Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Srebrny SPORT edition
Autor Wiadomość
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 27-12-2011, 22:14   Srebrny SPORT edition

Witam,
Po długim czasie zdecydowałem sie założyc ten temat.Na forum jestem juz od 5 lat. Wtedy to moj ojciec kupił carismę, ktorą ja czasami uzytkowałem.

Jednak w tym roku tj. październik 2011 przyszedł czas na własny samochód. Poszukiwania chwile trwały.
W głowie miałem kilka pomysłow jaki to ma byc mój samochód. Najważnieszą sprawą była orginalność. Samochód miał się wyróżniać spośrod innych często spotykanych na ulicy.
Rozważałem zakup Volvo C70 lub wlasie Galanta. W zwiazku z tym, że ciezko bylo znaleźć C70 w dobrym stanie, skupilem się na Galancie.
Plan był taki, że ma być to czarny sedan w manualu w wersji sport lub avance, oczywiście z silnikiem V6:D
Po zrobieniu rozpoznania na allegro padło na fioletowego gala z Gliwic, jednak po opiniach z forum odpusciłem ten egzemplarz.

Następnie doszedłem do wniosku, że nie ma co si upierać co do koloru i wpadł mi w oko galant z Żor. Okazało sie ze to samochód kolegi z forum o nickiu AnoniM79.
Po dosyc szybkich ogledzinach oraz troche emocjonalnym podejściu samochod został kupiony :)


Moją własnościżą stał się srerny gal z silnikiem 2.5 V6 Sport Edition w manualu:D Wraz z zamonotwaną sekwencyją instalacją gazową. Instalacja sprytnie ukryta, że z zewnątrz jest niedostrzegalna ( wlew pod klapką).

Z mankamentów, jakie zauważyłem, to porysowana maska oraz wybita końcówka drazka kierowniczego, niedziałający ręczny oraz trochę pocący sie silnik.

Rzeczy zrobione

- naprawa zapieczonych szczęk hamulca ręcznego( na wiosne i tak trzeba kupić nowe okładziny)
- uzupełnienie brakującego oświetlewnia w kabinie
- uzupełninie braków w konserwacji podwozia
- założenie ringów w reflektorach (soczewki założył poprzedni właściciel)
- spawanie zderzaka ( niestety przekonałem sie, galant ma niskie zawieszenie)
- zakup felg stalowych oraz opon zimowych


Planowane naprawy

- na wiosne oddanie do lakiernika aby uporał się z maską zderzkaiem oraz błotnikiem
- zakup opon letnich
- wymiana koncowki drązka oraz ustawienie zbieżności
- wymiana oleju silnika oraz filtrów
- przegląd isntalacji gazowej z wymiana filtrów
- zalozenie ksenonów
- wymiana tylnich lamp na poliftowe

Jak wiadomo plany planami a rzeczywistość werifikuje wszystko. Zobaczymy jak to będzie.

Wstawam kilka fotek ( wykonanych jeszcze przez poprzedniego właściciela) Własne wstawie jutro :)

Pozdrawiam


_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-12-2011, 23:17   

przeca on wysoki :P
musisz go wyczuć, żeby nie łamać zderzaka :P
miłego użytkowania :)
 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 28-12-2011, 15:07   

Kilka kolejnych fotek (niestety robione telefonem)




Mój gal razem z cari :D



Konsola środkowa, standardowy carbon :mrgreen:


Zegary( dzieło poprzedniego właściciela)


Zamontowane soczewki wraz z ringami;



_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
Ostatnio zmieniony przez major 28-12-2011, 16:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 28-12-2011, 15:26   

major, gratki ;)
Będzie pan zadowolony.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 28-12-2011, 22:02   

Saqu napisał/a:
miłego użytkowania


fj_mike napisał/a:
major, gratki


Dzięki wielkie Panowie :D mam nadzieje, że gal dobrze będzie sie sprawował :mrgreen:
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2011, 22:30   

Co to za ringi, jakieś sklepowe czy wyrób własny i jak to świeci :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
PaczekDNA 
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8/Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 55
Skąd: Łódź/Warszawa
Wysłany: 28-12-2011, 23:02   

Zrób zdjęcie wieczorem/nocy i pokaż jak te ringi wyglądają.
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 28-12-2011, 23:29   

Są to sklepowe ringi CCFL o średnicy wewnętrznej 10,1 cm (zamknięty okrąg). Moim zdaniem wyszło to całkiem dobrze bo nie widać całęgo ringu w lampie a o to mi chodziło.




