 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E1x 84-87] Co trzeba wiedziec o starym Galancie ? |
Autor |
Wiadomość |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 09-12-2011, 00:40 [E1x 84-87] Co trzeba wiedziec o starym Galancie ?
|
|
|
Witajcie.
Na rok 2012 postawiłem sobie następujący plan: zakup youngtimera. Będę raczej szukał wśród aut, które jeszcze nie zdobyły popularności wśród miłośników starszych pojazdów. Jednym z samochodów, które będę szukał będzie z pewnością Galant E1x. Na allegro widziałem, że ceny jego póki co należą do niskich i mam nadzieję, że się takie utrzymają.
Czy są wśród nas znawcy modelu ?
Interesują mnie przede wszystkim silniki jakie były dostępne w tym aucie, wersje specjalne, oryginalne dodatki itp. Wszelkie informacje na temat tego samochodu będą mi pomocne . Na ten moment wiem tylko jak taki Galant wygląda |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 11-12-2011, 04:17
|
|
|
Kaucz napisał/a: | Jednym z samochodów, które będę szukał będzie z pewnością Galant E1x |
Świetny wybór
Kaucz napisał/a: | silniki jakie były dostępne w tym aucie |
E11 - 1.6 gaźnik 75km, najuboższa wersja
E14 - 1.8 TD, moc 80-90km, przeważnie ubogo wyposażone
E15 - 2.0 benzyna, były wersje na gaźniku i na wtrysku (tego nie jestem pewien), mocniejsza legitymuje się mocą 102km, tu już można było spotkać egzemplarze wyposażone we wszystko co tylko bylo możliwe
E15 - 2.0T, czy jak kto woli 4G63T, rarytasik, perełka, bardzo rzadko spotykane, oryginalnie uturbione 2.0, moc 150km, momentu ponad 200, napęd tylko na przód, ale że Galant strasznie ciężkim autem nie jest, daje radę
E16 - 2.4 wtrysk, popularne na zachodzie, 112km i 186nm, silnik charakteryzujacy się niesamowitą kulturą i "miękkością" pracy, to zapewne zasługa dodatkowych "zaworów" w głowicy których zadaniem jest właśnie poprawa kultury pracy silnika
Były jeszcze wersje z kierownicą po prawej, gdzie montowali 3.0 V6, o zawrotnej mocy 140-paru koni, to był szał.
Z ciekawszych rzeczy w Galantach znajdziesz:
- el. szyby i lusterka
- el. szyberdach (tylko odsuwany)
- dziadek climatronic, czyli ustawiasz temperaturę, a automat sam dąży do jej uzyskania i utrzymania
- "automatyczne wycieraczki", tzn. masz 15 dostępnych prędkości wycierania w trybie "auto", a kiedy przyspieszamy Galantem powyżej jakiejś prędkości, wycieraczki również przyspieszają. A do tego wycieraczki po zjechaniu na sam dół, po przekręceniu pokrętła w pozycję "off" zjeżdżają na podszybie, gdzie wskakują na specjalne wybrzuszenie, dzięki czemu wiszą centymetr nad szybą i w zimie nie przymarzają (ale też rzadko spotykane, często widzę albo brak elementu na podszybiu, albo brak uchwytu na ramieniu wycieraczki, i patent nie działa, trzeba dokupić albo coś dorobić)
- tempomat i klima (rzadko spotykane)
- automatyczna skrzynia
- ECS, ale nie wiem czy istnieje na świecie Galant z działającym
- brązowa tapicerka!!! Wg mnie najlepsze co jest w tym aucie!
- prawdziwe chromy na ramkach drzwi, nie ma problemu znanego z serii E3
- podgrzewane fotele
- były również wersje z cyfrowymi licznikami, coś jak w Yariskach, ale nigdy takiej nie widziałem (może raz na zdjęciu)
- fotel kierowcy oprócz standardowej regulacji ma jeszcze regulacje górnej części oparcia (przód/tył)
- mega wygodne fotele w standardzie
- i mnóstwo miejsca, również w standardzie Przesuwając przedni fotel i oparcie max do przodu, mogę przez przednie drzwi wejść na tył jak w 3-drzwiowym aucie. Teraz zróbcie tak w rekinie albo e3
- mięciutkie boczki drzwi! Rewelacja
Kaucz napisał/a: | wersje specjalne |
Była jedna taka, z pakietem zderzaków i dokładek RalliArt, jak znajdę fotkę to wrzucę, ale mi się nie podoba Były jeszcze, jak dobrze pamiętam, pakiety spoilerów dla 2.0T, te już wyglądały ok Poszukam foto.
