Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Kilka mniejszych i większych problemów z Cari
Autor Wiadomość
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
  Wysłany: 20-12-2011, 01:31   [Cari 1.8 GDI] Kilka mniejszych i większych problemów z Cari

Witam szanownych mitsumaniaków :) Właśnie wybiło mi 178tys km na mojej Cari, czyli od kwietnia przejechałem 20 tys, w ostatnim czasie pojawiło się kilka dolegliwości, które mam nadzieje pomożecie mi usunąć :)

1. Dolegliwość najbardziej słyszalna, a mianowicie coś ze-szwankował mechanizm wysuwania anteny, po włączeniu radia antenka normalnie się wysuwa i gdy wysunie się już całkiem(na prawidłową długość) mechanizm, nie przestaje pracować tylko jakby jeszcze dalej chciał ją wysunąć, powoduje to głośne zgrzytanie, tak jakby kola zębate na sile boksowały, trwa to z minute i przestaje, aż do czasu wyłączenia radia i ponownego wysunięcia anteny. Już myślałem o tym by odłączyć kable i antena była ciągle wysunięta.

2. Druga sprawa jest taka, że mam wrażenie, raczej słuszne, że przy włączonym silniku np stojąc na pasach silnik pracuje jakby głośniej, gdy wcisnę sprzęgło silnik automatycznie robi się cichszy bez tego pewnego szmerania.
A tak ogólnie mam wrażenie jakby silnik nawet podczas jazdy pracował głośniej, z takim nieregularnym jakby cykaniem,szmeraniem. Możliwe, że wynika to z niższych tempreatur ?

3. Jadąc, Cari czasem na "luzie" potrafi trzymać spalanie 3-4 litry, zdarza się to rzadko, ale wcześniej raczej tego nie miałem. Przy tym punkcie mam odrazu pytanie, jakie macie spalanie na "luzie" w swoich Carismach Gdi ? U mnie wynosi ono zazwyczaj 0,8, rzadziej 0,6 jest ok ?

4. Jak wspomniałem Carisma ma 178tys przejechana, w moim odczuciu zawieszenie daje kiepski komfort jazdy, były po zakupie wymieniane sworznie, gumy na stabilizatorach, drążek kierowniczy, ale specjalnej poprawy komfortu nie odczułem. W sumie w tej kwestii jest podobnie od samego początku kiedy posiadam to auto, choć teraz czasem potrafi coś zastukać w zawieszeniu z przodu. W maju sprawdzałem auto na trzepakach wyszło okej. Moje pytanie brzmi co przy takim przebiegu powinno się wymienić w zawieszeniu auta ? I tym samy co zrobić by nieco poprawić komfort jazdy ? Sprężyny? Amortyzatory ? Czy jeszcze coś innego ? Pisząc niski komfort mam na myśli zbyt wyraźne odczuwanie w aucie każdej większej dziurki w drodze i czasem jakby tył lekko znosiło. Opony odpadają bo było to sprawdzane, zbieżność, geometria, robione w lipcu, choć nawet po tych zabiegach auto przy puszczeniu kierownicy idzie ku prawej stronie. Mówiłem o tym mechanikom, powiedzieli ze opona (rzeczywiście miała gula), ale wymieniłem, a teraz zimówki i nadal to samo.

5. Jakie są objawy padających świec ? Zużytego filtra paliwa, powietrza ? I co ile te części wymieniać ? Wiem, że świece co 90tys, a filtry co ile ? I co ile powinno czyścić się przepustnice ?


6. Miesiąc temu zauważyłem na czujniku cofania kilka kropli oleju, lub czegoś podobnego, ale już później tego nie było więc nie wiem czy sens jest się nad tym zastanawiać, nie mniej jednak zdjęcie poniżej umieszczam.

http://ifotos.pl/zobacz/131565646_rhnhwqe.jpg/


7. Pod wykładziną bagażnika zauważyłem, ze wokół jednej śruby wytarta jest blacha śruba zresztą też. Od czego jest ta śruba ? Ciekawi mnie czemu przestrzeń wokół niej jest tak starta.

http://ifotos.pl/zobacz/131989746_rhnhwqa.jpg/

8. To normalka, że gdy jadę w nocy z włączonymi światłami i np wcisnę uchylanie szyby to światła na chwile robią się trochę słabsze, tal jakby obciążenie układu elektrycznego uchylaniem szyby przekładało się na moc świateł.

