Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4g61/g4cr - parę pytań
Autor Wiadomość
west_vibeHFP 
Nowy Forumowicz
HFP

Auto: '92 Hyundai Pony 1.5 G4DJ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 1
Skąd: Żary
Wysłany: 26-11-2011, 19:47   4g61/g4cr - parę pytań

A więc, urodził się plan montażu 4g61/g4cr w moim Ponym. Dawcą byłaby Lantra, ale tu właśnie pojawia się pierwsza zagwozdka, bo nomenkulatura tych silników jest pomieszana jak jasna cholera. Ktoś mi może wyjaśnić łopatologicznie, który to 4g61 a który g4cr, czyli licencjonowane Mitsubishi produkowane przez Hyundaia? Potencjalni dawcy dysponują motorami 1.6l i 1.8l (oba to Hyundaie Lantra z roku 1992; pokrywy zaworów te same, oba na podwójnym wałku i tyle mojej wiedzy na obecną chwilę) i właśnie tego nie mogę rozróżnić - czy to 4g61, czy g4cr, czy może jeden z nich to taki, a drugi inny :-) . Jak to rozróżnić?

Druga sprawa, jak to się ma z częściami do 4g61? Jak z dostępnością? Jak z cenami? Wiadomo, że sam swap pochłonie sporo szmalu (strzelam, że łącznie z zakupem dawcy + remontem + przekładką ok. 2,5-3k biletów nbp).

Sprawa numer 3. Jak się ma rozwojowość obu silników? Domyślam się, że z cukierkami do 4g61 problemów raczej nie będzie, w końcu latał na tym Colt GTi i Mirage. Ale co z g4cr? Spokojnie można ładować customowe graty z 4g61, czy jednak oba tak różnią się swoją budową, że taka możliwość nie istnieje?

Domyślam się, że moje pytania niektórym mogą wydać się zabawne, ale wolę dokładnie zbadać temat zanim zacznę topić w tą zabawę swoją wypłatę. Wiem, że cała akcja jest możliwa, bo po Australii śmiga kilka takich Hyundaiów, ale niestety właściciele nie odpowiadają na moje maile. Szkoda, szczególnie dlatego że swapy te były robione metodą garażową, więc wiedza jaką bym zdobył na ten temat byłaby dość pomocna. 4g63 niestety odpada - za duże pieniądze, za duże pieniądze, za duże pieniądze. No i zapomniałbym, że w przypadku 63 można zapomnieć o trakcji he he.

Pozdrawiam,
Maciek

Ps. Zmiana samochodu nie wchodzi w grę, mam swój sentyment akurat do obecnego ;-) .
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 27-11-2011, 13:29   

4g6* to silniki mitsubishi. Model silnika jest nabity na bloku w 3/4 jego wysokości od strony rozrządu (bynajmniej 4g63)
Sprawa z częściami i cenami ma się tak: google- intercars- sklep- e katalog
W colcie gti nie był przypadkiem 4g93 ?
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2011, 17:31   

1. Pony to Colt C1xA.
2. Moce silników są niższe niż w Mitsubishi - nie wiem z jakich względów, ale to fakt.
3. Zależy jak bardzo rozwojowy ma to być projekt - na Twoim miejscu szukałbym 4G63 z Eclipse/ lub jego odpowiednika z Sonaty.

Do konkretów - 4G61 ma potencjał do "wykrętu" - najkrótszy skok tłoka (silnik podkwadratowy) pozwala nawet na to, żeby kręcić go w okolice 10000 obrotów. W tamtym czasie szeroka unifikacja podzespołów wymusiła na Mitsu stosowanie wspólnych bloków co oznacza, że silnik 4G61 1.6, 4G67 1.8, 4G63 2.0, 4G64 2.4 różnią się wysokością bloku ale przede wszystkim średnica tłoka. 4G61 ma najmniejszą średnicę kanałów w głowicy. Reszta taką samą. 4G63 i 4G64 mają największą średnicę przepustnicy. Skłądanka jest jak z klocków LEGO tym bardziej, że większość pasuje na zasadzie wsadź i jest.

Bartek z tego Forum ma na ten tema sporą wiedzę, w dziale Downloads masz service manuale (również elektryczne). Ja sam coś tam wiem więc mogę pomóc. Skrzynia którą amsz (z 4G15) się nie nadaje.

Powodzenia i pytaj 8)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.