Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Carisma - problemy z odpaleniem
Autor Wiadomość
pluskus 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Koło
Wysłany: 19-11-2011, 20:44   [Cari 1.8] Carisma - problemy z odpaleniem

Witam.
Zacznę od tego iż przeszukałem forum, w celu odpowiedz na Mój problem lecz nikt nie dał konkretnej odpowiedzi.
Posiadam carisme 1.8 GLS ma Ona problem z odpalaniem w chłodną, zimną temperaturę. (latem lub gdy auto jest rozgrzane odpala na strzała) Trzeba ja kręcić około 5-10 sekund, wtedy istnieje duża szansa że za 2 lub 3 razem odpali. Auto jeździ od mechanika do mechanika. Nikt nie może znaleźć przyczyny.
Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał?
Pozdrawiam!
 
 
bartekcari 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Polska
Wysłany: 20-11-2011, 09:38   

ja mam podobny problem, tylko ja jezdze GDI :P
jeszcze sie z tym nie uporalem poniewaz tak bardzo mi to nie przeszkadza :P
jezeli komputer nie pokazuje Ci zadnych bledow tak jak u mnie i nie masz zadnych innych niepokojacych objawow to mozliwe przyczyny sa praktycznie 2 :P
albo slaby akumulator albo cofajace sie paliwo, w tym drugim przypadku mozesz sprobowac zalozyc zawor zwrotny na przewod paliwowy :) nie sadze zeby byla inna przyczyna...

pozdrawiam
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 20-11-2011, 10:39   

Zwalczyłem ten problem w 1.8 :P Znaczy mechanik to zrobił :oops: W moim przypadku to był silniczek krokowy, czujnik położenia wału, kość w sterowniku odpowiadająca za sterowanie krokowym iii na koniec zestrojono wszystko i Cari odpala dobrze.
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 20-11-2011, 15:01   

pluskus, jutro będę wiedział na 100%, czy to pompa paliwa. W chwili obecnej jestem przekonany na 99%. Zobaczę po nocy.

Z zaworem zwrotnym to zawracanie głowy. Tym bardziej , że ori pompa kosztuje niewiele.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
bartekcari 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Polska
Wysłany: 20-11-2011, 17:20   

ja zmienilem pompe paliwa przy okazji rozwiazywania innego problemu, i nie pomoglo :P dalej sa problemy z odpalaniem o poranku :p
 
 
pluskus 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Koło
Wysłany: 21-11-2011, 18:38   

Akumulator jest dobry.
Silniczek krokowy był na podmiankę, czujnik położenie wału sprawdzony, kość w sterowniku sprawdzana. Pompa paliwa sprawdzana.
Ciśnienie dobre - również i to było brane pod uwagę.
Problem z odpalaniem nadal zostaje nie rozwiązany.
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 21-11-2011, 20:28   

pluskus, problem nie jest w ciśnieniu, ale w cofaniu się paliwa. Najłatwiej to sprawdzisz, jak po nocy zdejmiesz przewody z pompy. U mnie było sucho ( dosłownie z 1- 2 krople benzyny wyleciały :shock: ).
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
pluskus 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Koło
Wysłany: 22-11-2011, 20:47   

zwolin, Ty nie miałeś nigdy podobnego problemu?
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-11-2011, 15:49   

Nie wiem czy masz to samo, ale u siebie miałem podobną sprawę. Po nocy w chłodniejsze poranki cari stawiała opór i słabo odpalała. Zaskakiwała, ale po chwili silnik się dusił i auto gasło. Dopiero po 2, 3 takich odpaleniach jak w końcu zaskoczyła i weszła na obroty to każde kolejne zgaszenie i odpalenie odbywało się już od pierwszego przekręcenia.

W momencie gdy już zacząłem sie przyzwyczajać do takiej sytuacji na jakiś czas zmieniłem styl jazdy. Ze spokojnej i ergonomicznej jazy na 2000 obr zacząłem ciągnąć ją do wysokich obrotów na każdym biegu (zmiana na bieg wyższy ok 5000-6000 obr). Do tego parę razy przegoniłem auto po obwodnicy też na wyższych obrotach.

