SZARPANIE AUTA PODCZAS DODAWANIA GAZU |
Autor |
Wiadomość |
joker_wmb
Mitsumaniak stadko 280 KM

Auto: Outlander II 2,0 DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-05-2011, 12:49
|
|
|
ja mam dopiero 28 tkm wiec sprzęgło ani dwumas nie powinny być już zużyte...wogołe niec nie powinno szwankować przy tym przebiegu |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-05-2011, 13:15
|
|
|
joker_wmb napisał/a: | ja mam dopiero 28 tkm wiec sprzęgło ani dwumas nie powinny być już zużyte...wogołe niec nie powinno szwankować przy tym przebiegu | pewnie, że nie powinny, ale to tylko urządzenia. Przy 90kkm też nie powinno być wytarte koło dwumasowe, a było . Co innego zużycie tarczy sprzęgła czy luzy osiowe dwumasy przy podniesionej mocy - można powiedzieć, że przyspieszone skutki podniesienia mocy . Czy szarpie Ci jakby nie dostawał paliwa czy na wyższych biegach przy mocnym dodaniu gazu takie lekkie szarpnięcie z odgłosem jakby zwiększenia obrotów? Jak pierwsze to może być wiele rzeczy już wspominanych (program, wtryskiwacz, paliwo,....) jak drugie - to niestety może być sprzęgło lub/i dwumasa. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-05-2011, 15:37
|
|
|
joker_wmb napisał/a: | u mnie objaw jest taki, iż podczas dodawania gazu powyżej 2,5 tys. obr. (na każdym biegu) mam wrazenie jakby auto traciło przycze[nośc albo właśnie miało problem z dawkowaniem paliwa...myslicie, że to tez wtrysk? |
Na jakich biegach to występuje - jeśli 1, 2 w skrajnych przypadkach 3 to myślę, że to utrata przyczepności. |
_________________
 |
|
|
|
 |
joker_wmb
Mitsumaniak stadko 280 KM

Auto: Outlander II 2,0 DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-05-2011, 09:06
|
|
|
powiem tak, odgłosów nie słychać żadnych , natomiast zjawisko to ma miejsce praktycznie na każdym biegu od 2 wzwyż przy dodawaniu gazu powyżej 2,5 rpm... mam nadzieje,że to nie wtrysk bo gwarancja tego nie obejmie,a z drugiej strony auto tankuje na jednej stacji (głownie) Shell i leje v-powera więc teoretycznie nie powinno być problemu |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-05-2011, 10:43
|
|
|
joker_wmb napisał/a: | natomiast zjawisko to ma miejsce praktycznie na każdym biegu od 2 wzwyż przy dodawaniu gazu powyżej 2,5 rpm... mam nadzieje,że to nie wtrysk bo gwarancja tego nie obejmie,a z drugiej strony auto tankuje na jednej stacji (głownie) Shell i leje v-powera więc teoretycznie nie powinno być problemu | Na początek jak wyjeździsz zbiornik to zmień paliwo i zatankuj co innego, gdzie indziej.
Dlaczego wtrysku ma nie obejmować gwarancja? to nie jest materiał eksploatacyjny jak klocki czy tarcza sprzęgła. Czy to szarpnięcie masz tylko przy dodaniu gazu czy też również przy jeździe z określoną prędkością? Silnik masz tuningowany? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
joker_wmb
Mitsumaniak stadko 280 KM

