Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo teoretycznie
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 12-11-2011, 02:32   

rosomak1983 napisał/a:
jasne , co chwile słysze ze kucizna jest w serii wEVO, Skad wy takie bzdury bierzecie???
IMHO niby EVO ma fabryczne turbo i niby jest wyczynowe, więc chyba powinno mieć jakieś tłoki lepiej przystosowane do turbo niż zwykły Lancer. A mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega "zakuwanie" i co to daje?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-11-2011, 07:42   

rosomak1983, to nie mój cytat...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 12-11-2011, 07:57   

Ciężko to sprawdzić ale chyba te najmocniejsze wersje tak mają bo po 350-400 KM ( nie wiem ile było najwięcej w 4g63) bo na zwykłych by mogło długo nie wytrzymać, a w najsłabszej wersji są pewnie zwykłe tłoki (chyba że się mylę)
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 12-11-2011, 10:46   

elektryk napisał/a:
A mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega "zakuwanie" i co to daje?

Wymiana niektórych elementów silnika ( tłoki, korbowody) z wykonanych w normalnej technologii - np.: odlewane i potem szlifowane na - odlewane , kute i potem szlifowane.

Proces kucia - czyli obróbki metalu uderzeniami ( takimi jakbyś tam młotkiem tłukł po powierzchni) - poprawia przebieg w nich m.in. włókien materiału co sprawia że element kuty jest zwykle wytrzymalszy(szczególnie na odkształcenia) niż po innej obróbce.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 18-11-2011, 20:40   

puntspusy napisał/a:
Kamil_Ziomek napisał/a:
Zna ktoś może Pana Grzegorza Grabowskiego ?


z wlasnego doswiadczenia wiem, ze Graba charakteryzuje jedno zdanie : albo sie uda albo nie

kleryk-3kgt napisał/a:
Odprężenie silnika ( kluczowe znaczenie )


kleryk-3kgt napisał/a:
Kute tłoki bo bez natrysku oleju na denko mogło by się źle skończyć


wszystko zalezy od dmuchniecia, przy sofcie kucizna jest bez sensu, nawet nie bawil bym sie w odprezanie, no ale jesli chcesz dowalic mu wiecej niz 1bar to kucizna jest konieczna


Ok, zmieniam listę.
Kup turbo-sprężarkę i 10 rolek taśmy klejącej.
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 19-11-2011, 18:16   

Chłopaki ja chciałem ten temat poważnie poruszyć. Na początku roku planuje kupić silnik nowe tłoki sprężarkę większe wtryski albo (i) drugą pompę paliwa jakiś intercooler i ecumastera.
Wałki balansowe wylatują z silnika oglądne jak wygląda blok od środka i pomyślę nad zrobieniem natrysku oleju na denka tłoków do tego jakaś chłodnica oleju. Wiem że taniej kupić silnik od lancera i mieć spokój ale co to za przyjemność ? ja wole zrobić coś sam od początku do końca.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-11-2011, 21:23   

Kamil_Ziomek napisał/a:
Wiem że taniej kupić silnik od lancera i mieć spokój ale co to za przyjemność ? ja wole zrobić coś sam od początku do końca.
Trzymam kciuki, też kiedyś o tym myślałem, ale według mnie musiałby mieć drugi oddzielny samochód, bo nawet jakby miał silnik do którego mógłbym dokładać modyfikacje, to sam swap silnika to nie jest 5 minut.
 
 
pucek 
Nowy Forumowicz
DIY EFI

Auto: 2 Hondy i SpaceWagon
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 27
Skąd: Aalesund
Wysłany: 21-11-2011, 12:50   

Kamil_Ziomek napisał/a:
W planie było raczej 0,3-0,5 bara.


Wlacze sie do dyskusji ,bo mam pewne doswiadczenie w temacie.
Moim zdaniem na 0.5Bar ani tym bardziej na 0.3Bar odprezac nie trzeba, pomimo,ze twoj motaor ma CR 10:1 o ile sie nie myle, pod warunkiem ,ze nie bedzie tego stroil jakis kowal lub dentysta :mrgreen: no i nie bedziesz lal paliwa zza wschodniej granicy ,tudzez taniego polskiego spod supermarketu.

Jakkolwiek musisz sobie odpowiedziec na 3 wazne pytania:
1.Czy chcesz to sam zrobic zeby sie czegos nauczyc?
2.Czy chcesz to sam zrobic zeby wyszlo jak najtaniej?
3.Czy chcesz zeby ktos ci to zrobil i miec sprzet w miare bezproblemowy w eksploatacji?
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 21-11-2011, 19:00   

Pucek odpowiedź na pierwsze pytanie jest TAK
Na drugie Nie
Na trzecie wynika z pierwszego i dlatego myślałem o zmianie zmianie tłoków na lepsze. Nie ustalam terminu na kiedy ma być skończone bo ma to być dokładnie zrobione w celu edukacji i stąd plany kupienia drugiego silnika. Z wypłaty zostają mi pewne środki które przeznaczę na auto , a ponieważ lubię takie rzeczy to będzie dla mnie przyjemność i nauka w jednym. To może jakieś wskazówki i (lub) opis co robiłeś.

