Przesunięty przez: karolgt 14-10-2007, 23:47 |
[ALL] Pali bezpieczniki |
Autor |
Wiadomość |
el_duce [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 17:28 [ALL] Pali bezpieczniki
|
|
|
montowalem radio w autku, wszystko ok...... wyjechalem z garazu i po przejechaniu kilku metrow padlo mi podswietlanie deski rozdzielczej i postojówki...... wymienilem bezpiecznik,i dalej je pali odłączyłem radio wymienilem jeszcze raz i nadal je pali..... gdzie moglo zrobic sie jakies zwarcie?? |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 17:43
|
|
|
Sprawdź czy jak podłączaleś radio, nie wypadła Ci jakaś lampka, lub kabelek od podświetlenia (np. zapalniczka, popielniczka) może najzwyczjaniej w świecie obija się gdzieś o masę. |
|
|
|
 |
el_duce [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 17:45
|
|
|
nadmienie ze bezpiecznik pali sie po włączeniu postojowych. i pali tylko jeden bezpiecznik. ktory probowalem wymienic tez na troche wiekszy z 10 na 15. |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 18:02
|
|
|
a przy montażu radia skąd pobrałeś masę ? jak kojarzę to masa idzie całkowicie osobno nie z kostki ( tam niby jest ale od podświetlania - i to jest najczęściej błąd ) - wywal wtedy całą jedną stronę +podświetlanie |
|
|
|
 |
el_duce [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 18:04
|
|
|
przy odłączonym radiu takze mi pali bezpiecznik,po włączeniu postojowych... |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 18:12
|
|
|
pytanie było o masę tą "niby" z kostki a masę samochodu bo to są dwie różne rzeczy |
|
|
|
 |
el_duce [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 18:15
|
|
|
mase do radia mam doprowadząną oddzielnie czarnnym kabelkiem (nie z kostki) a skąd ten kabelek jest to...... . Ale pali mi gdy radio nie jest podłączone, więc to nie jest istotne. Gdyby to byla wina radia to chyba powinno spalic bezpiecznik przy radiu a nie od podswietlania deski? i swiateł postojowych. To dzieje się gdy włączę postojowe. |
|
|
|
 |
sajmon [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 18:35
|
|
|
moze nie na temat ale w innym aucie mialem takie same objawy i winny byl klabel ktory przetarl sie w miejscu gdzie sa prowadzone kable do tylnej klapy - tylko ze tam bylo podswietlenie tablicy na klapie ale moze w colcie tam tez idzie jakis kabelek ktory ma cos wspolnaego z tym bezpiecznikiem? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-12-2006, 20:35
|
|
|
na moj gust podlaczyles tak, ze po wlaczeniu swiatel robisz zwarcie na kablu, na ktorym pojawia sie 12V wlasnie po wlaczeniu swiatel - a sluzy on do sciemniania radia
u mnie byl to kabel rozowy o ile pamietam a na radiu dimmer |
|
|
|
 |
rami1000 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2006, 22:48
|
|
|
w coltach najlepiej nie podłaczać masy do radia, a tylko antene we wtyczce której masa już jest, podłączałem raia w różnych autach ale w coltach jak dawałem mase z kostki przeważnie po odpaleniu gasły postojówki albo wycieraczki. Ale jak bez radia tez się pala bezpieczniki to musiałeś coś źle połączyć albo przetrzeć jakieś kable przy wpychaniu radia. |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 07:11
|
|
|
Ja miałem dokładnie to samo. I problem jest taki jak piszą koledzy powyżej. Podłączyłeś złą masę do radia, na 100% to jest problemem. Weź masę z karoserii i po kłopocie. U mnie masa była na pomarańczowym kabelku (ale to nieistotne). Obok radia z tyłu była specjalna śrubka i kabel z kółeczkiem właśnie do tego celu.
el_duce napisał/a: | Gdyby to byla wina radia to chyba powinno spalic bezpiecznik przy radiu a nie od podswietlania deski? i swiateł postojowych. |
Nieprawda. Wystarczy wziąć nieodpowiedni kabelek do podłączenia właśnie przykładowo radia i nie wywali ci bezpiecznika od radia, a ten nieodpowiedni.
Weź masę z karoserii i powinno być po kłopocie. Jeśli nadal będzie problem, to sprawdź +12, czy po wyjęciu bezpiecznika od radia nadal jest napięcie czy nie... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-12-2006, 09:01
|
|
|
Albo wez zasilanie i mase bezposrednio z aku - w 2 autach mam tak zrobione i dziala b. dobrze (oczywiscie dodatkowy bezpiecznik na kablu +). |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2006, 20:51
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Albo wez zasilanie i mase bezposrednio z aku - w 2 autach mam tak zrobione i dziala b. dobrze (oczywiscie dodatkowy bezpiecznik na kablu +). | bo tak powinno się robić nawet w instrukcji jest ( od radia - przynajmniej u mnie tak napisali- radio Blaupunkt ) że przewody zasilania i masy powinny być pociągnięte przewodem nie mniejszym niż 1,5 mm2 a to co fabryka daje to jakieś połowa tego a póżniej dodajesz troszkę mocy i zaczyna brakować prądu zegarek głupieje ( ten sam obwód itd. chyba że radyjko posiada niewielką moc na końcóweczkach |
|
|
|
 |
Chudy23 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2006, 20:48
|
|
|
miałem to samo mój post też gdzieś jest rozwiązanie pociągnij masę od zapalniczki i omiń plus ze stacyjki poprostu podłącz bez obejścia. |
|
|
|
 |
|