Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Cała prawda o GDI-podsumowanie
Autor Wiadomość
abuelo12 
Nowy Forumowicz
abuelo

Auto: nissan almera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 12
Skąd: lubuskie
Wysłany: 17-12-2011, 02:28   [Cari 1.8 GDI] Cała prawda o GDI-podsumowanie

Witam! To mój pierwszy post i mam nadzieje, że trafi do odpowiedniego działu :oops:

Przymierzam się do zakupu Cari 1.8 GDI (po liftingu). Przejrzałem kilka tematów dotyczących tej wersji, opisów problemów technicznych, najczęstszych usterek i muszę przyznać, że jestem w kropce... Z jednej strony świetny silnik, a z drugiej to skomplikowanie techniczne... :roll:
Możecie w skrócie przedstawić koszty serwisowania takiego auta? (pomijam koszty paliwa bo to pojęcie względne uzależnione od stylu jazdy użytkownika, stanu technicznego auta, itd...Zresztą o spalaniu to już chyba było nie raz, przyjmuję że mniej więcej pali tyle co 1.6 :)

A więc:
- jaki jest koszt usunięcia usterek typu przepustnica, pompa WC, czujniki, silniczek krokowy
- czy ten odkładający się nagar związany z czystością, a raczej zanieczyszczeniem naszego paliwa to problem dotyczący tylko przepustnicy czy należy się liczyć z poważniejszym zabiegiem czyszczenia (dolot, itp...) jak często? jaki koszt jeśli nie chce się w to bawić samemu?
- czy zmiany silnika GDI po lifcie dotyczą tylko obniżenia mocy (dostosowania do norm eko) i wprowadzeniu przepustnicy sterowanej elektronicznie ( mniej awaryjna?)
- jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów (awaryjność- ewentualne koszty)
- inne koszty napraw, na które trzeba być przygotowanym...
- czy GDI cierpi na usterki uniemożliwiające kontynuacje jazdy? (laweta :( )

z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieje że to pomoże mi rozwiać wszelkie wątpliwości i podjąć ostateczną decyzje o zakupie :lol:
 
 
Mario 
moderator
...............


Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3009
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-12-2011, 10:43   

Hej, odpowiem tylko na część pytań (no tą mniejszą ;) , ale mam nadzieję, że może chociaż trochę Ci to rozjaśni)
, na które odpowiedzi można powiedzieć znam z doświadczenia (jako, że Carisma gdi - tylko, że jeszcze przed liftem jeździ u mnie w rodzinie około 4 lat)
abuelo12 napisał/a:
przyjmuję że mniej więcej pali tyle co 1.6

Jeśli trasa to się zgodzę bo w mieście z tym to bywa różnie ;)
A co do usterek i wymian, o które zapytałeś, niestety (a właściwie to bardzo dobrze :twisted: ) nie jestem w stanie Ci powiedzieć, ponieważ u tej mi znanej, nie było absolutnie nic robione po za elementami eksploatacyjnymi.
Skrzynią biegów tym bardziej bym się w ogóle nie przejmował w carismie z tym silnikiem.
Jednak wiadomo, że co do kosztów ewentualnych napraw będą one trochę wyższe niż przy 1.6
abuelo12 napisał/a:
czy GDI cierpi na usterki uniemożliwiające kontynuacje jazdy?

Nic typowego, ale nigdy nie wiadomo co się stanie w aucie, które nie było przez nas od nowości użytkowane.
pozdrawiam
 
 
abuelo12 
Nowy Forumowicz
abuelo

Auto: nissan almera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 12
Skąd: lubuskie
Wysłany: 17-12-2011, 10:50   GDI

Dziękuję, może jeszcze inni właściciele GDI się wypowiedzą? :lol:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2011, 11:48   

abuelo12 napisał/a:
- czy GDI cierpi na usterki uniemożliwiające kontynuacje jazdy? (laweta :( )

tak. ma pasek rozrządu :D
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 17-12-2011, 14:05   

