| Znika płyn chłodniczy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Olivia   Forumowicz
 Pod nickiem
 
 Auto: psujący się
 Kraj/Country: Kuba
 Pomogła: 3 razy
 Dołączyła: 28 Mar 2009
 Posty: 1297
 Skąd: Cisów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 19:30   Znika płyn chłodniczy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Mam mały problem w Cariśmie. Mam problem z tego tematu : http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67336
 Mechanik stwierdził że problem leży w chłodnicy. Więc postanowiłam że chłodnicę wymienię na wiosne. Ale ostatnio zauważyłam że w zbiorniczku wyrównawczym znika płyn chłodniczy. Po 500km spada poziom z Max do Min. Więc to jest gdzieś 0,5l.
 
 Gdzie leży problem ?
 Czy to wina nieszczelnej chłodnicy ? Czy może spala płyn ?
 Teraz jest chłodno. Więc samochód pracując dymi na biało. Ale to przy takiej temperaturze normalne. Widzę że w innych autach jest tak samo. Taka typowa para.
 Jeżdżę nim na bardzo krótkich dystansach - 5km. Raz wydaje mi się że po zaparkowaniu czuć było specyficzny zapach płynu chłodniczego. A z racji że wyjeżdżam rano i wracam po południu po zmierzchu trudno zauważyć czy gdzieś płyn wycieka. Z nawiewów nie czuć zapachu płynu. W zbiorniczku nie widać śladów oleju. Pod korkiem też nie widać białego nalotu.
 
 Co o tym myślicie ?
 
 Dziękuje
 |  
				| _________________ Niebiańska robota
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukaszpl   Mitsumaniak
 ..::Grim Reaper::..
 
  
 Auto: Carisma GDI LX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Wrz 2008
 Posty: 178
 Skąd: LDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 20:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Płyn może wyciekać i parować, więc nie jest łatwo znaleźć. Trzeba szukać białych nalotów, w okolicy chłodnicy, a także przy wejściu i powrocie płynu z silnika. Jeżeli nie czuć z nawiewu to nagrzewnicę można wstępnie wykluczyć. 0,5L na 500km to nie jest duży ubytek, znaleźć nie będzie łatwo i uszczelkę pod głowicą bym wykluczył. |  
				| _________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
 Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaro1974   Mitsumaniak
 Outsilverman ;-)
 
  
 Auto: O1 bez T, EA5A i moto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 57 razy
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 20742
 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | W pierwszej kolejności proponuję sobie sprawdzić przewody gumowe. Wyciek może być niewielki i w czasie postoju wręcz niewidoczny. Ja miałem taki przypadek że podczas postoju nic się nie działo ale w momencie rozgrzania silnika z przewodu przy termostacie ( mój przypadek) zaczęło delikatnie się sączyć i od razu wysychało pod wpływem temperatury i jedyny ślad jaki zostawał to taki jasny nalot na przewodzie gumowym. Po uszczelnieniu ubytków już nie było. Lecz gdyby okazało się że wszystko jest ok z przewodami gumowymi to obawiałbym się najgorszego - mianowicie że masz pękniętą głowicę i płyn przedostaje się do komory spalania. Tylko znów to jest pytanie jak ci auto odpala - bez problemu czy jednak z problemami. Bo może być tak że pod wpływem ciśnienia płynu w układzie, tenże płyn dostaje się do cylindra. Nie wiem czy też sprawdzane były świece zapłonowe pod względem ich wyglądu tzn. czy nie są mokre. Troszkę bardziej optymistyczną wersją była by uszczelka pod głowicą ale tego nie jestem do końca pewny. Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ Admirał Gwiezdnej Floty
   Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
   carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
 outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
 S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
 EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
 
 "Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
 wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?: CY3A (?) - 2024 - ?
 "A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem
  " ルブリン
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SHARK1979   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Colt CZT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 08 Wrz 2008
 Posty: 3029
 Skąd: Łęczyca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 20:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaro1974, Myślę że pocieszyłeś kolegę końcówką wypowiedzi
   |  
				| _________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
   
 Najładniejsza Cari zlotu 2011
   Najładniejsza Cari zlotu 2012
   Najładniejsza Cari zlotu 2013
   Najładniejszy Colt zlotu 2014
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Olivia   Forumowicz
 Pod nickiem
 
 Auto: psujący się
 Kraj/Country: Kuba
 Pomogła: 3 razy
 Dołączyła: 28 Mar 2009
 Posty: 1297
 Skąd: Cisów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam problem z temperaturą silnika. Temat w linku. chciałam to usunąć więc wymieniłam termostat. Okazało się że nic nie pomoglo. Ale w momencie montażu termostatu okazało się że obudowy są troszkę skorodowane, tzn. mają ubytki. Po rozgrzaniu dość mocno z obudowy ciekło. Więc mechanik sklejił je specjalnym klejem na wysoką temperaturę. Niby wszystko powinno być OK. Z drugiej strony gdyby płyn tą obudową termostatu się wydobywał było by to czuć w aucie. Pod wpływem temperatury silnika płyn paruje. I w momencie włączenia nawiewów czułabym to. Przynajmniej tak było do momentu kiedy płyn wydobywał się z obudowy na blok silnika.
 Jeżeli wykapuje po wężach czy z chłodnicy tego nie wyczuję.
 
 Jeżeli płyn przedostaje się do silnika według mnie powinno podczas przyspieszania specyficznie dymić na biało, prawda ? Teraz nie jest najlepszy czas na takie obserwacje. Ale wydaje mi się że byłoby to widać nawet w lusterku wstecznym ?
 
