy. Przewody ani zbiornik wyrównawczy nie miały nieszczelnosci. Po ostygnięciu silnika zobaczyłem, że płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym jest prawidłowa ilość. Dotoczyłem się więc powoli do najbliższego mechanika (jakieś 5 km), temperatura szybko wskoczyła w pobliże czerwonego pola. Mechanik stwierdził, że nie ma obiegu płynu chłodniczego, więc padła pompa wodna, a płyn chłodniczy wywaliło ciśnienie spod korka zbiornika wyrównawczego. Odradził dalszą jazdę, wezwałem lawetę.
Firmowy mechanik, który tydzień wcześniej wymieniał w tym samochodzie rozrząd, koło zamachowe i sprzęgło stwierdził, ze wszystko jest w porządku, pompa wodna jest sprawna, a przegrzanie nastąpiło z mojej winy, bo za szybko jechałem. Zamiast holować, trzeba było poczekać aż silnik ostygnie i jechać dalej (przypomnę: Po ostygnięciu silnika zobaczyłem, że płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym jest prawidłowa ilość. Dotoczyłem się więc powoli do najbliższego mechanika (jakieś 5 km), temperatura szybko wskoczyła w pobliże czerwonego pola). I teraz mam jeździć 90 km/h.

Pytanie: czy dla 167 konnego, 2,5 litrowego silnika z turbodoładowaniem 3300 obr/min to za dużo?
Może mechanik cos spartolił podczas ostatniej naprawy, teraz poprawił i zrzucił winę na mnie?

zacznij od sprawdzenia wydolności układu chłodzenia, chłodnica, wisko itd. Zobacz czy chłodnica nie jest zabita syfem?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 09-11-2011, 19:40   

I co to było ?
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 09-11-2011, 22:32   

pewnie uszczelka pod głowicą, wżery na głowicy i ewentualnie na bloku - ale wtedy to już kosztuje...
 
 
Screw78 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi L200 2.5TD 2003
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 52
Skąd: Dublin
Wysłany: 21-12-2011, 19:16   

Mialem podobny problem w mojej eLce, jadac do 80ki wszystko bylo ok, powyzej juz sie zaczynal nagrzewac, przy 120 lub jak krecilem go ostro pod gorke, wskazowka wjezdzala juz na czerwone pole... wymienilem termostat i wszystko smiga jak nalezy :) . Co do predkosci to nie wiem jak jest w nowych eLach bo one maja inne skrzynie i zapewne inne przelozenia wiec mozliwe, ze mozna szybciej jezdzic ale w starych przy tych predkosciach to juz wydmuchiwalo uszczelke - sam tak mialem, wiec staram sie nie jezdzic wiecej jak 120-130.
_________________
4x4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.