  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Sterownik silnika krokowego Carisma 98 1.6 | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Wojciech  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: Podlasie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-12-2011, 19:18   Sterownik silnika krokowego Carisma 98 1.6
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
Kilka informacji na moim przykładzie przydatnych do zdiagnozowania takiej usterki. 
 
Pierwszy raz padł mi sterownik przy 170 tys = 10l 
 
Objawy:
 
- brak automatycznego ssania przy starcie silnika
 
- na biegu jałowym auto gaśnie
 
- brak błędów po podpięciu do komputera
 
- oczyszczenie przepustnicy nie pomogło
 
- krokowy reaguje na sterowanie......... ale nie pod moją maską   
 
Wymieniono sterownik na używany. Według opisu sprzedawcy przejechał 160 tyś, wiek nieznany. Jednakże oznaczenia zgodne z moimi (+- 2lat różnicy względem starego). Dwa lata pracy 40 tyś km i.........
 
- stałe obroty na poziomie 2100 na zimnym i trochę wyższe na 2300 na ciepłym silniku. Przy aucie zatrzymanym - "koła w miejscu"
 
Teraz ciekawostka, którą jeśli ktoś rozwikła niech mnie oświeci, sam nie znajduję wytłumaczenia.
 
- na biegu jałowym i ciepłym silniku tylko kiedy auto jest w ruchu. Przy dowolnej prędkość nawet 5km/h.Obroty falowały od 800 do 2000. (Jazda zarówno do przodu jak i tyłu)
 
Natomiast przy silniku zimnym obroty stałe na  poziomie 2100 brak efektu falowania aż do rozgrzania silnika
 
- na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku i  aucie zatrzymanym, obroty szybko ustalają  się na 2300
 
- oczywiście była czyszczona przepustnica, krokowy itd  
 
 
Pierwszym razem sterownik padł za pewne  przy wysterowanym krokowym pozycja minimalna. Drugim razem za pewne przy pozycji krokowego bliskiej max. 
 
Zarówno pierwszą diagnozę jak i drugą otrzymałem w ASO. Pierwsza 100% pewności po wymianie kompa silnika 2 lata spokoju. Druga 99% kompa jeszcze nie wymieniłem i tu moja prośba do Was:
 
Kto w Białymstoku zajmuje się regeneracją takich sterowników?
 
Jak często i w jakich modelach padają te sterowniki? (a może moja Carisma to ta 1 na milion)
 
Co może uszkadzać sterownik ? (tak mają czy coś nie tak z instalacją, krokowcem, h..g..wie) 
 
 
Ps
 
Jazda z falującymi, podwyższonymi obrotami nie jest bezpieczna. Przekonał mnie o tym  podpity dryblas na przejściu dla pieszych, który stwierdził że ..... słuchaj kurw... koleś jak chcesz to ja Cię trochę kur... pospieszę....... Po czym musiałem opuścić auto celem uniknięcia mordobicia i naocznej prezentacji działania mojego pojazdu.
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |