Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy mozna zrobic kompresor do miska???

Co jest lepsze do szybszego przyspieszania???
Turbo
63%
 63%  [ 7 ]
Kompressor
36%
 36%  [ 4 ]
Głosowań: 3
Wszystkich Głosów: 11

Autor Wiadomość
J@RO
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2005, 01:16   Czy mozna zrobic kompresor do miska???

Hejka wszystkim....tak sobie widzialem dzisiaj ze ktos z okolicy kupil sobie burgundowego GST no padlo mi na muzg czy mozna zrobic kompressor w misku tak jak to jest w Mercedesie...???

Jezeli ktos juz ma to niech da znac ;) 8) :lol:

PS: NIedziala mi forum mitsubishi polska....:( - 19:14 mojego czasu
Ostatnio zmieniony przez J@RO 09-05-2005, 03:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2005, 01:19   

a wiesz ze Supercharger to jest kompresor? 8)

Kompresor jest drogi nikt chyba nie zakladal kompresora do 4g63 , bo to nie oplacalne w takim stopniu jak turbo.
 
 
J@RO
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2005, 03:39   

deenbe napisał/a:
a wiesz ze Supercharger to jest kompresor? 8)

Kompresor jest drogi nikt chyba nie zakladal kompresora do 4g63 , bo to nie oplacalne w takim stopniu jak turbo.


LOL, musze sie przyznac ze bladego pojecia niemialem ze to to samo :oops:

Moj blad, to jakie sa korzysci z owu produktow???
Tylko to ze turbo daje od pewnych obrotow a kompresorek caly czas???
Opisz mi prosze te instalacje.
 
 
leoul
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2005, 08:28   

Serwus

Łatwiej jest zastosować turbinę, nawet o tyle, że mamy sprawdzone z USA już rozwiązania. Wiadmo, że jest 16G, FP28 itp.

W kompresorze, trzeba dobrać odpowiednie paski i rolki,... zamontować to na silniku, tak żeby pobierany był napęd z rozrządu... co dodatkowo obciąża nam silnik. Dodatkowo trzeba dobrać tak wielkość kompresora i wspomnianych rolek, żeby nadmuchały odpowiednią ilość powietrza, ciśnienia.

Prawdopodobnie, można teoretycznie odłączyć kompresor i jechać z mniejszą moca dalej... to byłaby zaleta .... "MAD MAX" :wink:
Nie mniej jednak, wydajniejsza jeśli chodzi o przyspieszenia i moc jest turbna.

Koszt kompresora to około 15 000 pln w profesjonalnym warsztacie. Trudno bedzie zaoszczędzić, ponieważ nawet nie wiadomo jaki kompresor kupic powiedzmy w usa... żeby było taniej. Można kupić sam kompresor właśnie od mercedesa.. miałem kiedys namiary za 1500 pln, ale czy będzie wystarczający albo za duży niewiadomo.

Pozdrawiam
 
 
Czarny
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2005, 15:06   

zgadzam sie w pełni! kompresor jest duzo droższy i trzeba wykonać sporo modyfikacji!

ostatnio czytałem o kompresorach elektrycznych!

Są tansze i mniej modyfikacji! nie jestem specem ale ciekawy system,
no i stałe ciśnienie doładowania w kazdym zakresie obrotów!
oto stronka na której oferują takie sprzęty:
http://www.at2000.pl/inde...id=36&Itemid=66
firma oferuje także kompresory pobierajęce napęd z koła pasowego.

Pozdro!!!
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2005, 17:45   

AT 2000 to z miejsca bym sobie odpuścił :D już dośc było o fuckupach przez nią popełnionych.
Kompresor ma zalety jak na przykład mozliwość podania stałej dawki powietrza, działanie już przy niskich obrotach, dużą wydajność ale ma również wady - jest duży (przeważnie) wymaga osobnego chłodzenia oleju, doprowadzenia napędu (pasek lub łańcuch) i zajmuje sporo miejsca którego pod maską gdzie jest już 4G63 po prostu nie ma :D .

Droga poprzez zwiekszanie turbosprężarki i inne modyfikacje jest juz opracowana i ogólnie dostępna w zasadzie pozostaje tylko wybrać dostawcę części i ognia. (no oczywiście trzeba jeszcze zgromadzić na to kasę ale tyo inne zagadnienie)

Ja zastanowiłbym się jeszcze nad jedną sprawą a mianowicie nad kompleksowościa przebudowy bo to sprawa zwykle pomijana. Mam na myśli prosty fakt że zwiekszając moc silnika musimy pamietać o tym że druga walizke kasy musimy wydać na zawias i hamulce bo w przeciwnym razie mamy samochód służący do efektownego przyspieszania oraz zakończenia przy prędkości nieprzewidzianej przez konstruktorów tegoż samochodu w bardzo efektowny sposób życia na zakręcie lub czyimś samochodzie.... Czego nikomu nie zyczę...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2005, 17:48   

te eturbo podobo kiepski pomysl , duzo energii trzeba dostarczyc mu zeby jakis sensowny przyrost dawaly. Tylko skad ta energie wziasc? i tu sa problemy.
 
