EGR czy musi być? |
Autor |
Wiadomość |
darek7513
Nowy Forumowicz

Auto: mss 1.9 did 2004
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 30 Skąd: mragowo
|
Wysłany: 15-12-2011, 20:42 EGR czy musi być?
|
|
|
Ostatnio poczytałem na różnych forach( np. vw) i spotkałem się tam z opinią że egr nie jest konieczny i można go odpiąć otwor zaślepić i nic się nie dzieje . Więc ciekawy jestem jak to sie ma do naszego silnika , ja dzisiaj odpiłem i kawałek się przejechałem i nic strasznego ale niewiem jak na dłuższą mete sie to ma.Czy ktoś może temat przerabiał czekam na opinie .
Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 16-12-2011, 21:22
|
|
|
Egr jest potrzebny do utrzymania norm emisji spalin. Mocy raczej Ci nie przybędzie za wiele więc po co kombinować. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
Poli77
Forumowicz

Auto: Lancer CS9 2.0 / SS-II A00 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 39 Skąd: Mosina / Poznań
|
Wysłany: 17-12-2011, 19:34
|
|
|
Przerabiałem kwestię "zaślepienia" egr przy próbie wyeliminowania pojawiających się błędów w Hondzie Civic 2.0 iTD. Jeśli zawór działa prawidłowo, nie pojawiają się błędy, nie dymi nadmiernie, nie ma sensu go ruszać, żadnych pozytywów raczej nie będzie. |
_________________ Poli
Mitsubishi Lancer Wagon CS9 2.0 |
|
|
|
 |
darek7513
Nowy Forumowicz

Auto: mss 1.9 did 2004
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 30 Skąd: mragowo
|
Wysłany: 19-12-2011, 09:49
|
|
|
I tu mam problem bo wczesniej opisalem ze mam mam dziwne odglosy podczas przyspieszania tak jak by byl nie szczelny wydech teraz gdy zaslepilem te kolanko (harmonijkę) ktore wychodzi z pod egr to jedynie zostalo to furczenie tak jakby powietrze gdzies uchodilo .Rozebralem (prawie) bo rozkrecilem kolektor ,chcialem go wyjac ale utknolem bo nie moglem tego rozpiac bez kanalu bo trzeba bylo poluzowac jeszcze katalizator od dolu wiec zaczelem z powrotem wszystko zkrecac i zaslepilem egra , zastanawia mnie czy sa jakies skutki uboczne dla silnika takie ingerowanie np właśnie w egr |
_________________
 |
|
|
|
 |
Poli77
Forumowicz

Auto: Lancer CS9 2.0 / SS-II A00 1.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 39 Skąd: Mosina / Poznań
|
Wysłany: 19-12-2011, 10:19
|
|
|
Tłumikowcy sprawdzają często nieszczelności w banalny sposób - przy pracującym silniku jeden zatyka rurę, a drugi szuka gdzie dymi Przy TD jest trochę więcej połączeń na wydechu więc i szanse większe. Nieszczelna rura od intercoolera (generalnie wszelkie rury na dolocie) potrafi dać podobne objawy dźwiękowe jak uszkodzony wydech. To bardziej z doświadczeń post dieslowskich w Hondzie, bo D-ID w Mitsu osobiście nie znam. |
_________________ Poli
Mitsubishi Lancer Wagon CS9 2.0 |
|
|
|
 |
robertoz
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 99" GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20-12-2011, 18:51
|
|
|
Z autopsji
Passat 1.9 Tdi PD można egr wywalić, nic się nie dzieje
Passat 1.9 TD, wywaliłem , same plusy.
Vectra DTi, nie da sie zaslepić czy wywalić bo po przejechaniu 300m wywala check-a.
Decyzja należy do Ciebie. |
_________________ lubię skośnookie wozy i tyle.. |
|
|
|
 |
|