Teraz nie mam problemu z odpalaniem rano. Może to przypadek, ale w tym czasie nie robiłem nic co mogło by zmienić sytuację.
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
pluskus 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Koło
Wysłany: 23-11-2011, 23:27   

Ciekawa teoria..
Pytanie, ile czasu tak jeździłeś?
I czy mnie na to stać, bo jednak wtedy zacznie trochę palić..
Dzięki za odpowiedz!
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 23-11-2011, 23:30   

pluskus napisał/a:
zwolin, Ty nie miałeś nigdy podobnego problemu?

Miałem. Wymiana pompy go rozwiązała.
Jeśli czasami masz jeszcze wrażenie, że po wdepnięciu gazu w podłogę na 3, 4 -ce samochód ma dziwny "dołek" w obrotach, to masz na 99,999% to samo, co ja. Dodatkowo miałem wcześniej ( a teraz nie mam) dziwną sytuację z obrotami - jak na biegu jałowym wdepnąłem gaz w podłogę, to silnik na chwilę (z 0,5 s) jakby się dławił, a potem wchodził na obroty. Teraz obrotomierz idzie do góry od razu.

Ostatecznie można by podłączyć przed odpaleniem z rana "na krótko" pompę na załóżmy 10-20 s, a potem podpiąć normalnie wtyczkę i odpalić. Jak zapali od razu to na bank pompa. Tyle, że zabawa z kablami i bakiem pełnym paliwa wymaga jednak trochę rozwagi :idea:
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
bartekcari 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Polska
Wysłany: 24-11-2011, 13:34   

Wymiana pompy WC to rozwiazanie calkowicie ostateczne moim zdaniem :p

zawze mozna najpierw sprobowac pobawic sie stara, bardzo czesto pomaga wyregulowanie zaworka cisnienia uzywajac woltomierza :P

jaki przebieg ma Twoja Carisma ??
 
 
pluskus 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Koło
Wysłany: 24-11-2011, 18:07   

Przebieg ma duży, 400tys. Auto do 300tys regularnie serwisowane, pierwszy właściciel.
Ale poza odpalaniem 0 problemów, moc odpowiednia.
Co do pompy to nie jest dziwne, ze na ciepłym silniku lub w ciepły dzień odpala?
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 24-11-2011, 18:48   

Cytat:
Wymiana pompy WC to rozwiazanie calkowicie ostateczne moim zdaniem

Alle jakiej WC ?????????????? w SOHC ???????????
Zwykła pompa za niecałe 200 stówki ori Walbro.

Cytat:
Co do pompy to nie jest dziwne, ze na ciepłym silniku lub w ciepły dzień odpala?


Dwa lata mi się to dziwne wydawało. Najpierw nie odpalała po nocy jak było zimno, potem zaczęły się problemy również jak było ciepło (ale mniejsze). Do 3-4 godzin po zgaszeniu odpalała z półobrotu. Jakby mi się to nie wydawało dziwne, to od razu bym pompę wymienił.
Nikt Ci na odległość samochodu nie naprawi. Sam ryzykujesz swoją kasą, albi jedziesz do ASO i...... ryzykujesz większą kasą.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
bartekcari 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Polska
Wysłany: 25-11-2011, 13:15   

Przepraszam, moj blad :/
to nie jest Carisma GDI wiec nie ma pompy WC :/
zle zrozumialem, po prostu w swojej GDI mam podobny problem z odpalaniem, poza tym zadnych innych problemow nie mam, moc jest, nie szarpie :)
a pompe paliwa w baku wymienilem i nie pomoglo :)
wiec albo akumulator slaby i trzeba dluzej krecic albo odpalac za drugim razem albo cofa sie paliwo :P
jak narazie jezdze z tym problemem, tak bardzo mi nie przeszkadza ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.