Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria skrzyni aut. Różnice między automatami w SR I SR II.
Autor Wiadomość
cedwa 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Runner '97 1.8 GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2010, 14:37   Awaria skrzyni aut. Różnice między automatami w SR I SR II.

Chciałbym uzyskać odpowiedź na dwa pytania. Spróbuję opisać swój problem.

Mam problem ze skrzynią automatyczną. Swego czasu stwierdziłem problem z działaniem funkcji OVERDRIVE (chaotyczna praca skrzyni w trakcie zmieniania biegów, gubienie ich itd.) przez co przez lata nie używałem jej i jeździłem na OFFie. Wyjątkiem były nieliczne sytuacje, kiedy nieumyślnie zdarzało mi się wcisnąć przycisk OD co skutkowało wspomnianymi anomaliami - wówczas tradycyjnie wyłączałem go i Runnerek dalej śmigał bezproblemowo. Ostatnio autkiem przejechał się mój ojciec i z jego relacji zrozumiałem że uruchomił overdrive i próbował na nim jechać, ale ostatecznie połapał się ocb i gdy auto zwrócił, wszystko do końca dnia działało naprawdę bez zarzutu.

Dopiero nazajutrz pojawił się kłopot. Samochód dobrze zapinał wsteczny, ale już "jedynkę" wyrzucał po przejechaniu 2m i próbował ją wrzucać dopiero przy delikatnym dodaniu gazu - przy wyższych obrotach nie reagował. Problem od tamtego dnia nie zniknął, skrzynia nie działa prawidłowo ani rozgrzana, ani 'na zimno'. Identycznie samochód zachowywał się, gdy próbowałem kiedyś ruszyć z włączonym OD. Sprawdzałem stan oleju w skrzyni. Jest między kreskami na miarce zarówno w trybie 'hot' i 'cold'.

I tu właśnie jawi się pierwsze pytanie. Czy ktoś miał już podobny problem, ewentualnie jaką przyczynę podejrzewacie? Czy możliwe jest, że uszkodzony jest sterownik do automatu? Czy w grę wchodzi jednak jakaś awaria wewnątrz samej skrzyni? Muszę przyznać, że ten drugi wariant wydaje mi się trochę mało prawdopodobny, bo oprócz felernego OD nie stwierdziłem żadnego stopniowego psucia się skrzyni, gubienia biegów itd.

Drugą sprawa jakby wypływa z pierwszej. W związku z tym, że naprawy skrzyń aut. są dosyć drogie, a czasem koszmarnie drogie, rozważam wymianę tej skrzynki na automat ze Space Runnera II. Mój wózek to SR I 1.8 benz z 1996r., symbol skrzyni to (chyba) F4A22.
Będę niezmiernie wdzięczny za każdą radę/sugestię.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-10-2010, 00:11   

Jeśli sterownik jest uszkodzony to komputer wykaże, czy to będzie elektrozawór czy regulator ciśnienia to się da sprawdzić, jeżeli nie to trzeba skrzynię wyjmować i naprawiać. Drugą skrzynię można włożyć, ale musi być to taka sam skrzynia z takiego samego auta. Niestety wystarczy, że będą inne czasy przełączenia biegów i już ci skrzynia nie będzie chodziła jak należy. Komputer skrzyni jest zaprogramowany do określonych parametrów, każdy model auta ma je inne, ciężko będzie dobrać skrzynię z innego modelu samochodu.
 
 
cedwa 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Runner '97 1.8 GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2010, 19:26   

Dzięki za wszelakie sugestie. Zgodnie z tym, co napisałeś, mała jest szansa na dopasowanie tej skrzyni (w serwisówce wyliczono wiele odmian F4A22, niesłychanie trudno będzie mi dobrać cokolwiek dostępnego na allegro. Perspektywa naprawy w jakimś punkcie specjalizującym się w takich skrzynkach staje się coraz bardziej realna.

Z nowych obserwacji dodam, że kontrolki na desce zapalają się zgodnie z ustawieniami wolanta, z wyjątkiem ustawienia "N", które wyświetlane jest na zegarach jako "R" (???!). Dodam, że reagowanie skrzyni na pozycję neutral jest prawidłowe (wstecznego na R-ce zresztą też).

Co do komputera też napotkałem kłopot (swoją drogą, to dobry temat na osobny wątek, więc wybaczcie małą dygresję). Podłączłem ELM-a 327 zgodnie z instrukcją, wykryło podłączony port, ale już przeprowadzenie testów nie było możliwe. Ponoć jakieś problemy z komunikacją lub wsparciem dla tego modelu. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w zakresie podpinania laptopa do OBD2 ?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 27-10-2010, 22:35   

z tego co rozumiem jeździsz/jeździłeś na 3 biegach?
z OverDrive OFF czyli wyłączoną 4ką?

wyłączenie OD (pali się OD OFF na desce) nie powinno powodować to zmian w funkcjonowaniu pozostałych biegów.

mimo wszystko proponuję udać się do warsztatu specjalizującego się w ASB.

