Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6
Autor Wiadomość
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 606
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 02-12-2011, 09:15   

Dzięki za odpowiedzi, po dłuższej jeździe to mi wskazuje właśnie 800-900 nigdy mniej nie miałem :) .
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-12-2011, 11:20   

bbandi napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi, po dłuższej jeździe to mi wskazuje właśnie 800-900 nigdy mniej nie miałem :) .

Ja też tak mam i jakoś mi to nie przeszkadza. Przynajmniej silnik się nie telepie jak działa w swoich książkowych obrotach jałowych ;)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 02-12-2011, 15:26   

Owczar prosileś bym nagrał drgania... nie wiem jak to zrobić. Udało mi sie tak:

http://youtu.be/tWF00mM8tQ0

nawet nie wiedziałem, że jak się przyjżysz to widać jak lekko drży wskazówka obrotomierza. Jenak na całym nadwoziu wyraźnie czuć drgania. Czasami jest spokój, ale rzadko.

Jeśli chodzi o dynamikę to jest mniej więcej tak:
http://youtu.be/KJ-mtwnOM5I >>> pedał gazu wciśnięty aż do guzika od kick down tak by skrzynia nie zrzucila biegu. Nie wiem czy to prawidłowa reakcja na gaz czy powinien szybciej przyśpieszać, ale wydaje mi się że powinno być dużo lepiej - coś zamula.

Ze startu zatrzymanego wychodzi mniej więcej tak:
http://youtu.be/II8OvyaALVE
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-12-2011, 16:49   

polaff napisał/a:
Ze startu zatrzymanego wychodzi mniej więcej tak:

Dobrze idzie.

polaff napisał/a:
nawet nie wiedziałem, że jak się przyjżysz to widać jak lekko drży wskazówka obrotomierza.

Mój robi tak samo ;)
Ale ja mam świeczki do wymiany.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 02-12-2011, 18:02   

tak tylko, że mój zachowuje się jak by nie dopił - tak go telepie...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-12-2011, 20:05   

Przede wszystkim masz trochę za niskie obroty.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 02-12-2011, 22:57   

Owczar napisał/a:
Przede wszystkim masz trochę za niskie obroty.
więc może to powód drgań.
a co z wkręcaniem się pod obciążeniem chodzi mi szczególnie o elastyczność a nie o start z v=0 km/h.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-12-2011, 00:02   

Nie wiem na jakim biegu było to wkręcanie, ale ogólnie bez redukcji to nie ma rewelacji w tym silniku. Ja z reguły zbijam w dół.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 03-12-2011, 05:31   

to była trójka. Sęk w tym, że ta skrzynia nie zawsze chce zredukować, a kręcenie silnika do 6000rpm przy każdym wyprzedzaniu raczej nie wróży mu długiego życia...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-12-2011, 14:15   

Ciężko oceniać na oko. Trzeba by zrobić pomiar i porównać z kimś.
 
 
Przemi80 
Forumowicz
przemi80

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: Bychawa
Wysłany: 12-12-2011, 11:49   

Witam! Co do wolnych obrotow to u mnie zaraz po odpaleniu jest 2tys.i dosc spory kawalek trzeba przejechac aby spadly do 600-700.W czym problem? czy to tak ma byc?
_________________
Przemi80
 
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 04-01-2012, 22:50   

Owczar napisał/a:
Błąd przepływomierza mógł być chwilowy. W takich wypadkach resetuje się błąd i jeździ. Dopiero gdy się powtarza, to się wymienia przepływkę.

Na początek proponowałbym czyszczenie przepustnicy i krokowca (jest na dole przepustnicy, nie z boku, ale często mylony z czujnikiem TPS-tego nie ruszaj pod żadnym pozorem), reset ECU, a potem programowanie ECU według procedury:
http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690

Swoją drogą to V6 ma na wolnych obrotach bodajże 600-650 rpm, więc te 850 było sporo za dużo.

Sprawdź także działanie linki od gazu. Powinna mieć delikatny luz. Ja robię te procedurę inaczej. Gaszę rozgrzany silnik (silnik podczas jazdy nagrzewa się dużo szybciej), odłączam klemę masową na kilkanaście sekund, a potem podłączam, odpalam i zostawiam na 7-10 min bez dotykania gazu. Klima i inne odbiorniki wyłączone. Potem gaszę i odpalam ze wszystkimi włączonymi odbiornikami i klimą. W takich temp ustaw temp na 32, włącz "ogrzewanie" przedniej szyby i włącz klimę. Inaczej będzie się wyłączała co chwilę, a tak jest szansa że będzie działała cały czas. Obieg powietrza na zewnętrzny.


Pozwolę sobie zapytać. W ten sposób nauczymy rozgrzany silnik wolnych obrotów. A zimny? nie trzeba?

Ja zrobiłem jak wskazał Swinks_uk i jest dobrze póki co. Najpierw na zimnym postał z 10 minut na N na wolnych i się "rozgrzewał", a potem na ciepłym na N z 15minut. Na ciepłym i zimnym pierwsze 10 minut bez żadnych odbiorników (wyłączyłem nawet światła wewn, zewn, nawiew, klimę - wszystko co się dało wyłączyć). Kolejne 5 minut postał na N po włączeniu wszystkiego na full - klimy, nawiewu na full, wszelkich możliwych świateł (oprócz długich), podgrzewania - wszystkiego co się da itp. Wszystko po resecie ecu oczywiście.

Jak na razie wszystko ok. Uczę skrzynię jak ma się zachowywać, czyli butujemy :D
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 29-01-2012, 21:35   

Podepnę się pod temat bo od jakiegoś czasu pojawił się u mnie podobny problem. Jak zatrzymuję się np. na światłach, skrzynia oczywiście w położeniu D, noga na hamulcu i silnik na postoju nieprzyjemnie zaczyna buczeć i wpada w wibracje odczuwalne na kierownicy. Wystarczy delikatnie podnieść obroty i jest ok ale jak spadną do nominalnych to znowu to samo. Odpada raczej od razu kwestia zbyt niskich obrotów bo wczoraj czyściłem przepustnicę, krokowy i odpinałem akumulator więc obroty póki co są podniesione ale zawsze na D na postoju buczy w kabinie i wpada w wibracje. Na pozostałych pozycjach dźwigni jest ok tylko na D jest problem. Świece i przewody wymienione tak około 6 miesięcy temu a problem pojawił się tak mniej więcej dwa miesiące temu. Coś się przestawiło czy to może sprawka skrzyni ?
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 29-01-2012, 21:41   

u mnie zaczęło się identycznie.

Teraz już lipa jest większa.
W tym tygodniu prawdopodobnie będę podmieniał aparat zapłonowy więc cociaż jedno się wyjaśni.
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 29-01-2012, 21:46   

Ja jeszcze aparatu nie dotykałem więc może to jest dobry trop - chciałem wczoraj go ściągnąć ale było już późno i nie chciałem na szybko się za to zabierać - chociaż nie bardzo wiem co mógłbym tam zrobić. Napisz jak podmiana przyniesie jakieś pozytywne rezultaty.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.