Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cari gdi -> tdi?
Autor Wiadomość
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-11-2011, 11:14   Cari gdi -> tdi?

witam. Wie ktos jaki silnik moglby podejsc bez wiekszych przerobek do Cari? chodzi mi glownie o łapy, bo wiadomo ze cala elektronika itd. idzie z innego auta. Myslalem o TD z cari, ale silniki drogie i .... no wiadomo jaka opinie maja. Pytam narazie czysto teoretycznie, bo mam to auto juz prawie 4 lata i jak narazie mnei nie zawiodlo,wiem na czym stoje, a kupno nowego auta to wiadomo ze loteria...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-11-2011, 11:23   

Ktoś gdzieś na forum pisał że powinno dać się 2,5 V6 z Gala :) Podobno skrzynia jest ta sama. A może coś z Volvo S40 lub V40.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 29-11-2011, 12:30   

A co nie tak z obecnym silnikiem?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 29-11-2011, 21:54   

Jeżeli popychacze to się nie przejmuj, ten typ tak ma a V6 to sam bym chętnie wrzucił :twisted:
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-11-2011, 23:17   

panowie panowie... ja juz nie chce benzyny... ja chce cos ekonomiczniejszego. myslalem po prostu o wstawieniu diesla do Cari, bo traktuje ja jak czlonka rodziny i nie chce sie z nia rozstawac tylko z powodu cen benzyny, a sprzedawac nie chce....
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 29-11-2011, 23:21   

Marilyn, Ja mam td i nie narzekam na ten silnik. Jeżdżę już ponad cztery lata i powiem szczerze że nic się w nim nie dzieje. Wymieniam olej na bieżąco, rozrząd już wymieniłem dwa razy(pierwszy raz po kupnie, niedawno drugi raz) i jeżdżę. A jeżdżę praktycznie dzień w dzień.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-11-2011, 23:31   

Stare proste diesle były ok, teraz to drogie w serwisie i delikatne zabawki. Wbrew pozorom i przy dzisiejszych cenach paliw to nie wiem czy taki zabieg jest opłacalny. Najlepiej i najprościej założyć taki jak był lub zrobić remont.
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 29-11-2011, 23:32   

Widzisz jaka jest różnica między ceną PB i ON? Nie wiem czy bierzesz pod uwagę koszty takiej przeróbki, poza silnikiem dochodzi jeszcze elektronika, skrzynia biegów, układ paliwowy, wydechowy i masa innych pierdół. Różnica w spalaniu podejrzewam że góra 2L na korzyść diesla. I chyba ciężko będzie sprzedać takie auto w przyszłości, wystarczy że ktoś VIN sprawdzi.

A może ktoś już przerobił temat konwersji GDI na zwykły 1.8? wtedy temat LPG jest chyba otwarty. To znaczy myślę o tym że można by zostawić blok silnika, nawet nie ruszając go z auta (chyba że GDI ma inny), do tego głowica, kolektor dolotowy i wtrysk z komputerem z 1.8. Ale to tylko moje luźne przemyślenia, ja nie jestem szczególnie zainteresowany tematem. Raczej interesowałoby mnie brzmienie i osiągi V6 pomijając ekonomie.
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-11-2011, 23:38   

Tez rozwazalem mozliwosc V6 pod maska i kiedys to na pewno zrobie, ale na dzien dzisiejszy (biedny student:D) to sie nie zanosi. Jak by nie patrzec - Szczecin caly rozkopany, a GDI pala wtedy tyle samo co zwykle benzyniaki, wg komputera ciagle 10 litrow;/ ale wydaje mi sie ze wiecej pije, bo zrobie pare km i juz spada wskazowka. Wyciecie kata moze miec na to wplyw? bo zadnego bledu mi nie wyczytali na diagnostyce komputerowej.
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 29-11-2011, 23:44   

Kiedyś zrobiłem prosty test, zalałem pod korek, po 200km znowu tankowanie ten sam dystrybutor ta sama stacja, weszło 22,1L. Komputer pokazywał 9,8/100. Trochę zawsze przekłamuje, ale jak na moją dosyć dynamiczną jazdę wynik jest dla mnie całkiem zadowalający.
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-11-2011, 23:44   

Niestety GDI w mieście i jeszcze w korku musi swoje spalić. Ja jeśli dobrze pójdzie zamieniam na Carismę 1.6 i gazuję chociaż też mi szkoda mojego auta bo jest w dobrym stanie i fajnie się jeździ tym silnikiem. Z autem jednak ślubu się nie bierze i w końcu przychodzi czas rozsądku :)
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-11-2011, 23:47   

no to dynamiczna, ja nie przekraczam 100, poza terenem zabudowanym i mam 10L na 100. Juz nie wspomne o tym jak brat wsiadze za kierownice, trasa Szczecin-Kolobrzeg(160-180km/h) to nie wiem ile wypila, ale bardziej mnie zmartwilo ze wrocil i troche ponizej minimum olej... A jak wyjezdzal sprawdzalem byl pomiedzy min a maks.
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2011, 08:09   luźna uwaga

Witam, to i jak wtręcę trzy grosze, jeśli ktoś chce do Cari wpakować diesla- co doskonale rozumiem, a silnik 1,9 TD 90 kM jest jak wiadomo niezbyt udany-mówię tutaj głównie o systemie wtryskowym, natomiast nowsza jednostka DiD bardziej czuła na jakośc paliwka i droższa w naprawie, to proponuję wziąć pod uwagę motor montowany w siostrzanym Volvo, też 1.9 TD gdzie zmieniono jedynie właśnie nieszczęsny system wtryskowy na pompę BOSCH, wtryski BOSCH, i nie jest to wtrysk do komory wirowej tylko wtrysk bezpośredni( ale nie CR), silnik jest dość dobrą podróbką jeśli chodzi o ideę do sławnego motoru szkopskiego 1,9 TDI.
Dzięki zastosow takiego rodzaju wtrysku silnik chodzi zdecydowanie kulturalniej, pali mniej, wtrysk na Boschu oraz za pomocą klasycznej pompy wtryskowej z nastawnikiem gwarantuje trwałość i odporność na kiepskie paliwo oraz daje się łatwo chipować jeśli komuś te 95 kM za mało. Mało tego zauważyłem, że te motory na allegro są tańsze od tych F8Q. Temat do zgłębienia. Pozdrawiam
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 30-11-2011, 13:47   

Marilyn napisał/a:
. ja chce cos ekonomiczniejszego
wiem z własnego doświadczenia, że ten silniczek jest zdolny zejść ze spalaniem niżej niż większość silników diesela. Po prostu tym autem trzeba umieć jeździć oszczędnie. Jednej osobie spali to samo autko 5L/100km w trasie drugiej 7L/100km.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
Marilyn 
Forumowicz

Auto: Carisma 98' sedan :)
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 84
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-11-2011, 15:26   

Jesli komus sie uda zejsc carisma GDI na odcinku struga-> Piastow (w Szczecinie), gdzie non stop jest jakis korek i predkosc doslownie rzedu 5-10km/h nizej niz W124 2.0 diesel to mu osobiscie pogratuluje! Staram sie jezdzic delikatnie, ale nawet ona nie zdarzy przejsc do trybu spalania ubogiej mieszanki a ja juz stoje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.