walki balansowe |
Autor |
Wiadomość |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 10-11-2011, 09:31 walki balansowe
|
|
|
Witam. mam pewien problem techniczny z eclipsem jednqk zapytanie zamieszczam w ogolnym bo dotyczy walkow ktore sa w wiekszosci mitsu. otoz wracajac kiedys z warszawy w dodatku w nocy ok170km) zaczelo mi spadac cisnienie oleju i po kilku kilometrach delikatne stukanie. stwierdzilem ze malo oleju i klepia zawory wiec bez sprawdzania wlalem litre kupionego na stacji oleju i nic. patrze na stalke olej prawie 1cm ponad stan ale ze byla noc stwierdzilem ze dojade tak do domu... po kilkudziesieciu km tlukl sie juz jak pieron. zostalo jeszcze 100 i przejechalem. eclips jest na automacie wiec ciezko bylo jechac na niskich obrotach i cala droge jechalem tak na 2200-2500 obrotow. pomyslalem panewka. okazalo sie ze tak, panewka ale na walku balansowym. Kupilem komplet i zaczalem wymieniac od tej ktora wyrzucilo. okazalo sie ze od tego tluczenia cale to siedzisko panewki tak sie odksztalcilo ze miala z kazdej strony po 1mm luzu. a ze w komplecie jedna panewka wchodzi dosc ciasno w druga to tak zrobilem. wlozylem jedno w druga i dopiero tak je zamontowalem. okazalo sie ze ladnie ciasno pasuja, ale przy obracaniu walka czuc ze nie obraca sie on ze stalym oporem tylko tak skokami. czyli otwor na panewke nie jest okragly i walek balansowy tez. I tu moje pytanie: czy to pojezdzi jeszcze tak zlozone? Czy szukac nowego silnika chociaz tego mi troche szkoda bo nie kopcil, palil na dotyk i ni grama nie bral oleju... zreszta jak na swoje parametry to wydaje mi sie ze byl w bdb stanie. myslalem tez o usunietu walka ale to ten na pompie oleju.i trzebaby cala pompe jakos inaczej zorganizowac bo na jednej panewce nie pochodzi. prosze o jakas rade co z tym fantem zrobic.
eclipse 1g silnik 1.8 8v 4g37o ile pamietam w lpg i na automacie jesli ma to jakies znaczenie. zazwyczaj kieruje nim kobieta z bardzo delikatna noga..
pozdrawiam
p.s. pisze wszytstko tak jednym ciagiem bo chwilowo mam net tylko w komorce... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-11-2011, 10:26
|
|
|
raczej nie pochodzi - szukaj nowego silnika, bo będzie łatwiej niż tylko pompę olejową
bo właśnie nie dopisałeś o który wałek chodzi - ten przy pompie, czy ten osobny?
powiem Ci, że mam 4G37 z przebiegiem ponad 400 tkm i silnik pracuje świetnie - coś musiałeś zaniedbać (lub poprzednik), by go zabić...
wiedz też, że 4G37 ma ręcznie regulowane zawory i dolanie oleju nic nie da, gdy klepią |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 10-11-2011, 17:43
|
|
|
Chodzi o ten przy pompie. nie wiem jak twoj ale moj ma zawory regulowane hydraulicznie... i nie sadze zebym mogl cos zaniedbac. olej byl wymieniony zaraz po zakupie na castrol polsyntetyk, zreszta wiekszosc jezdzi nim moja dziewczyna i to automat wiec nie byl jakos cisniety strasznie. tak czy inaczej zloze go i bede jezdzil az padnie... wtedy wloze 4g63 i bedzie spokoj. chyba ze ma ktos jakis pomysl na ta pompe oleju. moze jakies lozysko dac z drugiej strony (tej zewnetrznej). wiem ze sa jakies zestawy do wyjmowania tych walkow. costam sie montuje zamiast nich ale znalazlem tylko na zagranicznych forach. w sklepach nikt nic o takim czyms nie wie... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-11-2011, 21:44
|
|
|
tpodsiadlo napisał/a: | moj ma zawory regulowane hydraulicznie | jeśli masz na myśli auto ze swojego podpisu, to tak
ale nie spotkałem jeszcze 4G37 z hydrauliką
tpodsiadlo napisał/a: | costam sie montuje zamiast nich | ten przy pompie, to się w pompie panewkę obraca, żeby olej nie płynął przez wałek
ale pozostaje kwestia wałka drugiego... |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 12-11-2011, 02:02
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ale pozostaje kwestia wałka drugiego... |
wywalic i zaslepic otwór nie wystarczy ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 12-11-2011, 19:13
|
|
|
Rosomak ma racje nawet kiedyś widziałem kit do zaślepienia wałka, pytanie tylko jak wtedy z wyważeniem silnika. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 12-11-2011, 19:48
|
|
|
Kamil_Ziomek napisał/a: | pytanie tylko jak wtedy z wyważeniem silnika. |
co masz na mysli ??? chodzi Ci jak bedzie pracowął silnik bez wałków ??