 Dzięki za odpowiedzi
 |  
				| _________________ Niebiańska robota
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Olivia   Forumowicz
 Pod nickiem
 
 Auto: psujący się
 Kraj/Country: Kuba
 Pomogła: 3 razy
 Dołączyła: 28 Mar 2009
 Posty: 1297
 Skąd: Cisów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam problem z temperaturą silnika. Temat w linku. chciałam to usunąć więc wymieniłam termostat. Okazało się że nic nie pomoglo. Ale w momencie montażu termostatu okazało się że obudowy są troszkę skorodowane, tzn. mają ubytki. Po rozgrzaniu dość mocno z obudowy ciekło. Więc mechanik sklejił je specjalnym klejem na wysoką temperaturę. Niby wszystko powinno być OK. Z drugiej strony gdyby płyn tą obudową termostatu się wydobywał było by to czuć w aucie. Pod wpływem temperatury silnika płyn paruje. I w momencie włączenia nawiewów czułabym to. Przynajmniej tak było do momentu kiedy płyn wydobywał się z obudowy na blok silnika.
 Jeżeli wykapuje po wężach czy z chłodnicy tego nie wyczuję.
 
 Jeżeli płyn przedostaje się do silnika według mnie powinno podczas przyspieszania specyficznie dymić na biało, prawda ? Teraz nie jest najlepszy czas na takie obserwacje. Ale wydaje mi się że byłoby to widać nawet w lusterku wstecznym ?
 
 Dzięki za odpowiedzi
 |  
				| _________________ Niebiańska robota
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SHARK1979   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Colt CZT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 08 Wrz 2008
 Posty: 3029
 Skąd: Łęczyca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 20:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaro1974, Myślę że pocieszyłeś kolegę końcówką wypowiedzi
   |  
				| _________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
   
 Najładniejsza Cari zlotu 2011
   Najładniejsza Cari zlotu 2012
   Najładniejsza Cari zlotu 2013
   Najładniejszy Colt zlotu 2014
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Olivia   Forumowicz
 Pod nickiem
 
 Auto: psujący się
 Kraj/Country: Kuba
 Pomogła: 3 razy
 Dołączyła: 28 Mar 2009
 Posty: 1297
 Skąd: Cisów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie chodzi o to aby mnie ktoś pocieszał. Ale nakierował gdzie szukać rozwiązania problemu   |  
				| _________________ Niebiańska robota
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SHARK1979   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Colt CZT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 08 Wrz 2008
 Posty: 3029
 Skąd: Łęczyca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 21:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Olivia, I wybacz nie dopatrzyłem że nie kolegę
  i jak widać efekty wiszenia neta, mam nadzieję że rozwiążesz problem  pozderko |  
				| _________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
   
 Najładniejsza Cari zlotu 2011
   Najładniejsza Cari zlotu 2012
   Najładniejsza Cari zlotu 2013
   Najładniejszy Colt zlotu 2014
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaro1974   Mitsumaniak
 Outsilverman ;-)
 
  
 Auto: O1 bez T, EA5A i moto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 57 razy
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 20742
 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 21:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przemku to jest koleżanka  Wracając do tematu - żeby stwierdzić moją myśl trzeba by  było przejechać się autem jakiś dłuższy odcinek drogi. Olivia wspominała że jeździ na krótkich odcinkach rzędu 5 km. Na takim odcinku raczej nie zdąży się silnik porządnie rozgrzać i nie wytworzy się ciśnienie w układzie chłodzenia takie jak po przejechaniu nawet 15 km. 
  	  | SHARK1979 napisał/a: |  	  | Myślę że pocieszyłeś ... końcówką wypowiedzi   | 
 Myślę że mniej kosztowna będzie wymiana uszczelki niż wymiana głowicy.
 |  
				| _________________ Admirał Gwiezdnej Floty
   Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
   carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
 outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
 S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
 EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
 
 "Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
 wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?: CY3A (?) - 2024 - ?
 "A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem
  " ルブリン
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SHARK1979   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Colt CZT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 08 Wrz 2008
 Posty: 3029
 Skąd: Łęczyca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-12-2011, 21:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Jaro1974 napisał/a: |  	  | Przemku to jest koleżanka   | 
 Tak już widziałem
     |  
				| _________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
   
 Najładniejsza Cari zlotu 2011
   Najładniejsza Cari zlotu 2012
   Najładniejsza Cari zlotu 2013
   Najładniejszy Colt zlotu 2014
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaro1974   Mitsumaniak
 Outsilverman ;-)
 
  
 Auto: O1 bez T, EA5A i moto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 57 razy
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 20742
 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Morfi   Mitsumaniak
 Street Hunter
 
  
 Auto: Opel OPC i FORD KA
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 23 Sty 2008
 Posty: 6530
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2011, 11:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tez mi ubywa. Więc tez będe szukał wycieku. U Mnie ubywa w jeszcze mniejszych ilościach 0,5 na 1000km. Wszędzie sucho i nie dymi. |  
				| _________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
 
 Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
 -----------------------------------------------
 Mark Twain
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2011, 21:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak rury robią się twarde to usczelka pod głowicą poszła i daje spalin w  obieg wody |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Olivia   Forumowicz
 Pod nickiem
 
 Auto: psujący się
 Kraj/Country: Kuba
 Pomogła: 3 razy
 Dołączyła: 28 Mar 2009
 Posty: 1297
 Skąd: Cisów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2011, 21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale jeżeli dymi do obiegu to dym powinien próbować się wydobywać. Czyli jakieś bulgotanie, wybijanie płynu gdy odkręci się korek w zbiorniczku płynu wyrównawczego ? 
 Poza tym spaliny są na ogół brudne. Więc płyn powinien być brudny. A ja mam bardzo klarowny i przejrzysty.
 
 A rury muszą być twarde skoro ciśnienie w nich jest po włączeniu silnika ?
 |  
				| _________________ Niebiańska robota
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |