Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
wymiana żarówek oświetlenia zegara - deska rozdzielcza |
Autor |
Wiadomość |
morani
Nowy Forumowicz morani
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 20 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 27-03-2010, 11:41 wymiana żarówek oświetlenia zegara - deska rozdzielcza
|
|
|
Witam!
Mam Outlandera I z 2003 r. Przepaliły mi się żaróweczki oświetlające zegar na desce rozdzielczej.
Proszę o pomoc i podpowiedź w jaki sposób zdemontować elementy deski by dostać się do tych żarówek i je wymienić.
Nie chcę próbować "w ciemno" by czegoś nie połamać. |
|
|
|
 |
Pawmitsu
Forumowicz
Auto: Outlander 1 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 210 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-03-2010, 00:31
|
|
|
Jesli mi podasz maila, to Ci podesle rysunek, ktory Ci sie pewnie przyda |
_________________ Mój taki
 |
|
|
|
 |
morani
Nowy Forumowicz morani
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 20 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 28-03-2010, 13:35
|
|
|
Pawmitsu napisał/a: | Jesli mi podasz maila... |
Podałem na PW.
Dziękuję za pomoc! |
|
|
|
 |
Lewy1978
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 20 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-09-2011, 14:35
|
|
|
ja też taki poproszę, kontakt poszedł na PW
z góry dzięki |
_________________ -----------------------------------------------
pozdrawiam
Lewy |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 26-09-2011, 14:48
|
|
|
A co to za tajemnice na forum.
Zawsze takie instrukcje wstawiano dla innych. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Dorota80
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1997r.
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-09-2011, 20:28
|
|
|
Student napisał/a: | A co to za tajemnice na forum.
Zawsze takie instrukcje wstawiano dla innych. |
jestem za wstawieniem dla wszystkich,
byłoby fajnie jakby ktoś podzielił się manualem do Outlandera I |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 29-09-2011, 11:09
|
|
|
Jeśli chodzi o licznik prędkościomierza i okolice, to trzeba:
1 .wyjąć zaślepkę z lewej strony licznika, jest na zatrzaskach
2. odkręcić śrubkę trzymającą ramkę
3. wyjąć ramkę, 4 zatrzaski + wyłącznik przeciwgielnych
4. odkręcić 2 albo 4 (nie pamiętam dokładnie) śruby trzymające licznik
5. pociągnąć za licznik do siebie
Jeśli chodzi o zegar godziny/minuty, to:
4. pociągnąć za maskownicę przy liczniku, DELIKATNIE !! maskownica jest na zatrzaskach, wyjdzie razem z zegarem. Trzeba ciągnąć prostopadle do deski rozdzielczej, uwaga na końcówki nawiewu, są montowane na wcisk i mogą się otworzyć i wtedy wypadają kulki od "grzechotek",
5. odpiąć kabelek od zegara |
|
|
|
 |
blaksan
Nowy Forumowicz
Auto: OI 03 2,016v 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2011 Posty: 14 Skąd: ZG
|
Wysłany: 01-10-2011, 00:18
|
|
|
ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane? |
|
|
|
 |
Lewy1978
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 20 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-11-2011, 19:32
|
|
|
blaksan napisał/a: |
Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane? |
podświetlane są, a przynajmniej u mnie w wersji w automatyczną klimą i mam pytanie:
- czy zdejmowałeś te pokrętła ? jeśli tak po podaj proszę sposób jak się do nich dobrać |
_________________ -----------------------------------------------
pozdrawiam
Lewy |
|
|
|
 |
Outek1
Nowy Forumowicz sir

Auto: OUTLANDER I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-11-2011, 18:38
|
|
|
blaksan napisał/a: | ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Obrazek
Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane? |
Ja mam automatyczna klime ale tu też powinno być podobnie trzebe zdjąć całą osłonę tam gdzie są przerwy podwarzyć i ściągnąć całość sam pokrętła mają dwie żaróweczki do podświetlenia które trzeba po prostu wymienić
[ Dodano: 13-11-2011, 18:42 ]
Dorota80 napisał/a: | Student napisał/a: | A co to za tajemnice na forum.
Zawsze takie instrukcje wstawiano dla innych. |
jestem za wstawieniem dla wszystkich,
byłoby fajnie jakby ktoś podzielił się manualem do Outlandera I |
manuala do I wystawia gość w innym temacie na forum jest link wystarczy znależć post w temacie instrukcja do Outlandera I ja też sciągałem w PDF bez rewelacji dużo przyciętych stron ale da się przeczytać i okazała się pomocna.
