Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] jaki olej przekładniowy
Autor Wiadomość
jmb7 
Forumowicz

Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2011, 11:02   [CY8A 2.0DID] jaki olej przekładniowy

jaki olej przekładniowy? skrzynia manualna 6 biegowa, diesel VW z DPF;

w instrukcji jest GL-3 75W80

takiego oleju praktycznie już nie ma w sprzedaży; chciałem dać syntetyk i mam obawy czy mogę zalać GL-5; gdzieś różne opinie pamiętam, że może coś wypłukać, bo ma dużo uszlachatniaczy czy innych dodatków, więc bezpieczniej byłoby dać GL-4;

myślałem o Motulu ale jeżeli ma być GL-4 to jest to półsyntetyk;

dzwoniłem do jednego ASO; sprzedają Castrola Syntrans Multivehicle 75W90 GL-4 100% syntetyk;

mogę prosić o Wasze opinie?
_________________
jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD;
Ostatnio zmieniony przez jmb7 14-12-2011, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-12-2011, 13:18   

jmb7 napisał/a:
takiego oleju praktycznie już nie ma w sprzedaży


http://sklep-oleje.pl/Hoc..._80_1L-437.html

http://www.mobil.com/Pola...eXHP75W-80.aspx

Wystarczy poszukać :wink:

[ Dodano: 14-12-2011, 13:19 ]
jmb7 napisał/a:
czy mogę zalać GL-5;


nie polecam
 
 
jmb7 
Forumowicz

Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2011, 13:35   

ok, nie napisałem tego jasno, tylko nie wiem czy chcę tak naprawdę dawać GL-3;
nie napisałem, że nie jest dostępny :)


wolałbym coś o wyższej specyfikacji, bo zakładam, że jest lepsze, nowsze, itp.

Jacek, a dlaczego GL-5 nie?
_________________
jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD;
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-12-2011, 15:11   

jmb7 napisał/a:
Jacek, a dlaczego GL-5 nie?


Znowu dałem się wrobić w pisanie opowiadań :mrgreen:

No dobra tak w wielkim skrócie...

Jak pewnie się domyślasz, skrzynie biegów są dosyć skomplikowanym urządzeniem nie tyle co w swojej złożoności jak w kinematyce i geometrii.
Do czego piję, a mianowicie jedne mogą mieć np. łożyska kulowe gdzie wymagana jest odporność medium smarnego na duże ciśnienia, inne mogą mieć łożyska ślizgowe, gdzie wymagana jest większa odporność medium smarnego na tarciu granicznym, jeszcze inne mogą mieć tendencje do grzania się ( medium musi w tym przypadku spełniać znaczne funkcje chłodzące) jeszcze inne mogą mieć zęby proste gdzie decydujące są naciski a jeszcze inne hipoidalne gdzie dominującym czynnikiem na zębach jest tarcie. Nie pogubiłeś się? :wink:

Ale teraz do konkretów: Olej klasy wyższej jak np. GL-5 nie jest lepszym olejem od GL-4 czy GL-3 tylko właśnie jest do innych zastosowań. Oleje GL-5 posiadają około dwa razy więcej dodatków wysokociśnieniowych, czyli do przekładni obciążanych udarowo i o prostych zębach ( na których dominującym jest nacisk jednostkowy). Oleje GL-3 czy GL-4 posiadają mniejszą odporność na naciski jednostkowe ale natomiast lepsze właściwości na utrzymanie filmu olejowego przy tarciu granicznym.

Jak to wygląda w praktyce zastosowanie niewłaściwego oleju - np. trudne załączanie biegów, przegrzanie łożysk igiełkowych których koszyczek jest wykonany z tworzywa sztucznego ( czyli stopienie go)...

Czaisz teraz dlaczego należy stosować się do producenta? :wink:
 
 
jmb7 
Forumowicz

Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2011, 22:19   

ok dzieki;

nie bede eksperymentowal; zostane chyba przy Castrolu;
_________________
jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD;
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 15-12-2011, 07:28   

Przy jakim przebiegu wymienia się olej w manualu? 200 kkm?
Czy może wcześniej jak czujesz że biegi ciężej wchodzą?
 
 
jmb7 
Forumowicz

Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2011, 11:46   

przeglad czynnosci serwisowych podaje 200kkm lub 13 lat

ja zwrocilem uwage w lutym czy marcu, ze po ilus godzinach stania na mrozie przez dobra chwile te biegi trudno wchodza;
mam wrazenie, ze tak nie bylo jak byl nowy :)
dlatego po ponad 3 latach i 91kkm chce zmienic;

np w Grandisie z 2006 z takim samym silnikiem tylko bez DPF przeglad czynnosci serwisowych podaje 150kkm

tak poza tym to 200kkm to jakis `kosmiczny` przebieg i nie wiem czy chce czekac;
_________________
jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD;
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-12-2011, 12:35   

Cytat:
tak poza tym to 200kkm to jakis `kosmiczny` przebieg i nie wiem czy chce czekac;


tak samo jak mercedes dla skrzyni automatycznej w ogóle nie zaleca wymiany oleju - wyobraź sobie przebieg 800tys km bez wymiany oleju w skrzyni, bo taki przebieg to jest polowa jego żywotności :rolleyes: :mrgreen:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-12-2011, 12:52   

jaceksu79 napisał/a:
tak samo jak mercedes dla skrzyni automatycznej w ogóle nie zaleca wymiany oleju - wyobraź sobie przebieg 800tys km bez wymiany oleju w skrzyni, bo taki przebieg to jest polowa jego żywotności :rolleyes: :mrgreen:


Hhahahha hahahha no spoko, ale dopisz o jakich rocznikach mówisz bo na pewno nie o tych np. 2006.... :finga: Te przy przebiegu 250 tys zamiast do wymiany oleju to się nadają pomału do wymiany całe.
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 15-12-2011, 15:55   

jmb7 to jak wymienisz to napisz czy jest jakaś zmiana. Ja mam 125 kkm i też mi sie wydaje że jak było 90 kkm to lżej lewarek chodził. A może u mnie to wina podniesionego momentu?
 
 
jmb7 
Forumowicz

Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2011, 15:25   

nie widze praktycznie roznicy po zmianie oleju; moze troche lepiej/miekko wchodza, a moze mi sie wydaje :)
zobaczymy jak beda mrozy;

ostatecznie, ze wzgledu m.in. na brak czasu i troche wbrew zaleceniom/przestroga dalem

MOTYLGEAR 75W-80
taki olej jest rekomendowany przez Motula dla Lancer 2.0 DI-D DPF (103kW)

olej ma specyfikacje: API GL4 and GL5 / MIL-L-2105D
http://www.motul.fr/syste....pdf?1290086772

kupowalem w firmie, ktora jest jednym z dystrybutorow Motula w PL, wiec jak bedzie cos nie tak ze skrzynia to wtedy czeka mnie dluga droga dochodzenia ewentualnych roszczen :)
_________________
jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD;
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 17-12-2011, 16:53   

Kiedyś niewiadomy konsekwencji wlałem castrola TAF-X do Sigmy 3.0 V6 bo jak wtedy się naczytałem du dużych obciążeń GL-4+ :D
Konsekwencje były takie, że po 30kkm zaczęła mi pięknie gwizdać piątka :mrgreen:
 
 
jmb7 
Forumowicz

Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2011, 01:21   

zobaczymy jak bedzie;

mam zaufanie do Motula i jego produktow, bo uzywam od lat;
poza tym dalem dokladnie to co rekomenduja do tego silnika;
_________________
jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD;
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.