Nissan Qashqai 1.5dCi - 100 tyś. km i koniec silnika |
Autor |
Wiadomość |
Rebelias
Mitsumaniak 02484/KMM

Auto: Carisma 1600 GLX/EVO IX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 479 Skąd: Wieden/Lipnica Wielka
|
Wysłany: 08-11-2011, 20:00
|
|
|
Olivia napisał/a: | Nissanie Qashqai`u przy przebiegu 102 tyś. km padła kompresja silnika |
Silniki dCi przez wielu mechanikow uznawane za najgorsze silniki XXI wieku.. Sam sie o tym przekonalem a raczej moj szwagier ktory od pierwszego samochodu byl calym sercem z Japonia mial mazdy, mitsu, hondy az mu odbilo i kupil Renault Espace 2.2dCi z przebiegiem 140tys km przy 170tys walek rozrzadu wywalil dziure w silniku takiej wielkosci te zmiescila mi sie tam pieść. Pech??? Nic bardziej mylnego szwagier z uporem kupil identyczne Reno z przebiegiem 156 tys pojezdzil pol roku dobilo 174tys i znowu bum w silniku i znow to samo tym razem naprawil silnik i bedzie mial spokoj na kolejne 170 Tys... |
_________________ To nie prędkość zabija.. tylko nagła jej utrata...

 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 10-11-2011, 15:49
|
|
|
Rebelias napisał/a: | Silniki dCi przez wielu mechanikow uznawane za najgorsze silniki XXI wieku. |
A wielu mechaników nie potrafi naprawiać dCi, GDI i cokolwiek bardziej skomplikowanego od zwykłego td. TO o niczym nie świadczy.
Mnie szczególnie rozwala stwierdzenie że dCi są do bani. Na 1,5 i 2,2 wieszają psy, no jeśli w sumie montują 1,5 dCi do kaszanki to się nie dziwię. Tak mały silnik do takiego dużego samochodu od razu nie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Z kolei 2,2 zdaje się był pierwszym silnikiem dCi z Renault więc pewnie choroby wieku młodzieńczego.
Jednak najlepsza jest inna rzecz - silnik 1,9 dCi - czyli silnik pod tym oznaczeniem montowany w Renault i Nissanach a pod DID w Volvo i Mitsu - nie raz już widziałem artykuł gdzieś - poparty komentarzami z doświadczenia z pomstami bądź pochwałami użytkowników - w którym silniki w Renault i Nissanie są uznawane za najgorsze na świecie a Mitsu i Volvo są w miarę chwalone. Przecież to te same silniki - u siebie w DIDzie mam kurcze na większości części silnika znaczek Renault.
Nie ogarniam tego szczerze mówiąc. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-11-2011, 16:21
|
|
|
drtymf napisał/a: | 2,2 wieszają psy, |
No nie bardzo... Montowali go w Outku, kolega ma w Espace... Opinie są pozytywne... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-11-2011, 20:04
|
|
|
krzychu napisał/a: | drtymf napisał/a: | 2,2 wieszają psy, |
No nie bardzo... Montowali go w Outku, kolega ma w Espace... Opinie są pozytywne... | Właśnie potwierdziłeś swoje blade pojęcie na temat w którym się wypowiedziałeś Nie czuj się urażony, nie robie tego złośliwie, poprostu to twój niepierwszy raz. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Rebelias
Mitsumaniak 02484/KMM

Auto: Carisma 1600 GLX/EVO IX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 479 Skąd: Wieden/Lipnica Wielka
|
Wysłany: 10-11-2011, 20:10
|
|
|
drtymf napisał/a: | A wielu mechaników nie potrafi naprawiać dCi, GDI i cokolwiek bardziej skomplikowanego od zwykłego td. TO o niczym nie świadczy. |
Hmm z tymi mechanikami mialem namysli rankingi ADAC itp ...
krzychu napisał/a: | drtymf napisał/a:
2,2 wieszają psy,
No nie bardzo... Montowali go w Outku, kolega ma w Espace... Opinie są pozytywne... |
Az nie dojdzie do przebiegu 170tys Km... |
_________________ To nie prędkość zabija.. tylko nagła jej utrata...

