[EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6 |
Autor |
Wiadomość |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 606 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-12-2011, 09:15
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi, po dłuższej jeździe to mi wskazuje właśnie 800-900 nigdy mniej nie miałem . |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-12-2011, 11:20
|
|
|
bbandi napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi, po dłuższej jeździe to mi wskazuje właśnie 800-900 nigdy mniej nie miałem . |
Ja też tak mam i jakoś mi to nie przeszkadza. Przynajmniej silnik się nie telepie jak działa w swoich książkowych obrotach jałowych |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 02-12-2011, 15:26
|
|
|
Owczar prosileś bym nagrał drgania... nie wiem jak to zrobić. Udało mi sie tak:
http://youtu.be/tWF00mM8tQ0
nawet nie wiedziałem, że jak się przyjżysz to widać jak lekko drży wskazówka obrotomierza. Jenak na całym nadwoziu wyraźnie czuć drgania. Czasami jest spokój, ale rzadko.
Jeśli chodzi o dynamikę to jest mniej więcej tak:
http://youtu.be/KJ-mtwnOM5I >>> pedał gazu wciśnięty aż do guzika od kick down tak by skrzynia nie zrzucila biegu. Nie wiem czy to prawidłowa reakcja na gaz czy powinien szybciej przyśpieszać, ale wydaje mi się że powinno być dużo lepiej - coś zamula.
Ze startu zatrzymanego wychodzi mniej więcej tak:
http://youtu.be/II8OvyaALVE |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-12-2011, 16:49
|
|
|
polaff napisał/a: | Ze startu zatrzymanego wychodzi mniej więcej tak: |
Dobrze idzie.
polaff napisał/a: | nawet nie wiedziałem, że jak się przyjżysz to widać jak lekko drży wskazówka obrotomierza. |
Mój robi tak samo
Ale ja mam świeczki do wymiany. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 02-12-2011, 18:02
|
|
|
tak tylko, że mój zachowuje się jak by nie dopił - tak go telepie... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-12-2011, 20:05
|
|
|
Przede wszystkim masz trochę za niskie obroty. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 02-12-2011, 22:57
|
|
|
Owczar napisał/a: | Przede wszystkim masz trochę za niskie obroty. | więc może to powód drgań.
a co z wkręcaniem się pod obciążeniem chodzi mi szczególnie o elastyczność a nie o start z v=0 km/h. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-12-2011, 00:02
|
|
|
Nie wiem na jakim biegu było to wkręcanie, ale ogólnie bez redukcji to nie ma rewelacji w tym silniku. Ja z reguły zbijam w dół. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 03-12-2011, 05:31
|
|
|
to była trójka. Sęk w tym, że ta skrzynia nie zawsze chce zredukować, a kręcenie silnika do 6000rpm przy każdym wyprzedzaniu raczej nie wróży mu długiego życia... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-12-2011, 14:15
|
|
|
Ciężko oceniać na oko. Trzeba by zrobić pomiar i porównać z kimś. |
|
|
|
 |
Przemi80
Forumowicz przemi80
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 52 Skąd: Bychawa
|
Wysłany: 12-12-2011, 11:49
|
|
|
Witam! Co do wolnych obrotow to u mnie zaraz po odpaleniu jest 2tys.i dosc spory kawalek trzeba przejechac aby spadly do 600-700.W czym problem? czy to tak ma byc? |
_________________ Przemi80 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 04-01-2012, 22:50
|
|
|
Owczar napisał/a: | Błąd przepływomierza mógł być chwilowy. W takich wypadkach resetuje się błąd i jeździ. Dopiero gdy się powtarza, to się wymienia przepływkę.
Na początek proponowałbym czyszczenie przepustnicy i krokowca (jest na dole przepustnicy, nie z boku, ale często mylony z czujnikiem TPS-tego nie ruszaj pod żadnym pozorem), reset ECU, a potem programowanie ECU według procedury:
http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
Swoją drogą to V6 ma na wolnych obrotach bodajże 600-650 rpm, więc te 850 było sporo za dużo.
Sprawdź także działanie linki od gazu. Powinna mieć delikatny luz. Ja robię te procedurę inaczej. Gaszę rozgrzany silnik (silnik podczas jazdy nagrzewa się dużo szybciej), odłączam klemę masową na kilkanaście sekund, a potem podłączam, odpalam i zostawiam na 7-10 min bez dotykania gazu. Klima i inne odbiorniki wyłączone. Potem gaszę i odpalam ze wszystkimi włączonymi odbiornikami i klimą. W takich temp ustaw temp na 32, włącz "ogrzewanie" przedniej szyby i włącz klimę. Inaczej będzie się wyłączała co chwilę, a tak jest szansa że będzie działała cały czas. Obieg powietrza na zewnętrzny. |
Pozwolę sobie zapytać. W ten sposób nauczymy rozgrzany silnik wolnych obrotów. A zimny? nie trzeba?
Ja zrobiłem jak wskazał Swinks_uk i jest dobrze póki co. Najpierw na zimnym postał z 10 minut na N na wolnych i się "rozgrzewał", a potem na ciepłym na N z 15minut. Na ciepłym i zimnym pierwsze 10 minut bez żadnych odbiorników (wyłączyłem nawet światła wewn, zewn, nawiew, klimę - wszystko co się dało wyłączyć). Kolejne 5 minut postał na N po włączeniu wszystkiego na full - klimy, nawiewu na full, wszelkich możliwych świateł (oprócz długich), podgrzewania - wszystkiego co się da itp. Wszystko po resecie ecu oczywiście.
Jak na razie wszystko ok. Uczę skrzynię jak ma się zachowywać, czyli butujemy |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 29-01-2012, 21:35
|
|
|
Podepnę się pod temat bo od jakiegoś czasu pojawił się u mnie podobny problem. Jak zatrzymuję się np. na światłach, skrzynia oczywiście w położeniu D, noga na hamulcu i silnik na postoju nieprzyjemnie zaczyna buczeć i wpada w wibracje odczuwalne na kierownicy. Wystarczy delikatnie podnieść obroty i jest ok ale jak spadną do nominalnych to znowu to samo. Odpada raczej od razu kwestia zbyt niskich obrotów bo wczoraj czyściłem przepustnicę, krokowy i odpinałem akumulator więc obroty póki co są podniesione ale zawsze na D na postoju buczy w kabinie i wpada w wibracje. Na pozostałych pozycjach dźwigni jest ok tylko na D jest problem. Świece i przewody wymienione tak około 6 miesięcy temu a problem pojawił się tak mniej więcej dwa miesiące temu. Coś się przestawiło czy to może sprawka skrzyni ? |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 29-01-2012, 21:41
|
|
|
u mnie zaczęło się identycznie.
Teraz już lipa jest większa.
W tym tygodniu prawdopodobnie będę podmieniał aparat zapłonowy więc cociaż jedno się wyjaśni. |
|
|
|
 |
adt81
Mitsumaniak

Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 845 Skąd: Łańcut/Kosina
|
Wysłany: 29-01-2012, 21:46
|
|
|
Ja jeszcze aparatu nie dotykałem więc może to jest dobry trop - chciałem wczoraj go ściągnąć ale było już późno i nie chciałem na szybko się za to zabierać - chociaż nie bardzo wiem co mógłbym tam zrobić. Napisz jak podmiana przyniesie jakieś pozytywne rezultaty. |
_________________ Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r |
|
|
|
 |
|