Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Wymiana klocków hamulcowych przód - pomoc
Autor Wiadomość
Grand 
Forumowicz

Auto: Carisma 95r 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: Łódź, Skierniewice
Wysłany: 13-11-2011, 14:58   [Cari 1.6] Wymiana klocków hamulcowych przód - pomoc

Witam,
Wymieniałem klocki hamulcowe z przodu i po wymianie miałem problem polegający na tym że klocki strasznie dociskały się do tarczy, fakt że na tarczy były już progi na obrzeżach więc stwierdziłem że jeszcze jedne klocki się zużyją i wymienię tarcze. Po przejechaniu 2 km pękła mi tarcza i tu pytanie czy może to być wina źle założonych klocków
http://allegro.pl/tarcze-...1884987314.html
Mam takie klocki i czy ta sprężynka powinna być w środku zacisków i dociskać klocki czy być na zewnątrz zacisków i przyciągać klocki do siebie?
Nie mogę nic na forum znaleźć może ktoś wymieniał to pamięta bo ja nie zwróciłem uwagi przy wyjmowaniu starych.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-11-2011, 15:10   

Sprężyna powinna być wewnątrz zacisku i dociskać klocki, jeżeli klocki ciężko wchodziły należało oczyścić jarzma ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Grand 
Forumowicz

Auto: Carisma 95r 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: Łódź, Skierniewice
Wysłany: 13-11-2011, 15:17   

Czyli miałem dobrze tylko jak mogło mi tarcze urwać?
zaciski były wyczyszczone tylko miałem ten problem że śruby na dole do których przykręca się zaciski się nie ruszały natomiast ta u góry była ruchoma i z tego powodu zaciski ciężko wchodziły i ściskały klocki. Po za tym klocki dociskały się do środka koła do piasty i cięły tarcze z czego jedna nie wytrzymała i pękła.
Teraz bedę miał nowe TRW wentylowane i bez żadnych progów i grubsze to bedzie pewnie jeszcze jeszcze ciaśniej tym klockom w zaciskach.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-11-2011, 16:00   

Zamieść zdjęcie uszkodzonej tarczy, śruby do których przykręca się zaciski także się czyści i smaruje.
Grand napisał/a:
Po za tym klocki dociskały się do środka koła do piasty i cięły tarcze z czego jedna nie wytrzymała i pękła.
Nie rozumiem, pokaż na zdjęciu
Klocki nie mają prawa siedzieć na umór w uchwytach, tak samo zacisk, elemnty te powinny być "pływające"
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-11-2011, 21:00   

Chyba autorowi chodziło o zapieczoną prowadnicę. Grand, cylinderek powinien się poruszać względem tarczy aby była równomiernie ściskana z obu stron a nie tylko przez tłoczek cylinderka. Musisz rozruszać bądź wymienić obydwie prowadnice i przy składaniu nasmarować je właściwym smarem. Przy wciśniętym tłoczku cylinderka nowe klocki nie powinny być ciasne względem tarczy.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-11-2011, 14:08   

mógł być zapieczony sworzeń samo regulatora wtedy cały zacisk przy mocnym hamowaniu ulega przekoszeniu i może dojść do pęknięcia tarczy
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-11-2011, 19:02   

rasiak1980 napisał/a:
sworzeń samo regulatora
A cóż to takiego?
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 15-11-2011, 13:57   

chodzi mi o dwa sworznie po których ślizga się zacisk w lewo i prawo jeżeli jeden się zablokuje najczęściej wygina się tak ze trzeba go wybijać, a skutkuje to biciem i tym ze klocek dociska do tarczy tylko z jednej strony. zawsze podczas wymiany klocków warto te dwa sworznie wyciągnąć i delikatnie przesmarować, to samo z krawędziami klocków które go prowadzą pilnikiem przejechać delikatnie i delikatnie smarem miedzianym posmarować tył klocka w miejscu, w którym dociska go tłoczek
 
 
Grand 
Forumowicz

Auto: Carisma 95r 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: Łódź, Skierniewice
Wysłany: 17-11-2011, 11:58   

chyba znalazłem przyczynę, tak jak pisaliście na obu zapiekły mi się te dolne prowadnice i za ... nie mogę ich ruszyć ale klocki miałem praktycznie równomiernie przytarte i to że 60kk na nich zrobiłem więc nie kojarzyłem jak to się wymienia
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-11-2011, 12:31   

Sprawdź jeszcze czy przez tę zapieczoną prowadnicę nie pokrzywiła się tarcza hamulcowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.