 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Moment obrotowy |
Autor |
Wiadomość |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 07-11-2011, 15:04 Moment obrotowy
|
|
|
Gnębi mnie pytanie przeszukałem internet i jakoś nie mogę znaleźć, czy wie ktoś jakie są momenty obrotowe w wersjach silnikowych pajerek II
chodzi mi o silniki
2,8td 125km
3,0 v6 150km
3,0 v6 24v 180km
3,5 208koni (tu mam też pytanie czym różni się 24v od GDI)
Mam zamiar coś przerobić zmocić ciut i nie wiem który silnik wybrać. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2011, 18:38
|
|
|
2.8 TD wystepuje tez w wersji elektronicznej o mocy 140KM
Mozna go zaczipowac co daje +15-20KM (tak przynajmniej pisze) |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 07-11-2011, 20:22
|
|
|
ok ale chodzi mi o momenty obrotowe tych silników, a co do tego silnika to w jakich rocznikach wychodził |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 08-11-2011, 00:37
|
|
|
jezeli w wersji japonskiej to od 96, w europejskiej chyba od 98
znalazlem taka stronke
http://www.autocentrum.pl...-glx-125km.html
podaje ze 125KM wersja ma 292Nm
mozesz poszukac innych wersji silnikowych |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2011, 17:56
|
|
|
Nie wiem czy aktualne, ale coś udało mi się znaleźć
Źródło to Auto Świat 4x4 na maj-czerwiec 2007r bodajże
Nie chciało mi się przepisywać tabelki, wklejam zdjęcie owej tabelki
 |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 01-02-2012, 13:35
|
|
|
Dziękuje i zgadzan się właśnie po tych dwóch 24v i 2,8 z innych źródeł to samo |
|
|
|
 |
Goliasz
Forumowicz
Auto: Pajero I wagon 3000 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 70 Skąd: Wielkopolska/powiat śremski
|
Wysłany: 02-02-2012, 08:27
|
|
|
Szczyt momentu obrotowego za wiele nam nie mówi, poza tym, przy jakich obrotach mamy największa siłę napędową.
Żeby poznać charakterystykę silnika potrzebny jest wykres zależności momentu obrotowego i mocy od wartości obrotów silnika.
Jakby ktoś mógł zapodać taki wykres (przynajmniej do 2,8TD ), to byłbym wdzięczny .
Jeżeli chodzi o 2,8TD, to subiektywne odczucia wyglądają następująco:
1000 – 1500 obr/min – muł bagienny ,
1500 – 2000 obr/min – zaczyna się rozkręcać i od 1900 – 2000 obr/min zaczyna bardzo ładnie ciągnąć, nawet aż miło (292 Nm przy 2000 obr/min robi swoje),
ale czar szybko pryska – niestety jest to śmierdziel i to starszej generacji, więc pow. 3000 obr/min nic specjalnego się nie dzieje, a od 4000 obr/min i powyżej, to już skowyt zarzynanej świni.
Wniosek, i tu chyba Hameryki rzem nie odkrył , zakres użytecznych obrotów: od ok. 1700 obr/min – do ok 3200 obr/min. |
_________________ "How I've waited for you to come
I've been here all alone
Now that you've arrived
Please stay a while
And I promise I won't keep you long
I'll keep you forever"
 |
|
|
|
 |
|
|