Niestety nie mam dobrego aparatu żeby zrobić lepsze zdjęcia :evil: . W rzeczywistości wygląda to lepiej (nie ma tej poświaty)

Ps. Zdjęcie tylko jednej lampy bo przy drugiej podczas montażu uszkodziła się przetwornica i nie świeci :( Niedługo powinna przyjść nowa.
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 15-03-2012, 00:45   

Dawno nic nie pisałem bo nic ciekawego się nie działo. Aż do wczoraj, kiedy to akumulator wyzionął ducha nie. Nie dało się nawet odpalić gala z kabli. Zatem decyzja i szybki zakup aku. by móc jak najszybciej dostać się z wrocka do Kalisza.

Głównym wyznacznikiem była cena niestety :| ponieważ aktualnie miałem inne wydatki no ale cóż.

Zakupiłem takie coś:

mam nadzieję, że da radę.

Po wymianie auto odpaliło od kopa i jazda do Kalisza.

W domu już na spokojnie postanowilem porządnie go przymocować przy okazji pomalowałem podtawkę i kawałek komory silnika bo trochę się jej zardzewiało :evil:


Dodatkowo wleciały nowe klemy


Po za tym nareszcie uporałem się z instalacją ringów i tak to teraz wygląda


W kierunkowskazy wsadziłem te żaróweczki

Przepraszam za jakość zdjęć. :biggrin:
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 15-03-2012, 12:44   

major napisał/a:
uporałem się z instalacją ringów i tak to teraz wygląda
mi się podoba :) kupiłeś tylko 2 ringi czy 4?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 16-03-2012, 23:30   

sveno napisał/a:
kupiłeś tylko 2 ringi czy 4?

Kupiłem 4 ale przez wadliwą przetwornicę 2 się spaliły. Doszedłem potem do wniosku ze 2 wyglają ok
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 22-07-2012, 10:05   

Witam, bardzo dawno nic nie pisałem w moim temacie. W tym czasie przy aucie trochę się wydarzyło.
W maju wymieniony został olej na ELF LDX 5W40
Filtr oleju KNECHT
Filtr powietrza FILTRON

Przy okazji odświeżona została miska. Po tych wszystkich operacjach samochód trochę ucichł :D

Później odkryłem, że jeden z przewodów WN jest uszkodzony. Podejrzewałem, że to on odpowiada za szarpanie na wolnych obrotach.


Wykorzystując fakt, że będę musiał ściągać kolektor do wymiany przewodów przy okazji wymieniłem świece oraz uszczelki pod pokrywami zaworów.
Wleciały :
kable NGK
świece DENST K20tt
uszczelki ELRING

Po tych zmianach silnik zaczął równiej pracować ale niestety na gazie nadal czuć drgania :(

Wykorzystując chwile wolnego czasu poprawiłem konserwacje przedniego nadkola( drugie zrobię jak znajdę czas) Wyczyściłem rdzę ile się dało za pomocą szczotki drucianej nas to farba antykorozyjna i baranek BOOL'a. Troche to mało profesjonalne ale mam nadzieje, że pomoże.


Z racji ładnej pogody postanowiłem ogarnąć komorę silnika w ruch poszła chemia i myjka ciśnieniowa. Pomalowałem też fragment pasa przedniego bo wychodziła rdza :evil: Będę to musiał w przyszłości poprawić bo nie wyszło tak jak chciałem. :roll:
Teraz wygląda to tak:

Z niefajnych rzeczy to kamień spod tira trafił mi w szybę- czeka mnie wymiana.


