 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
obroty poraz n-ty |
Autor |
Wiadomość |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 12:31 obroty poraz n-ty
|
|
|
Problem z obrotami mam juz dluzszy czas - czasem bujaja, bywa ze sa za wysokie (w granicach 1200), wiec sie zabralem i wyszorowalem przepustnice (nawet nie przypuszczalem ze moze byc az tak zasmolona!!) . Obroty dalej wysokie. Wzialem sie ze wyregulowanie obrotow wg wskazowek Krzyżaka i tu ciekawostka - mimo poluzowania srub zarowno od linki gazu jak i od stopnia przymkniecia przepustnicy, po uruchomieniu silnika obroty dalej byly w okolicach 1100-1200. Oczywiscie kostka od silniczka regulujacego rowniez byla odlaczona!! Czyli wszystko bez zmian... Sprawdzilem jeszcze prad na TPS-ie - zdaje sie ze powinien sie wachac w okolicach 0.5V a u mnie bylo to ok 3V i zadne regulacje czujnika nie pomagaly!!
Jakies sugestie?? Winien jest krokowy czy TPS?
Z gory dzieki!! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-12-2006, 12:35
|
|
|
Masz 4G63 SOHC 16v, który reguluje się zgoła inaczej niż 4G37. Musisz przede wszystkim ustawić śrubkę zgrubną (tak, aby zamykała przepustnicę z odpowiednim luzem - już nie pamiętam - chyba 0.4 mm) potem ustawić TPS (pewnie jest 4 kablowy, więc z przejściem zwarcie/rozwarcie) i dopiero potem obroty (z masowaniem złącza zapłonu). Jeśli jest to silnik wyglądający jak np. 4G92 (w sensie sterowania przepustnicą) to nadaje się instrukcja do niego (jest na forum). |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 12:54
|
|
|
Ustawianie obrotów
ŚRUBKA ZGRUBNA:
0. - jak ktoś nie wie, która to w tym silniku śrubka zgrubna (używana też w pkt. 3 od TPS), to zróbcie zdjęcia okolic przepustnicy, a ja zaznaczę tu wstawię
1. poluźnij cięgno gazu i parę razy przekręć tym ustrojstwem ze sprężyną (tak jak się dodaje gazu) - żeby było wiadomo, że się nie zacięło
2. wykręć śrubkę zgrubną (ŚZ) tak, aby całkowicie zamknąć przepustnicę (odkręć najpierw nakrętkę kontrującą na śrubce)
3. dokręć ŚZ tak, aż dotknie dźwigni przepustnicy i od tego momentu wkręć ją o 1 i 1/4 obrotu
4. trzymając ŚZ w tej pozycji dokręć nakrętkę kontrującą
5. napnij kabel gazu
6. ustaw: rpm biegu jałowego, IPS (iddle position switch) i TPS (throttle position switch)
WOLNE OBROTY:
1. silnik rozgrzany na max., koła na wprost, bieg automatu na P lub N, odbiorniki prądu wyłączone
2. podłącz do masy złącze do ustawiania zapłonu
3. odpal silnik i zobacz jakie są obroty - jak nie możesz odpalić, to trzeba wyczyścić przepustnicę (uwaga - nie zatkać wlotów kanału bypasu) - czyszczenie standardowo - jak u mnie na stronie
4. jak nie takie, jakie chcesz (np. 800), to śrubką główną (w komorze zamkniętej przy TPS) wyreguluj jakie chcesz
5. jak jest OK, to gasisz, odłączasz ten kabelek od masy (wszystko jak do normalnej jazdy) i uruchamiasz silnik na ok. 5-10 minut
6. jeśli nie możesz wyregulować (np. nie da się zmniejszyć) to być może uszkodzony jest zawór woskowy w bypasie, który na podstawie temp. silnika sam przymyka dodatkowo bypas - trzeba wtedy wymienić ten zawór.
TPS i IPS:
1. zdejmij wtyczkę z TPS
2. do pinu 3 i 4 podłącz omomierz (tych bliżej wtrysków)
3. pomiędzy ustrojstwo, gdzie dołączona jest linka gazu (dźwignia przepustnicy) a śrubkę zgrubną (wystaje przy przepustnicy) włóż szczelinomierz grubości 0.45 mm
4. odkręć śrubki trzymające TPS i całkowicie przekręć TPS w lewo (przeciwnie do wskazówek zegara - stojąc przodem do pojazdu)
5. sprawdź czy między 3 i 4 pinem jest zwarcie czy nie
6. pomału przekręcaj TPS zgodnie ze wskazówkami zegara aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie
7. przykręć TPS w tym położeniu
8. teraz wbij 2 igiełki w 2 kabelki od TPS - tylko tu problem, bo nie wiem, które (ale podejrzewam, że 1 i 3) i włącz zapłon na ON (bez startu silnika) - jeśli jest na nich między 0.4 a 1V to wszystko jest OK - jeśli nie, to spróbuj inne kabelki - jak na którychś się pojawią te volty, to znaczy, że OK, jak nie - to trzeba powtórzyć regulację TPSa.