Normalnie, te wałki to jakis syf nie wiem kto to wymyslił. Przeciez wiekszosc silników tego nie ma. A wałek zwieksza Ci awaryjnosc silnika (tak jak tutaj mozliwosc awarii panewek) zmniejsza cisnienie oleju bo sam wymaga smarowania , oraz zwieksza mase wirujaca pogarszajac wkrecania sie na obroty i tym samym dynamike. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 12-11-2011, 19:51
|
|
|
wywalic walki zaslepic otwory smarujace i bedzie latac jak zloto w 4g63 kilka usuwalem i problemow nie ma zadnych zaleta wieksze cisnienie oleju jest troche mozna to zrobic bez kitu i chodzi sam juz mam tak zrobione u siebie jakies 50 tysiecy zrobione na silniczku od tamtej pory i nic sie nie dzieje |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2011, 21:32
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | to jakis syf nie wiem kto to wymyslił | cóż - Mercedes jakieś 10 lat temu zaczął się chwalić zastosowaniem najpierw 1 a potem 2 wałków balansowych i osiągniętą tym "rewolucyjnym" rozwiązaniem kulturą pracy silnika |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 13-11-2011, 14:28
|
|
|
Tu zawory sa regulowane hydraulicznie. taki sam silnik mialem w galancie z92r chociaz tamten mial wg papierow kilka koni mniej. na bloku i glowicy mam 4g37 chociaz fakt ze widzialem otakim symbolu inne silniki 1.8
Z tego co czytalem walek tylny mozna wyjac bez niczego tylko zaslepic otwory smarujace natomiast ten na pompie mozna odciac. zaspawac otwor ale musi mic jakies podparcie z drugiej strony pompy. pompa na jednej panewce nie pochodzi i o rozwiazanie tego mi chodzi. albo o ten zestaw ale nie wiem gdzie to kupic...
Przepraszam ze nie cytuje ale jak juz mowilem - na komorce mi ciezko robic niektore rzeczy |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-11-2011, 21:17
|
|
|
a pokażesz zdjęcia? - zarówno silnika z zewnątrz, jak i po zdjęciu klawiatury? - to byłoby pierwszy 4G37 z hydrauliką, który bym widział... |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 14-11-2011, 20:29
|
|
|
pompa sama w sobie ma 2 punkty podparcia w korpusie co wy tak wszyscy z tym podparciem pompy ze jak sie walek utnie to nie bedzie juz chodzic i to druciarstwo skoro tyle tych samochodow tak jezdzi i nic sie nie dzieje |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 14-11-2011, 21:30
|
|
|
Kolego w moim silniku pompa jest na koncu walka. ma dwa punkty podparcia, ale obq od strony balansow. na koncu jest po prostu zebatka i tyle.
zdjecia i walka i klawiatury wrzuce w weekend bo wtedy dopiero bede w kraju.
swoja droga to zastanawia mnie dlaczego kazdy dziwi sie ze 4g37 ma zawory na hydrosztosach. nawet na ostatnim zlocie o tym rozmawialem z kilkoma osobami i kazdy sie dziwil. a wydaje mi sie ze 90% galantow z lat 88-92 ma silnik 1.8 na hydraulice. a chyba to jet wlasnie 4g37 bo taki mam w eclipsie a z zewnatrz jest w 100% identyczny. jak mi sie uda znalezc taki w googlach to wkleje o ile dam rade...
[ Dodano: 14-11-2011, 22:08 ]
nie wiem czy to zadziala ale to jest zdjecie takiego samego silnika (ale nie mojego)
[ Dodano: 14-11-2011, 22:12 ]
a tak wyglada glowica |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2011, 07:00
|
|
|
tpodsiadlo napisał/a: | zastanawia mnie dlaczego kazdy dziwi sie ze 4g37 ma zawory na hydrosztosach | bo na zdjęciu przedstawiłeś silnik 4G63 a nie 4G37
tak myślałem, że jednak problem leży po tej stronie |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 15-11-2011, 08:42
|
|
|
Nie wiem czy sie nie myle ale 4g63 ma dwa litry. moj ma 1.8 i ma nabite na bloku 4g37. Z tym ze z zewnatrz wyglada jak ten ze zdjecia. takie znalazlem tylko wwiec mozliwe ze na zdjeciu jest dwulitrowka ale wyglada jak moj 1.8. Glowica tez jest podpisana jako 4g37 i jest identyczna jak moja. dwulitrowke 8v widzialem tylko w starionie i ona jest troche inna zreszta turbo.
a czy nie jest tak ze ten symol oznacza tylko konstrukcje samego bloku? Przeciez czy 8 zaworowy czy 16 sohc czy 16 dohc czterocylindrowe dwulitrowki maja symbol 4g63. Nie tak samo jest z 1.8? Ze kazdy 4 garowy bedzie mial 4g37?
no chyba ze pomimo nabitego na bloku 4g37 ja mam jednak 4g63...
[ Dodano: 15-11-2011, 08:53 ]
http://www.3si.org/wiki/i...,_6g74,_4G63...
takiie cos znalazle. jest podana tylko pojemnosc a nie rodzaj glowicy. zreszta niewazne bo temat schodzi na bok a ja pisze na forum w czasie jazdy...
co do obracania panewek... panewki nie maja otworu smarujacego (te na walku przy pompie) poniewaz olej jest dostarczany srodkiem walka. zaspawuje sie ta dziure po obcieciu. pozostaje problem albo podparcia pompy albo dokupienia tego kitu.
jednak skoro kolega wyciagal balanse z dwulitrowki i pompa dziala to czy nie mozna przelozyc takiej pompy z dwolitrowki? Widzial ktos czy to bedzie pasowac? |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
|