Cytat:
tak. ma pasek rozrządu

nie no, bez jaj. W obecnych czasach większe problemy sprawiają "bezobsługowe" łańcuchy niż pasek. Zasada jest jedna:
1. kupujesz samochód
2. Wymieniasz płyny (nie wiesz, czego tam nalano i po co) i wymieniasz rozrząd (po bożemu, a nie tylko to, co się rozsypało i to na gratach i IC :axe: )
3. Cieszysz się jazdą do następnej wymiany ( o ile oczywiście wymiany nie zleciłeś mechanikowi specjalizującemu się w Starach i Ursusach)

Osobiście nie znam przypadku, żeby poprawnie wymieniony dobry pasek strzelił przed upływem deklarowanego przebiegu. Wszystkie "przygody" w tym temacie wynikają w 99% z dziwnycj oczczędności, niechlujnego montażu lub wiary w to, że sprzedający tydzień temu wymienił pasek.

abuelo12 napisał/a:

- jaki jest koszt usunięcia usterek typu przepustnica, pompa WC, czujniki, silniczek krokowy

Na forum masz to wszystko (chyba) opisane. Cena zależy od tego, czy potrafisz zrobić to sam, ew masz uczciwego mechanika, czy będziesz szukał szczęścia w przypadkowych warsztatach. Niestety wielu "fachofcom" na hasło mitsubishi załącza się druga taryfa :evil:
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-12-2011, 16:13   

Ja przez 2 lata użytkowania nic poza częściami eksploatacyjnymi nie wymieniałem. Kupiłem sobie kabel do diagnostyki ale przydał mi się tylko do zabawy w podpatrywanie parametrów jedynie z czystej ciekawości oraz do zdiagnozowania kilku aut z pod znaku VW :)
Jakby do tego silnika dało się zamontować LPG w rozsądnej cenie, to pewnie dalej jeździł bym GDI bo ten silnik jest zupełnie wystarczający do tego autka i daje sporo frajdy.
 
 
abuelo12 
Nowy Forumowicz
abuelo

Auto: nissan almera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 12
Skąd: lubuskie
Wysłany: 17-12-2011, 19:00   

hmmm... to ciekawe bo jak widzę prawie wszyscy obecni lub byli użytkownicy GDI są zadowoleni i chwalą niezawodność.
Tylko skąd się biorą te negatywne opinie wsród ludzi? Czyżby inni kierowali się stereotypami, bo często słyszałem narzekania jaka to problematyczna i trudna w serwisowaniu jednstka...
Jenym słowem polecacie ? :wink:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2011, 19:13   

abuelo12 napisał/a:
Jenym słowem polecacie ?


jo. tylko jak obroty będą Ci falowały, będzie gasła itp itd. podczas oględzin to nie bierz z myślą "a to się zrobii to się wymieni za stówkę i będzie git" bo możesz wtedy sprzedać cari i być nastawiony na nią z negatywną opinią. ;)

a te negatywy pewnie się biorą z zaniedbania aut przez nich posiadanych :)


zwolin napisał/a:
, żeby poprawnie wymieniony dobry pasek strzelił przed upływem deklarowanego przebiegu


jakoś ze dwa lata temu wyszła wadliwa seria pasków contiego, koleś założył do renaulta mastera ichny pasek i strzelił na rozruchu, była nawet sprawa u rzeczoznawców czy błąd mechanika czy coś innego, i mechanik czysty, rozrząd poprawnie był złożony, no ale weź wygraj z taką wielką firmą.. :P
no ale to taki jeden przypadek właśnie, którego to dotknęło :)
z Mitsuboshi z tego co kojarzę nie było takiego problemu :D
 
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-12-2011, 19:15   

od siebie napiszę, że części nie należą do najtańszych, są rzeczy które psują się bo są słabej jakości - np przyciski do szyb, zawieszenie jest twarde w Carismach, trzeba liczyć się z ewentualnymi naprawami, Mechaników co robią GDI jest jak na lekarstwo, w praktyce wygląda to tak, że kupuje się kabel i opisuje się problem tutaj na forum, jeśli masz problem mało spotykany, to zaczynają się schody.

przepustnice i falujące obroty to, żadne problemy czyszczenie przebiega łatwo i w miarę sprawnie.