UWAGA - te regulacje mają sens, jeśli auto jest sprawne i jego podzespoły są sprawne. Jak trafiona jest lambda, to gó..o, jak dziury w kablach podciśnienia, to gó..o - itd.
Jeśli ktoś regulował jak dla silnika 4G15, 4G37 lub 4G63 sohc to mógł rozregulować przepustnicę - czyli w związku z tym moment, kiedy następuje przejście na TPSie ze zwarcia do rozwarcie - czyli znacznik dla silnika, że noga jest zdjęta z gazu - wtedy ECU nie wie, że ma regulować obroty bo tu nie ma dodatkowego IPS (iddle position switch) jak w silnikach ww.
Te procedury są dla silników: 4G92 i 4G13 od 1992 roku. dla 6A12 również
Edytowany przez Krzyzak na 19.Grudzień.2004 - 18:45
pozdrawiam
|
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 12:57
|
|
|
no tak... a czy moglbys bardziej łopatologicznie? Chodzi o to ze przy najmniejszym wkreceniu sruby obroty wzrastaja i nie ma mozliwosci ich obniżenia. Co do TPS-a to sie zgadza - jest 4-kablowy ale prad nadala powinien byc w granicach 0.5, tak? i jakbys mogl dokladnie jak same obroty ustawic, co z tym zaplonem?
[ Dodano: 08-12-2006, 13:02 ]
to co napisalem powyzej juz nie obowiazuje...
teraz mam cos innego - ktore to to zlacze od ustawiania zaplonu?? |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 13:16
|
|
|
czytanie ze zrozumieniem ma dużą przyszłość
mniej więcej nad TPS-em jest śrubka zakryta gumką do regulacji obrotów. wkręcając ją zmniejszasz obroty aż do zatrzymania silnika.
Napięcie będzie w granicach 0.4-0.8 V (u mnie 0.7V) pkt 6 TPS/IPS
(wtedy ECU wie, że ma sterować obrotami poprzez silniczek krokowy, bo kierowca zdjął nogę z gazu) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-12-2006, 13:25
|
|
|
Tu NIE MA ŻADNYCH 0.5V - jest ustawianie TPS/IPS na moment rozwarcia.
Wszystko opisane jest wyżej, a dodtakowo jest to kopia postu, który przygotował Gregorbu - w oryginale są fotki - którą śrubką, gdzie i kiedy.
Jak obniżysz najpierw śrubkę zgrubną to i ta w przepustnicy będzie pozwalała na regulację w odpowiednim zakresie.
(mam nadzieję, że nie masz LPG? - jak masz, to nie ma ŻADNEJ procedury dającej 100% efekt; ponadto regulacja jest poprawna TYLKO pod warunkiem sprawności wszystkich podzespołów silnika) |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 14:21
|
|
|
to ja jeszcze dodam ze u mnie na TPS-ie jest caly czas zwarcie, przy kazdym ustawieniu... to chyba nie najlepiej, co?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-12-2006, 14:53
|
|
|
remkowsky napisał/a: | to ja jeszcze dodam ze u mnie na TPS-ie jest caly czas zwarcie, przy kazdym ustawieniu... to chyba nie najlepiej, co?? |
na dobrych pinach sprawdzałeś? mogę nie pamiętać, ale chyba 3 i 4 - licząc od lewej, stojąc przodem do świateł i silnika |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 15:06
|
|
|
wlasnie na tych....
[ Dodano: 08-12-2006, 15:21 ]
sprawdzilem ECU i wystukal mi 55... czy w moim E55 ten kod oznacza to samo co w EA?? niech ktos napisze ze nie...
[ Dodano: 08-12-2006, 15:32 ]
...i jeszcze kod 14 czyli wynikaloby ze czujnik przepustnicy... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-12-2006, 15:33
|
|
|
to samo |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 16:37
|
|
|
czyli bomba!!!
dzieki!!
[ Dodano: 13-12-2006, 15:57 ]
Pora na ciąg dalszy....
Wyglada na to ze ten nieszczesny TPS udalo sie ustawic ale pozostaje kwestia krokowego. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty wachaja sie w okolichach 1300 i w zaden sposob nie da sie ich obnizyc. Sruba na przepustnicy (nad TPSem) jest wkrecona do oporu czyli jedyne co mozna teraz nia zrobic to obroty zwiekszyc jeszcze bardziej Komputer wystukuje mi blad krokowego czyli wyglada na to ze to on odpowiada ze te historie z obrotami... W zwiazku z tym co mozna z nim zrobic?? Pozostaje tylko wymiana czy moze jakis bystry elektryk cos z tym moze zrobic??
z gory dzieki!! |
|
|
|
 |
|
|