Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
Outlander - zima - ogrzewanie:)
Autor Wiadomość
mitch2000 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 96
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 18-11-2011, 12:40   Outlander - zima - ogrzewanie:)

Witam,

Proszę o opinie na temat ogrzewania w Waszych Outlanderach. Mój świeżo zakupiony grzeje, ale przyznam szczerze, że bez szału. Zauważyłem też, że gdy np. zatrzymuje się na dłużej i samochód pracuje na niskich obrotach to powietrze z nawiewów jest chłodniejsze. Wydaje mi się, że termostat jest sprawny bo wskaźnik temperatury, gdy silnik się rozgrzeje cały czas utrzymuje się na stałym poziomie czyli troszkę poniżej połowy skali.

Może ktoś wie czy i jak poprawić ogrzewanie?

Dziękuję i pozdrawiam,
Kuba
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-11-2011, 19:04   

Mój grzeje szybko i sprawnie jak farelka:)
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 18-11-2011, 20:06   

moj z kolei rozgrzewa sie szybko, jezdzac po miescie jest caly czas cieplo, nawet jak nastawie na temp.22, jednak jesli jade w trasie to temperatura wyraznie spada, musze wtedy przestawic na wieksza, czasem powyzej 26stopni.
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 18-11-2011, 23:26   

macia napisał/a:
Mój grzeje szybko i sprawnie jak farelka:)
Taka farelka ale małej mocy. Potrafi zagrzać do dowolnej temperatury, ale trzeba zrobić ze 2-3km żeby przy temperaturze 0*C na zewnątrz, w środku były ciepło.
 
 
Bart007 
Mitsumaniak


Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2011, 00:14   

Generalnie i ogrzewanie i klima są dość wydajne w Outku I, natomiast faktem jest, że przy szybkiej jeździe w trasie temperatura spada i trzeba zwiększać. Poza tym, ta klima wydaje mi się "mało automatyczna", bo non-stop coś przestawiam, by mieć właściwe warunki, no ale może ja taki przeczulony jestem ;-)
_________________
pozdrawiam - Bartek
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-11-2011, 17:35   

Bart007 napisał/a:
Generalnie i ogrzewanie i klima są dość wydajne w Outku I, natomiast faktem jest, że przy szybkiej jeździe w trasie temperatura spada i trzeba zwiększać.
Ja tego nie czuję, mam wrażenie że u mnie trzyma temperaturę. Bardziej za to czuję, jak muszę na kogoś czekać z włączonym silnikiem i po zimnej nocy na prawdę powoli się rozgrzewa.
Bart007 napisał/a:
Poza tym, ta klima wydaje mi się "mało automatyczna", bo non-stop coś przestawiam, by mieć właściwe warunki, no ale może ja taki przeczulony jestem ;-)
Też mam takie wrażenie, najgłupszym działaniem klimy jest włączanie maksymalnego nawiewu w trybie auto podczas gdy na dworze jest poniżej zera, a silnik jest jeszcze zimny. Wtedy przez 5-10 minut zimne powietrze jest pompowane do środka.
 
 
mitch2000 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 96
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 21-11-2011, 18:19   

Może ktoś jeszcze ma jakieś bardziej konkretne sugestie? Jedno co mogę dodać, to że mam klime/ogrzewanie manualną. Znajomy mechanik stwierdził, że albo siada pompa wody, albo może być zapowietrzony układ chłodzenia. Wiecie czy Outlander ma jakiś odpowietrznik, a jeśli tak to gdzie?

Dzięki i pozdrawiam,
Kuba
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-11-2011, 14:59   

A dokładnie to jaki masz objaw? O ile jest zimniejsze powietrze? Może to tylko złudzenie bo samochód stoi i jest mniejszy napływ powietrza? Ten wskaźnik temperatury silnika to nie jest miernik którym można mierzyć temperaturę.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-11-2011, 15:08   

elektryk napisał/a:
najgłupszym działaniem klimy jest włączanie maksymalnego nawiewu w trybie auto podczas gdy na dworze jest poniżej zera, a silnik jest jeszcze zimny. Wtedy przez 5-10 minut zimne powietrze jest pompowane do środka.


