 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Parę pytań świeżo upieczonego właściciela. |
Autor |
Wiadomość |
ent
Forumowicz
Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-11-2011, 22:44 Parę pytań świeżo upieczonego właściciela.
|
|
|
Witam,
Mam parę pytań technicznych, ale chcąc być w zgodzie z zasadami nie będę zaśmiecał działu technicznego.
Gal '99, 2.0 benzyna.
Zdaję sobie sprawę, że warsztat może więcej zdziałać i że pesymistycznie doszukuję się wad zamiast cieszyć się nowo zakupionym samochodem, ale może ktoś rozwieje moje obawy.
Czy bardzo powinienem się martwić tym, że biegi nie wchodzą jak po maśle (tj. czasem wyczuwalny jest opór po początkowym przesunięciu dźwigni, bardzo rzadko zgrzyt)? Czy bardzo źle to wróży czy może to kwestia wycieku ze skrzyni, a może 'tak musi być, przecież auto ma już 12 lat'.
Odnoszę wrażenie, że w czasie gdy sprzęgło pracuje słyszalne jest krótkie 'szorowanie'. Jak wyżej, czy jest to coś czym nie powinienem się przejmować czy wręcz odwrotnie - pędzić na warsztat.
Zegarek żyje własnym życiem, ale o tym już przeczytałem na forum i będę z nim pertraktował przy najbliższej okazji.
Chyba trochę przedwcześnie (bo nie wykluczyłem jeszcze tego, że koła mogą być źle wyważone), ale spytam. Podczas jazdy >120 wyczuwalne jest falujące drganie - sekundę narasta potem sekundę zanika itd. Jakieś pomysły.
Póki co w przeciągu tygodnia przeleciałem już prawię 3 tysiące kilometrów i jestem oczarowany. Może oto nie trudno zważywszy na klasę auta, którym wcześniej przemierzałem takie dystanse, ale rozważałem 'rozsądny' zakup Golfa 4 i na chwilę obecną bardzo cieszę się, że dokonałem jedynego właściwego wyboru.
EDIT:Czy to norma, że seryjne głośniki z tyłu są znacznie bardziej słyszalne od tych w drzwiach, czy to może kwestia radia, które podaje dźwięk?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi (sam zabieram się za lekturę),
ent. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2011, 07:59
|
|
|
ent napisał/a: | Czy bardzo powinienem się martwić tym, że biegi nie wchodzą jak po maśle (tj. czasem wyczuwalny jest opór po początkowym przesunięciu dźwigni, bardzo rzadko zgrzyt)? Czy bardzo źle to wróży czy może to kwestia wycieku ze skrzyni, a może 'tak musi być, przecież auto ma już 12 lat'. | Tak, na początku zacznij od sprawdzenia co za olej siedzi w środku, przygotuj się na wymiane
ent napisał/a: | Odnoszę wrażenie, że w czasie gdy sprzęgło pracuje słyszalne jest krótkie 'szorowanie'. Jak wyżej, czy jest to coś czym nie powinienem się przejmować czy wręcz odwrotnie - pędzić na warsztat. | Szorowanie w czasie wciśniętego sprzęgła, to może być np kończący żywot wysprzęglik
ent napisał/a: | Zegarek żyje własnym życiem, ale o tym już przeczytałem na forum i będę z nim pertraktował przy najbliższej okazji. |
ent napisał/a: | Chyba trochę przedwcześnie (bo nie wykluczyłem jeszcze tego, że koła mogą być źle wyważone), ale spytam. Podczas jazdy >120 wyczuwalne jest falujące drganie - sekundę narasta potem sekundę zanika itd. Jakieś pomysły. | Sprawdzić, felgi z oponami, w razie potrzeby wyważyć
ent napisał/a: | Czy to norma, że seryjne głośniki z tyłu są znacznie bardziej słyszalne od tych w drzwiach, czy to może kwestia radia, które podaje dźwięk? | Taka akustyka |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ent
Forumowicz
Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-11-2011, 12:45
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź.
robertdg napisał/a: | ent napisał/a: | Czy bardzo powinienem się martwić tym, że biegi nie wchodzą jak po maśle (tj. czasem wyczuwalny jest opór po początkowym przesunięciu dźwigni, bardzo rzadko zgrzyt)? Czy bardzo źle to wróży czy może to kwestia wycieku ze skrzyni, a może 'tak musi być, przecież auto ma już 12 lat'. | Tak, na początku zacznij od sprawdzenia co za olej siedzi w środku, przygotuj się na wymiane |
W jaki sposób mogę sprawdzić jaki siedzi w środku, czy jest to coś co mogę zrobić na własną rękę?
Co świadczyłoby o konieczności jego wymiany?
robertdg napisał/a: | ent napisał/a: | Odnoszę wrażenie, że w czasie gdy sprzęgło pracuje słyszalne jest krótkie 'szorowanie'. Jak wyżej, czy jest to coś czym nie powinienem się przejmować czy wręcz odwrotnie - pędzić na warsztat. | Szorowanie w czasie wciśniętego sprzęgła, to może być np kończący żywot wysprzęglik |
Nie jest to raczej ślizganie się sprzęgła (bo taki dźwięk raczej można określić buczeniem), ten dźwięk bardziej przypomina dźwięk zużytego klocka szorującego po tarczy (tylko ciszej).
robertdg napisał/a: | ent napisał/a: | Chyba trochę przedwcześnie (bo nie wykluczyłem jeszcze tego, że koła mogą być źle wyważone), ale spytam. Podczas jazdy >120 wyczuwalne jest falujące drganie - sekundę narasta potem sekundę zanika itd. Jakieś pomysły. | Sprawdzić, felgi z oponami, w razie potrzeby wyważyć |
Dziś będę wymieniał prawy drążek układu kierowniczego (za radą ASO Mitsubishi, w której sprawdzałem auto przed zakupem), to przy okazji poproszę o wyważenie kół. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 30-11-2011, 12:56
|
|
|
ent, możesz założyć temat o swoim miśku tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=21
Pytać możesz do woli
Zdjęcia jak najbardziej mile widziane.
