[EAxx] Wilgotny nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
wonsz
Mitsumaniak Ultras Sur

Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-12-2011, 12:02
|
|
|
Najgorsze jest to że przy tej pogodzie nie chce w ogóle odpalić i jestem uziemiony.
Zdecydowałem się na zakup przewodów NGK i świec denso TT. Tylko nawet nie mam jak auto do warsztatu wstawić :/ |
Ostatnio zmieniony przez wonsz 27-12-2011, 12:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-12-2011, 12:05
|
|
|
Zanim przyjdą przewody to zdemontuj aparat zapłonowy, a potem zdejmij kopułkę. Jeśli paluch i kopułka są w dobrym stanie to wyczyść, wysusz i złóż na silikon. Jednak w Twoim wypadku na 90% te elementy też już będą do wymiany. Jak złapało wilgoć to już po kopułce. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 27-12-2011, 15:37
|
|
|
heh widzę że mam kolejny typowy problem xD
u mnie to samo... dobrze że ostatnio gnojek odmówił posłuszeństwa pod domem. Odpalałem auto z suszarką do włosów...
Problem jest taki, że dzisiaj na pewniaka rozpędziłem się do sklepu po kopułke i palec, bo jak zobaczyłem w jakim ona jest miejscu, to pomyślałem że nie będę się bawił w dwukrotne rozkręcanie.
No i sie mocno zdziwiłem... kopułka 220zł ? palca nie było dostępnego. Pytam się czy to jakiś żart? Ostatnio kupowałem ojcu do lancera to się zmieściłem w 50zł za komplet.
Ten samochód ostatnio mnie powoli zaczyna bardzo mocno irytować... |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
wonsz
Mitsumaniak Ultras Sur

Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-12-2011, 15:46
|
|
|
220 to najtaniej z tego co patrzyłem na necie.
W które miejsce suszarką "dmuchałeś". |
_________________ 2.5V6 Tiptronik. BRC P&D. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 27-12-2011, 15:49
|
|
|
mar111cin napisał/a: | No i sie mocno zdziwiłem... kopułka 220zł |
ja u siebie wymieniałem kopułkę i płaciłem 140zł firma blue print |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 27-12-2011, 17:28
|
|
|
No na aparat zapłonowy dmuchałem. wsadziłem suszarke tak pomiędzy silnik a airbox (filtr powietrza). W głębi pod przewodami i przewodzikami dostrzeżesz dokąd idą kable zapłonowe i tam dmuchałem. dosłownie jak ponad pół godziny go kręciłem i nie chciał odpalić (przez dwa dni) to po 5min grzania suszarką do włosów odpalił za pierwszym razem. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-12-2011, 22:35
|
|
|
Nie tylko Galant ma czasami problemy z wilgocia , wystarczy wjechać szybciej w głębszą kałużę i problem gotowy , więc nie przesadzajcie że to typowe |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-12-2011, 22:46
|
|
|
Poza tym panowie. To są auta 10 letnie i więcej, więc co się dziwić. Przebiegi rzeczywiste w większości więcej niż 300kkm... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-12-2011, 22:53
|
|
|
Owczar napisał/a: | To są auta 10 letnie i więcej, więc co się dziwić. |
A sama uszczelka z wiekiem też parcieje i nie chroni przed dostawaniem sie wilgoci od aparatu . |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-12-2011, 23:13
|
|
|
Dokładnie. W moim z 2001 roku rozpadła się po zdjęciu kopułki. Wyczyściłem i uszczelniłem silikonem. Żadna wilgoć mu nie straszna Ale zrobiłem to latem jak bawiłem się z WN. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 28-12-2011, 06:42
|
|
|
Owczar 8letni i przebieg 206kkm jeśli chodzi o ścisłość
A tak serio to gdzie idzie kupić tą kopułkę i palec najtaniej ?:> bo ponad 200zł za samą kopułkę to zdrowy żart. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-12-2011, 08:26
|
|
|
mar111cin napisał/a: | Owczar 8letni i przebieg 206kkm jeśli chodzi o ścisłość |
jeśli chodzi o ścisłość to za chwilę 9, a przebieg to nawet wróżka nie odgadnie
http://www.iparts.pl/auto...846-100148.html |
|
|
|
 |
wonsz
Mitsumaniak Ultras Sur

Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-12-2011, 18:53
|
|
|
Dziś troszkę bardziej sucho było i odpalił. Gdy chodził było widać jak z kopułki wali iskierkami. W ciemno wymieniać też rozdzielacz zapłonu?
Z tego linku co podał Owczar jaki wybrać rozdzielacz i kopułkę. Mam Galanta po lifcie 160KM. |
_________________ 2.5V6 Tiptronik. BRC P&D. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 28-12-2011, 20:26
|
|
|
No właśnie spory tam wybór, biorąc pod uwagę również ceny xD
Tak myślę że jak w najbliższym czasie nie będę miał chęci na rozkręcanie tego dziadostwa, to potraktuję go na weekend jeszcze farelką xD |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-12-2011, 23:40
|
|
|
Razem z kopułką powinno się wymieniać rozdzielacz, bo potem się przyczyni do szybszego zuzycia kopułki.
Nie dam sobie ręki uciąć, ale wkładałem przedliftowy aparat z moją kopułką po 2 lifcie, a potem robiłem jeszcze kilka innych podmianek (np przerobienie kopułki na zewnętrzną cewkę i odpalanie na cewce z VW ) i wszystko pasowało bez problemu. |
|
|
|
 |
|