[Cari 1.6] Wymiana klocków hamulcowych przód - pomoc |
Autor |
Wiadomość |
Grand
Forumowicz
Auto: Carisma 95r 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 52 Skąd: Łódź, Skierniewice
|
Wysłany: 13-11-2011, 14:58 [Cari 1.6] Wymiana klocków hamulcowych przód - pomoc
|
|
|
Witam,
Wymieniałem klocki hamulcowe z przodu i po wymianie miałem problem polegający na tym że klocki strasznie dociskały się do tarczy, fakt że na tarczy były już progi na obrzeżach więc stwierdziłem że jeszcze jedne klocki się zużyją i wymienię tarcze. Po przejechaniu 2 km pękła mi tarcza i tu pytanie czy może to być wina źle założonych klocków
http://allegro.pl/tarcze-...1884987314.html
Mam takie klocki i czy ta sprężynka powinna być w środku zacisków i dociskać klocki czy być na zewnątrz zacisków i przyciągać klocki do siebie?
Nie mogę nic na forum znaleźć może ktoś wymieniał to pamięta bo ja nie zwróciłem uwagi przy wyjmowaniu starych. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-11-2011, 15:10
|
|
|
Sprężyna powinna być wewnątrz zacisku i dociskać klocki, jeżeli klocki ciężko wchodziły należało oczyścić jarzma |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Grand
Forumowicz
Auto: Carisma 95r 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 52 Skąd: Łódź, Skierniewice
|
Wysłany: 13-11-2011, 15:17
|
|
|
Czyli miałem dobrze tylko jak mogło mi tarcze urwać?
zaciski były wyczyszczone tylko miałem ten problem że śruby na dole do których przykręca się zaciski się nie ruszały natomiast ta u góry była ruchoma i z tego powodu zaciski ciężko wchodziły i ściskały klocki. Po za tym klocki dociskały się do środka koła do piasty i cięły tarcze z czego jedna nie wytrzymała i pękła.
Teraz bedę miał nowe TRW wentylowane i bez żadnych progów i grubsze to bedzie pewnie jeszcze jeszcze ciaśniej tym klockom w zaciskach. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-11-2011, 16:00
|
|
|
Zamieść zdjęcie uszkodzonej tarczy, śruby do których przykręca się zaciski także się czyści i smaruje. Grand napisał/a: | Po za tym klocki dociskały się do środka koła do piasty i cięły tarcze z czego jedna nie wytrzymała i pękła. | Nie rozumiem, pokaż na zdjęciu
Klocki nie mają prawa siedzieć na umór w uchwytach, tak samo zacisk, elemnty te powinny być "pływające" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-11-2011, 21:00
|
|
|
Chyba autorowi chodziło o zapieczoną prowadnicę. Grand, cylinderek powinien się poruszać względem tarczy aby była równomiernie ściskana z obu stron a nie tylko przez tłoczek cylinderka. Musisz rozruszać bądź wymienić obydwie prowadnice i przy składaniu nasmarować je właściwym smarem. Przy wciśniętym tłoczku cylinderka nowe klocki nie powinny być ciasne względem tarczy. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-11-2011, 14:08
|
|
|
mógł być zapieczony sworzeń samo regulatora wtedy cały zacisk przy mocnym hamowaniu ulega przekoszeniu i może dojść do pęknięcia tarczy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-11-2011, 19:02
|
|
|
rasiak1980 napisał/a: | sworzeń samo regulatora | A cóż to takiego? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 15-11-2011, 13:57
|
|
|
chodzi mi o dwa sworznie po których ślizga się zacisk w lewo i prawo jeżeli jeden się zablokuje najczęściej wygina się tak ze trzeba go wybijać, a skutkuje to biciem i tym ze klocek dociska do tarczy tylko z jednej strony. zawsze podczas wymiany klocków warto te dwa sworznie wyciągnąć i delikatnie przesmarować, to samo z krawędziami klocków które go prowadzą pilnikiem przejechać delikatnie i delikatnie smarem miedzianym posmarować tył klocka w miejscu, w którym dociska go tłoczek |
|
|
|
 |
Grand
Forumowicz
Auto: Carisma 95r 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 52 Skąd: Łódź, Skierniewice
|
Wysłany: 17-11-2011, 11:58
|
|
|
chyba znalazłem przyczynę, tak jak pisaliście na obu zapiekły mi się te dolne prowadnice i za ... nie mogę ich ruszyć ale klocki miałem praktycznie równomiernie przytarte i to że 60kk na nich zrobiłem więc nie kojarzyłem jak to się wymienia |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-11-2011, 12:31
|
|
|
Sprawdź jeszcze czy przez tę zapieczoną prowadnicę nie pokrzywiła się tarcza hamulcowa. |
|
|
|
 |
|