Były też wersje na rynek arabski, z chromowanym grillem, miejscami na flagi w błotniku, stojącym znaczkiem ("celownikiem") i wypasem w środku, klima itd. Nawet jest taka sztuka na forum
Kaucz napisał/a: | oryginalne dodatki |
Mało tego, nawet bardzo, bo ja nic nie kojarzę Zresztą te auto najlepiej wygląda w serii
Co jeszcze można napisać. To są stare auta i swoje już przeszły, więc mogą rdzewieć tu i ówdzie. Zadbany i niebity egzemplarz nie powinien nosić oznak rdzy na zewnątrz. Ale, od razu po zakupie proponuję zdjąć błotniki przednie i wyjąć kratki z podszybia, i porządnie pozabezpieczać, to są pewniaki jeśli chodzi o występowanie rdzy. Duża szansa na rdzę w okolicach podszybia pod deską rozdzielczą, oraz na łączeniu podłogi z grodzią, oraz grodzi z podszybiem. Wlot powietrza do kabiny, standard w Galantach, E3 też. Progi również są atakowane przez rdzę, jeśli jej nie widać to albo już miał robione, albo wkrótce wyjdzie na światło dzienne Do zabezpieczenia. Warto rozebrać bagażnik bo tam też lubi sobie rdzewieć.
I to chyba tyle. Jak trapią Cię jeszcze jakieś wątpliwości to pytaj śmiało. Galant E1 to bardzo fajne autko, mega wygodne i przestronne, dostojne (to nie jest auto do szaleństw, a do wolnej jazdy przez rynek miasta), trwałe, no i ma to COŚ Szczerze mogę polecić to auto.
Aha - w 86' przeszedł lifting - maska z przetłoczeniem, "paskowane" lampy tylne, inne detale wnętrza, wzory tapicerki. Ale, co ciekawe, często widzę diesle rocznik 87, z płaską maską i płaskimi lampami, więc diesla lifting chyba ominął |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 11-12-2011, 19:43
|
|
|
kamilek napisał/a: | Świetny wybór |
Jeszcze nie jest powiedziane, że na pewno ten, zależy co znajdę i w jakim stanie, ale na pewno będę się za nim rozglądać .
kamilek napisał/a: | Co jeszcze można napisać. To są stare auta i swoje już przeszły, więc mogą rdzewieć tu i ówdzie. Zadbany i niebity egzemplarz nie powinien nosić oznak rdzy na zewnątrz. |
Jestem przygotowany psychicznie do tego, że drugie tyle kasy ile przeznaczę na zakup pójdzie na doprowadzenie blacharki do należytego stanu. No chyba, że będę miał dużo szczęścia
Ogólnie dzięki za wyczerpującego posta |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-12-2011, 20:04
|
|
|
Osobiscie bym ci polecił model E33 , najlepiej jak chcesz optymalnie to motor 2.0 109 KM , który naprawde bardzo dobrze sobie radzi i jest elastyczny prawie 180 Nm
http://www.autoscout24.pl...id=cuc3cby34tur
http://suchen.mobile.de/f...ORT&tabNumber=2
Jesli bedziesz miał w najbliższym czasie okazje przejechac sie tym modelem , to wtedy będziesz miał porównanie do modelu EA i jaki to E33 jest mega wygodny
Szkoda że takich aut już nie produkują , auto po prostu poezja jesli chodzi o długie trasy |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 11-12-2011, 23:00
|
|
|
deejay, nie miałem przyjemności jechać rekinem jakiejś dłuższej trasy, więc nie wiem jak wypada w stosunku do E3, ale wiem jak wygląda E1 vs. E3. Jak kupiłem Galanta E33, to długo nie mogłem się przyzwyczaić. Wydawał mi się bardzo ciasny, niewygodny, twardy i głośny. Jeżeli jednym z kryteriów kolegi Kaucz jest komfort i wygoda, to ja na E3 nawet bym nie patrzył.
Poza tym - jaki z E3 youngtimer? Za wcześnie na to, tych aut jeszcze sporo jeździ, łatwo jest takiego spotkać. A weź spotkaj na ulicy E1... Jest to model już dziś praktycznie niespotykany, więc jeśli drugim z kryteriów jest niepowtarzalność i chęc posiadania czegoś oryginalnego, wybór jest tylko jeden
PS. 2.0 sohc ma 159nm momentu, pod 180nm to podchodzi gti dohc, 176 bodajże (sam kiedyś taką tabelkę wklejałeś na forum) |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 11-12-2011, 23:24
|
|
|
deejay, E3 jest już w domu . Zdaję sobie sprawę, że jest to wygodne auto. Lubię je bratu zabrać czasem jak jestem u siebie w Kołobrzegu .
