 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
NOWY COLT - jaki silnik, jaka wersja, opinie..... |
Autor |
Wiadomość |
MPP [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 12:59 NOWY COLT - jaki silnik, jaka wersja, opinie.....
|
|
|
Zastanawiam się nad kupnem nowego COLT'a interesują mnie opinie na temat tego modelu.
Czy warto kupić i jeśli tak to w jakiej wersji i z jakim silnikiem. |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 13:15
|
|
|
Zalezy do czego potrzebujesz samochodu.
Ten nowy Colt stracil juz swoja dusze poprzednikow.
Jest jedna fajowa wersja CZT (150KM) i jezeli bym sie zastanawial na nowym Coltem to inwestowalbym w ta wersje. Reszta to takie pandy w ladniejszej budzie.
Oczywiscie CTZ - juz poprawilem. |
Ostatnio zmieniony przez kaeres 11-12-2006, 14:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MPP [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 13:32
|
|
|
Jeśli już to CZT a mnie interesuje tylko wersja CZ5.
Głównie interesuje mnie wersja 1,5 (109KM) INVITE (bogatsza: alu 15'' hamulce tarczowe i inne dodatki) ale zastanawiam sie nad niezawodnością i ogólnie jakością samochodu.
Rodziny nie mam dużej 2+1 ale tylko ja jeżdze i to do pracy. |
|
|
|
 |
krysstek
Mitsumaniak

Auto: Colt Z30 1,3 Inform '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 131 Skąd: LU
|
Wysłany: 11-12-2006, 13:50
|
|
|
MPP napisał/a: | Jeśli już to CZT a mnie interesuje tylko wersja CZ5.
Głównie interesuje mnie wersja 1,5 (109KM) INVITE (bogatsza: alu 15'' hamulce tarczowe i inne dodatki) ale zastanawiam sie nad niezawodnością i ogólnie jakością samochodu.
Rodziny nie mam dużej 2+1 ale tylko ja jeżdze i to do pracy. |
Zaliczyłem takiego na jeździe próbnej i nie widzę specjalnej różnicy w stosunku do silnika 1,3. Z pewnością te 14 KM i jakieś 20 Nm różnicy okupione będą zdecydowanie zwiększonym apetytem na paliwo. Nie ma co patrzeć na wartości katalogowe zużycia paliwa, lekkie autko z takim silnikiem wręcz zachęca do dynamicznej jazdy. Ogólnie nie miałem żadnych uwag do jakości wykończenia testowanej wersji, nic nie skrzypiało i nie trzeszczało (auto miało rok i pon. 30 kkm), a wiadomo jak się takimi jeździ. Najlepiej sprawdzić samu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 13:51
|
|
|
U mnie też 2+1 i niedawno musiałem zamienić CA0 na MSR bo życie zweryfikowało "wielkość" auta (szczególnie widać to w okresie wakacyjnym ).
Nowy Colt to już niestety nie japończyk tylko zbieranina części z całego (prawie) świata. Jednak CZ3 to autko wdzięczne i trwałe - jeżeli nie miałeś wcześniej styczności z C5x, CA0 czy CJ0 łatwo pogodzisz się z tym że to auto typowo miejskie nie powalające osiągami.
A w kwestii marzeń to jeżeli nowy Colt to tylko CZT RalliArt Version-R |
|
|
|
 |
MPP [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 14:32
|
|
|
MPP napisał/a: | Z pewnością te 14 KM i jakieś 20 Nm różnicy okupione będą zdecydowanie zwiększonym apetytem na paliwo. Nie ma co patrzeć na wartości katalogowe zużycia paliwa, lekkie autko z takim silnikiem wręcz zachęca do dynamicznej jazdy. |
W takim razie wartości katalogowe są dużo zaniżone ?? tak mam to rozumieć.
Po za tym uważam że silniki o większej pojemności nie palą dużo więcej, nie raz jest tak że silniki 1,4 palą tyle samo co 1,6 wydaję mi się że to wynika z mocy i wysilenia silnika w stosunku do masy samochodów.
CZ5 1,5 pali średnio ok 0,5l więcej niż 1,3 z tym, że 1,5 ma opony 195, a 1,3 bodajże 175, co musi przełożyć się na zużycie. Niemniej wiem jak to wygląda w praktyce.