 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-11-2011, 21:30
|
|
|
drtymf napisał/a: | Przecież to te same silniki | ztcw to mają zmienione niektóre elementy osprzętu oraz soft sterujący |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-11-2011, 21:57
|
|
|
robertdg napisał/a: | Właśnie potwierdziłeś swoje blade pojęcie na temat w którym się wypowiedziałeś Nie czuj się urażony, nie robie tego złośliwie, poprostu to twój niepierwszy raz. |
Trochę nie rozumiem... Blade pojęcie o czym? Że to nie te same silniki czy że są kiepskie? Bo jeśli są kiepskie to po prostu jeszcze na takie opinie nie trafiłem... W Outkach tylko rozpływają się nad kulturą pracy, mocą, czipowaniem itd... Nie wiem czy mam się czuć urażony może zamiast wycieczek personalnych napiszesz co wiesz?
[ Dodano: 10-11-2011, 21:59 ]
Rebelias napisał/a: |
Az nie dojdzie do przebiegu 170tys Km... |
No to i tak prawie 2 razy więcej jak ten 1,5 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:16
|
|
|
Silnik Espace a Outek 2.2diesel to są dwie inne bajki, ta pierwsza to produkcja żabojadowych renówek, ta druga to produkcja PSA, która gościła w takich autach jak, Fiat/Lancia/Citroen/Peugeot/Ford/Land Rover no i oczywiście Mitsubishi |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 10-11-2011, 22:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-11-2011, 22:16
|
|
|
Zdublowany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 11-11-2011, 07:23
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | drtymf napisał/a: | Przecież to te same silniki | ztcw to mają zmienione niektóre elementy osprzętu oraz soft sterujący |
Zdziwiłbym się gdyby było inaczej. Ale w sumie jakoś nie przekonuje mnie stwierdzenie, że zmiana softu i osprzętu wydłuża drastycznie żywotność silnika i likwiduje jego wady. Tym bardziej że opinie o awaryjności dCi dotyczą mechaniki w sumie - wtryski, dwumasy, turbiny ( na to narzekają też w DIDach Mitsu i Volvo tyle że w duuużo mniejszym stopniu) ale i oprócz tego - panewki, wałki rozrządu, głowice.
Rozumiem że softem można zmienić i to sporo moc , kulturę pracy, dynamikę ale żeby wykluczyć typowe awarie?Silnik musiałby być projektowany od początku na granicy wydolności i ograniczenie np.: mocy musiałoby mu pomóc znacznie wtedy. Wiem że teraz projektują księgowi ale poza nielicznymi wpadkami(np. pompy oleju w VW) zazwyczaj nikt nie strzeliłby sobie tak w kolano.
A co do 170kkm to pytanie - przebiegu czy stanu licznika ?? Jak był kupiony od "dziadka Niemca" to równie dobrze 400 mógł mieć rzeczywiście 170kkm to ma 80% samochodów po komisach niezależnie od rocznika, modelu i wersji |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
Rebelias
Mitsumaniak 02484/KMM

Auto: Carisma 1600 GLX/EVO IX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 479 Skąd: Wieden/Lipnica Wielka
|
Wysłany: 11-11-2011, 19:46
|
|
|
drtymf napisał/a: | A co do 170kkm to pytanie - przebiegu czy stanu licznika ?? Jak był kupiony od "dziadka Niemca" to równie dobrze 400 mógł mieć rzeczywiście 170kkm to ma 80% samochodów po komisach niezależnie od rocznika, modelu i wersji | Szwagier mieszka od dziecka w austri takze auta kupowal wylacznie od prywatnych wlascicieli ktorzy byli pierwszymi posiadaczami tych samochodow. |
_________________ To nie prędkość zabija.. tylko nagła jej utrata...

 |
|
|
|
 |
|