[ Dodano: 13-11-2011, 18:43 ]
blaksan napisał/a: | ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Obrazek
Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane? |
to wersja z manualną klimatyzacją musisz ściągnąć cały panel w celu wymiany. |
_________________ Potius sero, Quam nunquam! |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 14-11-2011, 09:17
|
|
|
blaksan napisał/a: | ja się podepnę i zapytam o podświetlenie 3 pokręteł od nawiewu, czy one wogóle są podświetlone? Jeśli tak, to gdzie szukać przyczyny, co jest źródlem światła i jak się do tego dostać?
W nocy brak podświetlenia jest beznadziejnie uporczywy.
Outlander 2003 2.0 136KM 4WD, typ pokręteł jak na zdj. poniżej:
Obrazek
Ponawiam pytanie:
czy te 3 pokrętła od nawiewów są podświetlane? |
Witaj,
Tak w wersji z klimą manualną pokrętła są podświetlane. Żeby dostać się do żarówek. Musisz wyjąć wszystkie 3 pokrętła. Pod pokrętłem regulacji temperatury i kierunku nawiewu są dwie śruby trzeba je wykręcić. Później podwadzasz delikatnie górną część całego elementu z lewej i prawej strony, żeby całość wyskoczyła z zatrzasków. Wtedy odslonisz całość wraz z radiem. Do podświetlenia są 2 żarówki z niebieskimi kapturkami, jedną można wyciągnąć odrazu i zdjąć kapturek. Żeby dostać się do drugiej musisz odkręcić dwie śrubki za pomocą których zamontowane są przyciski klimy, ogrzewania tylnej szyby i obiegu wewnętrznego. Pod nimi znajduje się druga żarówka również z kapturkiem. Jak zakupisz nowe żarówki to zakładasz na nie kapturki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności:) Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
blaksan
Nowy Forumowicz
Auto: OI 03 2,016v 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2011 Posty: 14 Skąd: ZG
|
Wysłany: 04-12-2011, 19:17
|
|
|
Cytat: | Witaj,
Tak w wersji z klimą manualną pokrętła są podświetlane. Żeby dostać się do żarówek. Musisz wyjąć wszystkie 3 pokrętła. Pod pokrętłem regulacji temperatury i kierunku nawiewu są dwie śruby trzeba je wykręcić. Później podwadzasz delikatnie górną część całego elementu z lewej i prawej strony, żeby całość wyskoczyła z zatrzasków. Wtedy odslonisz całość wraz z radiem. Do podświetlenia są 2 żarówki z niebieskimi kapturkami, jedną można wyciągnąć odrazu i zdjąć kapturek. Żeby dostać się do drugiej musisz odkręcić dwie śrubki za pomocą których zamontowane są przyciski klimy, ogrzewania tylnej szyby i obiegu wewnętrznego. Pod nimi znajduje się druga żarówka również z kapturkiem. Jak zakupisz nowe żarówki to zakładasz na nie kapturki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności:) Pozdrawiam! |
Zrobiłem jak napisano, działa, koszt żaróweczek: 0,9zł x2 i kilka minut roboty.
dzięki |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 05-12-2011, 08:32
|
|
|
blaksan napisał/a: | Cytat: | Witaj,
Tak w wersji z klimą manualną pokrętła są podświetlane. Żeby dostać się do żarówek. Musisz wyjąć wszystkie 3 pokrętła. Pod pokrętłem regulacji temperatury i kierunku nawiewu są dwie śruby trzeba je wykręcić. Później podwadzasz delikatnie górną część całego elementu z lewej i prawej strony, żeby całość wyskoczyła z zatrzasków. Wtedy odslonisz całość wraz z radiem. Do podświetlenia są 2 żarówki z niebieskimi kapturkami, jedną można wyciągnąć odrazu i zdjąć kapturek. Żeby dostać się do drugiej musisz odkręcić dwie śrubki za pomocą których zamontowane są przyciski klimy, ogrzewania tylnej szyby i obiegu wewnętrznego. Pod nimi znajduje się druga żarówka również z kapturkiem. Jak zakupisz nowe żarówki to zakładasz na nie kapturki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności:) Pozdrawiam! |
Zrobiłem jak napisano, działa, koszt żaróweczek: 0,9zł x2 i kilka minut roboty.
dzięki |
Cieszę się, że moje wskazówki na coś się przydały. Mi zostało jeszcze do naprawy podświetlenie awaryjnych, niestety nie wiem czy ten przycisk jest rozbieralny czy trzeba żarówkę z niego wyciągnąć jakąś pensetą. Oprócz tego podświetlenie przeciwmgielnych i regulacji wysokości świateł. Jakby ktoś mnie wspomógł jak się do tego dobrać to będę wdzięczny.