9. Ostatnio było trochę ślisko wiec sprawdzałem w poślizgu kontrolowany jak radzi sobie Cari, i niby ABS się włączał bo gdy wpadałem w poślizg i wciskałem całą siła hamulec to było przerywanie hamowania i drżenie pedału hamulca, ale nie zaświeciła się w ogóle ani razu kontrolka ABS-u i szczerze powiedziawszy nigdy jej jeszcze nie widziałem świecącej się. Wiec nie wiem czy to tylko wina kontrolki? Czy coś z ABS-em ? Działa tak jak powinien?


Na razie to tyle moich pytań i tak sporo się ich uzbierało :) Z góry dziękuje za każdą odpowiedź i okazaną pomoc.

Pozdrawiam
Mefju
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-12-2011, 03:40   

Ad. 9 Normalne działanie ABS, mokra nawierzchnia, wciskasz raptownie pedał hamulca i charakterystyczne drżenie pedału tak jakbyś co chwile naciskał i odpuszczał hamulec.

Ad. 8 Normalne zachowanie, szyby pobierają w momencie opuszczania sporo prądu.

Ad. 7 Śruba ta trzyma belkę wzmacniającą zderzaka tylnego. Starta bo prawdopodobnie ktoś w tym miejscu miał podłączoną masę do car Audio.

Ad. 5 Przepustnica - gdy brudna czyścimy, Świece wymienia się gdy auto np. szarpie przy dodawaniu gazu, lub po przebiegu GDI - 90 tyś, Powietrza np co 10-15 tyś
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 20-12-2011, 19:04   

ad. 9 No to z abs-em tak jak myślałem w porządku, tylko czemu nie świeci kontrolka? Czyżby była spalona ?

ad. 8 no to już wszystko jasne.

ad. 7 też wszystko jasne, faktycznie poprzedni właściciel bawił się w car audio.

ad. 5 Tylko po czym poznać, że przepustnica jest brudna i nadaje się po czyszczenia? Nie rozmontowując jej. Odnośnie świec to szarpanie to jedyny objaw ? Czy można po czymś jeszcze poznać ? Gdyż szarpania nie mam, ale już 180tys się zbliża no i teoretycznie można by było przemierzać się do wymiany.

Jak jest z filtrem paliwa ? Po czym poznać, że on także jest do wymiany ? Co ile się go wymienia? Tak jak powietrza - 10-15tys ?

Dzięki za pomoc Michu! Czekam na rady odnośnie także pozostałych punktów :)
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-12-2011, 19:20   

przepustnice możesz sprawdzić jak masz na lince to ściągasz rurę doprowadzającą powietrze do niej otwierasz klapkę i zerkasz w jakim jest stanie, albo jak obroty będą falowały, filtr paliwa też jakoś co kilkadziesiąt tys km

a kontrolka abs jak przekręcisz kluczyk to się zapala?
 
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 25-12-2011, 13:09   

Mam Carisme z 98 rku, przed liftowową, nie wiem czy mam ją na lince. Obroty raczej nie faluja, tylko ewentualnie delikatnie jak silnik zimny, to lubią być nieco wyższe, ale to trwa chwile i później wszystko w normie. Czyli oznaki zużytego filtra paliwa będą podobne do brudnej przepustnicy? Filtr paliwa nie był wymieniany minimum od ponad 20tys.

Co ciekawe kontrolka zapala się po przekręceniu kluczyka, ale w trakcie jazdy się nie pojawia podczas hamowania z odczuwalbym działaniem absu.

Ktoś oreintuje się może jak wyeliminować resztę problemów, co warto by było już wymienić.

Pozdrawiam :)
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 25-12-2011, 16:11   

mefju napisał/a:
nie wiem czy mam ją na lince

Jak jest do niej podłączona linka to na lince, a jak nie to nie :) jak jest zimno to 2k RPM jest normą, u mnie jak hamulec skacze to też kontrolka nie świeci, ale na pewno działa- czy to przypadkiem nie jest normalne? świecić ma jak coś jest źle.
_________________
LPG- Stag 300 Premium+AC R01+Hana 2000
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 25-12-2011, 22:34   

"Jak jest podłączona linka to na lince, a jak nie to nie" czyli wszystko wiem...
Zależało mi na informacji które Carismy miały przepustnice na lince, a które nie ? Czy jest to np uzależnione od wersji - przed liftowa / poliftowa.