No, ale i tak nie chłodniejsze powietrze, a przynajmniej szyba nie zaparuje. Z kolei jak wyjeżdżałem z garażu to w trybie Auto wentylator nie kręci się nie wychładzając samochodu do czasu, aż silnik się nie zagrzeje...
 
 
mitch2000 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 96
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 24-11-2011, 15:15   

elektryk napisał/a:
A dokładnie to jaki masz objaw? O ile jest zimniejsze powietrze? Może to tylko złudzenie bo samochód stoi i jest mniejszy napływ powietrza? Ten wskaźnik temperatury silnika to nie jest miernik którym można mierzyć temperaturę.


Objaw jest bardzo wyczuwalny. Problemem nie jest ilość wpadającego powietrza, ale jego temperatura. Gdy samochód jest na niskich obrotach przy obecnych temperaturach w ciągu dnia około 5 stopni powietrze wylatujące z nawiewów, gdy ogrzewanie ustawione mam na maksa jest w temperaturze pokojowej około 20-25 stopni. Jak dodam gazu powyżej 2 tys obrotów to po chwili leci zdecydowanie cieplejsze. Bez względu na to czy jadę czy stoję. Nie mierzyłem jego temperatury, ale różnica jest natychmiast zauważalna. Jeżeli ma to jakieś znaczenie to mogę ją zmierzyć.
Informacje o wskaźniku temperatury podałem tylko dlatego, żeby raczej wykluczyć uszkodzenie termostatu.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-11-2011, 16:29   

krzychu napisał/a:
No, ale i tak nie chłodniejsze powietrze, a przynajmniej szyba nie zaparuje. Z kolei jak wyjeżdżałem z garażu to w trybie Auto wentylator nie kręci się nie wychładzając samochodu do czasu, aż silnik się nie zagrzeje...
U mnie przez kilka minut też nie daje na maks, wydaje się że działa zgodnie z logiką, tyle że po przejechaniu 2-3km silnik jest jeszcze zimny, a nawiew daje na maks. Muszę to jeszcze sprawdzić, bo może to wina tego że często mam nawiew ustawiony na szybę, a wiem że wtedy klima działa trochę inaczej.

mitch2000 napisał/a:
Objaw jest bardzo wyczuwalny. Problemem nie jest ilość wpadającego powietrza, ale jego temperatura. Gdy samochód jest na niskich obrotach przy obecnych temperaturach w ciągu dnia około 5 stopni powietrze wylatujące z nawiewów, gdy ogrzewanie ustawione mam na maksa jest w temperaturze pokojowej około 20-25 stopni. Jak dodam gazu powyżej 2 tys obrotów to po chwili leci zdecydowanie cieplejsze. Bez względu na to czy jadę czy stoję.
Jak masz możliwość to ja bym zamontował jakiś termometr elektroniczny tak żeby zobaczyć temperaturę na samej nagrzewnicy. Potem przydałby się jakiś dokładniejszy pomiar temperatury chłodziwa w komorze silnika i jakoś to porównać. jeśli temperatura spada tylko w układzie nagrzewnicy to ja bym szukał problemu gdzieś w układzie chłodzenia, może termostat jest zablokowany albo za mało się otwiera a może pompa już jest za słaba, albo nagrzewnica jest zasyfiona.

mitch2000 napisał/a:
Nie mierzyłem jego temperatury, ale różnica jest natychmiast zauważalna. Jeżeli ma to jakieś znaczenie to mogę ją zmierzyć.
Nie wiem czy to coś podpowie, ale chciałbym wykluczyć że to nie jest jakieś odczucie.

mitch2000 napisał/a:
Informacje o wskaźniku temperatury podałem tylko dlatego, żeby raczej wykluczyć uszkodzenie termostatu.
Wydaje mi się że wskaźnik temperatury niewiele tu daje, conajwyżej jakby wskaźnik pokazywał że silnik jest ciepły a z nawiewu by wiało zimnym można by pomyśleć że termostat się nie otwiera.
 
 
mitch2000 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 96
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 24-11-2011, 22:40   

jeśli temperatura spada tylko w układzie nagrzewnicy to ja bym szukał problemu gdzieś w układzie chłodzenia, może termostat jest zablokowany albo za mało się otwiera a może pompa już jest za słaba, albo nagrzewnica jest zasyfiona.