Pozdrawiam,
Kuba |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 05-12-2011, 13:57
|
|
|
mitch2000 napisał/a: | Mi zostało jeszcze do naprawy podświetlenie awaryjnych, niestety nie wiem czy ten przycisk jest rozbieralny czy trzeba żarówkę z niego wyciągnąć jakąś pensetą. Oprócz tego podświetlenie przeciwmgielnych i regulacji wysokości świateł. Jakby ktoś mnie wspomógł jak się do tego dobrać to będę wdzięczny. | Jak się dostać do przycisku świateł halogenów i awaryjnych napisałem wyżej. Żeby wymienić żarówki trzeba rozebrać przycisk. Trzeba szary plastik podważyć w 4 punktach (po 2 po dwóch stronach), potem wystarczy rozdzielić na części. Tylko uwaga na blaszki sprężynujące, nie wystrzeliwują one we wszystkie strony, ale za pierwszym razem lepiej to robić w domu nad stołem a nie w samochodzie czy w garażu. Pomiędzy plastikiem jest płytka drukowana w którą są "wkręcone" żarówki.
Gałki regulacji wysokości świateł i jasności podświetlania to inna zabawa. Najpierw trzeba sięgnąć od spodu deski i odłączyć kable (wtyczki są różne więc ciężko je później zamienić). Potem całe pokrętło jakby "wyłamuje" się od środka i wychodzi razem z "dekielkiem" z przodu. Z tego co pamiętam to obu przypadkach żaróweczkę "wkręca" się z boku, a jeśli nie to trzeba otworzyć obudowę. W przypadku regulatora otwór w obudowie przez który można się dostać jest zbyt dokładnie dopasowany do żarówki i ciężko ją wydłubać ale da się. W przypadku jeśli chcesz rozebrać regulator wysokości świateł to chyba najpierw zdejmuje się dekielek, później jest to kółeczko do regulacji. Kółeczko chyba jest zamocowane w takich plastikowych łapkach po bokach. Z tego co pamiętam to pod kółeczkiem jest sprężynka i może wystrzelić. |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 05-12-2011, 14:24
|
|
|
elektryk napisał/a: | mitch2000 napisał/a: | Mi zostało jeszcze do naprawy podświetlenie awaryjnych, niestety nie wiem czy ten przycisk jest rozbieralny czy trzeba żarówkę z niego wyciągnąć jakąś pensetą. Oprócz tego podświetlenie przeciwmgielnych i regulacji wysokości świateł. Jakby ktoś mnie wspomógł jak się do tego dobrać to będę wdzięczny. | Jak się dostać do przycisku świateł halogenów i awaryjnych napisałem wyżej. Żeby wymienić żarówki trzeba rozebrać przycisk. Trzeba szary plastik podważyć w 4 punktach (po 2 po dwóch stronach), potem wystarczy rozdzielić na części. Tylko uwaga na blaszki sprężynujące, nie wystrzeliwują one we wszystkie strony, ale za pierwszym razem lepiej to robić w domu nad stołem a nie w samochodzie czy w garażu. Pomiędzy plastikiem jest płytka drukowana w którą są "wkręcone" żarówki.
Gałki regulacji wysokości świateł i jasności podświetlania to inna zabawa. Najpierw trzeba sięgnąć od spodu deski i odłączyć kable (wtyczki są różne więc ciężko je później zamienić). Potem całe pokrętło jakby "wyłamuje" się od środka i wychodzi razem z "dekielkiem" z przodu. Z tego co pamiętam to obu przypadkach żaróweczkę "wkręca" się z boku, a jeśli nie to trzeba otworzyć obudowę. W przypadku regulatora otwór w obudowie przez który można się dostać jest zbyt dokładnie dopasowany do żarówki i ciężko ją wydłubać ale da się. W przypadku jeśli chcesz rozebrać regulator wysokości świateł to chyba najpierw zdejmuje się dekielek, później jest to kółeczko do regulacji. Kółeczko chyba jest zamocowane w takich plastikowych łapkach po bokach. Z tego co pamiętam to pod kółeczkiem jest sprężynka i może wystrzelić. |
Dzięki za precyzyjne wyjaśnienie, powalcze z tym przy okazji.
Pozdrawiam,
Kuba |
|
|
|
 |
|