Fakt, że kontrolka nie świeci u Ciebie jeszcze nie jest dowodem, że ogólnie nie powinna się zaświecić w trakcie hamowania z pomocą absu. Jeżdząc np vectrą w takich sytuacjach kontrolka się zapalała stąd moje pytanie w pierwszym poście.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 26-12-2011, 00:00   

Linka jest przed liftem.
Kontrolka abs to tak jak kolega wyżej. Świeci jak coś źle. Dla mnie głupotą jest jeśli w jakimś aucie zrobili że mruga podczas działania abs, bo po co?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-12-2011, 00:13   

mlun napisał/a:
Dla mnie głupotą jest jeśli w jakimś aucie zrobili że mruga podczas działania abs, bo po co?


dokładnie, i tak czuć to przeca na pedale.. :)

co do 4 to np słabe amortyzatory będą powodowały nadmierne bujanie się auta a w cari zawieszenie nie należy do najmiękciejszych
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-12-2011, 08:54   

W żadnym aucie kontrolka ABS-u nie zapala się podczas hamowania :) W tej Vectrze musiał być jakiś problem z ABS-em więc się zapalała.
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 26-12-2011, 18:18   

No to fajnie, że wszystko dobrze się wyjaśniło z tym absem :) W takim razie pewnie coś nie tak było w tej vectrze z tym absem ;)
Przepustnice sobie obczaje skoro na lince, na szczescie wymieinionych przez Was objawów nie mam także powinno być okej.

Propos zawieszenia niestety daje o sobie znać niestety często. W takim razie wymiana amortyzatorów wchodzi w gre, tylko na co wymienić by poprawić komfort jazdy, a nie każda najmniejsza dziurka w drudze i już tłucze w aucie niemiłosiernie. No i to takie "bujanie" auta...

Jeszcze prosiłbym o pomoc w punktach 1 - 4. Serdecznie pozdrawiam. Odpowiednie punkty już przyznaje :)
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-12-2011, 22:58   

a nie masz jakichś np czerwonych sprężyn obniżanych albo jakichś innych kolorowych? wtedy byłoby twardziej. ewentualnie sprawdzić amory na trzepakach jak wyjdą.

co do amorów to KYB .

co do 1 pkt to możesz dostać się do mechanizmu anteny i sprawdzić czy czasem gdzieś się tam jakieś rolki nie powycierały albo ograniczniki nie połamały, bo takiego czegoś jak opisujesz nie powinno być, na allegro są uniwersalne anteny automatycznie, nie takie drogie, ojciec taką zamontował i śmiga elegancko.

co do 3. to komputer może się czasami zawieszać i nie zmienia wartości na bieżąco.
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 27-12-2011, 07:51   

Antenę rozbierz i wyczyść styczniki. Amortyzatory sprawdź u diagnosty ale po przebiegu patrząc raczej do wymiany, stuki niech tez sprawdzi, jak nie jest obibok to wychwyci gdzie dokładnie stuka. Od szarpaków w maju upłynęło dużo czasu a sprzedawane w sklepach zamienniki (sworzni, tulei czy całych wahaczy, że o końcówkach nie wspomnę) na dziurawych drogach nie wytrzymują za długo. Co do pkt. 2 łożysko sprzęgła bądź docisk upomina się o swój czas. Świece możesz wyjąć i organoleptycznie sprawdzić ich stan jak silnik chodzi równo i nie robi problemów to nimi zajmij się na końcu
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 27-12-2011, 11:44   

Po pierwsze to carisma nie cichego zawieszenia. Trzeba się przyzwyczaić. Jeśli buja Ci autem na boki to albo amory albo tuleje na wahaczu wleczonym są pozrywane(albo i to i to). Musisz podjechać na kanał gdzieś i obejrzeć.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wernerus78 
Nowy Forumowicz


Auto: CarismaII 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Iława
Wysłany: 27-12-2011, 15:48   

AD.4
Carismy raczej mają zawieszenie do autostrad niż polskich dróg. Stukanie w zawieszeniu to raczej normalne w Cari zwłaszcza z tyłu lubią dochodzić dziwne dźwięki. Auto na cienkich oponach i mokrej nawierzchni to 90% szans na poślizg. Na nierównościach nawet lekkich potrafi uciekać w prawo. Ogólnie to zawieszenie w Cari to jedna wielka porażka jeśli chodzi o nasze drogi, ale idzie się przyzwyczaić. Przy dużych prędkościach dochodzi jeszcze nadsterowność w zakrętach, tył chce zawsze cie wyprzedzić.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.