ent napisał/a: | Czy bardzo powinienem się martwić tym, że biegi nie wchodzą jak po maśle (tj. czasem wyczuwalny jest opór po początkowym przesunięciu dźwigni, bardzo rzadko zgrzyt)? Czy bardzo źle to wróży czy może to kwestia wycieku ze skrzyni, a może 'tak musi być, przecież auto ma już 12 lat'. |
Czy występuje to tylko na zimnym czy również po rozgrzaniu. Na zimnym przy obecnych temperaturach pewny opór przy zmianie biegów to norma, szczególnie 2 bieg.
ent napisał/a: | W jaki sposób mogę sprawdzić jaki siedzi w środku, czy jest to coś co mogę zrobić na własną rękę?
Co świadczyłoby o konieczności jego wymiany? |
To raczej podstawowa wymiana eksploatacyjna. Jeżeli znasz historię pojazdu (pewną), olej powinien być zmieniony przy: 90tys, 180tys, 270tys itd.
ent napisał/a: | Nie jest to raczej ślizganie się sprzęgła (bo taki dźwięk raczej można określić buczeniem), ten dźwięk bardziej przypomina dźwięk zużytego klocka szorującego po tarczy (tylko ciszej). |
Łożyska w skrzyni już się odzywają. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
ent
Forumowicz
Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-11-2011, 17:10
|
|
|
fj_mike napisał/a: |
ent napisał/a: | W jaki sposób mogę sprawdzić jaki siedzi w środku, czy jest to coś co mogę zrobić na własną rękę?
Co świadczyłoby o konieczności jego wymiany? |
To raczej podstawowa wymiana eksploatacyjna. Jeżeli znasz historię pojazdu (pewną), olej powinien być zmieniony przy: 90tys, 180tys, 270tys itd. |
Pytanie czy książka serwisowa z wpisami do 2008, kilka TUV'ów, naklejka zmiany oleju z wpisanym przebiegiem - wszystko wskazujące na przebieg <150 tys. w 12 letnim samochodzie może uchodzić za pewną informację. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 30-11-2011, 17:12
|
|
|
ent napisał/a: | Pytanie czy książka serwisowa z wpisami do 2008, |
Jak nie jest z Chin to pewnie |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2011, 18:46
|
|
|
Z tym szorowaniem to popełniłem błąd, na myśli miałem łożysko oporowe |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ent
Forumowicz
Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-11-2011, 18:47
|
|
|
Właściciel warsztatu po przejechaniu się autem stwierdził, że sprzęgło jest na wykończeniu.
Pracownik zajrzał do katalogu i z tego co mi pokazywał, to były instalowane dwie średnice do tego modelu ('99, 2.0 benzyna), a rozpiętość cen od 600zł do 1700zł. o.O
Wymienił średnicę 220 i 230, jeśli dobrze pamiętam.
Uznał również, że kwestia zmiany biegów (nie jak po maśle) jest związana z tym sprzęgłem.
Zaśpiewali sobie 500zł za wymianę - na moje oko to trochę sporo. Zna ktoś jakiś warsztat w okolicy Katowic, który zrobi to fachowo i za rozsądną cenę...muszę też rozrząd załatwić.
Najprawdopodobniej tak zrobię, gdy przyjdzie czas na fotę. Póki co relacja na żywo z pierwszych dni. A gdy ładnie poproszę, to może ktoś też przeniesie zawartość tego tematu. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2011, 18:54
|
|
|
Po numerze VIN można stwierdzić jakie sprzęgło siedzi u Ciebie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ent
Forumowicz
Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-11-2011, 18:59
|
|
|
robertdg napisał/a: | Po numerze VIN można stwierdzić jakie sprzęgło siedzi u Ciebie |
Może to tylko ASO stwierdzić czy jakiś katalog części to umożliwia?
EDIT:Z tego co udało mi się znaleźć w Internecie, to dla EA2A od roku 1997 średnica to 230. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2011, 19:22
|
|
|
Podasz numer VIN to postaram się pomóc |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
ent
Forumowicz
Auto: EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:24
|
|
|
robertdg napisał/a: | Podasz numer VIN to postaram się pomóc |
JMBSNEA2AXZ - dziękuję.
tomek84 napisał/a: | ent napisał/a: | Właściciel warsztatu po przejechaniu się autem stwierdził, że sprzęgło jest na wykończeniu. | mój mechanik, odkąd kupiłem Galanta mówi mi zawsze, że sprzęgło się kończy
jak narazie zrobiłem 32 tyś i myśle, że jeszcze pociągne
to taka tylko dygresja i nie znaczy to, że u ciebie się rzeczywiscie nie konczy |
Jakieś tam dźwięki mnie nie martwią, tak jak skutki jakie mogą za sobą pociągnąć, jeśli nie zrobi się z nimi czegoś na czas. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2011, 21:00
|
|
|
Podaj pełny numer VIN |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 30-11-2011, 21:08
|
|
|
ent napisał/a: | Właściciel warsztatu po przejechaniu się autem stwierdził, że sprzęgło jest na wykończeniu. |
Tak ja robertdg wspomniał wcześniej o wysprzęgliku. Sprawdź w jakim stanie jest obecny.
Koszt nowego + uszczelki do pompy sprzęgła nie przekroczą 60zł - może w tym jest problem.
Nie jest to zbyt skomplikowane, sam dasz radę |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|
|