Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning mechaniczny I
Autor Wiadomość
JarzynaOsw 
Mitsumaniak
Jarzyna


Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 99
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 25-12-2011, 08:51   Tuning mechaniczny I

Rozpórki - czyli drążki stabilizujące , kiedy warto??

Rozpórka kolumn Mc Person:
Obniżając samochód a tak dokładnie zmieniając charakterystykę zawieszenia na znacznie „twardszą" z korzyścią jest zainwestować w
drążki stabilizujące karoserię tzw. rozpórki w miejscach szczególnie narażonych na przenoszenie dużych obciążeń.
Jest to szczególnie wskazane w samochodach przednio napędowych gdzie najczęściej przednia część nadwozia posiada słabszą konstrukcję. Oczywiście warto także zamontować takie drążki stabilizujące w samochodach z napędem na tylną oś jak i cztero napędowych.


Dają bezpieczeństwo i stabilność:
Dodatkowo wskazane jest także ustabilizowanie co w niektórych samochodach części tylnej pojazdu.

Montaż takiego drążka stabilizuje mocno nadwozie w miejscach mocowania zawieszenia co korzystnie wpływa na trakcję jak i utrzymanie geometrii pojazdu.
Ponadto tak ustabilizowane nadwozie pracuje mniej co korzystnie wpływa na wyeliminowanie prawie w 100% pęknięcia szyb przednich.
Dodatkowo taki drobny element poprawnie zamontowany w samochodzie zwiększą bezpieczeństwo pasażerów podczas uderzeń bocznych które są zmorą producentów samochodów.



Stabilniej i pewniej:
Istnieją także samochody które mimo seryjnego zawieszenia potrafią „gubić geometrię" i w konsekwencji opony zużywają się szybko, najczęściej nadmiernie z wewnętrznej strony.
Dla przykładu zainwestowanie od 219 zł polskiego producenta lub od 350 zł wyższej jakości produkcji zachodniej w drążek do Alfy Romeo 156 potrafi zaoszczędzić Tobie ładnych parę kompletów opon.

Montaż rozpórki jest wręcz niezbędny, gdy:
-auto wyposażone jest w sportowe, sztywniejsze zawieszenie
-auto ma zmieniony silnik na większy, cięższy, w którym seryjna karoseria nie jest przystosowana do mniejszych, lżejszych silników (np. po montażu 2-litrowej jednostki w Oplu Tigrze, Corsie, gdzie bez rozpórki karoseria po prostu pęka).
- wiek auta przekroczy 15 lat, gdy seryjne elementy wzmacniające są już zmęczone, wyrobione, powybijane, osłabione korozją itp.
Sama idea rozpórki nie jest niczym nowym, ani typowo sportowym wymysłem, niektóre auta obarczone błędami podczas ich konstruowania oraz wiele kabrioletów seryjnie już wyposażone są w rozpórki (Skoda Felicja, Renault Megane Coupe, Saab 900 itp. ).

W większości samochodów montaż rozpórki jest bardzo prosty, gdyż wykorzystuje się do tego celu wystające śruby mocowania amortyzatorów (jeżeli rozpórka jest dedykowana do danego modelu). Wystarczy więc odkręcić te śruby, założyć rozpórkę i zakręcić z powrotem. Jeśli mamy rozkręcaną rozpórkę montaż jest nieco inny niż jednoczęściowej. Samochód trzeba podnieść, aby odciążyć przednie zawieszenie. Następnie montujemy rozpórkę i rozkręcamy ją do oporu.

Tytułem wstępu, rozpórka pełni ważne zadanie szczególnie w obniżonych autach zapobiegając schodzeniu się kielichów (usztywnia karoserję) dzieki czemu auto jest bardziej stabilne, lepiej się prowadzi szczególnie w zakrętach...


INFORMACJE NA TEN TEMAT POZWOLIŁEM SOBIE ZAPOŻYCZYĆ Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ INFORMACJI ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W INTERNECIE.

_________________
GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.