2,5 td L200/Pajero a Galloper... ten sam silnik? |
Autor |
Wiadomość |
BlachaL200
Nowy Forumowicz
Auto: L200 -94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 5 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 21-11-2011, 13:39 2,5 td L200/Pajero a Galloper... ten sam silnik?
|
|
|
Witam potrzebuje wiedzieć czy ten sam silnik czyli 4d56 występował w MItsibishi i Hyundaiu.
Wiem że oznaczenia są inne bo w koreańcu jest d4bf ale części typu głowice, tłoku, turbiny, wały korbowe i osprzęt są zamienne między markami, takie info przynajmniej dostałem. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 21-11-2011, 14:55
|
|
|
Teoretycznie tak, ale czy pełna zamienność jest to trudno stwierdzić. Nawet w Mitsubishi ten sam 4D56 w Pajero II z lat 90tych i L200 z 2005 jest niby taki sam a bagnet oleju ma w innym miejscu. Drobne różnice więc są. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 21-11-2011, 15:01
|
|
|
tak jak piszesz Heilsberg niby na licencji a koreańcy mogli wprowadzić swoje udziwnienia |
|
|
|
 |
BlachaL200
Nowy Forumowicz
Auto: L200 -94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 5 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 21-11-2011, 16:56
|
|
|
Hmmm ja mam do wymiany cały silnik więc najbardziej mnie interesuje czy do silnika d4bf przykręcę skrzynie z 4d56 i czy mocowania łap silnika są w tych samych miejscach.
Wielokrotnie natknąłem się na ogłoszenie np. "silnik do pajero/galloper" stąd moje zainteresowanie |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 21-11-2011, 18:31 4d56 z l200
|
|
|
Witam, czy silnik 4d56 99kM z pajeroII mozna zastąpic silnikiem 4d56 115KM z L200 ? Jakie są róznice? a moze wystarczy zamienic pompe paliwową i turbine?
pozdr |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 21-11-2011, 23:17
|
|
|
Trzeba by Zbyszka zapytać, ale wydaje mi się, że powinno pasować. Problem będzie z pompą bo 115 KM z L200 ma elektronicznie sterowaną i będziesz musiał komputer przekładać i pedał gazu z potencjometrem i pewnie jeszcze coś jakieś czujniki i inne wynalazki. Tak plug and play raczej nie da rady. Osprzęt też częściowo inny.
Pytanie brzmi też - po co chcesz to przekładać? Nie masz zwykłego z Pajero? Nie da się remontować? Mocy Ci brak? Bo może są inne rozwiązania? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-11-2011, 11:03 Re: 4d56 z l200
|
|
|
doomster napisał/a: | Witam, czy silnik 4d56 99kM z pajeroII mozna zastąpic silnikiem 4d56 115KM z L200 ? Jakie są róznice? a moze wystarczy zamienic pompe paliwową i turbine?
pozdr |
Można, wypniesz tylko czujnik obrotu wału. i wstawisz swoją pompę, reszta będzie ok. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 22-11-2011, 11:53
|
|
|
koni to mu pewnie zostanie na tej pompie tyle co w Pajero |
|
|
|
 |
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 22-11-2011, 18:01
|
|
|
Dzieki za info, zapytałem raczej z ciekawosci, bo silnik mam żylete ale mocy troche brak. Zastanawiałem sie jakby tu ją podniesc i co trzeba by było przniesc z l200 do pajero zeby otrzymac 115 KM.
pozdr |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-11-2011, 19:45
|
|
|
doomster napisał/a: | Dzieki za info, zapytałem raczej z ciekawosci, bo silnik mam żylete ale mocy troche brak. Zastanawiałem sie jakby tu ją podniesc i co trzeba by było przniesc z l200 do pajero zeby otrzymac 115 KM.
pozdr |
Musisz zmienić silnik, i instalację oraz sterownik, pedał przyspieszenia i będzie hulało.
Albo zmodyfikować silnik obecny, dla 15 koni wymiana silnika nie opłacalna. Lepiej zrobić coś z tym silnikiem. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
BlachaL200
Nowy Forumowicz
Auto: L200 -94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 5 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 24-11-2011, 08:29
|
|
|
Silnik 4d56 z 95 doprowadza mnie do białe gorączki, najpierw było kilku sprzedawców co do których jak bym dorwał to bo delikatnie mówiąc niesłowni a teraz jak już się dowiedzałem że motorownia z gallopera będzie P&P to wychodzi problem linki gazu.
Pytanie: czy jeśli mam pompe wtryskową z 4d56 na linke to mogę ją założyć do silnika który ori współpracował z pompą gdze jest potencjometr w pedale gazu? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 24-11-2011, 09:11
|
|
|
Oczywiście, że możesz. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
|