 
Bruno
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2005, 11:39   

Ja pytałem na ten temat właśnie AT-tuning, oto ich propozycja dla Eclipse GS:

Poniżej przedstawię ramowe zestawienie dostępnych kompresorów
elektrycznych z ich całkowitymi cenami(urządzenie,akcesoria,montaz)
oraz potrzebnym czasem na wykonanie prac.


lp. nazwa/typ kompresora ciśn. konwersja czas wykonania cena zestawu

1. e-Ram 3,0 / osiowy 1,0 PSI 6-8% 1 dzień 1850 pln
2. ESC 350CL / odśrodkowy 2-3 PSI 20% 4 dni 4990 pln
3. ESC 350CL+/ odśrodkowy 2-3 PSI 25% 5 dni 6190 pln
4. ESC 350CM / odśrodkowy 5-6 PSI 30% 5 dni 7290 pln
5. ESC 350CM+/ odśrodkowy 5-6 PSI 35% 6 dni 8490 pln
6. ESC 350CH+/ odśrodkowy 10-12 PSI 60-150% od 14 dni od 12600 pln


Przy modyfikacjach powyżej 40% należy niezbędnie zastosować wymiany
w układzie korbowo-tłokowym oraz poszerzyć znacznie zakres niezbędnych
akcesoriów dodatkowych oraz sterowników, ponadto niezbędne są zmiany
w układzie wydechowym, a zalecane w hamulcowym.
 
 
leoul
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2005, 12:55   

Troche zagdybam sobie.

Jakby 4G63 w GS wytrzymywał te 30% przyrostu mocy... czyli do 195 HP to byłby chyba juz dawno uturbiany w USA.

Chyba dołożyłbym te 10 000 i kupił GST... rozsądniej to wyjdzie i mocy z miejsca 210 HP w serii z możliwością do 400 HP bez wymiany korb i tłoków.

Co do przyrostów mocy muszę się zgodzić z Hubeertem, zazwyczaj tak jest, że po podniesieniu mocy pierwsze co wysiada to hamulce.
Shotgunowi regularnie seryjne hamulce puszczały fajerwerki po zrobieniu 350 HP. No i też długą drogę musiał przejść, żeby to zabezpieczyć... warto o tym pomyśleć zawczasu.

Generalnie tylko GSX ma niezłe hamulce seryjnie.. są większe niż w GS czy w GST.

Pozdrawiam
 
 
Bruno
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2005, 13:03   

Jestem nowym nabywcą Eclipsa GS i zapytałem ich o kompresory z czystej ciekawości i wydaje się to ciekawą propozycją zwiększenia mocy samochodu.
Zgadzam się jednak z tobą leoul, że lepiej jest kupić już uturbionego Eclipsa.
 
 
leoul
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2005, 13:09   

Bruno, zanim cokolwiek zaczniesz robić z tym silnikiem skontaktuj się z http://www.projectxs.pl/

Pogadaj z Arturem znanym jako Kisielisod...
On powinien Ci rzetelnie powiedzieć wszystko o tym silniku. No i powinien określić ile jest w stanie ten silnik wytrzymać. Żeby się nie okazało, że przy 180 koniach i elektrycznym turbo wszystko się połamie.. a miało być innaczej.

Pozdro
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2005, 13:15   

Tylko ciekawe czemu nie slychac ze ktos sobie to do auta zalozyl? 8)
 
 
Taffarel
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2005, 00:23   

jesli komus nie wystarczaja na ulice (do jazdy cywilnej) seryjne osiagi silnika N/A (wolnossacy), ani mozliwe do uzyskania z niego bez doladowania i do normalnej jazdy +50/60 HP, to polecalbym raczej KOMPRESOR, ktory zapewnia lepsze warunki do cywilnej jazdy niz turbina, natomiast przy modyfikacjach do jakiegos sportu (bo doladowywanie eclipsa N/A sukcesow na 1/4mili nie da) i osiągania większych niż +150HP przyrostow lepsze bedzie TURBO. ale bardziej niz doladowywac oplaca sie kupic doladowany !! (dodanie ponad 80/90HP wiąże sie z wymiana: ukł.korbowo-tlokowego, zawieszenia, ukł. przeniesienia napedu, hamulcow i nie tylko...)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.