Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Z czego składa się tempomat?
Autor Wiadomość
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 10-11-2011, 23:18   [2.8 TD] Z czego składa się tempomat?

Temat może trochę dziwny :lol:

Sytuacja wygląda tak:
Jestem "na kupnie" Mitsu 2.8 TD long automat. W opisie było, że ma tempomat, jednak organoleptycznie go nie stwierdziłem :evil:
Przy kierownicy jest zaślepka w miejscu, gdzie wyrasta rączka do tempomatu. Klawisza do włączania też chyba niet.
Pod maską wyglądało, jakby miał dwie linki "do gazu" - nie miałem czasu przyjrzeć się dokładnie.

Pytanie:
Z czego się składa tempomat?
Bo wg. mojego ogólnego stanu wiedzy (jeszcze nie znam Mitsu) powinno to być:
    - wyłącznik oraz dźwignia z klawiszami sterującymi
    - wyłączniki przy pedałach gazu i hamulca
    - sterownik
    - siłownik do linki gazu (lub w nowszych autach sterownik bezpośrednio steruje "gazem")
    - czujnik prędkości (tachometr, w nowszych wejście do CAN, itp)


Przy założeniu "nic w moim aucie nie ma" - co dokupić? Jakie Part Number - jeśli łaska :wink:

Czy może olać szukanie na szrotach i kupić "uniwersalny"?

A może ktoś ma do sprzedaży?
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
bromba111 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: kraków
Wysłany: 11-11-2011, 15:59   

ta druga linka od pompy wtryskowej przekazuje wychylenie gazu do skrzyni a/t. oprócz dźwigni sterującej po lewej stronie kierownicy powinieneś mieć pod maską z praej strony obok filtra powietrza siłownik do linki gazu i pod szybą na środku metalowa puszka w której ten siłownik zprzęga się z linką od pedała. no oczywiście sterownik do tego ale w nie wiem gdzie on jest,ale w manualach na pewno jest schemat
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 11-11-2011, 20:03   

bromba111 napisał/a:
ta druga linka od pompy wtryskowej przekazuje wychylenie gazu do skrzyni a/t. oprócz dźwigni sterującej po lewej stronie kierownicy powinieneś mieć pod maską z praej strony obok filtra powietrza siłownik do linki gazu i pod szybą na środku metalowa puszka w której ten siłownik zprzęga się z linką od pedała. no oczywiście sterownik do tego ale w nie wiem gdzie on jest,ale w manualach na pewno jest schemat


Dzięki za odpowiedź.

Manuale pobieżnie przeglądałem już chwilę temu, jeszcze zanim znalazłem autko, które mnie aktualnie zainteresowało, więc też nie patrzyłem szczególnie w manuale za tempomatem.
Ale za jakieś 2, może 3 tygodnie będę miał autko u siebie, to wtedy dokładnie się przyjrzę. Wtedy lepiej będę wiedział, co mu jeszcze ewentualnie brakuje. Jak mi zostanie kasy z "pakietu startowego", to przyjdzie czas na rajdy po szrotach :wink:

BTW:
Czy po VIN-ie można stwierdzić, czy oryginalnie miał tempomat?
VIN tego auta (JMB0RV460YJ000432) niektóre serwisy odrzucają z powodu niezgodności cyfry kontrolnej.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
bromba111 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: kraków
Wysłany: 15-11-2011, 13:45   

Ale jakbyś się dowiedział czegoś więcej. to daj znać . Bo mnie tempomat przestał działać i szukam przyczyny. np skąd bierze informację o prędkości.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 15-11-2011, 18:32   

Pewnie z tego samego miejsca co licznik. Do licznika dochodzi jeden przewod w ktorym pojawia sie naprzemiennie masa i +12v. Im szybsze impulsy tym wieksza predkosc. Gdzie jest czujnik to nie wiem, moze gdzies przy skrzyni
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.