Po za tym w tym roku jeszczę jest promocja a wersji 1,3 Invite brak w Polsce... |
|
|
|
 |
krysstek
Mitsumaniak

Auto: Colt Z30 1,3 Inform '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 131 Skąd: LU
|
Wysłany: 11-12-2006, 14:53
|
|
|
MPP napisał/a: | W takim razie wartości katalogowe są dużo zaniżone ?? tak mam to rozumieć. |
Powiem tak: katalogowo 1,3 średnio ma spalać na trasie 4,8 l (o ile dobrze pamiętam), ale realnie nie idzie tego osiągnąć, przynajmniej na polskich drogach. Minimum jakie zrobiłem na dystansie 180 km to 5,3 l, jazda w przedziale 90-110 km/h i sporo ograniczeń.
Natomiast co do spalania 1,5 , to bazuję na wskazaniach komputerka, a ten pokazał-w trakcie jazdy po mieście- o 2 l więcej niż 1,3; może dlatego, że przejażdżka była dość dynamiczna .
Wszystko zależy od warunków na drodze, no i wagi nogi kierownika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-12-2006, 17:00
|
|
|
...ewentualnie tu spojrz:
Opinie 1
Opinie 2
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Gorzkim [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 17:46
|
|
|
krysstek napisał/a: | Powiem tak: katalogowo 1,3 średnio ma spalać na trasie 4,8 l (o ile dobrze pamiętam), ale realnie nie idzie tego osiągnąć, przynajmniej na polskich drogach. Minimum jakie zrobiłem na dystansie 180 km to 5,3 l, jazda w przedziale 90-110 km/h i sporo ograniczeń. |
faktycznie spalania katalogowe sa raczej nierealne. ja tez jezdze 1,3 cz3 i w trasie wychodzi mi ok 6,5 litra (ale jazda momentami dynamiczna). zeby wyszlo 4,8 to trzeba caly czas 80km/h jechac i najlepiej nic nie wyprzedzać:)
co do silnika 1.3 - ja jestem zadowolony. jezdzilem wczesniej siena 103 ps, a aktualnie jezdze tez megane 115 ps i duzej roznicy w osiagach nie widze, jak sie pokreci ten silniczek to daje rade. jedyne co mnie lekko drażni to slabe wyciszenie silnika (chyba rozgladne sie za jakas mata wygluszajaca), ale generalnie z autka jestem zadowolony. no ale jak nie robi ci duzej roznicy wieksze spalanie silnika 1.5 (pewnie trzeba liczyc ze bedzie to wiecej niz w instrukcji) to pewnie, bierz 1.5 - zawsze to wiekszy silnik i jeszcze lepsze osiagi.
aha - a cz3 1.3 tez ma kola 15 tki 195/50/15 |
|
|
|
 |
lucasil [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 22:11
|
|
|
Powiem tak:
1,1 - najlepszy trzycylindorwiec w klasie - mocniejszy od yarisa i skody/volkswagen - 4 zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu Mivec - full wypas; tylko głośny - ale to typowa cecha 3cylindrowców a yaris nie wypada lepiej; bardzo oszczędny
1,3 - 20 KM więcej a cena ok 1 tys wiecej - warto dopłacić
1,5 - 109 KM - ale cena znaaacznie większa; jesli stać Cię na różnice to i stać na większe zuzycie paliwa - polecam artykuł na topgear.com - ponoć silnik jest "torqy"
Prawda, że to auto "międzynardowowe" - jednak chyba kontynuuje tradycje auta bezawarynego - tak wynika z opinii uzytkowników; wykonczenie? Mam Cz3 i widziałem gorsze auta pod tym względem: yaris - ladnie wyglada w katalogu ale to nie jest to - przyciski jak w grajpudłach z hipermarketu; swift? plastiki z lat 90 tych - twarde jak w starych magnetofonach; Colt? tez bez rewelacji ale chyba jednak lepsze |
|
|
|
 |
MPP [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 08:11
|
|
|
Dzieki wszystkim za opinie.
Szkoda, że nikt nie ma modelu z silnikiem 1,5
Co do pieniędzy to powiem, że mi się nie przelewa ale z drugiej stronie jak człowiek ma wydać tyle na samochód to już może warto dołożyć i mieć wersje lepszą....