Jednak jeżeli już e3 to tylko E39A |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-12-2011, 06:35
|
|
|
kamilek napisał/a: | nie miałem przyjemności jechać rekinem jakiejś dłuższej trasy |
jest spoko - skórzane fotele mają inne rozmiary od pozostałych, więc mogę potwierdzić - są bardzo wygodne
w E3 jest oparcie niższe i zagłówek tak umieszczony, że jest wygodniej dla górnej części kręgosłupa i tu jest jego przewaga na EA
kamilek napisał/a: | E3 youngtimer? Za wcześnie na to, tych aut jeszcze sporo jeździ |
no nie wiem - w sumie to ze 3 w całym trójmieście (800 000 ludzi) widuję
ale E3 ma coś takiego, że dzieli nowoczesność z tradycją - pamiętam, jak kiedyś Kochajjowi jedna kobita mówiła, że ma ładny nowy samochód a ona ma stare Polo - tylko nie wiedziała, że jego E3 był z 1989 a jej Polo z 2002... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21940 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-12-2011, 17:02
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | pamiętam, jak kiedyś Kochajjowi jedna kobita mówiła, że ma ładny nowy samochód a ona ma stare Polo - tylko nie wiedziała, że jego E3 był z 1989 a jej Polo z 2002... | Bez przesady... |
|
|
|
 |
xcracing
Mitsumaniak Fan starszych Mitsu

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-12-2011, 17:39
|
|
|
Hugo napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | pamiętam, jak kiedyś Kochajjowi jedna kobita mówiła, że ma ładny nowy samochód a ona ma stare Polo - tylko nie wiedziała, że jego E3 był z 1989 a jej Polo z 2002... | Bez przesady... |
A jednak! I mnie się podobna sytuacja przydarzyła |
_________________ Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==
==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 |
|
|
|
 |
filll
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2007 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2011, 19:56
|
|
|
A może Mitsubishi Sapporo? Niedawno stał jeden ładny na allegro : klik >>> |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 13-12-2011, 20:06
|
|
|
filll, jak mówiłem Galant jest jedną z opcji. Inną jest również Sapporo. Widziałem już ten egzemplarz, bardzo fajny i w ogóle, ale jeśli brałbym Sapporo to tylko Coupe. Powód ? Prosty. Ma RWD . I raczej mierzyłbym w model z okolic rocznika 1979 . |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
xcracing
Mitsumaniak Fan starszych Mitsu

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 417 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-12-2011, 20:25
|
|
|
Mi też się bardzo podobają Sapporo albo Celeste.
Ktoś w Polsce sprzedaje takiego Sapporo: klik
No i piękny Galant do małej naprawy jest do wzięcia: klik |
_________________ Galant E32A 1800 '92 - był
Galant EA5W 2500 V6 '97 - był
Galant E39A 2000 Dynamic4 '88 - był
Mazda 6 - jest
==HISTORIA MOJEGO BIAŁEGO E39A==
==FOTKI MOICH BYŁYCH GALANTÓW==
 |
|
|
|
 |
filll
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3->5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2007 Posty: 241 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2011, 20:27
|
|
|
Nooo Sapporo w coupe pierwszej generacji to jedno z moich motoryzacyjnych marzeń... Genialne auto.
To czarne Sapporo gdzieś już chyba widziałem... http://forum.mitsumaniaki...apporo&start=45 |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 13-12-2011, 21:07
|
|
|
xcracing napisał/a: | Ktoś w Polsce sprzedaje takiego Sapporo: klik |
Miałbym te 7k teraz i bym już jechał po niego Niestety jeszcze trochę muszę zaoszczędzic, ale może do tego czasu pojawi się inny egzemplarz Bardzo mi się podoba wnętrze tego samochodu xcracing napisał/a: | No i piękny Galant do małej naprawy jest do wzięcia: klik |
Jak to w Niemcowni bywa - za konkretną kasę . |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-12-2011, 13:55
|
|
|
Ja poeim, że e3 w wersji gti jest mega wygodny i bardzo fajny. Young timer to będzie za kilka czy kilkanaście lat.
Jeszcze jest colt A1 i lancer tej generacji.
Siedziałem w takim lancerzei potwierdzę, że jest wygodny i przestronny
Mamy jeszcze mitsu cordia, galant/colt coupe i starion
[ Dodano: 24-12-2011, 13:59 ]
P.S.
Ja mając kasę zrobił bym e1 low rider w stylu usa
 |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
|
|