Elektryk Mam ładnego Rometa Ogara 205 po całkowitej odnowie więc transport do pracy będę miał ( 6km)
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
pucek 
Nowy Forumowicz
DIY EFI

Auto: 2 Hondy i SpaceWagon
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 27
Skąd: Aalesund
Wysłany: 21-11-2011, 22:49   

Kamil_Ziomek napisał/a:
Pucek
...To może jakieś wskazówki i (lub) opis co robiłeś.



Jeszcze nic nie robilem ale graty juz leza i czekaja na chwile wolnego czasu.Z tym ze u mnie bedzie docelowo ok 400KM...w Space Wagonie 4x4.(Ja mam rozrzad po stronie kierowcy).

Graty mam takie:
- Kolektor EBay china z flansza T3/T4
- Turbo T3/T4 tez china (nie jestem pewien czy da rade do 400km, ale to sie okaze)
- Przewod zasilania oleju do turbo(w oplocie)
- Przewod powrotu oleju do miski)w oplocie)
- Intercooler znaleziony w gratach plus rury 2.25'
- wtryski mam rozne ,ale pewnie wsadze 1000cc Boscha
- pompa paliwowa Walbro 255lph
- VEMS do sterowania silnikiem
- tarcza do aparatu zaplonowego z 24 okienkami - nie konieczna ale mam taki kaprys :P
- Czujnik temp w kolektor dolotowy
- Szerokopasmowa sonda lambda - Bosch LSU4.2
- No i z czasem bedzie flex fuel sensor ,bo bede chcial jezdzic na mieszankach Pb/E85

I to by bylo chyba na tyle.Wydech poki co zostaje seryjny a auto bedzie smigac na 0.5-0.8Bar ,pozniej zrobie 2.5' i max ile turbo da rade.Wtedy bede musial pomyslec o tlokach i korbach od razu.No i jeszcze musze nakupic troche skrzyn biegow hehe bo beda sie sypac :)

Do twojego projektu z grubsza te same graty byly by potrzebne.Pisze ''z grubsza'' bo zalezy co i jak bys chcial, bo opci masz kilka.W kazdym razie wydaje mi sie ,ze bedziesz potrzebowal:

- kolektor z turbina od 4g63t
- przewody zasilania/zrszutu oleju (zasilanie z czujnika cisnienia oleju a do miski wspawac krociec na przewod powrotu)
- pompa paliwa od 4g63t (byc moze sa takie same)
- przeplywomierz z 4g63t
- ECU z 4g63t
- Szerokopasmowa sonda lambda np.LC1 , PLX SM-AFR itp...
- CAS od 4g63 i 2 podwojne cewki (o ile sie nie myle tam jest wasted spark a u ciebie aparat zaplonowy)
- wtryski 450cc niebieskie
- ECMLink zeby to wystroic.Od razu mowie odpusc sobie swinki i ''patenty'' P.Grabowskiego.TO NIE TA EPOKA.
chociaz mozna by np.Ecumasterem sprobowac ,ale musial bys sie poradzic kogos kto takie rzeczy robil,bo moze sie okazac ,ze ECU pod wplywem swinki bedzie platal figle ;)
- dopasowac wydech,cos obciac ,dospawac itp..
- zorientowac sie czy sa takie same silniczki krokowe(te od wolnych obrotow), bo jak sa inne to bedzie problematycznie.Chodzi o sterowanie nie o ksztalt :)
- oczywiscie mozesz przelozyc glowice ,tloki,korby, i nie wiadomo co jeszcze ,ale to nie konieczne moim zdaniem...a tylko podniesie koszty.

Nad ta lista napisalem ,ze mi sie wydaje,bo nie znam jeszcze tych silnikow ,i nie wiem dokladnie jakie sa roznice miedzy nimi,i nie wiem na co dokladnie bys sie decydowal wiec z dystansem do mojej wypowiedzi prosze ;)


uffff. to chyba pierwszy raz w zyciu sie tak rozpisalem hehe :mrgreen:
pozdrawiam
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 22-11-2011, 01:01   

Przepływomierz mi się nie podoba do modyfikacji ( ta siatka mnie przeraża). Ecu master miał mi go zastąpić (map sensor i czujnik temperatury) Ja w galancie mam dwie cewki zapłonowe- brak aparatu zapłonowego
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
pucek 
Nowy Forumowicz
DIY EFI

Auto: 2 Hondy i SpaceWagon
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 27
Skąd: Aalesund
Wysłany: 22-11-2011, 08:42   

Kamil_Ziomek napisał/a:
Przepływomierz mi się nie podoba do modyfikacji ( ta siatka mnie przeraża). Ecu master miał mi go zastąpić (map sensor i czujnik temperatury)


Aha.No to chyba ,ze tak.Jednak do zrobienia konwersji najlepiej bedzie wsadzic przeplywke od turbo.

Cytat:
Ja w galancie mam dwie cewki zapłonowe- brak aparatu zapłonowego


No to prosta pilka.

EDIT:
2 rzeczy o ktorych zapomnialem:

- blow off albo DV
- zaworek elektromagnetyczny do sterowania doladowaniem albo alternatywnie jakis MBC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.