Nie jestem zabardzo zdecydowany co do wersji. Los pewnie dziś zweryfikuje będe zamawiał w salonie. |
|
|
|
 |
pati colt [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 08:43
|
|
|
Gorzkim napisał/a: | krysstek napisał/a: | Powiem tak: katalogowo 1,3 średnio ma spalać na trasie 4,8 l (o ile dobrze pamiętam), ale realnie nie idzie tego osiągnąć, przynajmniej na polskich drogach. Minimum jakie zrobiłem na dystansie 180 km to 5,3 l, jazda w przedziale 90-110 km/h i sporo ograniczeń. |
faktycznie spalania katalogowe sa raczej nierealne. ja tez jezdze 1,3 cz3 i w trasie wychodzi mi ok 6,5 litra (ale jazda momentami dynamiczna). zeby wyszlo 4,8 to trzeba caly czas 80km/h jechac i najlepiej nic nie wyprzedzać:)
co do silnika 1.3 - ja jestem zadowolony. jezdzilem wczesniej siena 103 ps, a aktualnie jezdze tez megane 115 ps i duzej roznicy w osiagach nie widze, jak sie pokreci ten silniczek to daje rade. jedyne co mnie lekko drażni to slabe wyciszenie silnika (chyba rozgladne sie za jakas mata wygluszajaca), ale generalnie z autka jestem zadowolony. no ale jak nie robi ci duzej roznicy wieksze spalanie silnika 1.5 (pewnie trzeba liczyc ze bedzie to wiecej niz w instrukcji) to pewnie, bierz 1.5 - zawsze to wiekszy silnik i jeszcze lepsze osiagi.
aha - a cz3 1.3 tez ma kola 15 tki 195/50/15 |
podłącze sie do dyskusji: też mam rodzinkę tyle że 2+2 ale dajemy radę w naszym miśku . Co do zużycia paliwa to wszystkie dane katalogowe mierzone były chyba w jakimś laboratorium na trasie mój Colt 1.1 spalał 5,5 l/100 km , na mieście średnio wychodzi 6,5/100 km ( ale nasz kochany Wrocław jest nieźle rozkopany i korków sporo ). Niebawem czeka mnie trasa Wrocław -Ełk czyli 600 km trasy zobaczymy jak się sprawi . Co do jakości wykonania to nie mam powodów do narzekania . |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 09:09
|
|
|
MPP, poradzę Ci jedno - jak chcesz kupić Colta 1,5 to dołóż 2 tyś i kup Lancera sedana. Argumenty za:
- 100% japoński produkt,
- większy od Colta,
- silnik 1,6,
- lepiej się prowadzi od Colta,
- a jak się jeszcze jeden dzidziuś w rodzinie pojawi, to nie będziesz miał problemu
Przemyśl temat, bo Lancer może nie jest piękny, ale na pewno wart jest swojej ceny i jest wygodniejszy od Colta |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-12-2006, 10:28
|
|
|
Hej,
u mnie spalanie w miescie 7,5 (zona, na krótkich dystansach) i 8,5 (ja, też na krótkich). silnik 1,3.
Jak w trasie nie wiem. Mniej jak 6,0 bym sie nie spodziewal.
Wykonczenie ok, drobne skrzypienia daje sie usunąć (schowek, deska, plastiki w słupkach). W kazdym razie nie jest to nic, czego nie spotkasz w innych samochodach.
Jezdzilem 1,1 i 1,3 - duuuza roznica osiągów na korzysc 1,3.
1,5 bedzie pewnie fajniejsze na trasie, zawsze to dobrze miec zapas mocy.
W miescie pare kompaktow z silnikami 1,4 moze sie niemile zdziwic przy spotkaniu z Coltem 1,3.
Generalnie z malych samochodow Colt to chyba jedna z najciekawszych obecnie ofert.
Ja polecam.
I CO KUPIŁEŚ? |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
MPP [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2006, 07:18
|
|
|
Wczoraj dałem zaliczke i czekam na odbiór.
Zdecydowałem się jednak na wersje 1,5 INVITE
Napiszę o wrażeniach jak odbiore misia |
|
|
|
 |
|
|