Przesunięty przez: karolgt 14-10-2007, 23:33 |
Olej przekładniowy |
Autor |
Wiadomość |
fruu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 10:45 Olej przekładniowy
|
|
|
Witam,
jaki olej przekładniowy należy zastosować w C51A? I ile go tam się mieści?
Poza tym poszukuję niedrogiego warsztatu w Warszawie (najlepiej Białołęka), który wymieniłby ten olej. Ewentualnie ile taka usługa kosztuje? |
|
|
|
 |
termonti [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 12:48
|
|
|
fruu napisał/a: | jaki olej przekładniowy należy zastosować w C51A? I ile go tam się mieści? |
Wg. istrukcji - olej przekładniowy API GL-4, 75W90 lub 80W90 - 2 litry. Tzn wchodzi troche mniej, chyba ok 1.8.
Co do warsztatow niestety wiedzy mi brak. Ale napewno znajdzie sie ktos kto Ci pomoze |
|
|
|
 |
fruu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 15:06
|
|
|
może powiem jeszcze tak: samochód Colt C51A kupiłem 2 tyg temu. 2 dni temu zaczęła mi szumieć skrzynia na każdym biegu, wcześniej było ok (jeździłem nim często na zasadach pożyczenia). Czy może to być sprawa "suchej" przekładni czy też skrzynia do remontu? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 07-12-2006, 15:21
|
|
|
termonti, podal ci typ oleju wymien go to zobaczymy |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 07-12-2006, 15:29
|
|
|
Ja niedawno wymienilem na Valvoline-pisalem w innym poscie. Bylo bez zmian jak na starym. Czasami synchronizator sie odzywal na szybkim wlaczaniu.
Teraz jak jest chlodniej to przez gdzies 2 km czuje ze 2 ciezej wchodzi. No i 3 czasami bardziej haczy. Juz sam nie wiem. Chyba walku z olejem w sklepie nie zrobili. Do tej pory mialem stycznosc tylko z mobilem. Nie bylo problemow. Teraz postanowilem wyprobowac Valvoline.
Ale moze przewrazliwiony jestem Po porstu te skrzynie to maja ze chyba tylko synchronizatory pozostaje wymienic bo haczenie pozostaje. |
|
|
|
 |
termonti [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 18:00
|
|
|
KaWu napisał/a: | Po porstu te skrzynie to maja ze chyba tylko synchronizatory pozostaje wymienic bo haczenie pozostaje |
Potwierdzam. U mnie po wymianie oleju, objawy lekko sie zmniejszyly, ale jednak nie ustapily. Na zimno dwojka wchodzi ciezko, z trojka tez czasami zgrzytnie. Widocznie ten typ tak ma. Trzeba tez wziasc po uwage, ze po nocce olej zimny. A jak zimny to i gesty. Gesty to ciezko sie wachluje.
Jednakowoz u mnie objaw ustepuje po przejechaniu 300m wiec narazie nie zamierzam ingerowac |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 18:15
|
|
|
termonti napisał/a: | Potwierdzam. U mnie po wymianie oleju, objawy lekko sie zmniejszyly, ale jednak nie ustapily. Na zimno dwojka wchodzi ciezko, z trojka tez czasami zgrzytnie. Widocznie ten typ tak ma. |
Podpinam się do objawów. Tylko że jak Qpiłem colta to biegi wchodziły lżej...
Ktoś mi mówił że olej w skrzyni wyminia się baaaaardzo rzadko to prawda?
Czy ewentualnie mogę sam ten olej wymienić?? Gdzie się go wlewa? |
|
|
|
 |
termonti [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 18:38
|
|
|
Ficu865 napisał/a: | Czy ewentualnie mogę sam ten olej wymienić?? Gdzie się go wlewa? |
W tek kwestii niezawodnym przewodnikiem i maualem jest strona kolegi Krzyzaka.
http://mitsubishifan.webpark.pl/
W dziale naprawy i dane regulacyjne wszystko masz jak na dloni.
Ficu865 napisał/a: | Ktoś mi mówił że olej w skrzyni wyminia się baaaaardzo rzadko to prawda? |
Olej w skrzyni biegow wymienia sie co 80 kkm - 90 kkm |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 19:29
|
|
|
Wiem że jest n astronie Krzyżka, już to raz ściągałem na służbowego kompa, teraz zmienili sprzęt i nie wolno mi nic ściągać wiec bardzo proszę odpowiedzieć tylko czy to bardzo skomplikowane i czy sam w garażu z kanałem sobie poradze.. Oczywiście jeśli wchodzi w gre wyciąganie jakichś części to to odpada bo laik zupełny jestem
Najchętniej to bym chciał żeby gdzięś odkręcić, wypuścić olej, wlać nowy i wsio:)
Da się tak? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2006, 19:35
|
|
|
Ficu865 napisał/a: | Najchętniej to bym chciał żeby gdzięś odkręcić, wypuścić olej, wlać nowy i wsio:)
Da się tak? |
Da się - tylko trzeba 2 x odkręcić a potem zakręcić; no i lejek by się przydał |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 07-12-2006, 22:33
|
|
|
Krzyzak, /nie w temacie/ co sie stalo tymu Coltowi teraz dopiero doczytalem
---w/s wymiany oleju trzeba znalesc trzy srubki
1 spust oleju najlatwiej na dole skrzyni
2 nadmiarowa to najtrudniej
3 wlew
najlepiej zerknij na manuale skrzyni biegow tam jest to ladnie rozrysowane |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
fruu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 09:48
|
|
|
Jest ktoś w stanie podać mi kontakt do dobrego i niedrogiego warsztatu w Warszawie lub okolicy, który zdiagnozuje problem i zaproponuje rozwiązanie? Z góry zaznaczam, że warsztaty, które nie widząc i nie słysząc objawów odmawiają np: wymiany oleju ale usilnie namawiają mnie na naprawę skrzyni odpadają. |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 11:55
|
|
|
fruu napisał/a: | może powiem jeszcze tak: samochód Colt C51A kupiłem 2 tyg temu. 2 dni temu zaczęła mi szumieć skrzynia na każdym biegu, wcześniej było ok (jeździłem nim często na zasadach pożyczenia). Czy może to być sprawa "suchej" przekładni czy też skrzynia do remontu? | Ja myślę że wymiana oleju nic nie da, objawy jakie opisujesz to łozysko albo docisk i dlatego szumi. koszt zestawu z tarczami ok 500pln. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-12-2006, 14:18
|
|
|
kostuch napisał/a: | koszt zestawu z tarczami ok 500pln. |
Nie strasz kolegi. To spora przesada. Dobry zestaw sprzęgła z Allegro firmy NKK to koszt 296 zł +przesyłka.
[ Dodano: 08-12-2006, 14:21 ]
termonti napisał/a: | olej przekładniowy API GL-4, 75W90 |
Taki i tylko taki.
termonti napisał/a: | 80W90 |
W żadnym wypadku. Ja taki zalałem (firmy ELF) i zimna skrzynia bardzo ciężko się kręci, poza tym dwójka i jedynka wchodzi strasznie ciężko. Po rozgrzaniu jest dużo lepiej, ale nie do końca. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-12-2006, 14:56
|
|
|
ja stawiam na łożysko(a) wałka sprzęgłowego - niestety oryginał kosztyje po 200 zł/szt.; ew. od koreańskie - są 3x tańsze;
jest to po prostu znana wada C5x |
|
|
|
 |
|