[2.8 TD] Klekot i kłęby dymu przy niskich obrotach silnika |
Autor |
Wiadomość |
gjdent2
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 2 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 24-12-2011, 15:27 [2.8 TD] Klekot i kłęby dymu przy niskich obrotach silnika
|
|
|
Problem pojawia się okazjonalnie i polega na tym że przy niskich obrotach silnika ok 1600-1800 i przy dodawaniu gazu ruszając z miejsca lub po zwolnieniu i przyspieszaniu np. na dwójce pojawia się głośny klekot ze strony silnika(metaliczne stukanie) i kłęby czarnego dymu z rury.W silniku były zrobione wtryski(nowe), regeneracja turbiny ale to nic nie pomogło, mechanik mówi że może jeszcze pompa wtryskowa ale nie wydaje mi się bardziej podejrzewam może coś z podciśnieniem? Jest jeszcze jeden objaw który czasem występuje przy przyspieszaniu tak jakby turbina włączała się z opóźnieniem tak ok 2500 obrotów i a wcześniej jest jakiś taki przymulony.
Proszę o pomoc fachowców i pozdrawiam
[ Dodano: 24-12-2011, 15:31 ]
A jeszcze zapomniałem dodać że objawy te występują tylko przy rozgrzanym silniku. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-12-2011, 16:50 Re: Klekot i kłęby dymu przy niskich obrotach silnika
|
|
|
gjdent2 napisał/a: | Problem pojawia się okazjonalnie i polega na tym że przy niskich obrotach silnika ok 1600-1800 i przy dodawaniu gazu ruszając z miejsca lub po zwolnieniu i przyspieszaniu np. na dwójce pojawia się głośny klekot ze strony silnika(metaliczne stukanie) i kłęby czarnego dymu z rury.W silniku były zrobione wtryski(nowe), regeneracja turbiny ale to nic nie pomogło, mechanik mówi że może jeszcze pompa wtryskowa ale nie wydaje mi się bardziej podejrzewam może coś z podciśnieniem? Jest jeszcze jeden objaw który czasem występuje przy przyspieszaniu tak jakby turbina włączała się z opóźnieniem tak ok 2500 obrotów i a wcześniej jest jakiś taki przymulony.
Proszę o pomoc fachowców i pozdrawiam
[ Dodano: 24-12-2011, 15:31 ]
A jeszcze zapomniałem dodać że objawy te występują tylko przy rozgrzanym silniku. |
Turbina prasuje cały czas, ale szybkość pompowania zależny od ciśnienia w układzie wydechowym.
zacznij od sprawdzenia kierownicy turbiny, kolektora wydechowego i pompy wtryskowej. To będzie raczej pompa wtryskowa. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
bromba111
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 46 Skąd: kraków
|
Wysłany: 25-12-2011, 23:44
|
|
|
łańcuch rozrządu wyciągnięty albo nawet już przestawiony o ząbek |
|
|
|
 |
gjdent2
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 2 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 08-07-2012, 13:07
|
|
|
I okazało się , że konieczna była wymiana pompy wtryskowej , po czym wszystkie dolegliwości zniknęły. |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 22-08-2013, 14:39
|
|
|
wznowię temat
walczę od pewnego czasu z moim silnikiem
mam podobne objawy jak opisał gjdent2 a dokładniej ruszając z wolnych obrotów też zostawiam czarną chmurę dymu i mam podwyższone spalanie (około 16l)
szukanie rozwiązania też zacząłem od regeneracji turbiny i raczej bez rezultatów,
dałem więc do sprawdzenia wtryski i się okazało że zaczynają lać - tak więc wymieniłem końcówki wtryskiwaczy na nowe
myślałem że lejące wtryski mogą być przyczyna większego spalanie więc zalałem do pełna i jazda w trasę
pierwsze 300km i pół zbiornika nie ma, ale była widoczna poprawa - poprzednio na pół zbiornika robiłem 250km
sytuacja pogorszyła się na jeździe na krótszych odcinkach - na 1/4 zbiornika zrobiłem jakieś 100km jak tak dalej pójdzie to się okażę że wymiana wtrysków też nic nie dała
ale do tego wszystkiego pojawia się jeszcze jedna sprawa też może błędnie przeze mnie rozumiana a dokładnie jak odpalę zimny silnik to mam około 750-800obr/min ale jak się silnik trochę zagrzeje to mam już jakieś 1100obr/min
co więcej wczoraj dwa razy jak go odpaliłem to miał przez kilka sekund objaw jakby się zalał paliwem- nie mógł się wkręcić na obroty a później wywalił nieprzepaloną chmurę i już było dobrze
dzisiaj rano z kolei musiałem go chwilę pokręci tak jakby nie miał paliwa
stąd też moje pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów czy to mogą być objawy walniętej-kończącej się pompy wtryskowej?
czy i jak ewentualnie przebiega regeneracja takiej pompy no i ile to może kosztować |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-08-2013, 18:00
|
|
|
Jako nie mechanik ale miałem podobnie->> na jakim oleju jeździsz ?? kiedy była wymiana ?? ->>> wzrost obrotów na zagrzanym silniku. jak wymieniłeś wtryski i są dobrze ustawione to walnięta pompa nie podała by odpowiedniego ciśnienia na nowe wtryski. Sprawdź ciśnienie na tłokach i zmień olej na 10W40 lub 15W40. Od czasu gdy unia wprowadziła suchy ON dobrze jest dodać co któreś tankowanie olej, Mixol, do paliwa. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 22-08-2013, 21:41
|
|
|
odnośnie oleju to jeżdżę na 15W40 i mam na nim 9000km ale podniesione obroty pojawiają się od dłuższego czasu i to na zagrzanym silniku
na nowych wtryskach mam 500km
przed zmianą wtrysków jak i po do tej pory palił na dotyk a teraz dodatkowe zaczynają się pojawiać problemy czyli raz się zdarzyło że nie mogłem zapalić a innym razem po zapaleniu nie mógł się wkręcić na obroty jak pisałem wcześniej
mogę też dodać że wcześniejsze problemy z z spalaniem i dymieniem pojawiły się po remoncie pękniętej głowicy ale nie wiem czy to ma coś wspólnego |
|
|
|
 |
SiNaR
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2013 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-08-2013, 14:46
|
|
|
Może akurat trafisz, bo u mnie to wyglądało tak samo.
Znajdz EGR ( stojąc przodem do samochodu, po lewej stronie silnika taki grzybek ) i zdejmij mały 5 mm przewód z niego. Sprawdź. Jeśli sie udało, to zaślep ten przewód śrubką, albo kup nowy EGR
Trzymam kciuki. |
|
|
|
 |
|