Auto: Outlander II 2,0 DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-05-2011, 15:05
|
|
|
silnik nie był wirusowany więc ta przyczyna odpada...szarpanie występuje tylko przy dociśnięciu pedału gazu, wygląda to tak jaby Outek nie przyśpieszał płynnie.
a co do gwarancji na wtryski, znając MMC zawsze może być argumentem, że kierowca tankował kiepskiej jakości paliwo
wyjezdze teraz bak do dna i zaleje np. bp ultimate |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-05-2011, 19:47
|
|
|
joker_wmb napisał/a: | silnik nie był wirusowany więc ta przyczyna odpada | pytałem się nie kontekście wirusa tylko gwarancji. Mimo wszystko reklamowałbym to. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 246 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 19:39
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | kuzior napisał/a: | Po ostatniej wizycie w warsztacie zamówiłem poduszki silnika. Mam nadzieję ze teraz usterka ustąpi. Troche to kosztowna naprawa bo kpl przód/tył 1000 zł. Nie ma zamienników i nikt poza ASO tego nie sprowadza. Diagnostyka nie wykazuje błędów silnika itd. Szarpie na niskich obrotach przy dodawaniu gazu gdy nie zredukuje na odpowiedni bieg. Serwis stawia cały czas na drgania od silnika i przeniesienie napędu. Zobaczymy. | Ja miałem wymienane poduszki silnika, ale u mnie symptomy były troche inne. Nic nie szarpało, tylko przy ruszaniu, oraz przy wiekszych przeciażeniach z 1-na 2 bieg stukało z okolicy silnika. Po wymianie wszystko ustąpiło. Silnik natomiast pracowal równo i nic nie szarpało. |
jak to zauważyłeś, oczywiście poza tym stukaniem, widać jakieś luzy. u mnie tak mi się wydaje przy ruszaniu jest stukot ale nie jestem pewny no i szarpie przy 2tys. obrotów. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-10-2011, 20:40
|
|
|
jorzyk1976 napisał/a: | jak to zauważyłeś, oczywiście poza tym stukaniem, widać jakieś luzy. u mnie tak mi się wydaje przy ruszaniu jest stukot ale nie jestem pewny no i szarpie przy 2tys. obrotów. | Slychac bylo tylko stuk pojedynczy przy gwaltowniejszym dodawaniu gazu. Szczegolnie na 1 i2 biegu. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 246 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 06-11-2011, 12:50
|
|
|
mam pytanie czy zawór EGR pasuje od silnika VW 2,0. tylko te silniki mają inne oznaczenie. na allegro wzrokowo widać że są takie same i są tańsze. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 29-11-2011, 20:22
|
|
|
Kolego wszystko pasuje od silnika BKD VW do BSY.
A najtaniej wychodzi w Seacie albo Skodzie
Np ja za komplet rozrządu z pompą wody zapłąciłem 620PLN brutto w kwietniu br. |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 246 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 01-12-2011, 14:47
|
|
|
auto jest po dokładnej diagnostyce egr sprawny turbina sprawna. diagnosta sugerował że padają pompowtryski w związku z tym mam pytanie czy to są piezoelektryczne czy jakieś inne bo te piezoelektryczne są nienaprawialne a wiec sie je nie regeneruje tylko wymienia na nowe a to wiadomo kosztuje słono. |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 02-12-2011, 11:07
|
|
|
Generalnie w O2 sa zwykle pompowtryski Bosha.
Silniki VW 170 koni maja pompki siemensa piezo.
[ Dodano: 02-12-2011, 11:18 ]
patrycjuszek napisał/a: | Kolego wszystko pasuje od silnika BKD VW do BSY. |
Roznice jakies tam sa.
Maja zdaje sie przesuniete komory spalania,sa innaczej napedzane pompy oleju.W jednym jest Lancuch a w drugim wiecznie wyrabjajacy sie inbus.
Reszta pasuje.Szczegolnie rozrzad. |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 246 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 02-12-2011, 19:52
|
|
|
kuzior napisał/a: | SzymCzas,
U mnie problem trwał prawie rok. Zaczeło sie od nierównej pracy silnika na zimnym i dymieniu po odpaleniu. Okazało się, że znajomy mechanik rok temu wymienił mi 1-szy wtrysk (auto po gwarancji) jak się okazało na używkę - nie regenerowany (było taniej a ja myślałem że miałem regenerowany) ! Po jakim czasie znów szarpał na niskich obrotach. Szarpanie ustępowało powyżej 2000 obrotów gdy włączyła się turbina. Usterka wyszła gdy pojechałem do ASO w Łodzi, na Kolumny do nowego serwisu i poprosiłem o przegląd. Na początku też zbagatelizowali ale po kolejnej jeździe też zauważyli anomalie. Wymienili filtr paliwa. Nic nie pomogło. Zamontowali stary - nic nie policzyli za próbę naprawy (plus dla ASO). Wskazali w 90 % na wtrysk i proponowali jeszcze wiązki sprawdzić bo czasami wywołują błąd na wtryskach. Odpuściłem już kolejne próby.
Powiedzieli mi w ASO że błąd musi trwać kilka lub kilkanaście sekund żeby komputer go zapisał. Ja gdy auto zaczynało szarpać puszczałem nogę z gazu i komputer nic nie widział. Problem ustąpił na dobre po wymianie 1 wtrysku na nowy.
Najlepiej chyba jednak udać sie do ASO na diagnostykę a naprawy i wymiany zrobić samemu na miejscu.
Co do odpalania - odpalał zawsze za pierwszym razem.
Pozdrawiam |
a jak serwis sprawdził że padł pierwszy wtrysk, czy wtryski dodatkowo sprawdzałeś w innym serwisie specjalizującym się w tym kierunku |
|
|
|
 |
bartsu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlaner II 2.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2019 Posty: 1 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 27-05-2019, 14:13 szarpanie autem
|
|
|
Witam,
Posiadam samochód Mitsubishi Outlander II 2.2 DID 156 KM. Skrzynia automat. 2010 rok. Przebieg 130 tys. km.
Od jakiegoś czasu przy gaszeniu samochodu słychać głośny stukot, jakbym gasił np. traktor. Dodatkowo autem szarpie (dosyć mocno) najczęściej jadąc w korku, pomalutku, dodając delikatnie gazu. Co ciekawe nigdy praktycznie nie szarpie na zimnym silniku, jadąc rano do pracy (ok. 2 km). Raczej po południu wyjeżdżając po powrocie z pracy np. do sklepu itp., gdy silnik jeszcze nie ostygł.
Wymieniłem koło dwumasowe (nadal stuka przy gaszeniu), z tego co słyszałem trzeba się z tym pogodzić. Wymieniłem EGR (nie domykał się). Zrobiona adaptacja sprzęgła. Mechanik też jeździł przez kilka dni i akurat nie szarpało. Więc trudno się doszukać przyczyny.
A samochód nadal szarpie, raz na jakiś czas. Czasami kilka razy pod rząd. Komputer błędów nie wykazuje. Dzisiaj np. zrobiłem trasę ponad 200 kilometrów (w obie strony) ani raz nie szarpnęło samochodem. O co chodzi nie wiem.
Z góry dziękuję za pomoc, podpowiedź.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|