w manualu do Colta (też skrzynia F4A2x) jest rysunek na którym pokazują jak powinno się ustawić taki talerzyk na skrzyni względem wybieraka. w innym manualu (bodajże Spacerunner) jest wyjaśnione że jeżeli nie możesz uruchomić silnika na N lub P, musisz ustawić "długość" linki wybieraka.
jeśli nie możesz wrzucić D, może jest problem z ustawieniem tej linki. przy wybieraku masz D, a na skrzyni - nie wiadomo co.
poszukaj w tym kierunku
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-10-2010, 06:51   

tomusn, Ten talerzyk to pozycjoner. Ustawienie jego nic tu nie da, chyba że kolega źle opisał usterkę. Ustawienie cięgna dxwigni zmiany przełożeń daje nam tylko prawidłowe porównanie pozycji dźwigni z pozycją na jakiej znajduje się pozycjoner. Możesz mieć na dźwigni D a pozycjoner ustawiony na N i nic się nie stanie, skrzynia ma pracować jak na neutralu, możesz mieć R a dźwignię na N i auto ma jechać do tyłu. Gorzej jak pozycjoner jest walnięty wtedy sygnał z pozycjonera będzie różny z przełożeniem w skrzyni. Ja dalej doradzam koledze komputer i po analizie stwierdzam że to może być wina sterownika. Jak nie zobaczysz to nie stwierdzisz, nawet czasami jak zbada się auto organoleptycznie to tez bez komputera a w ostateczności wyjęcia skrzyni nie da się stwierdzić powodu usterki lub awarii. :cry:
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
cedwa 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Runner '97 1.8 GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 13-12-2010, 18:19   

Ostatecznie zdecydowałem się na wyjście awaryjne. Zrezygnowałem z korzystania z usług specjalistycznego serwisu i wyłowiłem identyczną skrzynię na allegro. Mimo zapewnień sprzedawcy nie była w 100% sprawna (wał w skrzyni był zablokowany), jednak miejscowy mechanik zdołał przełożyć go z mojej częściowo sprawnej skrzyni. Miłym zaskoczeniem przy okazji zakończenia naprawy okazało się to, że zwichrowany wcześniej tryb zmiany biegów OVERDRIVE działa teraz idealnie. Całość operacji zakup + naprawa pozwoliła mi zamknąć się w kosztach 1000zł, więc mogę mówić nie tylko o szczęściu w nieszczęściu, ale i o sporej oszczędności w porównaniu z przewidywanym kosztem części i usługi w serwisie automatów. Dziękuję za wszystkie udzielone rady!
_________________
Fiat 125p '85 -> Fiat 125p '88 -> Isuzu I-Mark '89 -> Seat Ibiza '95 -> Mitsubishi Space Runner '97
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 28-11-2011, 15:51   

Właśnie doszedłem co za skrzynię mam w swoim aucie (msr). Otóż jest to skrzynia z galanta. I teraz pytanie- gdzie się znajduje sterownik skrzyni i czy z gala jest taki sam?
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-11-2011, 19:21   

Pod miską olejową.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 28-11-2011, 21:46   

Czyli sterownik też jest zmieniony?
To nie jest cos takiego jak ECU i nie jest gdzieś w kabinie?
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-12-2011, 06:26   

Sterownik elektryczno-hydrauliczny to jedno a komputer - sterownik elektroniczny skrzyni to drugie. Sterownik wykonuje poszczególne operacje hydrauliczne polegające na regulacji przepływu i ciśnienia oleju w skrzyni, natomiast komputer skrzyni odpowiada za odczytywanie i wysyłanie odpowiednich sygnałów do sterownika skrzyni i osprzętu skrzyni, ponadto komputer skrzyni współpracuje z komputerem samochodu. To tak z grubsza.

[ Dodano: 01-12-2011, 06:27 ]
Jeśli zmieniłeś skrzynię to zmieniłeś też sterownik. Jeżeli skrzynia jest taka sama to komputera nie trzeba zmieniać.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 01-12-2011, 13:09   

Chodziło mi o elektronikę a nie o bebechy skrzyni. Z taką skrzynią go kupiłem już. Jest f4a222 upf3 (galant) a powinna być f4a222 upe2. Jakieś serwisówki mam, ale wynika z nich tylko tyle że przełożenia są takie same. Chciałbym wiedzieć czym się różnią i czy mają różną elektronikę.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-12-2011, 18:24   

F4A22 to jest dla ciebie kluczowe, ale do tej skrzyni potrzebny jest komputer. Nigdy tej skrzyni nie rozbierałem i nie miałem z nią styczności, więc ciężko mi coś powiedzieć dokładnie o tej skrzyni. Co do skrzyń ogólnie to po przełożeniu tych samych skrzyń mają działać tak samo bez najmniejszych problemów. sterowanie tymi skrzyniami jest takie samo, bebechy jak to nazwałeś to nie jest sterownik, to sterownik jest odpowiedzialny za wykonywanie przełożeń, a komputer za polecenia dla tych przełożeń.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 03-12-2011, 09:29   

Właściwie to i tak komp od gala raczej nie pasuje. Przyjrzałem się pod maską i są niektóre kostki różne. Robił to raczej fachowiec bo są porobione przejścia kablami w kostkach które nie pasowały.


Cytat:
F4A22 to jest dla ciebie kluczowe


Nie do końca. z tym samym początkiem oznaczenia były też skrzynie z innym przełożeniem.



Uploaded with ImageShack.us

[ Dodano: 26-02-2013, 04:25 ]
Stało się :x Skrzynia umarła. Został tylko 1 i 3 bieg. Z kombinacjami udało się dojechać do domu, ale na naprawy nie mam już nerwów. Czas na zmiany...
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.