Przestał działać gaz. Okazało się, że zepsuł się elektrozawór w reduktorze. Oddałem auto "fachowcom";, którzy przez bite 12 godzin nie mogli dojść czemu auto nie przełącza się na gaz. Podpowiadałem im, że wina może leżeć po stronie reduktora ale nie słuchali. Na drugi dzień oddali mi auto o dziwo przełączało się na gaz jednak ciężko odpalało. Jak się potem okazało panowie wyrzucili w ogóle elektrozawór :evil: ;nie podokręcali węży i za to wszystko skasowali mnie 200złotych.
Postanowiłem ze sam ten temat ogarnę i kupiłem na allegro elektrozwór i LPG śmiga :)

I jeszcze jedna niefajna rzecz.. wstyd się przyznać ale przez własne gapioswo cofając wjechałem w carisme ojca ](*,)


Zastanawia mnie co jeszcze może powodować te drgania na gazie...trochę to wkurzające :axe:
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 22-07-2012, 10:21   

ehh co się dziwisz że ci drga na gazie skoro masz kilometrowe wężyki od wtryskiwaczy do kolektora :roll:
 
 
yorgoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 sport eedition '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 30
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 22-07-2012, 23:10   

Druga rzecz ze jeslii drgania masz na wolnych obrotach to byc moze saza niskie ,mialem to samo w innym samochodzie z instalacjalpg, pomoglo ustawienie wyzszych obrotow na postoju.
 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 21-12-2012, 23:55   

Dawno nic nie pisałem w temacie, a trochę się działo :wink:
Zacznę od tego, że w sierpniu się doczekałem i dostałem na urodziny(przedwcześnie) od dziewczyny zegary HC :D
Zajefajnie wyglądają się w samochodzie. Żeby we wnętrzu wszystko ładnie świeciło zmieniłem podświetlenie climatronica na taśmy LED. Teraz wygląda to tak:

Będę musiał zmienić radio bo świeci bardziej na pomarańczowo niż czerwono :axe:


Z autem nic się nie działo tylko tankowanie LPG i jazda. Udało mi się nawet zaliczyć tegoroczny zlot :mrgreen:
Wraz z coraz większym przebiegiem wzrastała głośność pracy skrzyni i niestety na początku grudnia kompletnie się posypała& :(
Zapadała decyzja, ze sam popołudniami postaram się ogarnąć temat wymiany łożysk.

Po walce z wyciągnięciem skrzyni i po jej rozebraniu łożysko wyglądało tak:

Podkowa:

Podkowa poszła do planowania. Po oględzinach doszedłem do wniosku, że łożyska stożkowe nie mają wżerów i nie będę ich wymieniał. Kupiłem łożyska wałka sprzęgłowego NSK i jedno SKF, uszczelniacze CORTECO i silikon do złożenia skrzyni.

do tego olej ELF NFJ

Skrzynia złożona

Przy okazji naprawy skrzyni wymieniłem wysprzęglik bo stary „puszczał” .

Do tego wymiana poduszki belki silnika stara była kompletnie rozwalona bo ktoś odwrotnie zamontował w niej wkład:/

Dzięki temu już nie trzęsie całym autem na wolnych obrotach :D
Po pierwszej jeździe CISZA :mrgreen: żadnego szumu , warkotu, chrobotania :!:
Operacja udana pacjent przeżył :D

Jutro zamierzam jeszcze wymienić linkę hamulca ręcznego i miejscowo poprawić konserwację. Myślę, że będzie koniec wydatków związanych z autem w tym roku :wink:

Na przyszły rok zostawiam :
- regeneracja hamulców przód( reparaturki, nowe klocki, nowe tarcze, wymiana płynu, malowanie zacisków)
-uszczelnienie silnika (uszczelki przy rozrządzie)
-Reparaturka nadkola prawego i malowanie kilku elementów

Korzystając z okazji chciałbym Wam życzyć Wesołych Świąt Mitsumaniaki :reindeer: :santa:
pozdro
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.