No właśnie i to mnie boli, że jest tyle elementów które mogą powodować tą usterkę. Wolałbym natrafić od razu na to co jest uszkodzone i nie pakować kasy w sprawne podzespoły. W weekend może coś uda mi się wyjaśnić. Dzięki za porady!
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-11-2011, 23:40   

mitch2000 napisał/a:
No właśnie i to mnie boli, że jest tyle elementów które mogą powodować tą usterkę. Wolałbym natrafić od razu na to co jest uszkodzone i nie pakować kasy w sprawne podzespoły. W weekend może coś uda mi się wyjaśnić. Dzięki za porady!
Ale na tym polega urok posiadania samochodu, albo sam rozkręcasz do ostatniej śrubki i uczysz się co jak działa, albo zawozisz do serwisu, płacisz i modlisz się żeby wymienili właściwy element.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-11-2011, 08:09   

elektryk napisał/a:
U mnie przez kilka minut też nie daje na maks, wydaje się że działa zgodnie z logiką, tyle że po przejechaniu 2-3km silnik jest jeszcze zimny, a nawiew daje na maks. Muszę to jeszcze sprawdzić, bo może to wina tego że często mam nawiew ustawiony na szybę, a wiem że wtedy klima działa trochę inaczej.


Dzisiaj rano mnie natchnęło jak jechałem. Jak masz na szybę to:
- wentylator od razu się włączy (wychładzając)
- ogrzewanie gorzej działa (wolniej się nagrzewa samochód)
- przegrzewa samochód (znaczy jak masz ustawione np. na 20 stopni to w trybie "na szybę" będzie cieplej niż w trybie full auto).

Tak, że jak zaparowaną to mam "na szybę" tylko do czasu odparowania, potem od razu przestawiam na auto (zresztą w tym trybie jak załapie temperaturę to grzeje szybę potem nogi i samochód - dobre to jest).

A teraz odnośnie problemu z tematu. Może problemem jest jakiś czujnik temperatury nagrzewnicy? Albo jakieś siłownik mieszacza się zablokował... Nie dziwnym jest, że na niższa obrotach nagrzewnica będzie lekko chłodniejsza, ale pewnie to przewiduje sterownik? Swoją drogą to tylko strzał bo jakby pompa wody miała słabą wydajność to w lecie byś zagotował wodę...
 
 
mitch2000 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 96
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 25-11-2011, 08:35   

krzychu napisał/a:
elektryk napisał/a:
U mnie przez kilka minut też nie daje na maks, wydaje się że działa zgodnie z logiką, tyle że po przejechaniu 2-3km silnik jest jeszcze zimny, a nawiew daje na maks. Muszę to jeszcze sprawdzić, bo może to wina tego że często mam nawiew ustawiony na szybę, a wiem że wtedy klima działa trochę inaczej.


Dzisiaj rano mnie natchnęło jak jechałem. Jak masz na szybę to:
- wentylator od razu się włączy (wychładzając)
- ogrzewanie gorzej działa (wolniej się nagrzewa samochód)
- przegrzewa samochód (znaczy jak masz ustawione np. na 20 stopni to w trybie "na szybę" będzie cieplej niż w trybie full auto).

Tak, że jak zaparowaną to mam "na szybę" tylko do czasu odparowania, potem od razu przestawiam na auto (zresztą w tym trybie jak załapie temperaturę to grzeje szybę potem nogi i samochód - dobre to jest).

A teraz odnośnie problemu z tematu. Może problemem jest jakiś czujnik temperatury nagrzewnicy? Albo jakieś siłownik mieszacza się zablokował... Nie dziwnym jest, że na niższa obrotach nagrzewnica będzie lekko chłodniejsza, ale pewnie to przewiduje sterownik? Swoją drogą to tylko strzał bo jakby pompa wody miała słabą wydajność to w lecie byś zagotował wodę...


Auto mam od niedawna, więc nie miałem okazji jeździć nim w lato. Wydaje mi się, że jeżeli termostat jest sprawny to układ poradziłby sobie z uzyskaniem odpowiedniej temperatury w lato.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.