 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.0 DID] Ustawienie zbieżności tyłu - zapieczone śruby |
Autor |
Wiadomość |
Tux
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 43 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-11-2011, 13:16 [II 2.0 DID] Ustawienie zbieżności tyłu - zapieczone śruby
|
|
|
Szukałem, szukałem i nie znalazłem więc jeśli było to przepraszam.
Podczas wymiany opon na zimowe stwierdzono silnie ściętą lewa przednią oponę. Niestety komplet opon na wiosnę do wymiany ale nie z tym tutaj piszę. Aby rozwiązać problem i nie ściąć nowych opon zimowych zalecono sprawdzenie/ustawienie geometri zawieszenia samochodu. Niby standardowa czynność a jednak sprawiła serwisowi problem gdyż okazało się, że śruby służące do regulacji geometri na tylnym wahaczu są zapieczone (WD40 nie pomogło) i nie da się ich odkręcić. Tzn. może się da ale jak przyłożą większy moment na kluczu to moge już autem bez nowych wahaczy nie wyjechać. Niestety pracownik nie był w stanie mi powiedzieć jaki konkretnie wahacz należałoby wymienić chcąc porządnie ustawić zbieżność. Zbiezność ustawiono tylko z przodu a ponoć, aby dobrze ustawić przód należy zacząć od ustawienia zbiezności przodu. Zdaniem serwisu na 99% rozwiązano problem ząbkowania.
Generalnie serwis nie wzbudził mojego zaufania i nie wiem na ile problem zostal rozwiązany - wymieniam tam zawsze opony bo można prosto umówić się na godzinę przez Internet a zbiezność chciałem od razu ustawić bo mają taką uslugę więc po co tracic kolejny poranek.
I teraz pytanie do Was, doświadczonych Mitsumaniaków, jaki to element odpowiada za regulację zbieżności z tyłu? Czego szukać w sklepach?
Czy są jakieś domowe/magiczne sposoby na jednak odkręcenie tych śrób? Może ktoś z Was zmierzył się już z tym problemem?
Czy możecie polecić w Krakowie punkt, w którym profesjonalnie ustawiają zbieżność? Tam gdzie dziś byłem nie dostałem nawet wydruku zmieżonych parametrów przed i po.
Pozdrawiam wszystkich Mitsumaniaków i z góry dziękuję za dobre rady i pomoc. |
_________________ Michał |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-11-2011, 08:48
|
|
|
Młotek i uderzać w gniazdo śruby, albo palnik. Ponadto, WD 40 jest dobry ale tłusty, no może nie tak jak ropa, ale ja zawsze stosuję naftę jest lepszym penetratorem. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
|
|
|
 |
Tux
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 43 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-11-2011, 12:36
|
|
|
Dzięki wielkie za radę - poszukam tego preparatu i zobaczę jak się to sprawdzi u mnie. Muszę jeszcze wykoncypować jak zaaplikować ten preparat nie mając dostępnego kanału.
Zastanawie mnie tylko czy jest to możliwe, aby zła geometria tyłu skutkowała ścięciem jednej opony z przodu? |
_________________ Michał |
|
|
|
 |
TOM65
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0 DiD 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 38 Skąd: WSCHOWA
|
Wysłany: 11-11-2011, 20:10
|
|
|
witam, musisz kupić odrdzewiacz w spray, albo naftę.Naftę w spray ciężko kupić. Jeżeli byś chciał mieć naftę w spray ,to weź 100ml nafty i udaj się do mieszalni lakierów , tam ci nabiją , koszt nabicia 10-15 zł. |
_________________ Tom |
|
|
|
 |
Tux
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 43 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-12-2011, 14:37
|
|
|
Dzięki Piotr za radę z Twoje wątku. Śruby dziś puściły i Outek już śmiga na prostych łapkach. Właśnie to koło, na którym ścięło mi oponę było pochylone. Cóż, poprzedni 'fachofcy' nie ustawili jednach geometri jak należy - pewnie dlatego nie chcieli dać wydruku z parametrami przed/po. |
_________________ Michał |
|
|
|
 |
|
|