Nadmienię, że w przypadku carism wszystkie zamienniki mijają się z celem.

Na końcówkę dodam trochę słodyczy. lubię swoją Carismę bo jest elegancka zarówno w środku jak i na zewnątrz, jeździ się przyjemnie i wygodnie. trzeba dbać o Carismę.

Ale następnym autem nie będzie carisma, pewnie Mazda albo subaru :)
 
 
DIABEŁ 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Intense 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 34
Skąd: Gorzów
Wysłany: 17-12-2011, 19:20   

Witam Auto mam od pół roku [gdi 2000r],na początek wymiana rozrządu świec oleju i filtrów Silnik w miarę dynamiczny ,spalanie 8-8.5 l w cyklu mieszanym ,miejsca z przodu w wystarczająco ale z tyłu dużo gorzej Poprzednie auto mondeo tdci ,tam psuło się wszystko od wtrysków po zamek centralny ,a tutaj na razie spokój Generalnie jestem zadowolony ,prowadzi się dobrze ,chociaż przy większych prędkościach mogło by być ciszej w kabinie Pozdrawiam
_________________

 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 17-12-2011, 19:21   

Jeśli dużo jeździsz poza centrum miasta to polecam jak najbardziej bo i spalanie będzie godziwe, jak króciutkie trasy to to spalanie jak inne benzyniaki. Co do awarii to jak trafisz na prawidłowo eksploatowaną i naprawianą sztukę to te same przypadłości co inne auta (końcówki, tuleje, sworznie) silnik przy zakupie sprawdź Evoscanem czy pompa trzyma ciśnienie i czy nie ma błędów, spalanie chwilowe przy przejażdżce. Ogólnie polecam :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-12-2011, 19:57   

Ja kupiłem swoją poprzednią Carismę GDI osobiście w Holandii z faktycznym przebiegiem 160tys km. Obecną też kupiłem w Holandii, w Polsce jeśli nie znał bym historii auta to na pewno takiego bym nie kupił. Trochę już w życiu widziałem, co ludzie ciągną z zagranicy, z jakiego szrotu robią auta bezwypadkowe i wiem jak handlarz potrafi czarować a co okazuje się później faktycznie to już inna historia...
Dlatego ja chwalę GDI bo kupiłem pewny i zadbany egzemplarz, ale nie wszyscy mieli takie szczęście więc stąd i negatywne opinie.
 
 
abuelo12 
Nowy Forumowicz
abuelo

Auto: nissan almera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 12
Skąd: lubuskie
Wysłany: 17-12-2011, 21:21   

ok. A jeśli tego sześcia zabraknie :| i pomimo sprawdzenia newralgicznych punktów, pojawią się wszystkie usterki typu gaśnięcie, wysprzęglik, falowanie obrotów itp...czy naprawy zrujnują domowy budżet czy tez da się je usunąć po przyzwoitych kosztach..?

Czy Waszym zdaniem lepiej przełknąć gorzką pigułke gorszych osiągów i poszukać Cari 1.6?
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-12-2011, 21:26   

proponuje Cari 1.6 do niego możesz załadować sobie np gaz :) . Silnik prostszy, części tańsze.
nie wiem czy te kilka koni da ci taka olbrzymią różnicę.
 
 
Mario 
moderator
...............


Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3009
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-12-2011, 21:28   

abuelo12 napisał/a:
ok. A jeśli tego sześcia zabraknie :| i pomimo sprawdzenia newralgicznych punktów, pojawią się wszystkie usterki typu gaśnięcie, wysprzęglik, falowanie obrotów

To będą one występować podczas sprawdzania, raczej tego na daną chwilę sprzedawca nie zatrzyma ;)
abuelo12 napisał/a:
Czy Waszym zdaniem lepiej przełknąć gorzką pigułke gorszych osiągów i poszukać Cari 1.6?

Ja bym szukał GDI, a najlepiej oglądał z kimś kto się orientuje w tych silnikach, odezwij się do kogoś na regionalnym, na pewno ktoś pomoże. Jeśli dokładnie go sprawdzisz to się nie zawiedziesz.
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88868
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.