Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] zwichrowanie tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 27-11-2011, 21:12   

jaceksu79 napisał/a:
lodówka pusta a na zewnątrz tak wieje...
To i tak masz lepiej niz ja, bo zawsze wieczorkiem mozesz wyskoczyc do zaby czy na stacje benzynowa.... W SE trzeba planowac zakupy alkoholowe na weekend, bo alko sprzedaja tu tylko w monopolowych, a te niestety sa zamkniete w niedziele :evil:

[ Dodano: 27-11-2011, 21:14 ]
krzychu napisał/a:
Przecież to jest obręcz którą jak jeszcze nagrzewasz to ok rozgrzewa się, ale jak chłodzisz gwałtowanie, a środek tarczy jest gorący to wtedy dochodzi do bardzo dużych naprężeń....
Delikatnie kilkukrotnie staralem sie to opisac, ale widocznie nie za bardzo przekonywujaco :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 27-11-2011, 21:46   

krzychu napisał/a:
a środek tarczy jest gorący to wtedy dochodzi do bardzo dużych naprężeń.

jak bardzo gorący?

tu masz podpowiedź do mojego pytania
jaceksu79 napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=c_ItwLcBw5Q&feature=related


mitsu00, Ciebie też tyczy się to pytanie :mrgreen:

jestem ciekawy co tym razem wymyślicie :finga:
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 27-11-2011, 22:01   

jaceksu79 napisał/a:
jaceksu79 napisał/a:
http://www.youtube.com/wa...feature=related


mitsu00, Ciebie też tyczy się to pytanie

jestem ciekawy co tym razem wymyślicie
Faktycznie moga sie rozgrzac i to dosyc sporo :wink: Raz po wycieczce prawie 400 km nonstop autostrada z predkoscia srednia 150-160 km/h, w trakcie jednego postoju z ciekawosci obejrzalem tarcze z przodu bo cos dziwnie jakby spalenizna pachnialo. Byly tak rozgrzane ze az pojawily sie lekkie fioletowo czerwone przebarwienia. Balem sie juz ze beda do wymiany ale nastepnego dnia juz zniknelo.....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 27-11-2011, 22:09   

mitsu00, dobra, nie będę już przeciągać rozmowy, bo zaraz nie będę w stanie ( byłem na tym wietrze :mrgreen: )

Gdzieś dzwony biją ale do końca nie jesteś pewny gdzie bo:
Nowe/jeszcze nie zmęczone tarcze jeżeli nawet mocno zagrzejesz i wpadniesz w największą kałużę nie wykrzywisz z powodów jak pisałem wyżej o żeliwie.
natomiast jeżeli już tarcze mają ciemny/czarniawy kolor to znaczy, że długo były poddawane wysokiej temperaturze - w tym przypadku (żeliwa, czyli wysoko rozpuszczonego węgla w żelazie) następuje wydzielanie się węgla z roztworu żelaza, a co za tym idzie żeliwo najnormalniej przestaje być żeliwem tylko przechodzi przemianę w stal ( mogącą nawet się hartować i odpuszczać ). Dlatego, spalone tarcze choćbyś toczył to i tak rypnął Tobie szybciutko. po prostu jest to zwykły element eksploatacyjny który nie tylko zużywa się objętościowo ale też strukturalnie.
Co do środka tarczy ham. - jest tam bardzo intensywnie odprowadzane ciepło zarówno przez piastę jak i przez felgę - dlatego nie ma tam jakiś drastycznych temp.

[ Dodano: 27-11-2011, 22:10 ]
mitsu00 napisał/a:
Byly tak rozgrzane ze az pojawily sie lekkie fioletowo czerwone przebarwienia


to nie był węgiel między fazowy tylko zwykle pokrycie tlenkami na wskutek wysokiej temp.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-11-2011, 10:02   

jaceksu79 napisał/a:

Co do środka tarczy ham. - jest tam bardzo intensywnie odprowadzane ciepło zarówno przez piastę jak i przez felgę - dlatego nie ma tam jakiś drastycznych temp.


Też o tym wiem, ale mam pewne wątpliwości na ile to szybko odprowadza, do tego jak by to miało, aż tak fantastycznie działać to felga raczej powinna przylegać dużą powierzchnią do tarczy, a tam są przeważnie mocne wyżłobienia.... Ale nie ważne....

Co do filmiku już kiedyś widziałem.... tylko nie wiem co chciałeś pokazać.... Jak tarcze jest dobra to taki kolor ma po przejeździ na torze. Tak jak mówię nagrzewanie jej nie szkodzi tylko za szybkie chłodzenie lub jak sam wcześniej stwierdziłeś trzymanie mocno wciśniętego hamulca na światłach po hamowaniu ze 140km/h. Ja zawsze odpuszczam w końcowej fazie a jak się już zatrzymam zaciągam ręczny po takim hamowaniu....
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 29-11-2011, 14:15   

jaceksu79 napisał/a:
wiesz, że to mit dla naiwnych?


:shock:
Pozwol wiec ze opisze krotko historie ..
Kolega ,kupil sobi nowke accorda 2.4.Po deptaniu po Gdynii wjechal do jednej z myjnii.
Jakiez bylo jego i moje zdziwienie po wyjechaniu z tej ze myjni !Przy dojezdzaniu do pierwszych swiatel kierownica dostawala takich wibracji ze po kilku hamowaniach mozna bylo by sie nabawic problemow z nadgarstkami.
Wiec to ze nagle schlodzenie stali nie deformuje to totalna bzdeta."Stal lana " jest podatna na odksztalcenie pod wplywem naglych zmiantermicznych!
Dla przykladu-nie wiem czy slyszales ale jest taka zasada ze kola myje sie zawsze ostatnie.
Nie wprowadzaj kolego ludzi w blad!
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 29-11-2011, 15:53   

krzychu napisał/a:
jak sam wcześniej stwierdziłeś trzymanie mocno wciśniętego hamulca na światłach po hamowaniu ze 140km/h.


cieszę się, że przynajmniej w tej kwestii doszliśmy do porozumienia :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.