 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ4A 1.6] Chwilowy spadek ładowania po puszczeniu gazu. |
Autor |
Wiadomość |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2011, 14:41 [CJ4A 1.6] Chwilowy spadek ładowania po puszczeniu gazu.
|
|
|
Ostatnio zauważyłem że swiatła mi przygasają przy redukcji biegu kiedy wcisne sprzęgło i obroty spadaja,po puszczeniu sprzegła zaczynaja swiecic mocniej.
Zmierzyłem ładowanie i wynosi 14,5V na biegu jałowym i na obrotach około 2500 tak samo,ale jest zauważalny chwilowy spadek napiecia zaraz po puszczeniu gazu kiedy silnik schodzi z obrotów,spada do 13,3V i po chwili wraca do 14,5V na wolnych obrotach.
Napiecie na aku na wyłączonym silniku 12,9V.
Czy tak powinno być,czy pada jakiś regulator napiecia? |
|
|
|
 |
Cortez
Nowy Forumowicz Easy Rider
Auto: CJ0 1.3 12v 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 16 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 03-12-2011, 19:38
|
|
|
Przyłączam się do pytania, u mnie jest tak samo w miśku. |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2011, 12:00
|
|
|
Normalne zjawiska. Dla spokoju sprawdźcie ładowanie akumulatora, na luzie z włączonymi światłami, radiem i dmuchawą powinno być coś pomiędzy 13.5-14.0v. Po przykręceniu silnika powyżej 1100 RPM, alternator powinien generować stałe 14.3-14.5v, a najlepiej 14.4v - niezależnie od obciążenia prądowego.
A po za tym, fakt, że napięcie spada, a później rośnie oznacza to tylko, że regulator napięcia robi swoją robotę. W Hondach/Toyotach/Suzuki z lat 90 regulatory działają dość powolnie. Dopóki nie wyłączają Wam się w autach odbiorniki prądu, np. radio... to nie ma się czym martwić.
Ps.
W każdym aucie japońskim z silnikiem o małej pojemności, występuje taki efekt. Podobnie jest np. z Fabią 1.4 (na której testowałem podobne zjawisko).
Ps.2.
Cortez Twój silnik ma 12 zaworów. |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
Cortez
Nowy Forumowicz Easy Rider
Auto: CJ0 1.3 12v 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 16 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-12-2011, 22:50
|
|
|
mani4c napisał/a: |
Ps.2.
Cortez Twój silnik ma 12 zaworów. |
Dzięki za podpowiedź |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-12-2011, 12:23
|
|
|
Mi po odjęciu gazu spadało do 12V przez co na dojeżdżaniu do świateł potrafił zgasnąć, okazało się że to regulator. |
|
|
|
 |
|
|