 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Tuning mechaniczny I |
Autor |
Wiadomość |
JarzynaOsw
Mitsumaniak Jarzyna

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 99 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 25-12-2011, 08:51 Tuning mechaniczny I
|
|
|
Rozpórki - czyli drążki stabilizujące , kiedy warto??
Rozpórka kolumn Mc Person:
Obniżając samochód a tak dokładnie zmieniając charakterystykę zawieszenia na znacznie „twardszą" z korzyścią jest zainwestować w
drążki stabilizujące karoserię tzw. rozpórki w miejscach szczególnie narażonych na przenoszenie dużych obciążeń.
Jest to szczególnie wskazane w samochodach przednio napędowych gdzie najczęściej przednia część nadwozia posiada słabszą konstrukcję. Oczywiście warto także zamontować takie drążki stabilizujące w samochodach z napędem na tylną oś jak i cztero napędowych.
Dają bezpieczeństwo i stabilność:
Dodatkowo wskazane jest także ustabilizowanie co w niektórych samochodach części tylnej pojazdu.
Montaż takiego drążka stabilizuje mocno nadwozie w miejscach mocowania zawieszenia co korzystnie wpływa na trakcję jak i utrzymanie geometrii pojazdu.
Ponadto tak ustabilizowane nadwozie pracuje mniej co korzystnie wpływa na wyeliminowanie prawie w 100% pęknięcia szyb przednich.
Dodatkowo taki drobny element poprawnie zamontowany w samochodzie zwiększą bezpieczeństwo pasażerów podczas uderzeń bocznych które są zmorą producentów samochodów.
Stabilniej i pewniej:
Istnieją także samochody które mimo seryjnego zawieszenia potrafią „gubić geometrię" i w konsekwencji opony zużywają się szybko, najczęściej nadmiernie z wewnętrznej strony.
Dla przykładu zainwestowanie od 219 zł polskiego producenta lub od 350 zł wyższej jakości produkcji zachodniej w drążek do Alfy Romeo 156 potrafi zaoszczędzić Tobie ładnych parę kompletów opon.
Montaż rozpórki jest wręcz niezbędny, gdy:
-auto wyposażone jest w sportowe, sztywniejsze zawieszenie
-auto ma zmieniony silnik na większy, cięższy, w którym seryjna karoseria nie jest przystosowana do mniejszych, lżejszych silników (np. po montażu 2-litrowej jednostki w Oplu Tigrze, Corsie, gdzie bez rozpórki karoseria po prostu pęka).
- wiek auta przekroczy 15 lat, gdy seryjne elementy wzmacniające są już zmęczone, wyrobione, powybijane, osłabione korozją itp.
Sama idea rozpórki nie jest niczym nowym, ani typowo sportowym wymysłem, niektóre auta obarczone błędami podczas ich konstruowania oraz wiele kabrioletów seryjnie już wyposażone są w rozpórki (Skoda Felicja, Renault Megane Coupe, Saab 900 itp. ).
W większości samochodów montaż rozpórki jest bardzo prosty, gdyż wykorzystuje się do tego celu wystające śruby mocowania amortyzatorów (jeżeli rozpórka jest dedykowana do danego modelu). Wystarczy więc odkręcić te śruby, założyć rozpórkę i zakręcić z powrotem. Jeśli mamy rozkręcaną rozpórkę montaż jest nieco inny niż jednoczęściowej. Samochód trzeba podnieść, aby odciążyć przednie zawieszenie. Następnie montujemy rozpórkę i rozkręcamy ją do oporu.
Tytułem wstępu, rozpórka pełni ważne zadanie szczególnie w obniżonych autach zapobiegając schodzeniu się kielichów (usztywnia karoserję) dzieki czemu auto jest bardziej stabilne, lepiej się prowadzi szczególnie w zakrętach...
INFORMACJE NA TEN TEMAT POZWOLIŁEM SOBIE ZAPOŻYCZYĆ Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ INFORMACJI ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W INTERNECIE.
|
_________________ GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 |
|
|
|
 |
|
|